Supran kampuran pultti

Aloittaja jalhonen, 22 lokakuu, 2014, 18:31:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jalhonen

Nyt pojat auttakaa miestä mäessä.

Aloin tuossa jakopäätä jumppaamaan. Niin kauvan kaikki sujui ongelmitta kunnes piti kampuran pulttia alkaa avaamaan. Ensin pulttipyssyllä, ei aukea. Isommalla pulttipyssyllä, ei aukea. Jatkovarsi ja hylsy päähän --> auton starttaus, ei aukea. Kyhäsin tyylikkään työkalun jolla tuota hihnapyörää saa pidettyä paikallaa. 2m jatkovarsi jonka jälkeen sekin meni paskaksi.

Eli hanskat on heitetty tiskiin ja annetaan raivon haihtua kyseisestä kulkuneuvoa kohtaan. Tässä välissä otan mielelläni vastaan hyviä kikkoja tuon avaamiseen.
Toyota Supra mkiv

EX Lexus GS300
     Toyota MR2 3sgte
     Toyota Supra mkiv
     Lexus IS200

TmiJKaas

Kampura lukkoon, pultti kuumaksi, kylän isoin vääntövarsi 2-3metrin jatkolla... Lämpö on se taikasana jos siellä on liimat välissä.

Ja muista vetää se yhtä lujaa takasin kiinnikkin... 320-330Nm
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Osmo

Ihme on jossei startilla auennu, joku on laittanu sinne kunnon liimat.
MKIV tt 6spd jdm

Viitsu

1" pulttipyssy tai 1" väännin että kestää ja sitten vaan voimaa.
Kyllä ne janne lähtee ku käyttää raakaa voimaa  :icon_biggrin:
Toyota Corolla KE70 powered by Euro 2jz-gte, holset hx40 super, 1000cc injector dynamics, cop puolat, aeromotive a1000 bensapumppu ja säädin, AEM v2 ecu ymsyms

EX
Toyota supra JZA70 Single turbo manuaali
Toyota Celica GT4 389HV/550NM

Antti Jylkkä

Tuossa on se lämpö vähän hankala, kun palaa ne hihnapyörän sisältämät vaimenninkumit. Omassa oli pultin laippa ruostunu siihen hihnapyörään kiinni, eikä millään auki. Rapasin sen laipan juuren puhtaaksi ja laitoin siihen yöksi naftaa vaikuttamaan. Aamulla irtosi melkein kuin itsestään.

TmiJKaas

Tuosta voi olla montaa mieltä. .. ei sitä punahehkuu tarvi vetää, kuumailmapuhallinkin riittää siihen että pultin saa sen verran kuumaksi että liima pehmenee.

Vähän liiotellen on noita Satakunta tullu auottua ja ainaa oon lämmittäny eikä kyllä o dampperit sulanu.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis