Driftausta kellään kokemusta

Aloittaja subra300, 07 elokuu, 2006, 20:15:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 12:30:43
musta tuntuu vähän että et osaa edes driftaa suuret puheet mutta pienet teot  ;D

Oho! Nythän alkaa tulla jo ihan paikkansa pitävää informaatiota  :)   Mä en siis todellakaan osaa driftata, en ole ikinä enkä missään niin myöskään väittänyt.

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 13:08:47
aika paha jore jos sulla bmw ja sitten jätkä kehuu jotain japanin urheiluautoja täällä ei voi kun nauraa sulle ;D

On mulla itseasiassa yksi BMW:kin, mutta ei oo tällä hetkellä tarkkaa tietoa missä se menee..  :)

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 12:49:56
tosipaikan tullen jorella menee penkkiurheilun puolelle sitkun tarveis alkaa driftaamaan noita tokion tapahtuma kalenterin juttuja hyvä puhuu täällä :D

Tää oli taas vähän epäselvä artikulaatio, mutta jos tarkotit Tokiossa käymistä niin on siellä pari kertaa tullut käytyä ja parit D1:set myös paikanpäällä ihmeteltyä.. Viimeksi toukokuussa Fuji Speedwaylla. Silloin tuli oltua myös Kazaman kyydissä kadulla driftaamassa ja Tokitan kyydissä radalla D1:ssä. Kumpikaan ei muuten driftannut Supralla, mutta molemmissa autoissa oli sattumalta myös Suprasta löytyvät moottorimallit.

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 14:18:12
Samaa mieltä mutta onko japanilasiet yleensäkään koskaan pitäny supraa driftaus autona kilpaautona enimmäkseen nähny paitis jun auto se pätkä se driftas siinä :D

No aiemminhan sä juuri väitit että japsit driftaa Supralla, mites se homma nyt tollee käänty? Ja kyseinen pätkä ei vieläkään ole driftaamista, opettele ensin driftaamisen perusteet ja palaillaan sitten asiaan.

-Jore

Jore

Lainaus käyttäjältä: Vili - 10 elokuu, 2006, 12:50:24
Sulla taitaa olla koko pussi nenässä ku otat pienetkin piikittelyt noin tosissaan. Hei sähän voit tulla Su driftaa sillä BMW:llä.
Ainiin mutta se taitaa olla entisen vaimon veljen auto. Et varmaan saa siltä lupaa.

Pitäisköhän mun olla otettu vai peloissaan siitä että sua kiinnostaa mun elämä noinkin paljon? No jos sovitaan ettet ilmesty joku yö ikkunan taakse niin eiköhän se tästä suju.. Mä tuun sunnuntaina paikalle varmaan mun brännärillä Cliolla, mutta tuskin driftaan koska en osaa. Mä en tartte selittelyksi siihen edes mitään juttuja auton toimimattomuudesta tai huonoista alustan säädöistä  :)

-Jore

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 14:40:44
Lainaus käyttäjältä: Vili - 10 elokuu, 2006, 12:50:24
Sulla taitaa olla koko pussi nenässä ku otat pienetkin piikittelyt noin tosissaan. Hei sähän voit tulla Su driftaa sillä BMW:llä.
Ainiin mutta se taitaa olla entisen vaimon veljen auto. Et varmaan saa siltä lupaa.

