MKIV Supra

Aloittaja JX, 11 elokuu, 2016, 14:13:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JX

Morjesta, olis tarkoitus ostaa kyseinen auto tämän vuoden aikana. 7000€ alkaa olla jo ylärajana.
Nettiautoa on selailtu ja ulkomaan sivustoja mutta ei ole sattunut omaan silmään yhtään hyvä kuntoista/vähän ajettua vakiolook NA/TB manuaali supraa kohdalle.

Yhden hyvän olin mukamas jo löytänyt mutta todellisuus oli eri miltä näytti: http://www.nettiauto.com/toyota/supra/8164283
Kyseisestä autosta otin historiat esille ja oli brittituonti 2011 suomeen, liikkeessä myynnissä ja yrittivät vielä vältellä pohjaan liittyviä kysymyksiä mm. sanomalla ettei ole katsonut edes kunnes puhui itsensä pussiin ja mainitsi että pohjassa on paikattavaa.. siihen meni sen auton katsominen.

Eli onko näissä neloskopan suprissa tuo ruostuminen kovin paha ongelma? Itsellä käyttiksenä on Carina E 96' ja ruosteeton/paikkaamaton pohja.
Ja mistä olette omat hakeneet?

Supra MKIV TT VVT-i 6spd 94' | ig: @janijrv
Ohjeita: MKIV Mittaristojen Modailu | Supra PDF huolto-ohjeet

OspreY

eipä nuo neloset mitään kovia ruostumaan ole. Unohdat vaan suoraan jokaisen brittituonnin, ni rupeaa hyviä pohjia olemaan järjestään kaikissa. Brittipommit ovat 99% ruskeita pohjistaan.

Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

cSnake

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 11 elokuu, 2016, 14:55:47
eipä nuo neloset mitään kovia ruostumaan ole. Unohdat vaan suoraan jokaisen brittituonnin, ni rupeaa hyviä pohjia olemaan järjestään kaikissa. Brittipommit ovat 99% ruskeita pohjistaan.

Taidat jauhaa paskaa. Tai sitte mulla kuuluu siihen yhteen prosenttiin. Toisaalta en tiiä onko tuo siellä kauaa kerinny olemaan. Toinen briteistä tuotu auto mulla eikä ole kumpikaa ollu ruskeita pohjasta eikä muualtakaan. Toinen oli toki hiukasen uudempi ja erimerkkinen. Olen kai sitten ollut onnekas tai kommenttis on idioottimaista yleistystä :)

Supra88

Mulla on 2 brittituontia. 01 Lexus LS430 ja 93 mkiv Supra niin kummassakin pohjat ja ripustukset hyvät. Supran putki vaan oli haperoks menny ja lämpöpelti. Toi mätien brittituontien yleistäminen on aika paskapuhetta. Hyviäkin yksilöitä on.

cSnake

Nimenomaan, sanoisinko että jokainen kannattaa läpi katsoa, se että hylkää hyvän vehkeen pelkkien isojen poikien huutelujen takia on hölmöä, tutkii ennenku hutkii...

Voihan se olla että keskimäärin brittituonneissa on hiukan enemmän sitä ongelmaa kuin japsituonneissa mutta ei sitä kannata mennä kaikkia haukkuun paskoiksi, itellä on hyvä kuva niistä kahden auton perusteella mutta tietysti jokainen yksilö tutkia kannattaa, olipa sitte vaikka suomiauto tai teksasista tuotu...

Yleistää ei kannata, ei ne kaikki kampaajatkaa oo niitä h*oria eikä kaikki maalarit juoppoja... Vai..? :)
Nimim. maalari  :ohnoes:

Tem

Tietty kaikki tässä maailmassa on yksilöitä. :)

Mut Briteissä kyllä suolataan teitä kertaluokkaa enemmän ku Suomessa, vaikkakin lyhyemmän ajan. Jos siellä ajaa ympäri vuoden, kuten moni tekee, ni kyllä se suola vaan tekee tehtävänsä metalliin hienossakin korissa. Kannattaa ainakin olla tosi tarkkana niitten kanssa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Damii

2 brittituontia täällä ja molemmat melkein ruosteettomia että en usko brittituontien olevan mitenkään erityisesti niitä ruoste pommeja
Anything with tits or wheels is bound to cause problems

JX

Täytyy ilmeisesti odotella hieman että tulee lisää suomeen myyntiin tai perehtyä japanista tuontiin lisää jos ei jaksa odottaa.
Mutta muuten kuulostaa jo ihan hyvältä peruskunto ikäänsä nähden näissä vehkeissä.

cSnake

Kannattaahan se kattella rauhassa jos ei kiire ole eikä heittää kirvestä kaivoon yhen huonon takia, kyllähän noita vapareina jokunen on tarjolla tuohon hintaan, ulkomaiden tarjonnasta ei juurikaan ole tämänhetkistä käsitystä...

