Driftausta kellään kokemusta

Aloittaja subra300, 07 elokuu, 2006, 20:15:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

perkelerttu

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 11 elokuu, 2006, 02:07:58
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 00:25:03
Kyllähän se kestää kierroskone mutta eihän se loputtomiin  kestä mutta kun se on kiertomäntämoottori tossa vähän tietoo siitä       http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine7.htm   ;D

Kierroskone? Huipputehot @ 6500rpm ja punarajakin seiskatonnissa. Taitaa olla aika diiseleitä sitte ne vääntökoneet.. Vakiona 13B-REW:ssä on muuten vajaa 50Nm vähemmän vääntöä kuin 7M-GTE:ssä. Ei huonosti ottaen huomioon että 1.3l vs 3l moottori.

-Jore
Niin ja mazdan clubeilal kuulin huhun että rx-7 moottori kiertäisi jo vakiona 12000-16000 eli samaan tapaan ku formulat pitääkö paikkanssa itselläni on muutamia videoita katellu ne sehän kone ottaa heti kierrokset tappiinsa aika pitkälti kierroskone vissiin vai sanoppa pitääkö paikkansa kun tiedät rx-7 paremmin ku minä. ;D

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 15:05:46
Kyllähän se kestää kierroskone mutta eihän se loputtomiin  kestä mutta kun se on kiertomäntämoottori tossa vähän tietoo siitä       http://travel.howstuffworks.com/rotary-engine7.htm   ;D

Kierroskone? Huipputehot @ 6500rpm ja punarajakin seiskatonnissa. Taitaa olla aika diiseleitä sitte ne vääntökoneet.. Vakiona 13B-REW:ssä on muuten vajaa 50Nm vähemmän vääntöä kuin 7M-GTE:ssä. Ei huonosti ottaen huomioon että 1.3l vs 3l moottori.

-Jore
Niin ja mazdan clubeilal kuulin huhun että rx-7 moottori kiertäisi jo vakiona 12000-16000 eli samaan tapaan ku formulat pitääkö paikkanssa itselläni on muutamia videoita katellu ne sehän kone ottaa heti kierrokset tappiinsa aika pitkälti kierroskone vissiin vai sanoppa pitääkö paikkansa kun tiedät rx-7 paremmin ku minä. ;D
Ai :o silläkö perusteella on kierros kone kun kierrokset heilahtaa heti tappiin...vai olisko kierros herkkyyttä parannettu jollain tapaa ::) ja justiinsa jore tuolla sanoi et punaraja on 7000rpm et ei mikään hirvee kierros mylly ole...hondan typerät taas on kierros koneita jostain kuullut et noissa olis punaraja 10000rpm

sonic

wankkeli koneista lisää tietoutta saa riisiraketeilta, ettei tarvitse täällä hömöjä huudella  ;D
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

subra300

Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 11 elokuu, 2006, 16:23:22

-Jore
Ai :o silläkö perusteella on kierros kone kun kierrokset heilahtaa heti tappiin...vai olisko kierros herkkyyttä parannettu jollain tapaa ::) ja justiinsa jore tuolla sanoi et punaraja on 7000rpm et ei mikään hirvee kierros mylly ole...hondan typerät taas on kierros koneita jostain kuullut et noissa olis punaraja 10000rpm
niin noh mitä ite olen kuullut ja nähnyt niin rx-7 on kovia ottaa jenkaa mutta kyllä niissä tehojakin on sit taas hondat on hondia niitä ei voi muutenkaan verrata tähän  ;)

Vili

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 17:36:25

-Jore
niin noh mitä ite olen kuullut ja nähnyt niin rx-7 on kovia ottaa jenkaa mutta kyllä niissä tehojakin on sit taas hondat on hondia niitä ei voi muutenkaan verrata tähän  ;)