Pitäisköhän mun olla otettu vai peloissaan siitä että sua kiinnostaa mun elämä noinkin paljon? No jos sovitaan ettet ilmesty joku yö ikkunan taakse niin eiköhän se tästä suju.. Mä tuun sunnuntaina paikalle varmaan mun brännärillä Cliolla, mutta tuskin driftaan koska en osaa. Mä en tartte selittelyksi siihen edes mitään juttuja auton toimimattomuudesta tai huonoista alustan säädöistä  :)

-Jore
Joo eiköhän lopeteta tää kinastelu en tuu sun ikkuna taa jos niin kovin pelkäät,mutta asia on niin että se filmi on driftailua koska ei sitä voi kuminpolttoon kaan verrata.Mitä mieltä itse olet onko sun mielestä supra huono auto kun sun täytyy siitä koko ajan piikitellä  :D  sinuna en yhtään siellä virnuilisi jos tulet radalle jollain cliolla  ;D Ei mua sun elämäs niin kiinosta ihmetteln vaan noita sun kommettejas herra kaikkitietäväinen pääministerin paikka varmaan olisi vielä vapaana 8)

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 14:50:43
Joo eiköhän lopeteta tää kinastelu en tuu sun ikkuna taa jos niin kovin pelkäät

Katoppa vähän tarkemmin niitä quoteja.. Viittasinko tolla suhun?

mutta asia on niin että se filmi on driftailua koska ei sitä voi kuminpolttoon kaan verrata.Mitä mieltä itse olet onko sun mielestä supra huono auto kun sun täytyy siitä koko ajan piikitellä  :D  sinuna en yhtään siellä virnuilisi jos tulet radalle jollain cliolla  ;D Ei mua sun elämäs niin kiinosta ihmetteln vaan noita sun kommettejas herra kaikkitietäväinen pääministerin paikka varmaan olisi vielä vapaana 8)

Toi video ei vieläkään ole driftaamista, drifin yksinkertaisin peruste on että se alkaa ennen mutkaa ja jatkuu yhtenäisenä läpi mutkasarjan. Eli apexin kohdalta lähtevä powerover ei vain ole driftaamista.

Ja johan tässä on pariin kertaan todettu että supra on lähtökohtaisesti huono laite driftaamiseen. En ole ikinä väittänyt että sillä ei voisi driftata, mutta jos tätä lajia alkaa harrastamaan niin miksi valita lajiin huonosti sopiva auto? Harva lätkänpelaajakaan pelaa kiekkoa kaunoluistimet jalassa, vai?

Mä voin hyvin virnuilla vaikka ajankin cliolla, se on mun ensimmäinen "normaali auto" taas pariin vuoteen ja vaikka noi japanin ihmeet onkin pääosin ihan hauskoja leluja niin joskus on vaan kiva ajaa vehkeellä mihin lyö pensaa tankkiin ja lapun lattiaan, ilman pienintäkään pelkoa tai kiinnostusta että kuinka pitkälle matka jatkuu ongelmitta.

Enkä ole kaikkitietäväinen, mutta driftingiä olen seurannut kohta kymmenen vuotta, mikä on sinällään aika pitkä aika kun suurin osa suomalaisista harrastajista ja "harrastajista" ovat tienneet koko lajin olemassaolosta vasta pari-kolme vuotta.

-Jore

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 10 elokuu, 2006, 12:44:20
Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 10 elokuu, 2006, 12:42:04
Lainaus käyttäjältä: Jore - 09 elokuu, 2006, 21:28:55
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 09 elokuu, 2006, 19:12:43
Itse olen HENKILÖKOHTAISESTI käyny paikanpäällä Japanissa..

Vau! Saanks mä nimmarin??   ;D

-Jore
musta tuntuu vähän että et osaa edes driftaa suuret puheet mutta pienet teot  ;D voisin jopa laitta sun kanssa piene kilpailun pystyyn kun supe valmis katotaan sit kumpi vie parempi linkussa autoonsa ihan sama jos sä tuot jonkun nuhapumppu rx-7 niin kyllä mä siitä ohin menen  se vääntö ratkasee aj suoralla kutosella se ei heti lopu kesken ;D t:Viltsu
Meidän isi Voittaa teidän isin ::) :P
juu ja meiän isin autolla on parempi driftata ku teiän isin  O0
Mutta meidän isi osaa ajaa paljon lujempaa ku teidän isi  ;D