Onko muuten japanistakaan kuin edullista tuoda noita, onko missä hinnoissa nykyään?  ???

Mutta joo, tarjolla on varmasti paskoja, vähemmän paskoja ja ihan hyviäki joten eiköhän se lopulta löydy.

Juusoo

Just mkiv vapari manuaalin ostaneena jäi sellanen käsitys et tällä hetkellä tollasta vaparia ei kannata japanista tuoda, suomesta saa halvemmalla..
Toyota Supra MKIV -93 2JZ VVTi + BMW DCT + PTE 76mm

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 11 elokuu, 2016, 14:55:47

Höpöhöpö  :tard:

2 brittituontia ollu ja ei mitää pahaa sanottavaa ollu.
Lexus IS 220d -10

Icedman

Lainaus käyttäjältä: BlackSupra - 12 elokuu, 2016, 09:06:08
Höpöhöpö  :tard:

2 brittituontia ollu ja ei mitää pahaa sanottavaa ollu.

Ei omassakaan Sorkussa mitään isompaa pelleissä vaikka (legendaarisen) SJ Importin tuoma (Briteissä oli tosin ~13 omistajaa kyseisellä yksilöllä). Tosin laatikko levis vähän oston jälkeen :D Tästä opin sen että automaatin öljyjen väri/haju/kunto pitää tarkistaa kun sellasta ostaa...
Toyota Celica ST165 -88
(ex) Toyota Soarer JZZ30 -91
Toyota Camry ACV30 -03
Lexus IS250 -06

OspreY

Kolmen englannin tuonnin alla olen päässyt möyrimään ja kaista pohjat valmiit. Sorkkuun sai helmat tehdä, kaksi mkiv supraa molemmat takakotelot täysin valmiit, kun otti peitemuovit pois edestä. Se on ihan mitä kukakin ihan hyvänä pitää, mut ite neuvon kiertämään britit kaukaa  ;D Se saattaa toki tälleen sanonutta harmittaa brittituonnin omistajaa  ;)

----------------------------------------------------------------------------------

cSnake

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 12 elokuu, 2016, 15:57:55
Kolmen englannin tuonnin alla olen päässyt möyrimään ja kaista pohjat valmiit. Sorkkuun sai helmat tehdä, kaksi mkiv supraa molemmat takakotelot täysin valmiit, kun otti peitemuovit pois edestä. Se on ihan mitä kukakin ihan hyvänä pitää, mut ite neuvon kiertämään britit kaukaa  ;D Se saattaa toki tälleen sanonutta harmittaa brittituonnin omistajaa  ;)

Paska mäihä ollu. Sitten päätit alottaa idioottimaisen kampanjan brittituonteja kohtaan ja tehdä kaikista arvottomia. Liekkö oot jonku japsituontifirman kirjoilla? Kierrä sinä vaikka itse ne kaukaa mutta anna muiden ottaa selvää ennenkuin tuomitsevat, äläkä mene neuvomaan ketään. Mitä lie kiksejä siitä sitten saatkaan en tiiä...

Itse oon maannu kymmenien suomiautojenki alla ja hitsannu paikkaa paikan perään mutten silti sano että ne on kaikki mätiä paskoja. Jopa muutaman vuoden ikäsiä suomivehkeitä on pitäny hitsata, ei nyt puhuta nimistä mutta kutsutaan niitä vaikka ooppeleiksi ja mazdoiksi...

Niinkuin aiemmin sanoin, jotain perää voi olla ruostumisen todennäköisemmässä esiintymisessä brittivehkeissä vs. japsituonnit mutta ei nyt hemmetissä kaikkia tarvi mennä lyttäämään todella kattavan kolmen auton kokemuksella.

