Driftausta kellään kokemusta

Aloittaja subra300, 07 elokuu, 2006, 20:15:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

subra300

voisko joku kertoa miten driftaus auto tehään tai mitä muuta siihen tulee ku ISO kone ja kaaret  ;D  Ja mistä sponsorit
Olen kaverin asialla ku se aikoo amamtti driftaajaksi 0 lähtee alkuun  ;D

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 07 elokuu, 2006, 20:15:22
voisko joku kertoa miten driftaus auto tehään tai mitä muuta siihen tulee ku ISO kone ja kaaret  ;D  Ja mistä sponsorit
Olen kaverin asialla ku se aikoo amamtti driftaajaksi 0 lähtee alkuun  ;D

Suomessa ammattidriftaajaksi?
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

subra300

Sitä mäki ihmettilin miten aikoo japanissa se mahollista vielä mutta kun tänne tulee talvi miten sit meinaa driftaa toinen juttu, tai lähtee ulkomaille  ;D

Tem

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 07 elokuu, 2006, 20:15:22ISO kone

Mars heti opiskelemaan lisää, jos pidät tota välttämättömänä.

Tai on kai se 1.6l konekin jonkun mielestä ISO..? :D

Lainaamistä sponsorit

Harvapa niitä hyviä paikkoja "kilpailijalle" kertoo. Eikun kyselemään, enkä nyt tarkoita intternetin autofoorumeista...
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

subra300

AInkin jos ite harrastaisin niin kyllä se 3.0 turbo supella on kova sana en kyllä millään 2.0 ajelis se tietysti maku asia  ;D mutta mun mielestä koneessa täytyy rykiä olla ainakin mitä japanilaiset driftaa niin suprassa liki 1000hv mutta ohan niitä kevyempii sarjoja.Joo en ite ala kyllä kyselee saa kaveri ite kysellä kuhan piruuttani kysyin mua ei sinäänsä mikään driftaus kiinosta  ;D

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 07 elokuu, 2006, 20:26:42
AInkin jos ite harrastaisin niin kyllä se 3.0 turbo supella on kova sana en kyllä millään 2.0 ajelis se tietysti maku asia  ;D mutta mun mielestä koneessa täytyy rykiä olla ainakin mitä japanilaiset driftaa niin suprassa liki 1000hv mutta ohan niitä kevyempii sarjoja.Joo en ite ala kyllä kyselee saa kaveri ite kysellä kuhan piruuttani kysyin mua ei sinäänsä mikään driftaus kiinosta  ;D

Kyllähän 3.0 turbo on koneena kiva, mutta toi Supran koppa on niin LÄSKI että siitä ei varmaan IHAN vakiona huippudrifteriä tuu :-X
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

superpete

onhan tuota joskus tullu kokeiltua ::)
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

subra300

se kyllä totta että supra painaa vähän rykiä laittaa koneeseen eiköhän se siittä varsinkin kun sinne saa aika helposti tehoja

subra300

Kuikas supe liikku ku driftaa vissiin aika kankea kääntymään pienillä tehoilla olen sne käsityksen saanut

Tem

Siis minähän en lajista juur mitään tiiä, mutta ihan ekana ei tulis mieleen lähteä hommaan isolla ja painavalla autolla.

Se on tietty ihan eri asia, että jos on jo moinen auto ja tykkää sillä kokeilla. Mutta jos lähtee autoa ostamaan ammattimainen ::) driftailu mielessä, niin liekö Supra kuitenkaan hyvä vaihtoehto, vaikka monessa muussa mielessä hieno auto onkin.

subra300

Se on totta etten itekkä lähtis supralla enkä voikaan takakontti täyteen hifii :D mua ei toi driftailu kiinosta mutta jos lähtisin kyllä
se olis levini tai vanha toyota dx corolla takaveto ja 4A GTE moottori missä 160hv paikkaan ja menoks  viä aiakhyvin sitä autoon paril tutul on ja menee hyvin radalla en kyllä supralla lähtis täytyy sanoo enemmän mensi peltii ruttuu ku että kumi palaisi, etenkin tiedetään saattaa mennä vähän liikaa sliippiin siinä helposti haukkaa aidan kulmaan  ;D

sonic

no tätä kyseistä harrastusta harrastavana voin sanoa et ei supra mikään ylipainava vekotin ole  ???
meidänkin porukka driftaa kaikella mahdollisella 100heppasesta foordista yli 300hv peleihin asti
ja kyllä siinä kuski vaikuttaa eniten.  ;)
et eikun supraan alusta parannuksia rakentamaan ja eiku radalle, kyllä autossa potentiaalia on  ;D
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

