Supra MKIV

Aloittaja tomtomtomii, 02 marraskuu, 2015, 17:31:21

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tomtomtomii

Tereve!
Aion ostaa Supran nyt ennen joulua. Olen miettinyt ostavani tämän supran http://www.nettiauto.com/toyota/supra/7445695
ja laittavani siihen joskus turbon, ja tuunata siitä oman näköiseni.
Kuinka paljon turbon laittaminen supraan tulee maksamaan halvimmillaan?  :D
Kommentteja kyseisestä suprasta?
Tomi

Tapio.L.

Tulee maksamaan enemmän kuin oikean turboversion ostaminen. Oikeasti, osta valmiiksi ahdettu.

tomtomtomii

budjettini on tällä hetkellä 8000€ ja halvin twinturbo suomessa on 13000€.
Pystyykö tuohon n/a supraan laittamaan vaikka käytetyn tt supran moottorin myöhemmin? (löysin jonkun sivun jossa niitä myydään 3000€)
Tomi

Osmo

pari hassuu kymmppii ku ostaa tälläsen elekronisen turbo ahtimen .....




kyl näit on tehty kaiken laisii ja tuunattu oman laisii ja eri laisii, mut toi sähkö super chageri on varmas nyt halvin turbo ahtaminen. ootko meinannu isompii suuttimii vai meinasitko iha vaa turbon laittaa? turbo timerii ei tarvi tollasel sähkötubolla.

iteki joskus koitin tuunata suprasta itteni näkösen mut siit ois tullu nii vitun ruma ettei sellasta olis kehdannu ajaa tallista ulos.

komenteja suprasta hmmm. ite tykkään tosta amurin tiikeri kuviosta ja smaragdeista. laita vielä kromilistaa nii tulee tosi hieno :)
MKIV tt 6spd jdm


tomtomtomii

Mite tollaset elektroniset turbo ahtimet toimii?
mitä eroo niil o normaali turboon?
Tomi

samsa

Ahtaa jo tyhjäkäynnillä ni voi ottaa valoista keulivan lähön.
Toyota IlmAristo -93

tomtomtomii

Ajattelin laittaaa toho supraan td3000 korisarjan ja lambo-ovet nyt aluks mikäli ostan sen. ja maalata mustaks johon chromiin heijastava helmiäinen, ja osa osista chromilla.  :D
Tomi

tomtomtomii

Tomi

Osmo

Lainaus käyttäjältä: tomtomtomii - 02 marraskuu, 2015, 17:51:24
Mite tollaset elektroniset turbo ahtimet toimii?
mitä eroo niil o normaali turboon?

Joo noilla sähköahtimilla on penkitetty vähintää saman verran ku vakiona ja ne spoolaa tosi nopeesti = ei oo turbo lagia. periaatteessa sama ku remmiahdin.
MKIV tt 6spd jdm

tomtomtomii

Mun yks tuttu sano et noi elektroniset turbo ahtimet o jotenki huijaust, ja ite luin netist et niil saa max5-10hp  lisää.

Onks sul jotai linkkii mist niist voi lukea lisää, ja joku linkki mahdollisesti myös liikkeeseen joka myy niitä?
Tomi

Osmo

Lainaus käyttäjältä: tomtomtomii - 02 marraskuu, 2015, 18:18:25
Mun yks tuttu sano et noi elektroniset turbo ahtimet o jotenki huijaust, ja ite luin netist et niil saa max5-10hp  lisää.

Onks sul jotai linkkii mist niist voi lukea lisää, ja joku linkki mahdollisesti myös liikkeeseen joka myy niitä?

laskennalliset teoriatason tulokset mahdollisista etupyörätehon lisäyksistä supraan on olemassa jossain päin nettiä. täytyy yrittää ettiä jostain. tollasella sähkö turbo ahtimella on suunnilleen sama tuotto kun garret 3/4 t6 versio an6 öljysyötöllä ja billetti hukkaportilla.
MKIV tt 6spd jdm

tomtomtomii

Ok, laita linkkii jos löydät :)
Tomi

tuomas k

toyota supra 7m-gte -89

mikkom81

Osmo se taas jaksaa...  ;D
Toyota Auris 1.2T

Mortimer

Itelläki vakio twinit soarerista  levis nii aattelin tuommosia laittaa kakskappaletta nii katastusmieskää ei välttämättä huomaa eroa

Osmo

Lainaus käyttäjältä: Mortimer - 02 marraskuu, 2015, 18:56:05
Itelläki vakio twinit soarerista  levis nii aattelin tuommosia laittaa kakskappaletta nii katastusmieskää ei välttämättä huomaa eroa

siis ei tosiaan huomaa ja nyt ku tuli se lakimuutos niin noi saa helposti muutoskatsastuksella papereihin ku teholapussa on korkeintaa saman verran ku vakiossa. kannattaa ostaa billettisiivillä kun ne herää jo 9 voltilla. ne vakio peltisiivet heräilee vasta 12 voltilla nii siinä on iso ero.

vvti kannen ku vaihtas ni sais heräävyyttä johku 8 volttii mut sillo tarvii olla optima yellow toppi ku muuten ahdot piikkaa ja jännitteen laskiessa ahtokäyrä kääntyy alaspäin ja siinä saattaa vetästä aika rajusti rikkaalle. 200 amppeerisella laturilla saa suht tasasen tehokäyrän mut sillo ei saa alle 1000rpm tyhjäkäyntiä.
MKIV tt 6spd jdm

Mortimer

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 02 marraskuu, 2015, 19:16:59
siis ei tosiaan huomaa ja nyt ku tuli se lakimuutos niin noi saa helposti muutoskatsastuksella papereihin ku teholapussa on korkeintaa saman verran ku vakiossa. kannattaa ostaa billettisiivillä kun ne herää jo 9 voltilla. ne vakio peltisiivet heräilee vasta 12 voltilla nii siinä on iso ero.

vvti kannen ku vaihtas ni sais heräävyyttä johku 8 volttii mut sillo tarvii olla optima yellow toppi ku muuten ahdot piikkaa ja jännitteen laskiessa ahtokäyrä kääntyy alaspäin ja siinä saattaa vetästä aika rajusti rikkaalle. 200 amppeerisella laturilla saa suht tasasen tehokäyrän mut sillo ei saa alle 1000rpm tyhjäkäyntiä.

Nii minäki oon ymmärtäny ;D

Noc

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 02 marraskuu, 2015, 17:46:27turbo timerii ei tarvi tollasel sähkötubolla.
No pakollinen turpotimeri ei oo sähköturpon kanssa mut ois se ihan hyvä silti olla.

Jos ei tohon tehdasvalmisteiseen sähköahtimeen viitti investoida niin jos vähän pysyy työkalut kädessä niin helppo tehdä itekin vanhasta flektistä ja saa halvalla yhtä hyvä. Laittaa ohjauksen on-off katkasialla hyttiin niin voi yllättää kyydittävät teiniritsat aina yhtä nappia painamalla.  8) nimim. Kokemusta on
Pienempi flekti tietty herää aiemmin ja iso myöhään et liian isosta ei kannata alkaa tekee tai voi tulla ongelmaa ton automaatti lootan kanssa...? Näihin löytyy varmaan ohjeita esim honda tuunajien mekasta dynamiitti.com.
MKIV turbo V160

samsa

Lainaus käyttäjältä: Noc - 02 marraskuu, 2015, 20:00:27
No pakollinen turpotimeri ei oo sähköturpon kanssa mut ois se ihan hyvä silti olla.

Jos ei tohon tehdasvalmisteiseen sähköahtimeen viitti investoida niin jos vähän pysyy työkalut kädessä niin helppo tehdä itekin vanhasta flektistä ja saa halvalla yhtä hyvä. Laittaa ohjauksen on-off katkasialla hyttiin niin voi yllättää kyydittävät teiniritsat aina yhtä nappia painamalla.  8) nimim. Kokemusta on
Pienempi flekti tietty herää aiemmin ja iso myöhään et liian isosta ei kannata alkaa tekee tai voi tulla ongelmaa ton automaatti lootan kanssa...? Näihin löytyy varmaan ohjeita esim honda tuunajien mekasta dynamiitti.com.

Siks pitääki olla kaks et se pienempi herättelee sit isoa jo ennen ku näytetään pemaripojille kuin supra keulii  :headbang:
Sähköturso vie myös vähemmän bensaa.
Toyota IlmAristo -93

agumi

#20
mää jättäisin vapariks, ei riitä turbolla alaväännöllä polttamaan kumia rajoitinta vaste. :icon_rr:
https://www.youtube.com/watch?v=f9x74SlY1ik
Kids in the backseat cause accidents. Accidents in the backseat cause kids. Stick to a two seater!

Suprahero

Vähän liika rankkaa läppää näin heti aamusta luettuna! Toi Hondafilmi saa Supramiehen tuntemaan itsensä kovin riittämättömäksi  :(

Täytyy varmaan mennä vaihtaan tenalady :icon_biggrin:
"Image is nothing, speed is everything"

Suprahero

On varmaan BMW:n inssit inspiroituneet tästä ketjusta :tard: kun uuteen M3 malliin on tulossa oikeasti sähköinen tai sähköiset ahtimet! Ihan mielenkiintoista nähä millaset niistä tulee ja kuinka nopeasti idea leviää tuunauspuolelle, vai leviääkö.

Semmonen vois olla ihan jees jonkun ison Garretin kaverina :yum:
"Image is nothing, speed is everything"

Tyfon

Jaaha! Tollanen ei ollukaan tullu viel vastaan. Oliko mitää koska ja minkä vuoden malleihin noita sähkösiä ahtimia ois tulos? Vai onks toi vaa joku consepti idea mikä tuskin koskaan tulee tuotantoon :D
- Supra JZA80 2JZ-GTE -93 Singleturbo

Andréy

Eikös ne näissä uusissa formuloissakin käytä nuita sähköturboja? jostakin näin muistan lukeneeni...
http://andrey.kuvat.fi/kuvat/

Supra MKIV TT 6 Speed J-Spec -94
Supra MKIV Na auto J-Spec -95 ex

Tem

Lainaus käyttäjältä: Suprahero - 06 marraskuu, 2015, 10:09:14M3 malliin on tulossa oikeasti sähköinen tai sähköiset ahtimet! Ihan mielenkiintoista nähä millaset niistä tulee ja kuinka nopeasti idea leviää tuunauspuolelle, vai leviääkö.

Onhan noita ollu "tuunauspuolella" varmaan 10v. Käytännössähän se on vaan remmiahdin, mitä pyöritetään sähkömotilla. Ja puhun nyt noista olemassaolevista, penarin tulevista en tiiä mitään.

Eihän noista normiahtimen korvaajiks oo, kun se tarvittava virtamäärä on aikamoinen, muistaakseni jotain 500A. Ja jos sitä haluais käyttää pidempään, ni tarttis taas olla aika paljon akkuja, mistä tulee äkkiä paino-ongelmia. Jossain hybridissä ehkä helpommin toimiva juttu, kun akkua on muutenkin ja ahtimen tarvekin on normiajossa tosi lyhytaikasta?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Tem

Tosituunarihan toki rakentaa tollasen itekin. :)

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: Tyfon - 06 marraskuu, 2015, 11:04:01
Jaaha! Tollanen ei ollukaan tullu viel vastaan. Oliko mitää koska ja minkä vuoden malleihin noita sähkösiä ahtimia ois tulos? Vai onks toi vaa joku consepti idea mikä tuskin koskaan tulee tuotantoon :D

Aika paljonkin ollu juttua noitten "yleistymisestä" lähitulevaisuudessa monen ahtimen systeemeissä ns. apuahtimena, tuossa muutamia lontoon kielisiä pikku juttuja:

http://www.autoblog.com/2014/08/08/audi-electric-turbocharging-feature/

http://www.autonews.com/article/20140803/OEM10/308049992/electric-turbocharger-eliminates-lag-valeo-says

Kotimaassa juttuja paljonkin viimeaikoina pyörinyt autoketjujen "sisäsissä" medioissa ja tulevan koulutuksissa.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TmiJKaas

#28
Lainaus käyttäjältä: tomtomtomii - 02 marraskuu, 2015, 17:55:03
Ajattelin laittaaa toho supraan td3000 korisarjan ja lambo-ovet nyt aluks mikäli ostan sen. ja maalata mustaks johon chromiin heijastava helmiäinen, ja osa osista chromilla.  :D

Niinii että 8k budjetti autoon ja 2k korisarjaan, 1k lambosaranoihin ja 2-4k maalaukseen johan siinä se 13k meni millä sen twin turbon sais suoraan...
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Suprahero

Cd valas asiaa jo aika paljon, Bemarin M3 on heillä eka johon tämmönen tulee ja se tapahtunee 2017v. Heppoja otetaan 6:desta pytystä 500 +.

Ja Andrey oli oikeassa, juuri sieltä tämä on lähtöisin. Elikkä jo toinen hyvä innovaatio jota on osaksi kiittäminen näitä paljon parjattuja uusia F1koneita! Ekahan löytyy MacLaren P1:stä, Porche 918:sta ja LaFerrarista. Tosin me tavan kuolevaiset ei moista tekniikkapornoo tulla näkeen ihan heti muutakuin ruuduntakaa :ohnoes:
"Image is nothing, speed is everything"