Ittellä tosiaan briteistä tuo supra joka on hyvässä kunnossa, en tosin tiiä onko ehtiny olla siellä kauaa, mutta sitä ennen oli -02 bugeye subaru joka oli brittiauto alkujaanki. Ostin sen 2011 ja ruosteeton oli sekin vaikka oli yheksän vuotta ja 170000km siellä kerinny rullata.

Joten eiköhän kannata jatkossakin jättää muiden vehkeiden mollaaminen ja arvottomaksi tekeminen sikseen, liittypä se sitten tekniikkaan, koriin, merkkiin, malliin tai mihin vaan. Toki joillaki vaan pikkupöksyt kostuu silläki tavalla...

I rest my case. :)

OspreY

Lainaus käyttäjältä: cSnake - 12 elokuu, 2016, 21:37:42
Paska mäihä ollu. Sitten päätit alottaa idioottimaisen kampanjan brittituonteja kohtaan ja tehdä kaikista arvottomia. Liekkö oot jonku japsituontifirman kirjoilla? Kierrä sinä vaikka itse ne kaukaa mutta anna muiden ottaa selvää ennenkuin tuomitsevat, äläkä mene neuvomaan ketään. Mitä lie kiksejä siitä sitten saatkaan en tiiä...

Itse oon maannu kymmenien suomiautojenki alla ja hitsannu paikkaa paikan perään mutten silti sano että ne on kaikki mätiä paskoja. Jopa muutaman vuoden ikäsiä suomivehkeitä on pitäny hitsata, ei nyt puhuta nimistä mutta kutsutaan niitä vaikka ooppeleiksi ja mazdoiksi...

Niinkuin aiemmin sanoin, jotain perää voi olla ruostumisen todennäköisemmässä esiintymisessä brittivehkeissä vs. japsituonnit mutta ei nyt hemmetissä kaikkia tarvi mennä lyttäämään todella kattavan kolmen auton kokemuksella.

Ittellä tosiaan briteistä tuo supra joka on hyvässä kunnossa, en tosin tiiä onko ehtiny olla siellä kauaa, mutta sitä ennen oli -02 bugeye subaru joka oli brittiauto alkujaanki. Ostin sen 2011 ja ruosteeton oli sekin vaikka oli yheksän vuotta ja 170000km siellä kerinny rullata.

Joten eiköhän kannata jatkossakin jättää muiden vehkeiden mollaaminen ja arvottomaksi tekeminen sikseen, liittypä se sitten tekniikkaan, koriin, merkkiin, malliin tai mihin vaan. Toki joillaki vaan pikkupöksyt kostuu silläki tavalla...

I rest my case. :)

Älä nyt tunteisiin päästä vaikka tosiasiat voi sattuakkin. Ei, en ole kirjoillaa missään tuontifirmassa, mutta suosin silti japsituonteja. Mutta harvemmin suomalaiselle kelpaa mikään muu kuin halvin ja se on yleensä englannista tuotua mätää peltiä :)

Kyllä kolme omalle kohdalle osunutta brittituontia kertoo jo aikapaljon niistä, kerta yhteenkään japsituontiin ei oo vielä tarvinnu ees harkita hitsipilliä ;D

cSnake

Niin, totta sulle mutta ei läheskään kaikille, ei se tee siitä 99% faktaa jos sulle on sattunu kolme mätää. Vaikuttaa ettei kuitenkaan läheskään kaikille. Jotain sellaista yritin sulle sanoa. Ei se tee siitä totuutta jos sulla on kolme paskaa sattunu, varmaan niitä on muillaki ollu ja varmaan on pllu niitä hyviäkin. Ymmärsitkö?

Faktat on faktoja, mielipiteet mielipiteet. Ainut fakta sulla on se että sun on tarvinnut hitsata niitä kolmea. Kaikkien ei ole tarvinnut hitsata omiaan.
Eli ymmärrätkö eron mitä voi pitää totuutena ja mitä mielipiteenä? :)

TSAP

Lainaus käyttäjältä: cSnake - 13 elokuu, 2016, 15:40:37
Niin, totta sulle mutta ei läheskään kaikille, ei se tee siitä 99% faktaa jos sulle on sattunu kolme mätää. Vaikuttaa ettei kuitenkaan läheskään kaikille. Jotain sellaista yritin sulle sanoa. Ei se tee siitä totuutta jos sulla on kolme paskaa sattunu, varmaan niitä on muillaki ollu ja varmaan on pllu niitä hyviäkin. Ymmärsitkö?

