Ohjaustehostin pitää kovaa ääntä?

Aloittaja TuplaturboAntti, 13 elokuu, 2014, 14:46:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

TuplaturboAntti

Soarer kyseessä. Vaihdoin uudet laakerit ja tiivisteet. Kääntäessä pitää todella kovaa ääntä.  Olen koittanut ilmata sitä jo muutaman kerran kääntelemällä edestakaisin tappiin asti mutta meteli ei hiljene yhtään. Muilla kokemuksia,  keinoja?

Antti

Coutsi

Jos linjat on käytetty tyhjäksi, niin ilmaamisen saa parhaiten tehtyä kun nostaa keulan ilmaan ja kääntelee kymmeniä kertoja edestakaisin laidasta laitaa rauhallisesti. Muutoin sulla on pumppu sökönä, jos et ole öljyjä valuttanut pois tai vaihtoehtoisesti jokin vuoto.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

TuplaturboAntti

Pumppu vuoti runkonsa välistä ennen remonttia. Nyt ei vuoda mistään. Ilmauksessa ei ole varmaan väliä onko korkki auki? Olen ilmannut renkaat maassa, mut täytyy koittaa viel keula ilmassa. Pumppu kuitenkin tehostaa hyvin koska kääntyy renkaat maassa niin herkästi. Kiitos vastauksesta!

Mr. Roponen

Välillä kannattaa pitää taukoa ilmauksessa. Ilma vaahtouttaa öljyn pumpussa ja sitten se kura ei selkiydy kuin pienellä tauolla.

TuplaturboAntti

Nyt ilmattu renkaat ilmassa. Ei äännä ollenkaan renkaat ilmassa, mut renkaat maassa ääntää edelleen. Neste ei vaju enää. Täytyy viel ilmailla uudestaan ja antaa sen rauhoittua vähän. Ei siis vuoda kuitenkaan enää ja tehostaa hyvin. Tuskin pumppu rikkikään on, koska sisältä oli ehjä, eikä ennen remonttia ääntänyt yhtään. Ilmeisesti edelleen ilmaa välissä.

Japso

JZ:n pumppu on aika kranttu sen ilman kanssa, vissiin yhden ainoa kerran onnistunut itellä ekalla kerralla.
JZS147 6spd
www.500whp.net

El_Paco

Minä taas oon aina ihmetelly et miten porukalla on tuo ohjaustehostimen ilmaus niin vaikeeta ku itellä ei oo koskaan ollut pienintäkään ongelmaa. Vai onko se salaisuus sitten siinä, kun auto on järjestelmän täytön jälkeen seissyt pitkään tallissa ja ilma päässyt poistumaan itsestään ajan kanssa?

Coutsi

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 16 syyskuu, 2014, 10:09:59
Minä taas oon aina ihmetelly et miten porukalla on tuo ohjaustehostimen ilmaus niin vaikeeta ku itellä ei oo koskaan ollut pienintäkään ongelmaa. Vai onko se salaisuus sitten siinä, kun auto on järjestelmän täytön jälkeen seissyt pitkään tallissa ja ilma päässyt poistumaan itsestään ajan kanssa?

Kerrasta ne itsellä on ilmaukset hoituneet, kun on vain rauhallisesti tehnyt, kaikesta saa vaikeaa ku alkaa hosumaan.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

MT

Ei minullakaan ole kyllä ollut mitään ongelmaa ilmaamisen kanssa. Ei muuta kuin rauhassa huolellisesti, ei pitäisi olla mitään erikoista.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd