7MGTE #1 puola ei anna kipinää.

Aloittaja Isomikkohoo, 17 elokuu, 2016, 19:15:34

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Isomikkohoo

Missäköhän vika kun ykkössylinterin puola ei anna kipinää? Samasta puolasta lähtee kutos pyttyyn puolanjohto josta tulee mainio kipinä. (Ajoituslampulla katsottu).
  Kyseessä siis vakiopuolat. Puolan olen vaihtanut, kahdella eri ecu boksilla testannut, puolapaketin maadoitus on kunnossa, vakio sytkä on jota olen vaihtanut toiseen, toisella puolan johdollakin testannut. Mikään ei tunnu toimivan. CPS on oikeassa kohdassa. 

Mistäköhän sitä vikaa kannattaisi alkaa etsimään?  Muihin pyttyihin tulee kyllä hyvä kipinä. Ykkönen on kuollut. :(

Isomikkohoo

Tänään laittelin muita asioita kuntoon autosta ja kokeilin vaihtaa puolajohtojen paikkaa 1 ja 6 pyttyjen osalta. Alkoi ajoituslamppu toimimaan molemmissa puolanpiuhoissa. Todella outoa. Järjestys on nyt eri, mutta saman puolan allahan nuo ovat. Vika olisi kyllä kiva tietää.

Haaparanta

Siis käykö kone muuten?
Voi olla ihan vain johto poikki mutta myös kansi pahvi on yksi kaukaa haettu mahdollisuus.
Voi olla huono liitos Siina jakajan kohdilla.

Isomikkohoo

Kone kyllä käy. Kipinääkin nyt antaa. Vaihdoin puolat ja puolien johdotkin. Mutta silti kiihdyttäessä tai kun ajaa matalilla kierroksilla kone pätkii aivan kuin hukkaisi kipinää. Ajoitus on kohdillaan, TPS on säädetty, puolasarjan piuha sytkälle vaihdettu, toista sytkäboksia kokeiltu, kaasuläpän ja rungon olen puhdistanut ja siellä ei ollut väljyyksiä.
  Korkeilla kierroksilla ongelmaa ei esiinny. Dynossakin ihmeteltiin miksi tekee alakierroksilla tuota. Voihan se olla aem 2:sen boksin asetuksissakin joku kohta pielessä. :(