Faktat on faktoja, mielipiteet mielipiteet. Ainut fakta sulla on se että sun on tarvinnut hitsata niitä kolmea. Kaikkien ei ole tarvinnut hitsata omiaan.

Taitaa herra olla itse brittituonti firmassa duunissa?? Yhdyn kyllä brittituontien huonouteen vaikkakin itsellä vain se 1 ainoa kokemus. Kyllä se vaan ensimmäinenkin kerta vituttaa kun joutuu korjailemaan. Japseista en voi sanoa mitään kun ei kokemusta sellaisesta.

Ps. Vedähän puolukoita välillä ☺️

I rest my face 😉
"With great power comes great responsibility"

Krister

Kolme brittituonti Supraa omistaneena ja pari suoraa japanin tuontia, brittituonnit ovat olleet ruosteessa esim konehuoneesta, pohjasta, takasisälokasuojista ym, missä suoraan japanista tuodut ovat olleet täysin ruosteettomia.

Nytkin kimppatallin pihalla majailee yksi mikä näyttää tältä alapuolelta (ei siis mun auto), brittituonti myöskin:

Toki sieltäkin varmasti löytyy niitä hyviä yksilöitä, mutta kannattaa brittituonti tarkistaa ruosteen osalta vielä tarkemmin kuin muualta tuodut.

OspreY

Lainaus käyttäjältä: cSnake - 13 elokuu, 2016, 15:40:37

Yhtään en ole sanonut omistaneeni. Siihen on syynsä ja se on brittituonnin selkeä huonous vrt japanin tuontiin. Mä ehkä jopa vähän nautin tästä, miten jollain voi mennä näin paljon päivä pilalle, kun joku sanoo jotain poikittaista autoista, mistä toinen pitää ;D ja kyllä mun kokemuspohja ylettyy myös pidemmälle kuin nuo kolme mitä olen parsinut kasaan. On noita paskoja ollut tutuillakin. Ja aina se on se englannin tuonti mistä korjataan ruostevaurioita :)

cSnake

Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 elokuu, 2016, 16:41:22

Toki sieltäkin varmasti löytyy niitä hyviä yksilöitä, mutta kannattaa brittituonti tarkistaa ruosteen osalta vielä tarkemmin kuin muualta tuodut.

Niin jotain tämän suuntaista olen yrittänyt sanoa :)

cSnake

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 13 elokuu, 2016, 16:45:54
Yhtään en ole sanonut omistaneeni. Siihen on syynsä ja se on brittituonnin selkeä huonous vrt japanin tuontiin. Mä ehkä jopa vähän nautin tästä, miten jollain voi mennä näin paljon päivä pilalle, kun joku sanoo jotain poikittaista autoista, mistä toinen pitää ;D ja kyllä mun kokemuspohja ylettyy myös pidemmälle kuin nuo kolme mitä olen parsinut kasaan. On noita paskoja ollut tutuillakin. Ja aina se on se englannin tuonti mistä korjataan ruostevaurioita :)

Niin joskus se luetun ymmärtäminen on vaikeaa mutta uskon että jos maltat ajatuksen kanssa lukea mitä olen kirjoittanut niin uskon että varmasti ymmärrät mitä olen tarkoittanut ja mikä mun pointti on ja että olen siinä asiassa oikeassa. Tiukempaa voi tehdä myöntää se nyt enää tässä vaiheessa :)

Ja jos ajattelet pilanneesi päiväni niin joudun tuottamaan sulle sen mitä tuotan yleensä naisille eli pettymyksen :)
Itsekin nautin tällaisesta pienimuotoisesta ja miksei isommistakin "väittelyistä" ja keskusteluista, ennenkaikkea silloin jos huomaan vastapuolen lukevan kirjoittamani ja vielä ymmärtävänkin sen ennen vasta-argumentointiaan :)
Nyt kuitenkin luulen ettei tämä tällä kertaa johda puusta pidempään (vai miten se meni) ja jätän nyt tämän tähän :)

Ospreyta en tunne mutta uskon kyseessä olevan ihan fiksu kaveri. Eiköhän tämä nyt tässä ole, hyvää ja rattoisaa la-illan jatkoa ospreylle sekä muille clubilaisille :)

Ps. Joku sanoi että oon brittituontifirman kirjoilla, en oo vaikka subaruni ittelle aikoinaan hainkin, ihan sähkäri-hitsari-maalari-duunari olen  :toothy10:

OspreY

Valittevasti ymmärrän lukemani vallan mainiosti, eikä minulle tuota ongelmia myöntää virheitäni. Kerron kyllä mieluusti, jos joskus satun löytämään hyvän brittituonnin. Valitettava totuus on vaan se että aivan järjestäen japanista suoraan tänne uitetut ovat parempi kuntoisia kaikinpuolin, mitä englannissa tiekilometrejä keränneet.