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 14:59:04
Joo eiköhän lopeteta tää kinastelu en tuu sun ikkuna taa jos niin kovin pelkäät

Katoppa vähän tarkemmin niitä quoteja.. Viittasinko tolla suhun?

mutta asia on niin että se filmi on driftailua koska ei sitä voi kuminpolttoon kaan verrata.Mitä mieltä itse olet onko sun mielestä supra huono auto kun sun täytyy siitä koko ajan piikitellä  :D  sinuna en yhtään siellä virnuilisi jos tulet radalle jollain cliolla  ;D Ei mua sun elämäs niin kiinosta ihmetteln vaan noita sun kommettejas herra kaikkitietäväinen pääministerin paikka varmaan olisi vielä vapaana 8)

Toi video ei vieläkään ole driftaamista, drifin yksinkertaisin peruste on että se alkaa ennen mutkaa ja jatkuu yhtenäisenä läpi mutkasarjan. Eli apexin kohdalta lähtevä powerover ei vain ole driftaamista.

Ja johan tässä on pariin kertaan todettu että supra on lähtökohtaisesti huono laite driftaamiseen. En ole ikinä väittänyt että sillä ei voisi driftata, mutta jos tätä lajia alkaa harrastamaan niin miksi valita lajiin huonosti sopiva auto? Harva lätkänpelaajakaan pelaa kiekkoa kaunoluistimet jalassa, vai?

Mä voin hyvin virnuilla vaikka ajankin cliolla, se on mun ensimmäinen "normaali auto" taas pariin vuoteen ja vaikka noi japanin ihmeet onkin pääosin ihan hauskoja leluja niin joskus on vaan kiva ajaa vehkeellä mihin lyö pensaa tankkiin ja lapun lattiaan, ilman pienintäkään pelkoa tai kiinnostusta että kuinka pitkälle matka jatkuu ongelmitta.

Enkä ole kaikkitietäväinen, mutta driftingiä olen seurannut kohta kymmenen vuotta, mikä on sinällään aika pitkä aika kun suurin osa suomalaisista harrastajista ja "harrastajista" ovat tienneet koko lajin olemassaolosta vasta pari-kolme vuotta.

-Jore
Joo o uskotaan mutta ei se pelkkä seuraaminen auta muuta kun jonkin verran tietämystä sen lajin harrastaminen on sit asia erikseen, ei supra mikään huono auto tiellä ole linkussa ainkin omasta mielestäni taipuu aika hyvin kurviin :D mutta näkökulma katsojien silmissä eikä siinä ole paljoo kehuttavaa jos on seurannu 10vuotta kun muut  driftaa radalla tuu sit sanoo ku oot driftannu sen 10 vuotta eli ei mitään aihetta naureskeluun.

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 15:14:44
Joo o uskotaan mutta ei se pelkkä seuraaminen auta muuta kun jonkin verran tietämystä sen lajin harrastaminen on sit asia erikseen, ei supra mikään huono auto tiellä ole linkussa ainkin omasta mielestäni taipuu aika hyvin kurviin :D mutta näkökulma katsojien silmissä eikä siinä ole paljoo kehuttavaa jos on seurannu 10vuotta kun muut  driftaa radalla tuu sit sanoo ku oot driftannu sen 10 vuotta eli ei mitään aihetta naureskeluun.

No kyllä se ainakin sen verran auttaa että tietää edes lajin perusteet. Sun mielestä varmaan formula ykkösten insinöörit ja tallipäällikötkään ei tiedä lajista mitään kun ne ei itse ole ajanut?

-Jore

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 15:22:16
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 15:14:44

No kyllä se ainakin sen verran auttaa että tietää edes lajin perusteet. Sun mielestä varmaan formula ykkösten insinöörit ja tallipäällikötkään ei tiedä lajista mitään kun ne ei itse ole ajanut?

