Lexus IS300 käyttökustannukset

Aloittaja Kyon, 27 elokuu, 2016, 13:02:06

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Kyon

Mitenhän Lexus IS300 ylläpitokustannukset on verrattavissa GS300:n (keskustelua tässä ketjussa: http://www.supraclubfinland.com/index.php?topic=20204.0)?

Koppa on IS:ssä vähän kevyempi kuin GS:ssä mutta kulutus lienee silti aika lailla tuossa toisessa ketjussa mainittu sama 8 matka-ajossa, 10 sekalaisessa ja 12 kaupunkiajossa? Ja varmaan jos talvella ajelee lyhyttä kaupunkiajoa niin varmaan enemmänkin.

GS:n ns. "viralliseksi" kulutukseksi on mainittu 16,4 (kaupunki), 8,8 (matka), 11,6 (yhdistetty): http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=114675. Mutta todellisuudessa on sitten vähemmänkin? ???

Keveämpi koppa näkyy kiihtyvyydessä, IS300 jotain 7,2-7,5 s (1483 kg) 0-100 vs. GS300 8.2 s (1720 kg). Painoero on 237 kg. Kiihtyvyyttä 2JZ-vapariksi kuitenkin ihan hyvin, taitaa olla kevyin koppa mihin 2JZ:aa on tehtaalta saanut? Vapari-Mk4 Suprassakin painoa 1549 kg.
ex. Lexus IS300 -01
Tesla Model 3 LR AWD

snow90

Saihan tota IS300:a jenkeissä manuaalinakin. Saat viel vähäsen lisää kiihtyvyyttä, ja pikkuriikkisen kulutusta alemmas.
- Toyota MR2 SW20 '92
- Mazda RX7 FD3S '93
- Cadillac CTS '03
- Cadillac CTS '08
         Entiset:
- Biltema Motor Works E39 523 '97

Tem

Keskikulutuksia kannattaa vakoilla netistä, minne jengi kirjaa ihan oikeita lukemia, mitkä jälkeenpäin puheissa helposti pyöristyy alaspäin (ja Suomen talvessa oikeasti ylöspäin). :)

http://www.fuelly.com/car/lexus/is300
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


LVA

Lainaus käyttäjältä: Kyon - 27 elokuu, 2016, 13:02:06

Keveämpi koppa näkyy kiihtyvyydessä, IS300 jotain 7,2-7,5 s (1483 kg) 0-100 vs. GS300 8.2 s (1720 kg). Painoero on 237 kg. Kiihtyvyyttä 2JZ-vapariksi kuitenkin ihan hyvin, taitaa olla kevyin koppa mihin 2JZ:aa on tehtaalta saanut? Vapari-Mk4 Suprassakin painoa 1549 kg.

Ei ole. Supra on kevyempi koppa mitä IS-sarja. Mitatuissa kiihtyvyysarvoissa on aika iso ero Supran eduksi johtuen kaikesta. Toisaalta automaatti lexassa on kehittyneempi 5 lovinen aski.

Mitä noihin käyttökuluihin tulee, niin ei minulla ollut is200:sessa mitään vikaan 2,5 vuoden aikana. Se on hyvin rakennettu auto jossa oli järkevät juoksevat kulut. Nyt kolmatta vuotta Supran ratissa ja 2jz-ge on ollut kyllä todella luotettava motti ja kokonaiskulutus on asettunut aikalailla tasan ysiin. Voisi siis kuvitella että is300 olisi aika järkevä auto ylläpitää. Gs300 varmasti hörppää enempi, onkohan niissä vielä 4-lovinen automaatti?
Supra SZ-R

emk67

GS300 on 5 lovinen ja juu, ei oo tarvinu kohta kuuteen vuoteen vaihtaa ku jarrupalat.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

Kyon

Lainaus käyttäjältä: LVA - 28 elokuu, 2016, 19:12:00
Ei ole. Supra on kevyempi koppa mitä IS-sarja. Mitatuissa kiihtyvyysarvoissa on aika iso ero Supran eduksi johtuen kaikesta. Toisaalta automaatti lexassa on kehittyneempi 5 lovinen aski.

Mitä noihin käyttökuluihin tulee, niin ei minulla ollut is200:sessa mitään vikaan 2,5 vuoden aikana. Se on hyvin rakennettu auto jossa oli järkevät juoksevat kulut. Nyt kolmatta vuotta Supran ratissa ja 2jz-ge on ollut kyllä todella luotettava motti ja kokonaiskulutus on asettunut aikalailla tasan ysiin. Voisi siis kuvitella että is300 olisi aika järkevä auto ylläpitää. Gs300 varmasti hörppää enempi, onkohan niissä vielä 4-lovinen automaatti?

