2jz+cd009

Aloittaja Abdu, 18 toukokuu, 2021, 18:24:01

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Abdu

Tervehdys. Tarkoituksena toteuttaa tollanen kokoonpano s14 koriseen Nissaniin. Kysymys kuuluukin että onko jollain käytössä jz:tan perässä tuo Nissanin vaihteisto ja lähinnä kytkimen toteutus kiinnostaa 🤔

JX

Riippuu minkälaista haluat, koneen perään sen saat sen adapterilla esim Toyotan J1/J2 kytkinkoppa + Collins adapteri tai fiksummin suoraan Mazworxin kokonainen koppa johon saa nätisti Tiltonin hydraulisen painelaakerin. Molemmat vaatii toki että leikkaat edellisen nissanin kopan pois vaihteistosta.
Kytkimiä ja vauhtispaketteja saa suoraan tuohon swappiin Collinsin adapterin ohella, mutta esim Tilton ST246 myydään erikseen mutta se vaatii Mazworxin kopan ja Tiltonin painelaakerin ellei kiinnosta modailla.

Joku kerholainen taisi myydä vasta Facebookin puolella kyseistä uutta vaihteistoa, kytkinkoppaa, vauhtipyörää, kytkintä ja yokea, en tiedä menikö jo.

Tuolta esim infoa ja kytkinvalikoimaa: https://www.grannasracing.com/products/cd009-swap-kit-for-mkiv-supra-sc300 tai https://collinsadapters.com/catalogsearch/result/?q=+Cd009+2jz

Supra MKIV TT VVT-i 6spd 94' | ig: @janijrv
Ohjeita: MKIV Mittaristojen Modailu | Supra PDF huolto-ohjeet

puliukk0

Mazworxin laittaisin jos sais uudestaan valita. Tällä hetkellä maverick motorsportin setti.
Ei sinänsä valitettavaa päinvastoin laatu erinomaista, ohjuritapit puuttu askille ja ne teetin jälkikäteen. Ilman niitä aski ei keskity suoraan (millään adapterilaipalla).

Collinssilla todella paska laatu ja asiakaspalvelu. Myin sen laipan helvettiin, siinä oikeen mikään reikä istunut ja vastaus oli "tollasia nuo kaikki on, sorvailet vähä itte nii kyl se toimii".
-Nissan 200SX S13 1JZ-GTE VVTi

Abdu

Jep. Mulla on vaihteisto ja tollanen adapteri mikä kiinnittyy tonne vaihteiston "naamaan" kun se orkkis pikari? puretaan pois ja tämä adapteri pultataan kiinni laatikkoon. Siihen tuo automaatin kytkinkoppa pulttaamalla kiinni. Tuo kytkin mietityttää eniten. Mulla on vauhtipyörä tiltonille, mutta kokemuksia kuulleena en sitä halua käyttää vaan joku katukäyttöön miellyttävämpi kytkin olisi hakusessa. Noissa 350z massalevyissä ei vaan pito riitä kauhean pitkälle ja budjetti ei veny mihinkään +2000€ monilevy settiin. 

Abdu

Lainaus käyttäjältä: puliukk0 - 20 toukokuu, 2021, 19:46:04
Mazworxin laittaisin jos sais uudestaan valita. Tällä hetkellä maverick motorsportin setti.
Ei sinänsä valitettavaa päinvastoin laatu erinomaista, ohjuritapit puuttu askille ja ne teetin jälkikäteen. Ilman niitä aski ei keskity suoraan (millään adapterilaipalla).

Collinssilla todella paska laatu ja asiakaspalvelu. Myin sen laipan helvettiin, siinä oikeen mikään reikä istunut ja vastaus oli "tollasia nuo kaikki on, sorvailet vähä itte nii kyl se toimii".

Oliko sulla mikä kytkin omassa käytössä?

puliukk0

Lainaus käyttäjältä: Abdu - 21 toukokuu, 2021, 21:36:14
Oliko sulla mikä kytkin omassa käytössä?

350z:n Competition Clutch Stage 4, juttelin competition clutchin kanssa ja väittivät olevan hyvä ratkaisu jz:n kanssa (sain dataa jz:n asetelmista ja 350z asetelmista sekä kokemusperäistä dataakin) ettei päittäislaakerointi kärsi.
Erittäin hyvä asiakaspalvelu, parissa autossa noita kytkimiä ollut ja keston (katukäyttöä lähinnä) puolesta ainakin act ja clutchmasters on jäänyt toiseksi. Katotaan miten tossa omassa kestää.

Hyvän tuntunen kytkin katukäytössä (omasta mielestä) ei mitenkään jäykkä käyttää, kone vielä suht vakiona toistaiseksi. Kyllä se tossa on kolmosen burniksia kestänyt mukisematta.  ;D
Ei ollut mitenkään super kalliskaan muistaakseni...
-Nissan 200SX S13 1JZ-GTE VVTi