Taas yksi laakeri vikainen... Laakerit ihmetyttää.

Aloittaja JL, 29 heinäkuu, 2006, 15:41:42

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JL

Jees 2 viikkoa se kesti ja nyt alakerta kalattaa kivasti... Tulos 3 pytyn kk laakeri heti kunnolla särki... Kele. Miten noi laakerien koot meni kun ei Vaasassa ainakaan tuntunu tietävän muuta kun että kk:n laakereita on viittä kokoa tai mallia.. Lohkon vasempaan reunaan öljypohjan tiivisten "alla" oli merkattuna 222222 ja kk:n laakerien kauloissa oli "valettuna" kolmeen 2 ja kolmeen 3.. Eli kumpikohan noista meinaa mikä laakeri tuonne tulee? kaikki kakkosta? Mitä eroa noilla numeroilla on? Paksuus? Leveys? Tulee kiire ajaa kone sisään ku pitää mennä 26 päivä ajamaan viimeiseen Vaasa Street Raceen.

Kokko


SuperSilver

Siitä vaan lukemaan sivu 70-72 kertoo mitä vakiona on siellä,kannatais kuitenkin mitata ettei ole joskus hiottu ..... http://www.cygnusx1.net/supra/library/TSRM/em/EM_70.html

Antti Jylkkä

Hommahan menee niin, ettei tuolla lohkon 22... numeroinnolla ole merkitystä kiertokankien laakerointiin. Pitää kattoa numero kiertokangesta ja kampiakselista. Näillä numeroilla sitten katsotaan manuaalissa sivulla 70 olevasta taulukosta oikea laakerikoko, joita näköjään on se 5 erilaista. Tuo mittaus on tietysti tärkeä, ettei ole koneistettu. Jos on koneistettu, niin näillä numeroilla ei ole enää merkitystä.

lauri

Helpoimin saat oikeat laakerit kun viet romppeet asiansa osaavaan koneistamoon

niin siellä setät mittaa kaulan ja koneistaa jos on tarvis ja soittaa toyotalle ja tilaa oikeat laakerit,

helppoa ja nopeata.

Getcool

Lainaus käyttäjältä: lauri - 29 heinäkuu, 2006, 21:55:13
Helpoimin saat oikeat laakerit kun viet romppeet asiansa osaavaan koneistamoon

niin siellä setät mittaa kaulan ja koneistaa jos on tarvis ja soittaa toyotalle ja tilaa oikeat laakerit,

helppoa ja nopeata.

Ja Kallista.  :'( :'(
Mikäpä olisi parempi tapa kuluttaa kaikki rahansa kuin Supra?

JL

Joo kampiakseli on mittailtu ja muuten vaan katseltu ihan OK kunnos, onko noita Cleviten laakereitakin montaa kokoa? Laitoin tänään s-postia tonne Ronin Motorssille saa nähä koska ehtivät vastata.

Juhani

Lainaus käyttäjältä: JL - 31 heinäkuu, 2006, 17:31:27
Joo kampiakseli on mittailtu ja muuten vaan katseltu ihan OK kunnos, onko noita Cleviten laakereitakin montaa kokoa? Laitoin tänään s-postia tonne Ronin Motorssille saa nähä koska ehtivät vastata.
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

Antti Jylkkä

Lainaus käyttäjältä: Juhani - 01 elokuu, 2006, 00:11:49
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaa

Onko tuota standardikokoa tosiaan vain yksi? Ihmetyttää ainakin minua, koska tuon manuaalin taulukon mukaan sopivasti väärin valitsemalla päästään negatiiviseen välykseen akselin ja laakerin välissä. Käytännössä siis tulisi niin tiukka, ettei edes pyörisi. Onko tuo cleviten standardilaakeri sitten varmuudella sen verran ohuempi, ettei varmasti mene välys liian pieneksi?

Juhani

Lainaus käyttäjältä: Antti Jylkkä - 01 elokuu, 2006, 15:03:13
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 01 elokuu, 2006, 00:11:49
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaa

Onko tuota standardikokoa tosiaan vain yksi? Ihmetyttää ainakin minua, koska tuon manuaalin taulukon mukaan sopivasti väärin valitsemalla päästään negatiiviseen välykseen akselin ja laakerin välissä. Käytännössä siis tulisi niin tiukka, ettei edes pyörisi. Onko tuo cleviten standardilaakeri sitten varmuudella sen verran ohuempi, ettei varmasti mene välys liian pieneksi?
Tuosta en osaa tarkemmin sanoa, mutta yhtä kokoa ne on. Ainakin Kristerillä on standardikokoiset Clevitet ja tietääkseni ihan kivasti toimii!  :D
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

Kokko

ja mulle tuli kans stanu kokoiset. kakkosen rivi oli lohkoon painettu eikä koneistamolta ainakaan mitään ilmoitusta tullut että väljäksi olisi jäänyt... :-\

JP

Lainaus käyttäjältä: Antti Jylkkä - 01 elokuu, 2006, 15:03:13
Lainaus käyttäjältä: Juhani - 01 elokuu, 2006, 00:11:49
Cleviten laakereita on kolmea kokoa: standardia, 0,25 ja 0,5 mm yli/alikoko kumpi nyt liekään.
Lainaa

Onko tuota standardikokoa tosiaan vain yksi? Ihmetyttää ainakin minua, koska tuon manuaalin taulukon mukaan sopivasti väärin valitsemalla päästään negatiiviseen välykseen akselin ja laakerin välissä. Käytännössä siis tulisi niin tiukka, ettei edes pyörisi. Onko tuo cleviten standardilaakeri sitten varmuudella sen verran ohuempi, ettei varmasti mene välys liian pieneksi?
stanu koolla taisi cleviteillä jäädä suunnilleen maksimi välysten arvoihin,itselleni tuli noin 6 satkun välykset k-kankeen

Ero

tuossa tilasin just clevite77 laakeri setin ni tuli maksaa 230e eli vähemmän ku alkuperäset ja sisälsi kirtokangen liuskat ja runkoliuskat
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

Greddy

pitäis varmaan ite kans tollanen setti tilata...

ahdin takaa tahdin...;D    TURBOT määrää ja vaparit häärää

J-M kujala

tosi mies mittaa ja tekee päätökset sen mukaan   ;) ei minkään hellvetin nymerointien mukaan. ja tarvitteas vaik takistaa välys langalla  8)