Mitäs Hondassa on vikaa?:D
A-Com Oy
Ville.vesamo@acom.fi
050-4114067
------------------------------------------------------
Autohifi,AV- ja valvontatekniikka,äänentoisto,valaistus,trussit,räkit,kotelot,mekaniikka
-------------------------------------------------------
JDM-Factory
ville.vesamo@jdmfactory.fi

subra300

Lainaus käyttäjältä: Vili - 11 elokuu, 2006, 17:55:57
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 17:36:25

-Jore

Mitäs Hondassa on vikaa?:D
Noh se on etuveto ei muuta olen parit kerrat ajanu hondaa muuten hyvä etuveto  paitsi ett äsun hondassa taitaa olla enemmän rykiä vissiin ku orkkis civikissä  ;D

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Jore - 09 elokuu, 2006, 21:28:55
Lainaus käyttäjältä: Ferda - 09 elokuu, 2006, 19:12:43
Itse olen HENKILÖKOHTAISESTI käyny paikanpäällä Japanissa..

Vau! Saanks mä nimmarin??   ;D

-Jore

Jollaki on nyt herne nenässä. :bootyshak
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

subra300

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 11 elokuu, 2006, 19:38:24

-Jore

Olen samaa mieltä jorella herne nenässä itse arvostan niitä ketä on päässy japaniin kattoo jotain ku itellä ei ole koskaan ollut varaa lähteä  ;) jore varmaan driftaa sillä cliolla sunnuntaina  ;D

Jore

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 11 elokuu, 2006, 19:38:24

-Jore

Ei täällä ainakaan.. Toi oli vaan aseteltu sen verran korostavasti että siitä sai äkkiä kuvan ettei kukaan muu olisi ikinä käynyt Japanissa tai D1:ssä   ;)

-Jore

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 19:41:55
Olen samaa mieltä jorella herne nenässä itse arvostan niitä ketä on päässy japaniin kattoo jotain ku itellä ei ole koskaan ollut varaa lähteä  ;) jore varmaan driftaa sillä cliolla sunnuntaina  ;D

Kuten aiemmin jo sanoin niin pari kertaa tullut myös itse käytyä sekä Japanissa että D1:ssä. Opetelkaa nyt hyvänen aika lukemaan kun toi kirjoittaminenkin (melkein?) sujuu!

-Jore

Jore

Mazdaclubilla oli myös aikoinaan huhu että minä olen Japanilainen.. Eli kaikkea ei kannata ottaa todesta. Ja jälleen kerran lue niitä vastauksia niin löydät tähänkin kysymykseen vastauksen.

-Jore

Jore

Lainaus käyttäjältä: sonic - 11 elokuu, 2006, 17:04:06
wankkeli koneista lisää tietoutta saa riisiraketeilta, ettei tarvitse täällä hömöjä huudella  ;D

FD korisista heillä vain kovin heikosti tietoa.. Vanhemmista kylläkin. Mutta täällä ollaan kovasti jo pari-kolme vuotta opiskeltu FD:n sekä 13B-REW:n toimintaa että joku päivä Suomestakin löytyisi tietotaitoa myös uusinta mallia koskien.

-Jore

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Klunssila - 09 elokuu, 2006, 13:41:54
Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 09 elokuu, 2006, 13:05:11
Mitä nyt on s13sella tullut koitettua niin aika vittumainen auto siinämielessä että lukkoperä on unohtunu jonnekki, eka pakkohankinta.. Muuten ihan kiva lelu piristettynä :-[
Tehtaalle se on unohnut kolmoskorin Suprastakin   :(

Eikös ainakin kaikissa turbokolmosissa ole sentään edes se kitkalukko?
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

subra300

Lainaus käyttäjältä: Jore - 11 elokuu, 2006, 19:45:09

Mazdaclubilla oli myös aikoinaan huhu että minä olen Japanilainen.. Eli kaikkea ei kannata ottaa todesta. Ja jälleen kerran lue niitä vastauksia niin löydät tähänkin kysymykseen vastauksen.