-Jore
Noh mitä tohonkin sit sanois kyllä ne asiat tietää formuloissa mutta sä tuskin olet formula insinööri  :D Kaikissa asioissa pätee se ettei puhumalla tule kokemusta korkeintaan tietää miten se auto menee mutkaan mutta tositilanteessa se on eri juttu ku olet ite ratin ja penkin välissä vai olenko vääräässä.Nimittäin en mäkä osaa formulaa varmasti ajaa vaikka seuraanki sitä telkkarista tää on fakta juttu, mutta jollain on eri mielipiteet kun taas mulla supe on henki ja vereen ja sullas sit se on rx-7 tai vastaava nismo mielipide asoita mistäö ei pidä kinastella.Enkä kinasikaan näistä asioista sun kanssa mutta tuntuu vaan että sun mielestä supra on vaan hieno auto muttei käänny ja kulje mihinkään.KYllä kuule sen saa kääntyy usko pois vaan kui tää driftaus on kaikkien tyyppejen ammattialaa jokaisella siitä omanäkemys :D

Tem

Jore, ei noita tuulimyllyjä voi voittaa. Jonkun mielestä se vaan on kylän komeinta driftausta, kun parkkiksella polkasee vähän autoa vinoon ja kieltämättä se onnistuu Supralla hienosti. ;)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

japex

juu-u, kyllähän sitä voi driftara vaikka hiacella mutta vähän hankalemmin. onhan supra ihan siedettävä käytökseltään myös driftissä, mutta liian raskas. kyllä joku s13 olis kevyempi viedä.
kyllähän se yks jehu driftaa firebirdilläkin ni miks ei supralla ;)

tämä siis oma mielipide

Jore

Lainaus käyttäjältä: Tem - 10 elokuu, 2006, 15:42:40
Jore, ei noita tuulimyllyjä voi voittaa. Jonkun mielestä se vaan on kylän komeinta driftausta, kun parkkiksella polkasee vähän autoa vinoon ja kieltämättä se onnistuu Supralla hienosti. ;)

Joo, eikä mullakaan ole mitään kuminpolttoa ja random sladittelua vastaan, sitä on tullut itsekin harrastettua.. Mutta en ymmärrä että miksi sitä on aina pakko sanoa driftaamiseksi vaikka dritaamisella on ihan oikeatkin määreet?

-Jore

Jore

Lainaus käyttäjältä: japex - 10 elokuu, 2006, 15:46:39
juu-u, kyllähän sitä voi driftara vaikka hiacella mutta vähän hankalemmin. onhan supra ihan siedettävä käytökseltään myös driftissä, mutta liian raskas. kyllä joku s13 olis kevyempi viedä.

Tottakai kaikki on mahdollista. Suurella paneutumisella ja omistautumisella Suprasta saa varmasti vähintäänkin välttävän drifterin, mutta jos lähtökohtana on rakentaa kunnon auto niin miksi lähteä perse edellä puuhun? Alusta on vaikea rakentaa, laatikoita tulee varmasti poikimaan jne ihan puhtaasti auton painon takia.

Itse ihastuin Soarerin koriin niin paljon että kieltämättä alkoi himottamaan itselläkin ajatus siitä, mutta jos ottaa faktat pöydälle että lähtöpainoltaan Soarer on 1590kg ja kuituluukuilla, täydellä riisumisella ym päästään ehkä 1300-1350kg tuntumaan niin mitä järkeä kuin esim mun RX7 painaa vakiona 1240kg ja on pikkumodeilla tuolla 1100kg tuntumassa.

-Jore

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 15:51:31
Lainaus käyttäjältä: japex - 10 elokuu, 2006, 15:46:39

Tottakai kaikki on mahdollista. Suurella paneutumisella ja omistautumisella Suprasta saa varmasti vähintäänkin välttävän drifterin, mutta jos lähtökohtana on rakentaa kunnon auto niin miksi lähteä perse edellä puuhun? Alusta on vaikea rakentaa, laatikoita tulee varmasti poikimaan jne ihan puhtaasti auton painon takia.

