MAP anturi ilmamäärämittarin tilalle???

Aloittaja palmarkus, 06 tammikuu, 2006, 11:17:26

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

palmarkus

Mistähän sais ohjeet miten mr2 turboon (3S-GTE) koneeseen kytketään Map anturi ilmamäärämittarin tilalle??
Onko kellään kokemusta?

Klunssila

Ei sitä taideta ihan noin vaan tilalle kytkeä. Tarvitset jonkun lisäboksin joka mapin avulla simuloi ilmamäärämittaria tai sitten joudut vaihtamaan moottorin johtosarjan+ ecun ja ties mitä muuta että saat ilmamäärämittarin tilalle mapin.

palmarkus

Mulla on smt6 jolla sen pitäis onnistua,mutta miten?

Klunssila

Kytkennästä en osaa sanoa mitään, mutta huhujen mukaan koneen toimivuus ainakin osakaasulla ton smt6:n kans on vähän niin ja näin jos sen ilmamäärämittarin ottaa kokonaan pois  :-X

J-M kujala

helpoimmalla/halvimmalla  tuon taitaa tehtdä laittamalla mekaruutan  :P jos kerran ilmamäärä mittarin tahtoo autostaan ulostaa

palmarkus

Voi olla mutta nyt mulla sattuu jo olla tuo smt6:nen ja kyllä se silläkin pitäis onnistua?!!

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: palmarkus - 06 tammikuu, 2006, 19:41:19
Voi olla mutta nyt mulla sattuu jo olla tuo smt6:nen ja kyllä se silläkin pitäis onnistua?!!
henkilökohtainen kokemus on  et smt on ........syvältä

Kokko

minä lähen yrittämään tolla megaruutalla... :ohnoes:

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: K.Kokko - 06 tammikuu, 2006, 22:10:06
minä lähen yrittämään tolla megaruutalla... :ohnoes:
kaveri o tuon kaas touhannu enemmänkin ja vierestä seuranneena ja opiskelleena totean et vitun hyvä värkki  ;D ainakin hintaansa nähden .
itselle ruvetaan asentaan kans kevään mittaan ko purkkia , muuttuva nokkaiseen koneeseen , nakustus anturin kera ja sytyn ohjauksella , laaja lambada ohjaus haaveissa(kukkaron mukaan) mut  nakutus on vielä vähän auki  et jätetäänkö varotus astellee vai ihan säätää sen anturin mukaan, softat on olemassa .ja katsotaan nyt vielä tehdäänkö ko projeksti 8 suutimen systeemillä , siis oikein pienillä suuttimilla tarkkuuden lisäämiseksi alakierroksilla eli alakierroksille 4 ja ylä 4  ;) katsotaan mitä palikoita vastaan tulee , tällä hetkellä kone on pillun paloina pöydällä eli katotaan kun keritään  :o 

Kokko

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 06 tammikuu, 2006, 22:34:41
Lainaus käyttäjältä: K.Kokko - 06 tammikuu, 2006, 22:10:06
minä lähen yrittämään tolla megaruutalla... :ohnoes:
kaveri o tuon kaas touhannu enemmänkin ja vierestä seuranneena ja opiskelleena totean et vitun hyvä värkki  ;D ainakin hintaansa nähden .

opiskeluahan tuo vaatii :-\ oon varmaan sata kertaa lukenut sen ohjeen ja ihan pihalla vieläkin ;) mut ihan hyvää siitä on kuulunut!

J-M kujala

sitä helpompaa mitä paremmin tietää , 4 tahti moottoreiden vaatimukset /perusteet / polttoaine suihkutus laitteiden pää periatteet ..loput onkin sitten kokeilua maalaisjärjen kera uudessa ympäristös , mut jos ei tiedä ruiskuista juuri mitään niin sit on aika säveltämistä  ;D

Kokko

kyllä se sinne laitetaan ja vielä toimimaan :P pakkohan se on...