Tämä väittely enää liity alkuperäiseen kysymykseen aiheessa mitenkään, mutta kun sinä tuosta totuudesta jaksat huudella tuollasilla määrillä teksiä, niin kyllä väitän väitteeni johonkin totuuten kolahtavan. Vanha sanontakin sanoo että se koira älähtää millä kolahtaa.  ;)

Ei meidän kannata tapella tästä asiasta sen enempää, vaikka halua olisikin. Alkuperäiselle kysyjälle neuvo, kun selvästi hyvää yksilöä hakee, niin kierrä britit ja kato japsi. Löydät hyvän yksilön helpommalla.  :)

JX

Näiden tekstien ja muutenkin yleisen keskustelun perusteella nyt tilasin täysin vakiona olevan manuaali MKIV 94' NA supran suoraan japanista. Saa nähdä kauan menee että tulee ja kunto oli kyllä erittäin hyvä.
Umpiot pitää sitten muokata/vaihtaa ja sumari väsätä taakse.

MT

Minkä kautta auto tulee?
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

JX

Tradecarview, sain kuvat kaikesta mistä tarvitsin(mm. pohja, tilat, miinukset, paperit, historia) ilman mitään ongelmia ja sain varattua itselleni jo etukäteen auton.
Ainoa miinus? oli RS*R putkisto, tulee ongelma ehkä katsastuksessa.

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: JX - 20 elokuu, 2016, 13:48:59
Tradecarview, sain kuvat kaikesta mistä tarvitsin(mm. pohja, tilat, miinukset, paperit, historia) ilman mitään ongelmia ja sain varattua itselleni jo etukäteen auton.
Jos nyt sattuu olemaan sama auto kuin kuvissa. Ei ole tuota kautta aina taidettu toimittaa juuri sitä autoa, joka kuvissa on ollut. Toivotaan toki parasta.

LVA

Lainaus käyttäjältä: JX - 20 elokuu, 2016, 13:48:59

Mites tuosta putkistosta tulisi ongelmia katsastuksessa?
Supra SZ-R

JX

Lainaus käyttäjältä: LiquidStone - 28 elokuu, 2016, 23:08:44
Jos nyt sattuu olemaan sama auto kuin kuvissa. Ei ole tuota kautta aina taidettu toimittaa juuri sitä autoa, joka kuvissa on ollut. Toivotaan toki parasta.
Riippuu keneltä ostaa, kannattaa aina katsoa arvostelut puljulta ennenkuin ostaa.
Tämä kyseinen firma on ennenkin supria myynyt, löytyy twitterit facebookit sekä nettisivut ja arvostelut on hyvät.

Lainaus käyttäjältä: LVA - 29 elokuu, 2016, 06:32:07
Mites tuosta putkistosta tulisi ongelmia katsastuksessa?
Koska se on suora ja varmasti äänekäs.

LVA

Lainaus käyttäjältä: JX - 29 elokuu, 2016, 14:46:52
Riippuu keneltä ostaa, kannattaa aina katsoa arvostelut puljulta ennenkuin ostaa.
Tämä kyseinen firma on ennenkin supria myynyt, löytyy twitterit facebookit sekä nettisivut ja arvostelut on hyvät.
Koska se on suora ja varmasti äänekäs.

Ei taida olla väliä... Minunkin auto oli mennyt aikaisemmilla omistajilla katsastuksesta läpi paskaputkella joka oli tyyliin itsetehty ja todella äänekäs.
Supra SZ-R

JX

Lainaus käyttäjältä: LVA - 29 elokuu, 2016, 19:51:10
Ei taida olla väliä... Minunkin auto oli mennyt aikaisemmilla omistajilla katsastuksesta läpi paskaputkella joka oli tyyliin itsetehty ja todella äänekäs.
En tiedä voiko se olla paljon huonompi.. ;D