Joo. Hyviä kilometrejä odotellessa. :) Ja onhan tossa 2JZ-GE VVT-I:ssä nyt hiton hyvät äänet ja lähtöjä vapariksi ihan mukavasti, kaasuun vastaavuus on ihan kiitettävää tasoa (ainakin kun laatikko on pwr-modessa). Redline on jossain 6500 rpm, yllättävän alhainen. Supra käyttöautona voisi olla vähän... no, ei niin kätevä, kun 2-ovinen ja jos tulee kavereita kyytiin. Toisaalta GS300 tai Aristo, kuluttaa sitten enemmän vaikka tilaa sitten onkin IS300:a enemmän. Aristoa saisi 2JZ-GTE:llä. IS300 on Supran ja Ariston väliltä sopiva kompromissi käytettävyyden ja kulutuksen suhteen.

Moottorissa ei pitäisi olla mitään ihmeellistä jos perushuollot (öljyt, suodattimet, tulpat, jakohihna) on tehty. Loppupeleissä melko vähän otettu tehoja tuosta 2JZ-vaparikoneesta litratilavuuteen nähden ja se auttanee pidemmän päälle moottoria kestämään. Ja perusrakenne 2JZ:ssa muutenkin kuulemma turbokoneeksi tehty ja kun vaparina ajaa niin kestää sit pitempään... (?). Tämä tämmöstä mutua nettikeskusteluja seuranneina :D
ex. Lexus IS300 -01
Tesla Model 3 LR AWD

jussi1

-94 LHD TT MK4 Supra 6spd.
-02 Lexus IS300 2JZ.
-05 Lexus RX300
-95 Skyline R33 (drifteri)
-91 Celica GT4 (jäärata-auto)
-07 Suzuki GSX-R 1000
-99 Z3 M Coupe (drifteri)
Ex. 525whp -91 Supra turbo targa man. 2003-2011

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: Kyon - 27 elokuu, 2016, 13:02:06
GS:n ns. "viralliseksi" kulutukseksi on mainittu 16,4 (kaupunki), 8,8 (matka), 11,6 (yhdistetty): http://www.carfolio.com/specifications/models/car/?car=114675. Mutta todellisuudessa on sitten vähemmänkin? ???
Tässä ilmeisesti vertaillaan uudempia VVT-i koneella olevia koppia, mut itellä oli vanhemmalla 2jz koneella oleva gs300 ja nuo kulutusluvut passaa kyllä siihen moottoriin täydellisesti.

VVT-i 2jz:ta en ole ajanut, mutta vanhemmasta koneesta yhdistettynä jzs147 koppaan ja 4-loviseen automaattiin oma henkilökohtainen mielipide: Luotettava varma moottori, joka(ainakin automaatin kanssa) on äärimmäisen tylsä, tehoton ja paljon polttoainetta kuluttava. Tuolla kulutuksella odottaisi edes jotakin tapahtuvan kaasupoljinta pohjaan painettaessa.

Kyon

#8
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 05 syyskuu, 2016, 03:57:09
VVT-i 2jz:ta en ole ajanut, mutta vanhemmasta koneesta yhdistettynä jzs147 koppaan ja 4-loviseen automaattiin oma henkilökohtainen mielipide: Luotettava varma moottori, joka(ainakin automaatin kanssa) on äärimmäisen tylsä, tehoton ja paljon polttoainetta kuluttava. Tuolla kulutuksella odottaisi edes jotakin tapahtuvan kaasupoljinta pohjaan painettaessa.

VVT-i:llä on aika paljon merkitystä. Sen pitäisi vähentää kulutusta, ja lisätä alavääntöjä. Tuon 5-vaihteisen automaatin kanssa JCE10 koppa on ihan kiva, joskin ehkä kuudeskin vaihde saisi olla. Kiihtyvyys on käyttöautoon ihan riittävä jo :) Tarkkoja kulutuksia en ole vielä mitannut mutta 65 l tankilla jossa 50 litrassa alkaa opiskelijavalo palaa, pääsee noin 500 km kaupunkiajoa ja 600 km maantieajoa (kun opiskelijavalo alkaa palaa). 2500-2600 rpm on 100 vauhdissa ja noin 3000 120 vauhdissa. 2000 rpm 80 vauhdissa. 80:n vauhdissa matka-ajo tuntuu hyvin leppoisalta.

(Autojäsenhakemus sisässä :) )
ex. Lexus IS300 -01
Tesla Model 3 LR AWD