soarer 1jz fuelcut

Aloittaja mageiv, 26 kesäkuu, 2014, 09:38:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

mageiv

Eli tuleeko fuelcut 1bar kohdalla? Ainakin itellä siinä kohtaa rykäsee. Ja johtuuko se että täys veto päällä vetää seoksen 10-10.5? Bensanpaine nyt 2.2 ja aluks oli 3bar niin meinas mittari loppua kesken. (Plx dm-6)  et vakio boksi vaan antaa ruokaa niin paljon korkeilla?

Soapra

Automaatti vai manuaali? Itselläni tuli fuelcut jo 0.9 barin kohdalla, mittaristoon sytty jopa moottorin anturihäiriö valo ja kuulu ääni, samalla myös rykäs. Korjasin vian fuelcut defenderillä ja autto vikaan niihin tehoihin. Mutta jos vielä meinas kuulajousiventtiilillä nostella 1.3->bar niin se on vähän kiikunkaakun kannattaako pitää enään sillon defenderiä. Niin ja millä säädit bensapainee?


Lainaus käyttäjältä: mageiv - 26 kesäkuu, 2014, 09:38:55
Eli tuleeko fuelcut 1bar kohdalla? Ainakin itellä siinä kohtaa rykäsee. Ja johtuuko se että täys veto päällä vetää seoksen 10-10.5? Bensanpaine nyt 2.2 ja aluks oli 3bar niin meinas mittari loppua kesken. (Plx dm-6)  et vakio boksi vaan antaa ruokaa niin paljon korkeilla?
Toyota Soapra JZZ30 1JZ vm.-91
Subaru WRX EJ25 vm.-06

mageiv

automaatti nyt toistaseks... ihan säädettävällä bensanpaineen säätimellä.

TmiJKaas

#3
Lainaus käyttäjältä: mageiv - 26 kesäkuu, 2014, 09:38:55
Eli tuleeko fuelcut 1bar kohdalla? Ainakin itellä siinä kohtaa rykäsee. Ja johtuuko se että täys veto päällä vetää seoksen 10-10.5? Bensanpaine nyt 2.2 ja aluks oli 3bar niin meinas mittari loppua kesken. (Plx dm-6)  et vakio boksi vaan antaa ruokaa niin paljon korkeilla?

Cutti raja tuntunu vaihtelevan 0,8-1,1bar välillä.

Seos ei o ylirikas jos puolat on kunnossa, uudet puolat ainakin sytyttää vielä 8,3 seoksen hienosti parin kilon ahdoillakin. (ALM laajakaistalla mitattuna seos)
   -Sen sijaan huonot puolat alko itellä pätkiin jo ennen 1 baarin ahtoja vakio ahtimilla, minkä takia uudet puolat tuli hommattuakin

Miksi bensanpainetta tiputettu ja onko tuo tyhjäkäynnillä ja 2,2bar ohjausletkun kanssa vai ilman letkua? Ellei tyhjäkäynti ole ihan ylirikas lämpösenä niin nosta se bensan peruspaine takasin 2.8-3.0 baariin tyhjäkäynnillä kun ohjainletku ei ole kiinni (eli n. 2-2.4bar kun ohjausletku on kiinni)
   - Tämä sen takia ettet särje konetta spoolausalueella kun ainakin oma meni vakiona melko laihalla spooli alueella (seos 14 luokkaa aina n.,5bar ahdoille asti ja melko korkeille kierroksille)
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

juupejuupe

ei liity tähä fcd:hen niinkään mutta bensahommiin kuitenkin. eli varmaan talvella kytketään sorkkuun haltecin moottorinohjaus joka löytyykin jo. mutta mitä tapahtuu bensapumpun eculle? tarvitaanko sitä tai mitä sille pitää tehdä? bensa pumppu vaihtuu ja suuttimet yms.

TmiJKaas

Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

juupejuupe

okei kiitos. täytii sitten pohtia tarkemmin kun päästään tuohon pisteeseen.