nuori poika supran ostossa

Aloittaja japancarlover, 07 marraskuu, 2014, 16:07:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

japancarlover

Millanen supra ois paras luisutteluun kun olen ajatellut supran ostaa kunhan täytän 18 ja saan kortin

vaparihenkka

ex Supra MKIV 2JZGTE Single -93
ex Supra MKIV 2JZGE Targa -95
ex Celica GT st202 -96
ex Mitsubishi Carisma -00

Coutsi

#2
Alkuperäinen viesti poistettu kun aloittaja olikin tosissaan
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

LVA

#3
4-veto TURBO automatic targakattoinen coupe.

:pottytrain2:
Supra SZ-R

Ramirez

Noi on sen näköiset, että voisi olla aika liukkaat talvella

snow90

Meinasin jo heittää kuvan wackerin tärylevystä, ;D mutta tietenkin MKIV, 6MT, LHD, TT tai sinkku. Tosin voi isukki sanoa: poika toi ois ihan kiva, mut mun lompakon mielest toi ei oo NIIN tärkee.
  Mikäli tää on näit koht saan kortin ja kyläl linttaa välittämättä muiden turvallisuudesta, niin suosittelen E36 325 lukkoperällä. ;) Sit ku oot sen vetäny tolpan ympärille, tai tappanu jonkun, ja ottanu opikseks, voit hommaa supran ja ajella järkevästi. Ei nouse turhaa vakuutusmaksut, ja saada taas turhaa julkisuutta niiden keskuudessa, jotka haluis harrasteautot pois liikenteestä.
  Jos taas tajuat, ettei liikenteessä lähetä leikkimään, tiedostat omat rajasi auton kuljettajana, niin tervetuloa kerhoon. Ihan ekaks kerrot meille budjetin ja pidät huolen et jää jokunen tonni korjauksiin. Sit lähetää kattoo mitä sillä saa ja kannattaa ostaa.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

Noc

Parempi vaan unohtaa nää supra hommat heti alkuun. :)
MKIV turbo V160

Soapra

En suosittele ekaks autoks. Se on joko lepikossa esittämisen takia tai sit se huolenpito on sellasta että se on levällää kokoajan.. Näitä on nähty monia. Kannattaa eka opetella leikkimään jollain katiskalla, säästyy rahat. Muutaman vuoden jälkeen vasta kannattaa harkita, oot älynny kui paljo se vekotin syö rahaa ja aikaa. Parin vuoden ajokokemuksella se turha pelleilykin jää pois jo.. ELI SIIS SUOMEKS SANOTTUNA, ÄLÄ OSTA EKAKS AUTOKS!!
Toyota Soapra JZZ30 1JZ vm.-91
Subaru WRX EJ25 vm.-06

Krister

Vapari manuaali Supra lukkoperällä. Sitten kun se pysyy lapasissa niin voi siirtyä parin-kolmen vuoden päästä turbolliseen. Nettiautosta saa 5-7te kuitenkin valkata mieleisensä ja 220hv:lla 1500kg on about sama teho-painosuhde kuin E36 325i bemarissa niin sopii ihan hyvin ensiautoksi.

LVA

#9
Lainaus käyttäjältä: Krister - 08 marraskuu, 2014, 19:46:32
Vapari manuaali Supra lukkoperällä. Sitten kun se pysyy lapasissa niin voi siirtyä parin-kolmen vuoden päästä turbolliseen. Nettiautosta saa 5-7te kuitenkin valkata mieleisensä ja 220hv:lla 1500kg on about sama teho-painosuhde kuin E36 325i bemarissa niin sopii ihan hyvin ensiautoksi.

On vapari supra tota bemaria jonkin verrankin nopeampi, ellei bemu alita ihan reilusti ilmotettuja aikoja. Mut jokatapauksessa, kumpaakaan en ostaisi pojalleni ensiautoksi. Jos jätkällä ei ole a) järkeä b) taitoa ja auto on sekä kykeneväinen kiihtymään vielä satasen jälkeenkin, että se on varustettu samoilla turvavarusteilla kuin kottikärry, niin otsikon ainekset on olemassa. Tuo vaparikin  menee ihan älyttömiä vauhteja  suomen teillä jos ei järki rajoita.

Meillä oli kakkos autona tollanen e36 316, ja voisin veikata että juurikin tuo 316/318/320 osasto olis oikeesti parempi ekaksi autoksi.
Supra SZ-R

whitesupra

Ostaa facelift mallin ni on bägit kummallakin .... Valintojen maailma

jykelä

On maailma muuttunu paljo siitä ku itte on kortin saanu. Ei ollu varaa ostaa ku pankkilainalla 3500 markkaa maksnu1.2 c mallin kadetti. Ja nykyään pitää olla jo eka auto 4000-6000€  :o
Supra MK3 -92

MT

#12
Lainaus käyttäjältä: jykelä
On maailma muuttunu paljo siitä ku itte on kortin saanu.

