Toyota Supra osaa

Aloittaja BlueBlooded, 21 maaliskuu, 2006, 12:44:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

BlueBlooded

Terve!

Olen uusi tällä foorumilla ja päätin aloittaa kirjoittelun uudella aiheella, en tosin tiedä onko se hyvä vai huono.. :)
Hyvin mahdollisesti meni vielä tämä aihe väärään paikkaan, mutta mode voi siirtää jos haluaa.

Elikkäs hakusessa on osia -91vm Toyota Supra Turboon.
- Korisarjoja, tai korinosia erikseen. Puskurit, helmat, konepellit, siivet. Täydelliset sarjat kiinnostavat myös.
- Moottorin osia, vara- ja viritysosia. Myös valmiit turbosarjat kiinnostaa.
- Alustan osat
- Valot, sirommat takavalot hakusessa. Lexus?

Eli näitä osia haeskelen, en löytänyt Suomesta oikein jälleenmyyjää osille, joten toivottavasti tiedätte linkkejä eurooppalaisiin/pohjoismaalaisiin yrityksiin/valmistajiin noille kyseisille osille.

Kuinka moni on tilannut rapakon takaa osia ja minkälaisella menestyksella? Rahtien hinnat ym.?

Eli linkkejä osasille kehiin...  ;)

Kiitos vastanneille.

//BB

Juhani

Kannattaa kokeilla tuota hakutoimintoa!!
Monista kysymyksistäsi on runsaasti aiheita foorumilla. Etsivä kyllä löytää!!  O0
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

Tiinu

Tervetuloa vaan joukkoon :)
Piti heti tulla lukemaan että mitä se Supra oikein osaakaan, mut eihän tässä siitä ollutkaan kyse....  :P
If it is to be, it is up to me

Tem

Lainaus käyttäjältä: Juhani - 21 maaliskuu, 2006, 12:55:15
Kannattaa kokeilla tuota hakutoimintoa!!
Monista kysymyksistäsi on runsaasti aiheita foorumilla. Etsivä kyllä löytää!!  O0

Itse asiassa kannattaa ensin hoitaa itsensä autojäseneksi, muutenhan ei näe kun tänä yleisen alueen, mistä ei kauheasti infoa irtoa. ;)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Jaypee

Tervetuloa foorumille!
Tulipa tässä mieleeni jos et ole vielä autojäsen, niin et voi lukea/kirjoittaa joka paikkaan, että ei kun liittymään!

EDIT: Tem taas askeleen edellä! ;)

BlueBlooded

Joo eiköhän sitä voi jossain vaiheessa liittyä..
Tiedättekö näiden kyseisten osien Jälleenmyyjiä/Valmistajia, niin Suomessa kuin Euroopassa
Kaikki Valmistajat ja Jälleenmyyjät.

Jaypee

Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 21 maaliskuu, 2006, 13:32:57
Tiedättekö näiden kyseisten osien Jälleenmyyjiä/Valmistajia, niin Suomessa kuin Euroopassa
Kaikki Valmistajat ja Jälleenmyyjät.
Ai siis korisarjojen ja moottorinosien valmistajat/jälleenmyyjät?  ;D
Auttais paljon jos vähän tarkentaisit mitä haet.. Kun jos noilla "mitä-tahansa-tuninkia" hakuehdoilla lähtee etsimään, voi lista olla aika pitkä ja hyödytön.

Miqel



Suprasport on hyvä sivu etsiä viriosaa..ja korinosia.
Nextgenracing ruotsista tarjoaa Bomexin ja Do-Luckin korisarjoja sekä viriosia.
Ebay:stähän löytää kaikki villeimmät korisarjat..mitä on tarjollla.

BlueBlooded

#8
Lainaus käyttäjältä: Miqel - 21 maaliskuu, 2006, 15:54:44


Suprasport on hyvä sivu etsiä viriosaa..ja korinosia.
Nextgenracing ruotsista tarjoaa Bomexin ja Do-Luckin korisarjoja sekä viriosia.
Ebay:stähän löytää kaikki villeimmät korisarjat..mitä on tarjollla.


Kiitoksia, tarkistan. Ruotsi on hyvä vaihtoehto kun siellä niin paljon liikun..
Miten helpolla muuten uuskoppasen Puskuri istuu mkIII:sen nokkaan? Jollain Foorumilla oli puhetta, että suht vähäisellä modaamisella kiinni, tosin en kyllä uskonut, mutta jos tiedätte asiasta enemmän niin..

Muuten, kiitoksia vastanneille..

Juhani

Lainaus käyttäjältä: Tem - 21 maaliskuu, 2006, 13:14:45
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 21 maaliskuu, 2006, 12:55:15
Kannattaa kokeilla tuota hakutoimintoa!!
Monista kysymyksistäsi on runsaasti aiheita foorumilla. Etsivä kyllä löytää!!  O0

Itse asiassa kannattaa ensin hoitaa itsensä autojäseneksi, muutenhan ei näe kun tänä yleisen alueen, mistä ei kauheasti infoa irtoa. ;)
Joo, tosiaan!!
Eipä tuota osaa aina ajatella!!  ;D
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

BlueBlooded

#10
Noniin nyt on päästy vähän asiassa eteenpäin.
Supraa aletaan ehostamaan Sukulaispojan kanssa joka näitä moottoreita virittelee enemmänkin.
Tiedossa olisi.