-Jore
joo joo herra pääministeri  ;D  paitsi että rx-7 kyllä kiertää enemmän kun toi sun arvio 7000 kierrosta
riippuu tietenkin mallista vanhat ainaki kiersi tiedän kaverin kellä on otti vakiona 12000 kierrosta

Jore

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 19:55:36
paitsi että rx-7 kyllä kiertää enemmän kun toi sun arvio 7000 kierrosta
riippuu tietenkin mallista vanhat ainaki kiersi tiedän kaverin kellä on otti vakiona 12000 kierrosta

Ja sit se heräs ja otti käden pois housuista?    ::)

-Jore

peLoGo

Tän aiheen vois poistaa?
Aivan turhaa vittuilua puolin ja toisin..

subra300

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 11 elokuu, 2006, 20:11:08
Tän aiheen vois poistaa?
Aivan turhaa vittuilua puolin ja toisin..
samaa mieltä olen ku niiku ei yhtään rauhallista keskustelua

Jore

Tai sit keskityttäisiin kaikki aiheeseen, eikä keskusteltaisi ihmisten japaninmatkoista, muista automalleista, ihmisten palkoista ja työolosuhteista ym ym

-Jore

perkelerttu

Aihe menee lukkoon jos ei molemmin puolin ruveta rauhoittumaan >:(

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 11 elokuu, 2006, 20:17:42
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 20:16:22
Lainaus käyttäjältä: Jore - 11 elokuu, 2006, 20:10:22
Lainaus käyttäjältä: subra300 - 11 elokuu, 2006, 20:07:58
kyllä just jos jollain on kädet taskuissa niin sulla sä vaan istut päivät pitkät siel toimistokopis kravattikaulas pyörittelet peukaloi ja kattelen miten tilil tulee rahaa  ;D muut sentään tekee jotain sen eteen  ;) eikö näin on sulla helpot hommat jos tiedät noin hyvin siitä autosat kerros sit koko rx-7 historia mulle

Jep, jos ei tykkää työnteosta niin kannattaa ruveta yrittäjäksi.. Mutta senki varmaan joku sun kaveri kertoi sulle jo? Ja eikai mun tartte sulle kertoa mitään historiaa kun kuitenkin tiedät kaiken jo valmiiksi paremmin?

-Jore
mutta se yrittäjä huommakin on aika kaksinaamanen juttu ku alottaa nollasta liikkeellä ei ole paljoo pääomaa niin saa jänniittää alkuun että tuottaako se
Nyt loppuu OT >:(  tähän paikkaan
Aihe on lukossa toistaiseksi
Aihe taas avoin, mutta poistan aiheen jos ruvetaan toisten henk.koht. elämää  puimaan
että pysytään aiheessa!

Kusti

Tulipa tässä semmonen juttu mielee ku supra ei kuulemma oikee sovi driftinkii, ni kuinka on mr2 laita  ??? meinaan olen muistaakseni nähny videon tai pari missä mr2 driftaa

Kusti

http://videos.streetfire.net/category/Drifting/0/0da0cb7a-3643-4b79-ba28-981901302ef0.htm
tossa vetää yks supraki vaikka toi onki tollasta parkkis kaahailua vai onko asiantuntijat sanokoot  :D

Jore

Lainaus käyttäjältä: Kusti - 14 elokuu, 2006, 12:35:51
Tulipa tässä semmonen juttu mielee ku supra ei kuulemma oikee sovi driftinkii, ni kuinka on mr2 laita  ??? meinaan olen muistaakseni nähny videon tai pari missä mr2 driftaa

Vielä huonommin. MR on konstruktiona huono driftiin koska se on todella takapainoinen. Esim SW20tbo taitaa olla luokkaa 42/58 painojakauma. Ongelmaksi tässä muodostuu se että auto on melko aliohjaava ja kun sen saa kunnon sladiin niin takapään "liikapaino" saa äkkiä niin paljon energiaa että takapää menee etupään ohi. Talvella olen itse sladitellut juurikin SW20tbo:lla ja sillon se vielä menettelee, mutta pitävällä alustalla on melko kinkkinen vietävä.