Tem

Ei varmasti ylipainava, driftaahan ne näköjään kuorma-auton nupeillakin. ;D

Mutta suosittelisitko tosiaan kolmoskopan Supraa hyvänä aihiona, jos ei autoa vielä ole? :o

leksa

Joo ei toi mk3 mikään ykkös vaihtoehto tohon hommaan taida olla ton painon takii :-\ Kai siitäkin saa jos kunnolla lyö pätäkkää tiskiin 8) Taitaa olla vaan tän hetkinen suosikki Driftaukseen kotimaassa ni toi vihollis leirin s13 :bootyshak

Vortex

Jepjep sehän se taitaa olla, eikä ihme kun on aika halpa aihio ja osatkaan ei maksa mansikoita. Viritysosia on hyvin saatavilla eikä ole mikään kovin painavakaan, taitaapi olla jopa ihan hyvä ajaakkin?

Krister

Lainaus käyttäjältä: Tem - 08 elokuu, 2006, 22:43:54
Ei varmasti ylipainava, driftaahan ne näköjään kuorma-auton nupeillakin. ;D

Mutta suosittelisitko tosiaan kolmoskopan Supraa hyvänä aihiona, jos ei autoa vielä ole? :o

Sonicilla taitaa olla Celica Supra joka on muutama sata kiloa kevyempi kuin mk3 Supra.

Kunhan saisi oman kiesin takaisin nippuun niin täytyy lähteä koittaa mukaan äheltämään .

Tem

Juu, kakkoskoppa saattaa jo olla aika erilainen tän suhteen. Nettiautossahan olis myynnissä moinen verottamaton aihiokin..

Tuosta oletin, että nyt ois kuitenkin kyse kolmoskoppasesta: :-\
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 07 elokuu, 2006, 20:26:423.0 turbo supella

sonic

Lainaus käyttäjältä: Tem - 08 elokuu, 2006, 22:43:54

voi että tääl on papupäitä   :bootyshak
toki jos ei autoa vielä pihalla ole niin tietysti aihioiksi s15,skyline,rx7 tai supra mk4  :ohnoes:
MUTTTA jos edelleen jo supran omistava haluaa driftaamaan niin kyllä mk3 sopii siihen vallan mainiosti  ;D
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

anttu

Lainaus käyttäjältä: leksa - 09 elokuu, 2006, 01:12:43
Joo ei toi mk3 mikään ykkös vaihtoehto tohon hommaan taida olla ton painon takii :-\ Kai siitäkin saa jos kunnolla lyö pätäkkää tiskiin 8) Taitaa olla vaan tän hetkinen suosikki Driftaukseen kotimaassa ni toi vihollis leirin s13 :bootyshak

Vaikka olenkin "vihollisleiristä" niin päätin avautua  :P  Itse en myöskään supraa suosittelisi driftaukseen vaikka se sillä onnistuukin..paras vaihtoehto tuntuu olevan tuo s13 sen takia että ne on halpoja (voi ostaa pari yhen supran hinnalla) ja niistäkin saa tehoa helposti ja tarpeeksi tohon touhuun. Mielestäni driftauksessa ei ole mitään järkeä, mut kyllä se on helvetin hauskaa  ;D tosin ei kyllä taidot oo mistään kotosin ittelläni  ;D

peLoGo

Mitä nyt on s13sella tullut koitettua niin aika vittumainen auto siinämielessä että lukkoperä on unohtunu jonnekki, eka pakkohankinta.. Muuten ihan kiva lelu piristettynä :-[

Klunssila

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 09 elokuu, 2006, 13:05:11
Mitä nyt on s13sella tullut koitettua niin aika vittumainen auto siinämielessä että lukkoperä on unohtunu jonnekki, eka pakkohankinta.. Muuten ihan kiva lelu piristettynä :-[
Tehtaalle se on unohnut kolmoskorin Suprastakin   :(

Jore

Heitetään nyt omat korret kekoon.. Supra on lähtökohtaisesti huono auto driftaamiseen, liikaa painoa ja huonot ohjauskulmat. Okei, painoa saa pois, mutta mitä järkeä lähteä rakentamaan autosta joka on hiilikuituluukkujen ja täysriisumisen jälkeen vielä 100kg painavempi kuin vaikka RX7 vakiona? Ja tämä koskee sekä kolmos että neloskoppaista.