- Koneen laakerit
- Wisecot  :P-<:
- Kannen porttaus
- Palotilojen muotoilu
- Isommat venat ehkä, seetit.
- Räväkämmät nokat
- Säädettävät nokkapyörät
- Rosterista Pakosarja, sykekammioilla.
- Astetta isompi turbo, vielä kyseenalaisena mikä ahdin.
- Kunnon välijäähdytin
- Dumppi
- Ahtoputkistot uusiksi.
- HKS kannentiiviste
- Joku moottorinohjausjärjestelmä

+ Vitusti pikkunippeleita mitä ei jaksa/muista kirjoittaa..

Säätämistä ei jaksa vielä edes ajatella tässä vaiheessa.  ;D

Tehoja saa arvioida, kai ne hiukan nousee vakioista  ;D

Budjetti pysyy onneksi aisoissa kun on ammattimies auttamassa kaljapalkalla..
Enskesaksi jos auton saisi valmiiksi, niin olisi mahtava asia.

Kuinka monella tällä foorumilla on isolla kädellä laitettua mosaa?

TOIVON ETTÄ JAKAISITTE KOKEMUKSIANNE, VINKKEJÄNNE JA VAROITUKSIA MAHDOLLISISTA KOMMERVENKEISTÄ JA ONGELMISTA!

EDIT. Suprassa mahdollisuus ohjauksen säätöön???

Krister

Ahtimen koosta riippuen pitäisi aika kivuttomasti saada 600hv. Holsetin HX40 tai 50 on aika suosittu näissä isommissa koneissa. Kannattaa vaan ottaa kerralla hieman isompi niin ei jää pieneksi, nälkä kasvaa aina tehojen suhteen.

Vakio ECU:lla pääsee myös mukaviin tehoihin mutta silloin pitää tietää mitä tekee. Esim HKS VPC:llä tai nykään suositulla MAFT PRO:lla pystyy ohittamaan fuel cutin sekä muuttamaan mittauksen MAP-pohjaiseksi. Mutta ainahan joku kunnon ohjauslaite kuten Tatech, Hestec tai vastaava olisi parempi. Esim vakio ECU:lla ei voi säätää sytyksen ennakkoa joka tuo hieman ongelmia ahtoja nostettaessa, mutta esim vesiruisku tai korkeampi oktaaninen bensa auttaa tuossa.

Kusti

Tervetuloa... kysymyksiin en osaa juuri vastata ainakaa vielä  ;)

BlueBlooded

#13
Jep, lisää vaan vastauksia. Haltec tai hestec oli kyllä mielessä.
Jaa a mikäköhän mahtaa olla leiman laita noiden himmeleitten kanssa?  :-\
Minkälaisia tehoja kykä kestää? Lootan luulisi kestävän "manuaali"??
Sintteriä kytkimeen mistä?


Kysymys tässä ihan ohimenne, Automaatti manuaaliseksi pitäisi saada. Loota saadaan mutta mites itse muutos?

Krister

Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 21 kesäkuu, 2006, 21:08:28
Jep, lisää vaan vastauksia. Haltec tai hestec oli kyllä mielessä.
Jaa a mikäköhän mahtaa olla leiman laita noiden himmeleitten kanssa?  :-\
Minkälaisia tehoja kykä kestää? Lootan luulisi kestävän "manuaali"??
Sintteriä kytkimeen mistä?


Kysymys tässä ihan ohimenne, Automaatti manuaaliseksi pitäisi saada. Loota saadaan mutta mites itse muutos?

Jos on vähäpäästöinen auto niin periaatteessa et saa muutaa mitään koneeseen liittyvää ilman muutoskatsastusta + VTT/TCT kalliita päästömittauksia. Eriasia kuinka moni oikeasti lähtee muutoskatsastamaan tuollaista joiden testaus maksaa 10% auton ostohinnasta eikä läpimeno ole itsestäänselvyys edes vakio autolle ja vanhoille kateille yms..

Vakio kytkin on todistettavasti kestänyt 600Nm (kykän kesto katsotaan väännöstä) mutta eriasia on kuinka kauan se kestää tuollaista vääntöä. Parempia kykiä+asetelmia saa esimerkiksi Powerdoselta jota klubilainen Tony pitää. PO-metalilta saa sintterilevyjä, tosin jousittamattomia mitkä eivät ole hyviä laatikon kestoa silmälläpitäen. Parilla klubilaisella on vakio asetelma sekä sintteri joka on heillä kestänyt hyvin. Oma sintteri+vakio asetelma ei kestänyt edes vakio turbon vääntöä, mutta vikana oli todennäköisesti ettei kytkintä trimmattu oikeaan korkeuteen. Nykyinen SPEC:n Stage 3 on kestänyt yli 800Nm vääntöä toistaseksi.

JP

tuosta listasta puuttui kanget!nekin kannattaa vaihtaa :)

BlueBlooded

Eikö päästömittaus tullut pakolliseksi -92 uudempiin vehkeisiin.
Muutoskatsastus tietysti kyseisillä osilla, tosin matalalla teholla.

Krister

Lainaus käyttäjältä: BlueBlooded - 22 kesäkuu, 2006, 23:26:28
Eikö päästömittaus tullut pakolliseksi -92 uudempiin vehkeisiin.
Muutoskatsastus tietysti kyseisillä osilla, tosin matalalla teholla.

Jos otteessa lukee taikasana "vähäpäästöinen" niin päästömittaukset odottavat jos haluat laillisen pelin.