coren

Mites tuo megasquirt soveltuu supran pataan kiinni noin yleisesti. 200sx:ään mietittiin laittaa mutta sitä ei olis tahtonu saada millään toimimaan. Syynä oli sähköinen kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistin ilmeisesti. Supran pannussa ei ilmeisesti sellaista ole..? Oon itse kanssa pohtinu että saisiko tuon megasquirtin supraan kunnolla laitettua.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: coren - 07 tammikuu, 2006, 18:06:57
Mites tuo megasquirt soveltuu supran pataan kiinni noin yleisesti. 200sx:ään mietittiin laittaa mutta sitä ei olis tahtonu saada millään toimimaan. Syynä oli sähköinen kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistin ilmeisesti. Supran pannussa ei ilmeisesti sellaista ole..? Oon itse kanssa pohtinu että saisiko tuon megasquirtin supraan kunnolla laitettua.
periaatteessa kaikki onnistuu , jopa kärjillä ohjaus . ja juuri tuolla sähköisellä asento tunnistimella ko homma hoidetaan tai sitten trikkeri pyörä , tai magneettinen asento tunnistin . itselle tulee käyttöön magneettinen asentotunnistin kaiketi  ;D katsotaan mitä on hyllyssä kun ruvetaan säveltämään ,

semmoista nyt ei ole vielä tullut vastaan mikä ei tuossa ole laajennettavissa , ja valmiita ohjeita löytyy .esim lähtö sutimisen eston saa viriteltyä  ;)

jotkut vain vaativat jonkun laajennus osan kokoamista /komponenttien vaihtoa

coren

Täytyy alkaa suunnittelemaan miten tuon saisi suprassa toimimaan. MAP-anturin siihen ilmeisesti kannattais laittaa AFM:in tilalle. On vaan aika monimutkainen homma tuo, mutta eiköhän se ajan kanssa ja jos on muitakin yrittämässä..
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

supra595

Kyllä henkilö kohtainen mielipide et moita viritelmiä pitäs välttää.Mekaruutta taitaa olla ilmanmäärä mittarin poistoon yks halvimmista keinoista,ite kyl laitoin oikeen ruiskun niin ei tarvii viritellä.
En rupee spekuloinaan tota

Marko (FrzOne)

Lainaus käyttäjältä: coren - 07 tammikuu, 2006, 18:06:57
Mites tuo megasquirt soveltuu supran pataan kiinni noin yleisesti. 200sx:ään mietittiin laittaa mutta sitä ei olis tahtonu saada millään toimimaan. Syynä oli sähköinen kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistin ilmeisesti. Supran pannussa ei ilmeisesti sellaista ole..? Oon itse kanssa pohtinu että saisiko tuon megasquirtin supraan kunnolla laitettua.

MS on liitettävissä mihin tahansa polttomoottoriin, vaikka B&B ruohonleikkuriin jos tuntuu että on tarvetta moottorinohjaukselle. Antureiden tms. suhteen voi joutua tekemään muutoksia mutta eipä näissä mitään ihmeitä oo.
Perehtyminen vain asioihin ennenkyuin lähtee väsäämään.

MegaSquirt on projekti, ei plug&play kampe.

Kannattaa lueskeskella tuota http://www.finsquirt.net sivustoa jos MS kiinnostaa

PS: MegaSquirtin kehitys on niin huimaa että alkaa nämä "oikeat" ruiskut laahata jo jälkijunassa paitsi hintansa puolesta.
- Se mitään nakuta .... -

J-M kujala

#17
Lainaus käyttäjältä: FrozenOne / Marko - 08 tammikuu, 2006, 11:35:45
Lainaus käyttäjältä: coren - 07 tammikuu, 2006, 18:06:57
Mites tuo megasquirt soveltuu supran pataan kiinni noin yleisesti. 200sx:ään mietittiin laittaa mutta sitä ei olis tahtonu saada millään toimimaan. Syynä oli sähköinen kampiakselin/nokka-akselin asentotunnistin ilmeisesti. Supran pannussa ei ilmeisesti sellaista ole..? Oon itse kanssa pohtinu että saisiko tuon megasquirtin supraan kunnolla laitettua.
PS: MegaSquirtin kehitys on niin huimaa että alkaa nämä "oikeat" ruiskut laahata jo jälkijunassa paitsi hintansa puolesta.
täysin samaa mieltä , ja laajennettavuushan tässä on omaa luokkaa

ei sanota tässä nyt sitä *yhdyn täysin äskeiseen puhujaan*  :bootyshak ;D

ja viritystä tuostahan ei saa kuin tekemällä sen virityksien tavoin , esim johdot sun muut kytketään huonosti,  kotelon läpiviennit suojaamatta , yms yms .