Itse ihastuin Soarerin koriin niin paljon että kieltämättä alkoi himottamaan itselläkin ajatus siitä, mutta jos ottaa faktat pöydälle että lähtöpainoltaan Soarer on 1590kg ja kuituluukuilla, täydellä riisumisella ym päästään ehkä 1300-1350kg tuntumaan niin mitä järkeä kuin esim mun RX7 painaa vakiona 1240kg ja on pikkumodeilla tuolla 1100kg tuntumassa.

-Jore
edellen jore se vääntö  :D jos oot driftauksen ammattilainen niin voit näytiksi rakentaa mun suprasta drifteri auton niin sit uskon että olet tosi ammattilainen jos sen onnistut tekee  ;)  toiseksi suprassa ei tule laatikon kanssa mitään ongelmia se on käyttäjästä kiinni

Therium

OT: Onko tässä forumissa ignore-toiminto?

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 15:56:12
edellen jore se vääntö  :D jos oot driftauksen ammattilainen niin voit näytiksi rakentaa mun suprasta drifteri auton niin sit uskon että olet tosi ammattilainen jos sen onnistut tekee  ;)  toiseksi suprassa ei tule laatikon kanssa mitään ongelmia se on käyttäjästä kiinni

RX7 antaa "pikkumodeilla" sen 500-600Nm, eli ei sekään ongelmaksi jää. Ja 1600kg auto + shiftlock = räjähtäneitä laatikoita, käyttäjästä riippumatta.

-Jore

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 16:00:51
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 15:56:12

RX7 antaa "pikkumodeilla" sen 500-600Nm, eli ei sekään ongelmaksi jää. Ja 1600kg auto + shiftlock = räjähtäneitä laatikoita, käyttäjästä riippumatta.

-Jore
otitko huomioon rx-7 vangel moottori sit ku se räjähtää sitä ei pysty korjaa se sit vasta maksaa verrattuna supen johonkin laatikkoon kyllä niitä laatikkoon saa vahvistettuja rattaita ties mitä että sen saa kestämään

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 16:18:57
otitko huomioon rx-7 vangel moottori sit ku se räjähtää sitä ei pysty korjaa se sit vasta maksaa verrattuna supen johonkin laatikkoon kyllä niitä laatikkoon saa vahvistettuja rattaita ties mitä että sen saa kestämään

Wankel moottorissa on kolme liikkuvaa osaa ja koneen täysremontti maksaa about 2000e teetettynä, varsin edullista jos vertaa sylinterikoneiden laittoon.. Mutta aihe ja foorumi liittyy Supriin, unohdetaan muiden autojen konehuolet tästä keskustelusta.

-Jore

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 16:21:46

Wankel moottorissa on kolme liikkuvaa osaa ja koneen täysremontti maksaa about 2000e teetettynä, varsin edullista jos vertaa sylinterikoneiden laittoon.. Mutta aihe ja foorumi liittyy Supriin, unohdetaan muiden autojen konehuolet tästä keskustelusta.

-Jore
Totta  se on mutta suprassa täysikoneremontti taitaa pyörii 3500e  :D + muut viriosat 10 000e saa jo paljon aikaan  ;D

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 16:39:44
Lainaus käyttäjältä: Jore - 10 elokuu, 2006, 16:21:46

-Jore
Totta  se on mutta suprassa täysikoneremontti taitaa pyörii 3500e  :D + muut viriosat 10 000e saa jo paljon aikaan  ;D
No kumpi on sit halvempi  ::) ;D

subra300

supra tietenkin  ;D  ei vaan rx-7 mutta liian pieni  kone  edelleen eikä suora kutonen   ;D