Toki KT ajaa sekä MR2:sta että NSX:ää esim Drift Biblessa, eli mahdollista se on, mutta todella vaikeaa ja ei niin näyttävää kuin FR autolla.

-Jore

Tem

Ja akselipainojakauman lisäksi suuri osa massasta on vielä keskellä, minkä takia se on jo heilahtanut ympäri siinä ajassa kun "normaali" auto vasta pääsee luisun makuun. :-\ Pitävällä alustalla ja isolla kulmalla tosiaan mahoton homma, mutta jos toisen tiputtaa pois ja tyytyy siihen, niin voihan noillakin vähän leikkiä.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

subra300

Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 elokuu, 2006, 13:41:34
Ja akselipainojakauman lisäksi suuri osa massasta on vielä keskellä, minkä takia se on jo heilahtanut ympäri siinä ajassa kun "normaali" auto vasta pääsee luisun makuun. :-\ Pitävällä alustalla ja isolla kulmalla tosiaan mahoton homma, mutta jos toisen tiputtaa pois ja tyytyy siihen, niin voihan noillakin vähän leikkiä.
jep samaa mieltä ohan se ketterä auto mutta kun moottori takana nini paino vähä ongelma sitku se lähteeb sladiin luulen että auto vie miestä eikä mies autoa  ;)

Jore

Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 elokuu, 2006, 13:41:34
Ja akselipainojakauman lisäksi suuri osa massasta on vielä keskellä, minkä takia se on jo heilahtanut ympäri siinä ajassa kun "normaali" auto vasta pääsee luisun makuun. :-\

Juurikin näin, normi FR:n voit runttaa sladiin ja sitte "käydä kaffella" ja alkaa suoristamaan. MR:llä pitää korjausliike lähteä jo heti samaan aikaan kun auto irtoaa sladiin.

-Jore

superpete

mut kaikkeen tottuu ku tarpeeks sattuu ;D
ja pitää vissiin olla voimaakin laitteessa enemmän :ohnoes: ku on takana tuota ylim. painoa
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

subra300

Lainaus käyttäjältä: superpete - 15 elokuu, 2006, 23:34:33
mut kaikkeen tottuu ku tarpeeks sattuu ;D
ja pitää vissiin olla voimaakin laitteessa enemmän :ohnoes: ku on takana tuota ylim. painoa
skyline olisi varmaan milenkiintoinen driftaa ainut vaan että ohjaus oikealla puolella ,mutta luulis mr2 olevan ketterä kun niin pieni auto mutta akseli välistä taitaa tulal se kankeus siihen autoon  ;)

Tem

Lainaus käyttäjältä: subra300 - 15 elokuu, 2006, 23:39:24luulis mr2 olevan ketterä kun niin pieni auto mutta akseli välistä taitaa tulal se kankeus siihen autoon  ;)

Nyt sä käsitit ihan väärin. Se on ketterä. Se ei ole kankea.

Kuten Jore yllä sanoi, niin jos sä pistät Supran poikittain, niin sulla on siinä aikaa lopettaa puhelu, pistää känny taskuun, kaivella haaroja ja vielä vilkuttaa yleisölle, ennen ku tarvii ruveta ohjaamaan ettei auto karkaa. Jos sä pistät MR2:sen poikittain ja alat miettiä ohjaamista, niin se on jo mennyt pari kierrosta ympäri. Hemmetin hyvä laite nopeaan mutka-ajoon, mutta ei pidon tuolla puolen.

Ja toisinpäin, MR2:seen tottuneena ei tuu normaaliauton kanssa sladittelusta yhtään mitään. Ei kantti kestä päästää sitä poikittain, vaan on heti korjaamassa kun perä irtoaa. Yhden talven aikana ei ehtiny saada normaalia tuntumaa takaisin, kun Starrella ajeli. Parkkiksella ja ajatuksella pystyi koittamaan, että miten hiton pitkään sen pitäisi antaa kääntyä sivuttain tekemättä mitään ja vielä saada auto haltuun, mutta muuten se tuli niin selkäytimestä, että luisut oli ihan olemattomalla kulmalla.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1