Tässä kohtaa kuuluu huutaa että "mut jenkeissäkin driftataan Vaipperilla!!!" ja niinhän ne tekeekin. Pienenä erona on vaan tehdassponssin $500k+ budjetit jolla varmasti saakin tollasen malmilaivan menemään linkussa, lisäksi jenkeillä radat driftissä on pääosin todella nopeita, eli silloin combona painava auto + paljon tehoa toimii kyllä.

Jos itse lähtisin nollilta harjottelemaan driftaamista niin auto olisi (ikävä kyllä) varmaankin tuo surullisen kuuluisa S13.. Suomiauton saa alle 5ke, siihen lukko, coilit ja pakoputkivirit 2500e jolloin olisi about 7ke budjetilla täysin valmis drifteri. Pari ekaa vuotta on varmasti kuskin taidot se heikoin lenkki tuossa laitteessa ja sitä mukaan kun taitoja kertyy voi myös kerätä rahaa seuraavaa, parempaa autoa varten. S13 ongelma kun on se CA18DET joka alkaa poikimaan heti kun pitäisi oikeasti saada tehoja ulos.

RX7 on myös hyvä laite, kevyt ja viriherkkä. Siinä painaa vaan tuo koneen tuntemattomuus tällä puolen maapalloa ja sitäkautta monelle tulleet kauhukuvat etteikö kone kestäisi rääkkiä.

Mutta yhteenveto, hommaa mahd kevyt auto johon saa sen about 150-200hp (painosta riippuen) pikkumodeilla. Kunnon lukko ja alusta on tässä kohtaa oikotie sekä ainoa tie onneen. Sitten peruskikkoja harjoittelemaan isolle parkkikselle tms ja kun alkaa auton hallinta olla jotenkin tiedossa niin esim Suomen Drifting Ry:n järjestämille harjoituspäiville jossa pääsee turvallisissa puitteissa tahkoamaan sielunsa kyllyydestä.

-Jore

subra300

Ei pidä paikkaas mä sain supran targa turbo manuaalin 3500e  kansivika tiivisteen vaihdos ja taas sitä mentiin  ite en suosittele s13 vkenelläkkään se on aika huono ajaa verrattuna supeen  ;D

subra300

ohan se muuten kiva lelu joo mutta kytkimet ei kestä ja huono ajettavuus verrattuna supeen ja sit sieltä puuttuu pari rivii mäntiä ne on kans unohtunu jonnekkin ;D muistaakseni ei ollut suora kutonen  ;D ihan liian pieni muki siellä

Jore

Turhaanhan sä sitten mitään kyselet jos tiedät itse kuitenkin paremmin.. Tule vaikka ensi sunnuntaina Alastarolle näyttämään miten supraturbotargamanuaali menee linkussa niin sitten tiedetään..   ::)

-Jore

subra300

samaa mieltä että mk3 koppanen sopii driftailuu hyvin nillä ne japsitkin on harjoiteleet  ;D

subra300

Tulisin jossen yhtään sääleis mun autoon mutta mua ei kiinosta driftailu kun autoon menny niin paljon rahaa, olin tässäkin suhteessa ihan kaverin asialla se haluisi tietää driftailusta miten se toimii ja miten pääsee tosikilpailuihin en mä rupee sellaseen hommaan vielä vähään aikaa ja jos niin se olis ihan erilainen aihio mikä mulla nyt on mutta supra se olisi kumminkin ;D

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 09 elokuu, 2006, 14:49:18
samaa mieltä että mk3 koppanen sopii driftailuu hyvin nillä ne japsitkin on harjoiteleet  ;D

Pistäppä yksikin kuva tai video missä japsit driftaa mk3:lla! Yksi mk4:n on ja se on RS-R:n auto jolla Orido vetää. Harmi kun Orido itse on niin paska kuski niin ei pysty sanomaan että onko vika kuskissa vai autossa kun auto on _jokaisessa_ kisassa seinässä tai katollaan;D

-Jore

subra300

Kyllä noita videoja löytyy 1000hv 4koppanen supra keltanen väriltään supra driftaa  ja löytyy kolas koppanenkin haen ne vaan jostain esille  niin lähetän  sulle linkit ;D

Baz

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 09 elokuu, 2006, 18:01:18Kyllä noita videoja löytyy 1000hv 4koppanen supra keltanen väriltään supra driftaa
Tarkoittanet tätä Supraa :-\ Ei sitä driftaukseen kaiketi olla tehty, mutta kyllähän se
tämän videon lopussa nätisti menee 8)
Nyt kyllä näyttää siltä ettei hyvältä näytä...