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 21:37:29
supra tietenkin  ;D  ei vaan rx-7 mutta liian pieni  kone  edelleen eikä suora kutonen   ;D
Mikäs tost suorasta kutvosesta nyt sitte niin erikoisen tekee? Kyllä noista rx seiskoistaki saa mukavasti heposia kutiteltua

subra300

Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 10 elokuu, 2006, 22:11:00
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 10 elokuu, 2006, 21:37:29
Mikäs tost suorasta kutvosesta nyt sitte niin erikoisen tekee? Kyllä noista rx seiskoistaki saa mukavasti heposia kutiteltua

Vääntö se jaksaa loppuun asti  :D jaa hinta rx-7 et saa alle 12000e rekisteröintynä suomen on se varmaan hyvä driftaus auto ja ottaa kiekkaa sopivasti tupla turbona vangel kone on se kiva leikkikalu en sitä sano.Yk kaveri meinaa sellasen ostaa jo ostaa niin pääsee testaa onko sellanen tosiaan niin hyvä ajettava kun kehutaan.Kyllä toyota saa halvemmalla viritettyä ja suomeen rekkariin mutta kyllä ne suoran kutoset äänetkin on erilaiset  ;D

Chegardo

Millais muute tuommone rx-7 motti kestää, ku on kerran kait tiämmä loppuunasti kutiteltu?  ???

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: Chegardo - 10 elokuu, 2006, 23:19:05
Millais muute tuommone rx-7 motti kestää, ku on kerran kait tiämmä loppuunasti kutiteltu?  ???
loppuun asti kutitelluissa rupee yleesä hymy hyytyyn ja muuttuun hermostumiseksi  8)

J-M kujala

Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 10 elokuu, 2006, 15:13:40

-Jore
musta tuntuu vähän että et osaa edes driftaa suuret puheet mutta pienet teot  ;D voisin jopa laitta sun kanssa piene kilpailun pystyyn kun supe valmis katotaan sit kumpi vie parempi linkussa autoonsa ihan sama jos sä tuot jonkun nuhapumppu rx-7 niin kyllä mä siitä ohin menen  se vääntö ratkasee aj suoralla kutosella se ei heti lopu kesken ;D t:Viltsu
mut meiän isillä on isompi kukkaro .sillä on varaa ostaa riftinki ladaan kolme uutta vanhaa talvirengasta vuodessa   :P-<:

maissipaprikahernepussiviljelytalkoot   >:D

subra300

Lainaus käyttäjältä: Chegardo - 10 elokuu, 2006, 23:19:05
Kyllähän se kestää kierroskone mutta eihän se loputtomiin  kestä mutta kun se on kiertomäntämoottori tossa vähän tietoo siitä       http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine7.htm   ;D

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 00:25:03
Kyllähän se kestää kierroskone mutta eihän se loputtomiin  kestä mutta kun se on kiertomäntämoottori tossa vähän tietoo siitä       http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine7.htm   ;D

Kierroskone? Huipputehot @ 6500rpm ja punarajakin seiskatonnissa. Taitaa olla aika diiseleitä sitte ne vääntökoneet.. Vakiona 13B-REW:ssä on muuten vajaa 50Nm vähemmän vääntöä kuin 7M-GTE:ssä. Ei huonosti ottaen huomioon että 1.3l vs 3l moottori.

-Jore

nr000001

Nyt kun menee OT:ksi koko threadi, niin paljonkos tollanen 13B-REWankkeli kuluttaa polttoainetta? Tiedän, että normaalisti moottorit kuluttavat niin paljon kuin niille antaa, joten sitä on turha toistaa.  ;D
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: J-M kujala - 11 elokuu, 2006, 00:19:25
Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 10 elokuu, 2006, 15:13:40

-Jore
mut meiän isillä on isompi kukkaro .sillä on varaa ostaa riftinki ladaan kolme uutta vanhaa talvirengasta vuodessa   :P-<:

maissipaprikahernepussiviljelytalkoot   >:D
Mutta meidän isi voittaaki teidän isin riftinkissä O0 ;D

Tem

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1