Toyota Soarer 1uz kylmäkäynnistysongelma

Aloittaja Wathplox1, 04 elokuu, 2021, 16:25:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Wathplox1

Morjesta!

Tässä tul yllättäen omaan 92- vm  sorkkuun tämmönen ongelma et auto ei lähde käymään. Starttaa normaalisti ja bensapumppu toimii ja bensaa saa.
Kone 1uz-fe non vvti . Ongelma ilmaantuu kylmälläkoneella. Oon saanu auton startattuu pariinotteeseen siten et antaa bensapumpun hyrrätä sen 10sek ja sit käynnistäessä polkee kaasupolinta.
Moottori kun on lämmin, niin käynnistyy aivan normaalisti ja ajossa ei huomaa mitään että pätkisi tai kierrokset seilaisi tyhjäkäynnillä.

Onko tässä koneessa joku anturi tms mistä vois vika johtua?


toyota korimekaanikko

Ainakin euro/jenkkiversioissa on kylmäkäynnistys suutin jota ohjaa ecun lämpöanturi.  Omassa koneessa minkä laitoin supraan niin ei ole kylmäkäynnistys suutinta ja on jdm versio.  Kylmäkäynnitys on käytössä 20 asteeseen asti ja alle. Muistaakseni näissä on pensapumpulle oma ecu ja vissiin takasivuverhoilun alla. Joissain on juotokset piirilevystä irti ja pystyy kolvaamaan takasin. Itellä meni koko moottorin ecu rikki kun jdm malleissa konkat alkaa vanhemmiten vuotaa ja pilaa piirilevyn. 4kerros levy ja ei pysty korjaamaan. Vaihdoin eu mallin ecun ja johtosarjan ni piti asentaa samalla se suutin ja anturi (cold start switch). Ilman suutinta lähtee kesälläkin huonosti käymään kun ei saa lisäpensaa.

Wathplox1

Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 05 elokuu, 2021, 16:52:37
Ainakin euro/jenkkiversioissa on kylmäkäynnistys suutin jota ohjaa ecun lämpöanturi.  Omassa koneessa minkä laitoin supraan niin ei ole kylmäkäynnistys suutinta ja on jdm versio.  Kylmäkäynnitys on käytössä 20 asteeseen asti ja alle. Muistaakseni näissä on pensapumpulle oma ecu ja vissiin takasivuverhoilun alla. Joissain on juotokset piirilevystä irti ja pystyy kolvaamaan takasin. Itellä meni koko moottorin ecu rikki kun jdm malleissa konkat alkaa vanhemmiten vuotaa ja pilaa piirilevyn. 4kerros levy ja ei pysty korjaamaan. Vaihdoin eu mallin ecun ja johtosarjan ni piti asentaa samalla se suutin ja anturi (cold start switch). Ilman suutinta lähtee kesälläkin huonosti käymään kun ei saa lisäpensaa.

Itellä on tuo jdm versio, joten pitääpä alkaa ekana tuo bensapumpun ecu tutkii ja samalla kattoo noi maadotusjohot moottorista, ku luin et voi johtuu myös siitä jos maadotus on huono et auto starttais normaalisti mut ei käynnisty. Jos ei muuten selvii, niin on tehtävä tuo minkä olit tehny et hankkii eu mallin ecun, johtosarjan + anturi. Onneks tässä alkaa kesä olla lopuillaa ja kerenny hyvi tolla ajella ni pääsee tässä syksyn ja talven mittaa korjaa.

toyota korimekaanikko

Kokeile ensin katsoa vikakoodit jos on. Moottorin ecusta näkee heti kun ottaa kannet pois että onko levyssä tummunut jälki tai vuotaa hapot ympärille. Mulla oli monta vuotanutta. Jdm versioissa on käytetty halvempia konkkia kun siellä oletetusti auton käyttöikä lyhyempi. Pensapumpun ecu säätelee pumpun kierroksia kulloisenkin ajotilanteen mukaan. Varmista noi ainakin ettei koko talvea tarvi ettii vikaa. Mulla syttys vikavalo kun aamulla töihin mennessä laitoin auton lämpenemään. Eu boksin myötä nopeusrajoitus poistuu. On kokeiltu. Nyt vaihdan tilalle 04 ls430 tekniikan kun lakimuutos sen sallii.

Wathplox1

#4
Lainaus käyttäjältä: toyota korimekaanikko - 06 elokuu, 2021, 15:03:43
Kokeile ensin katsoa vikakoodit jos on. Moottorin ecusta näkee heti kun ottaa kannet pois että onko levyssä tummunut jälki tai vuotaa hapot ympärille. Mulla oli monta vuotanutta. Jdm versioissa on käytetty halvempia konkkia kun siellä oletetusti auton käyttöikä lyhyempi. Pensapumpun ecu säätelee pumpun kierroksia kulloisenkin ajotilanteen mukaan. Varmista noi ainakin ettei koko talvea tarvi ettii vikaa. Mulla syttys vikavalo kun aamulla töihin mennessä laitoin auton lämpenemään. Eu boksin myötä nopeusrajoitus poistuu. On kokeiltu. Nyt vaihdan tilalle 04 ls430 tekniikan kun lakimuutos sen sallii.

Pitää nuo vikakoodit vilkasta sit ekana ja selvittää miten tosta luetaan vikakoodit. Kiitti tost ecu vinkistä ni lähen sen sit tarkistaa ettei oo konkkia hajonnu ja jos on, nii onneks on yks autosähkötuttu kuka noita ecuja on kolvaillu ja korjaillu. Joo tota toivonki et kerkeis vähä muutaki autolle tekee ku pelkästää tota käynnistys vikaa ettii. Jep toi eu boksi ois kyl toho hyvä ku nyt on rajotettu just ja en kauheemmi haluu lähtee mitää johtokikkailuja tekee ton nopeusrajottimenpoiston takia. Hyvälle kuullostaa ku nyt saa tonki tehä näide uusie lakie myötä.

Wathplox1

Tuli käytyä lukemassa vikakoodit autosta äske tässä töideohella. Tein ton vikakoodien luvun kytkemällä kyseisen kuvan mukaisesti  johdolla 2 pinniä yhtee: https://www.2carpros.com/images/articles/original/lexus_data_connector_23.jpg ja laittamalla virrat päälle. ECT ilmoitti "OK" ruudulle et kaikki ois sen puolesta kunnossa. Toivotaa et auto senverra tänää käynnistys et sais ajettuu hallille tarkempaan syyniin.