Aina seuraava sukupolvi elää erilaisen elämän, kuin edellinen. Ja näinhän sen toki soisi olevankin, muutenhan sitä poljettaisiin paikallaan ja/tai taannuttaisiin. Onhan moni asia muuttunut melkoisesti siitä, kun itsekin olin ajokortti- ikäinen. Suurin osa asioista toki parempaan suuntaan, mutta mahtuuhan mukaan myös toiseenkin suuntaan tapahtuvaa kehitystä. No niin, menipä taas filosofiseksi..  :tard: ;D ::) :icon_scratch:
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

jykelä

Lainaus käyttäjältä: MT - 09 marraskuu, 2014, 09:37:21
Aina seuraava sukupolvi elää erilaisen elämän, kuin edellinen. Ja näinhän sen toki soisi olevankin, muutenhan sitä poljettaisiin paikallaan ja/tai taannuttaisiin. Onhan moni asia muuttunut melkoisesti siitä, kun itsekin olin ajokortti- ikäinen. Suurin osa asioista toki parempaan suuntaan, mutta mahtuuhan mukaan myös toiseenkin suuntaan tapahtuvaa kehitystä. No niin, menipä taas filosofiseksi..  :tard: ;D ::) :icon_scratch:
nii en tarkoottanu jotteiko näin saisi olla. Tuos vain pähkäälin.
Supra MK3 -92

emk67

-84 ostin eka auton, ku olin 17v. Toyota Carina TA12 vuosmallia 1975. Se maksoi silloin 16000mk :P
Nyt vasta möin samanlaisen, (jopa samassa kunnossa, kuin tuo eka oli -84) ja sain siitä 3000€ ;D
Hyvin pitää Toyo arvonsa ;D

Se ensimmäinen:


30 vuoden jälkeinen fiilistely:
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Krister

#15
Lainaus käyttäjältä: LVA - 08 marraskuu, 2014, 22:45:02
On vapari supra tota bemaria jonkin verrankin nopeampi, ellei bemu alita ihan reilusti ilmotettuja aikoja. Mut jokatapauksessa, kumpaakaan en ostaisi pojalleni ensiautoksi. Jos jätkällä ei ole a) järkeä b) taitoa ja auto on sekä kykeneväinen kiihtymään vielä satasen jälkeenkin, että se on varustettu samoilla turvavarusteilla kuin kottikärry, niin otsikon ainekset on olemassa. Tuo vaparikin  menee ihan älyttömiä vauhteja  suomen teillä jos ei järki rajoita.

Meillä oli kakkos autona tollanen e36 316, ja voisin veikata että juurikin tuo 316/318/320 osasto olis oikeesti parempi ekaksi autoksi.

Itsellä ensi auto oli E30 325i ja hyvin sitä tuli pärjättyä, toinen auto oli vapari MA70 Supra ja vasta yli parikymppisenä ostin ensimmäisen turbomallin. Perus GTi autot kiihtyy jo samassa ajassa 0-100 kuin vaparisupra niin en näe mitään hirveätä ongelmaa vaparisuprassa jos Supran välttämättä haluaa. Oppii ainakin takavetoisen auton niksit. Mielipideasioita toki.


Lainaus käyttäjältä: jykelä - 09 marraskuu, 2014, 08:51:54
On maailma muuttunu paljo siitä ku itte on kortin saanu. Ei ollu varaa ostaa ku pankkilainalla 3500 markkaa maksnu1.2 c mallin kadetti. Ja nykyään pitää olla jo eka auto 4000-6000€  :o

Puhumattakaan 10-13te arvoisista mopoautoista.  :) 

MT

Itsekin olen 16-17- vuotiaasta asti ollut Suprien kanssa tekemisissä, ja vielä tässä _kuitenkin_ hengissä ollaan.  :laugh:

Ei vaisinkaan, tämäkin asia riippunee täysin ihmisestä. Sitä kun on olemassa yhtä monta tossuparia, kuin on niitä tossun kuluttajiakin. No niin.. taasen meni vähän... :nono: :icon_biggrin:
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

LVA

Lainaus käyttäjältä: Krister - 09 marraskuu, 2014, 10:24:04
Itsellä ensi auto oli E30 325i ja hyvin sitä tuli pärjättyä, toinen auto oli vapari MA70 Supra ja vasta yli parikymppisenä ostin ensimmäisen turbomallin. Perus GTi autot kiihtyy jo samassa ajassa 0-100 kuin vaparisupra niin en näe mitään hirveätä ongelmaa vaparisuprassa jos Supran välttämättä haluaa. Oppii ainakin takavetoisen auton niksit. Mielipideasioita toki.


Puhumattakaan 10-13te arvoisista mopoautoista.  :)

Jaa, mä luulin jotta puhutaan hundai kupeen näkösestä vaparista.

Kyllähän se toki niin on, että nykyajan teinien ensiautot tuppaa edelleen olemaan kuppasia. Sitten on osa jolla pappa betalar/itse on säästänyt parempaan kiesiin. Nykyään vaan saa suht pienellä summalla paljon enemmän eteenpäin vievää suorituskykyä mitä esmes 90 luvulla tahi 2000 luvun alussa. Puhumattakaan old timereistä jotka on alotellut ke/ta kalustolla... :D
Supra SZ-R

mima

#18
Oma ensiauto oli ke25 coupecorolla.. Tuolloin olin 6 vuotias.

Ensimmäinen ajokortin kera oli ke70 tuhannen laiska 1.3 ja hiihtoliiton hyväksymät talvirenkaat alla ja juuri satoi lumet maahan kun kortin sain. Yli miljoona kilometriä tieliikenteessä takana ja ei yhtäkään kolaria/ulosajoa/lipsahdusta.

Rallit, sprintit, yms muut takana ja parit rajut kaadotkin (jonka seurauksena kepit/pyörätuoli) ja elossa ollaan.

Mutta silti tuo aloitus kuulostaa omaan korvaan trollilta mutta sanotaan ny mielipide.

Vapari supra ja unohda luisuttelu ainakin kadulla. Se ON kädettömien hommaa. Radalle mars (edit: korjattu aamupöpperöinen sanamuotovihre  :icon_biggrin:)

emk67

Lainaus käyttäjältä: Suprajohde - 09 marraskuu, 2014, 11:16:32unohda luisuttelu ainakin kadulla. Se ei ole kädettömän hommaa.
Sanosin, et se nimenomaan on kädettömien hommaa. Oikeat kuskit todistaa taitonsa radalla ja rallissa.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

pikamika

Osta multa rojekti tuolta myydään osiosta ja parsi siitä itelles luisuttelu auto. Voimaa siinä oli/ on liikaakin luisutteluun tai ainakin luisuttelijan taitoihin nähden  :tard:
Niin makaa ku sattuu sammumaan.
Se mikä ei tapa niin sattuu aivan vit**ti.

Pöndeix

Nooh kyllä se riippuu ihan ihmisestä, rahatilanteesta ja miljoonasta muusta asiasta kannattaako vai ei? Itekin ostin ekaks autoks 17 kesäsenä r32 skylinen, hyvin on pärjännyt ja lommoitta selvinny ekana talvenakin. Sen jälkeen kyllä talvipulkat hommattu ku hallinki saanu säilyttämistä varten.
Toyota Supra JZA70 R ("2. käyttis)
Nissan Skyline R32 Gts-t (ikuisuusproju)
Ford Sierra (sortaflush, offset is something?)

japancarlover

#22
Joo enköhän ala hallita nuo autot ralliharrastuksen parissa viettäny muutaman vuoden ja isäni ei maksa supraa mulle koska se inhoo japanilaisia autoja ylipäänsäkkin että omalla rahalla ostelen ja tarkotus olikin "pelleillä" ihan jossain muualla kuin liikenteen seassa tuttu kuoli liikenne onnettomuudessa kun bemarillaan leikki liikenteen seassa. Ja drift harrastuksen pariin oli aikomus lähtee radalle koittaa sitä hommaa

emk67

Lainaus käyttäjältä: japancarlover - 11 marraskuu, 2014, 07:14:07
Joo enköhän ala hallita nuo autot ralliharrastuksen parissa viettäny muutaman vuoden ja isäni ei maksa supraa mulle koska se inhoo japanilaisia autoja ylipäänsäkkin että omalla rahalla ostelen ja tarkotus olikin "pelleillä" ihan jossain muualla kuin liikenteen seassa tuttu kuoli liikenne onnettomuudessa kun bemarillaan leikki liikenteen seassa. Ja drift harrastuksen pariin oli aikomus lähtee radalle koittaa sitä hommaa
Tollaset kannattis mainita jo aluksi, niin jäis tyhjä lööperi vastauksista pois. Näitä alle tai just 18v aloituksia sun on aika monta jo, jos jaksat selailla. Siksi vastauksetkin tätä tyyliä.
Noh, lähetään nyt ainakin siitä, et laita kovallalaatikolla oleva ja lukkokin ois kiva ;D
Koimalliin an ota kantaa, mut hyvin liikkuu oma MKII:kin 2JZ-gte:llä :)
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

snow90

Mikä ois budjetti? Kohtuu valmis paketti vai valmis ite rakentamaan?
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

japancarlover

#25
Lainaus käyttäjältä: snow90 - 11 marraskuu, 2014, 17:42:32
Mikä ois budjetti? Kohtuu valmis paketti vai valmis ite rakentamaan?
 


Budjetista en vielä tiiä päälle 6000e on tällä hetkellä rahaa käytettävissä ja rakenteleehan sellasia itekkin jos ei valmista löydy

Osmo

Nissanilta vois löytyä tohon budjettiin sopivampia luisuttelu vehkeitä. Mut jos pakko olla supra niin sillon vapari manuaali, mut se taitaa olla aika tylsä jossain radalla.
MKIV tt 6spd jdm

snow90

Lahdessa ois 1JZ-GTE:llä varustettu yksilö joka kaipais vähän rakkautta, että sais hienon. 2JZ swappi tulee kuitenkin liian työlääks/hintavaks. Ostat vaikka ton mitä pikamika kauppaa.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97