V160 synkrot

Aloittaja Ossi, 03 huhtikuu, 2018, 19:19:29

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ossi

Morjensta!

Otsikon mukaisen laatikon nelosvaihteen kanssa on alkanut ilmetä hieman ongelmia vaihdettaessa nopeasti kolmoselta neloselle ja asialle pitäisi jotain nyt alkaa tekemään. Mistä olette tilanneet synkroja? Kannattaako laatikkoon vaihtaa muuta kuin nelosen synkrot ja tiivisteet kun sen leväyttää auki? Onko kellään tiedossa Oulun seudulla pajaa jonne laatikon uskaltaisi viedä? Kiitos vastauksista jo etukäteen.

JX

#1

Supra MKIV TT VVT-i 6spd 94' | ig: @janijrv
Ohjeita: MKIV Mittaristojen Modailu | Supra PDF huolto-ohjeet

Sag

Jacktransmission is reselling synchros from http://www.synchrotech-transmissions.com/
BTW these are made in china and poor quality product.
Genuine parts are still available from Suprasport, be prepaired for the price tag ))

Pretty soon I will be able to make gears, hubs and synchros myself.
The Power of the Dark Side

Krister

Kannatta huomoida myös että alkupään V160:ssa oli erilaiset synkrot joita ei enää saa. Eli kun vaihdat synkrot sellaisen niin joudut myös vaihtamaan tuon hubin. Löytyy tuolta Jacksin sivuilta kuva. Muistelen että vanhoissa synkroissa oli 7 hammasta ja uusissa 6.

Ossi

Voiko sitä hampaiden määrää päätellä jostakin muuten kuin avaamalla laatikon?

MT

#5
Ei valitettavasti voi laatikkoa aukaisematta, ellei sinulla ole uudemman mallin kuorilla oleva V160/V161. Näissä uudemmissa malleissa ei ole (ainakaan minulla tullut vastaan) vanhemman mallin syncroja.

Vanha malli, kuoret pienemmillä jäähdytysrivoilla (Näillä kuorilla olevissa laatikoissa uudemman ja vanhemman mallin syncroja käytössä:
https://www.google.fi/search?q=v160+casing+differences&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=CvgbK2sg1LavRM%253A%252CiJzNryvetxbY-M%252C_&usg=__XBqTr3WCpl0vXxVyds1zRUfS2xw%3D&sa=X&ved=0ahUKEwictNG73qLaAhUHKywKHemTBAwQ9QEINTAB#imgrc=7J2v2PEo7FZfOM:

Uudempi malli suuremmilla jäähdytysrivoilla:
https://www.google.fi/search?q=v160+casing+differences&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=CvgbK2sg1LavRM%253A%252CiJzNryvetxbY-M%252C_&usg=__XBqTr3WCpl0vXxVyds1zRUfS2xw%3D&sa=X&ved=0ahUKEwictNG73qLaAhUHKywKHemTBAwQ9QEINTAB#imgdii=DfP8CkrpsCsKOM:&imgrc=O5oCBOlx61Y6uM:

Vertailun vuoksi vanhempaa ja uudempaa mallia vierekkäin (uudempi malli kuvan vasemmalla puolella oleva ylempi laatikko, alempi vanhempi malli):
https://www.google.fi/search?q=v160+casing+differences&tbm=isch&source=iu&ictx=1&fir=CvgbK2sg1LavRM%253A%252CiJzNryvetxbY-M%252C_&usg=__XBqTr3WCpl0vXxVyds1zRUfS2xw%3D&sa=X&ved=0ahUKEwictNG73qLaAhUHKywKHemTBAwQ9QEINTAB#imgrc=CvgbK2sg1LavRM:
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Krister

#6
LainaaThe older synchros were used from 93.5-93.10, 94 model year production started in 93.8, so that means there were 2 months of 94 production with the Type A synchros, from the factory that is.

Eli jos sulla on esim vuosimallin 95 tai 96 auto orkkis laatikolla niin siinä on varmuudella uudemman mallin synkrot ja suht OK mahis jos auto on 94.

mähisijä

Pitäisi tehdä tilausta tuonne, kakkosella ulahtaa, muuten ihan järjissään, joku laakeri varmaankin kärsinyt.
JZA80 -93
Rolla -86

mr.gt

Minulta löytyy kaikki syncrot v160 vaihteistoon.
Laita yv jos tarve.
EX. Toyota Supra MKIV Eurospec 6spd
Lexus IS300H F Sport 2015
Lexus RX450h 2011