Titan motorsport pulley asennus

Aloittaja alfoner, 03 lokakuu, 2017, 17:02:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

alfoner

En mistään löydä netistä miten tämän kiekon asennan oikein 1.5jz koneeseen:
https://www.google.fi/search?client=ms-android-samsung&biw=412&bih=383&tbm=isch&sa=1&ei=FpXTWcPhCIW96ATr3I6QDg&q=titan+motorsport+pulley&oq=titan+motorsport+pully&gs_l=mobile-gws-img.1.0.30i10k1.2916.7135.0.8390.15.15.0.0.0.0.463.2283.2j7j3j0j1.13.0....0...1.1j4.64.mobile-gws-img..6.5.1353....122.lv9SUSDdTPc#imgrc=KRmBdVz2yHI96M:

Jostain luin että ihmiset ovat koneistaneet keskiön sopivaksi ynm todella typerää. Eikös tuo keskiö pidä kuumentaa ja sit lyödä sisään ?  Hakataanko se sisään vai työnnetäänkö keskipultin avulla kun sen kiristää? Ja mikä on oikea torgue määrä siitäkin löysin eri määriä.  :icon_scratch: pidän moottorin paikallaan vanhalla startilla joka on hitsattu kiinni.

Krister

Voithan sen keskiön lämmittää ja lyödä sen kiinni sellaisenaan mutta aika helvettiä tulee olla sen ottaminen joskus irti, BTDT

Sinuna hoonaisin sen keskiön oikealle välykselle. Jos ei halua viedä koneistamolle niin jarrusatulan hoonityökalulla tms saa välttävän.

TmiJKaas

#2
Lainaus käyttäjältä: alfoner - 03 lokakuu, 2017, 17:02:02
Jostain luin että ihmiset ovat koneistaneet keskiön sopivaksi ynm todella typerää.

Kuinka niin typerää? Ainahan aftermarket osat tarvii sovittaa ja tarvittaessa koneistaa sopiviksi.
Käsittääkseni Titanin ja monen muun runkopukitkin on tyyliin 1mm liian pienet tarkoituksella että on koneistus varaa moottorikohtaiseen sovitukseen.

Hoonaa/koneista suosiolla se keskiosa sopivalle krympille niinkuin krister mainitsi

Momentti on siinä 320-330Nm hiukan lähteestä riippuen. Itse vetänyt tuohon 330Nm
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

alfoner

Kuka insinööri on ollut suunnittelemassa pyörää ja ei ole saanut keskireikää sopivaksi. Kiitos vastauksesta pitänee sit viedä koneistamoon   :evil5:  :nono:

TmiJKaas

#4
Lainaus käyttäjältä: alfoner - 04 lokakuu, 2017, 09:19:20
Kuka insinööri on ollut suunnittelemassa pyörää ja ei ole saanut keskireikää sopivaksi. Kiitos vastauksesta pitänee sit viedä koneistamoon   :evil5:  :nono:

Luultavasti sen takia ylikireä että OEM akseleiden päissä on aika paljon paksuuseroja niin saa jokaiseen akseliin tiukan sovituksen.

Luulisin että vituttais huomattavasti enemmän kun olis pari kymppää väljä ja menis heittämällä paikoilleen klonksumaan ja hajottaan kammen.

EDIT: mulla on tossa 3 akselia, akseleiden mitat alapyöränkohdalta on 34.66, 34.69 ja 34.73 jotta kohtuu monen satkun heittoja
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis