Ohjauksen vaihtaminen

Aloittaja markoh, 22 marraskuu, 2006, 12:17:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

markoh

Eli tästä kirjoitellaan paljon ja kyselijöitä riittää mutta onko tietoa, kuinka paljon ohjauksia on vaihdettu vasemmalle puolelle, missä ja mihin hintaan?

Jore

Sanalla sanoen, ei maksa vaivaa. Jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore

markoh

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 marraskuu, 2006, 12:23:08
Sanalla sanoen, ei maksa vaivaa. Jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore

Joo, oon samaa mieltä asiasta eli itse en lähtisi tuollaiseen projektiin

zanardi

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 marraskuu, 2006, 12:23:08
Jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore

kaikkia autoja ei oo edelleenkään tehty oikealla ohjauksella. mutta jos haluamaasi on niin kannattaa suosiolla ostaa sellanen... melko kallis operaatio kuitenkin.
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Jore

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 22 marraskuu, 2006, 12:51:48
kaikkia autoja ei oo edelleenkään tehty oikealla ohjauksella.

Itse voin sanoa tämän huomioon ottaenkin että jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore

MT

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 marraskuu, 2006, 12:57:41
Lainaus käyttäjältä: zanardi - 22 marraskuu, 2006, 12:51:48
kaikkia autoja ei oo edelleenkään tehty oikealla ohjauksella.

Itse voin sanoa tämän huomioon ottaenkin että jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore

Maailmassa on tiettyjä automerkkejä joita ei saa vasemman puolen ohjauksella, mutta vielä enemmän sellaisia kalliita käsityönä tehtäviä ns. "oikeita superautoja", joita ei saa oikean puolen ohjauksella. ("superautoja"- sanassa on lainausmerkit, koska "superautoilla" tarkoitan kalliita käsityönä tehtyjä autoja. Ei siis koske näitä ns. muutaman tonnin japaninriukuja joita joka duunari voi halutessaan ostaa. Ei näissä japanilaisissa kuminauhoissa mitään vikaa ole, omastani tykkään niin paljon, etten luovu siitä koskaan  :D, eli ei herneitä kenenkään nenään)

Summa summarum: oikeasti helpoin tapa on ostaa valmiiksi sellainen auto, jossa tuo ohjaus on valmiiksi oman mieltymyksesi mukaan hyvällä tapaa toteutettu. Oli se sitten vasemman- saati oikeanpuolen ohjauksella.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

@rttu

Mulla ollu yksi oikealta ohjattava,se oli käytössä noin vuoden päivät eikä siinä mitään ihmeelistä ollu,ohituksissa sai tietysti olla tarkkana kaiken 75hv kanssa.Oma mielipiteeni on ettei oo mitään järkeä lähteä vaihtaan ohjausta vasemmalle,lukuun ottamatta jotain evo3 tai muita mihin helposti saa tarvittavat osat.
Tdi RS

hihhuli6

Kyllä joku on tehnyt sen että vaihtanut oikean ohjauksen vasemmalle..
Jos en väärin muista ni reilu vuosi sitte sai valmiiks ja auto lähti ruotsii sen jälkee..
Eli auto oli R33 Skyline.. Projektii kulu vuoden päivät ja monta seteliä..
Jos nään kyseistä ihmistä voin kysyy tarkempaa tietoa kustannuksista
ja työstä.. Mutta en usko et kukaa on ees halukas tekee tommost..  ::)
Tomi "pica pica"
KTM LC4 SM 640
Toyota Celica    2.0 -93  (ST-182)
Turbo projekti
Toyota Paseo   1.5 -96 (emännän kauppakassi)
Toyota Corolla 1.6 -89

(ex)Toyota Corolla Dx -80
Toyota Corolla  1.6 -85 (EE80)
Toyota Corolla 1.3 -89 (EE90)

Jore

Lainaus käyttäjältä: hihhuli6 - 22 marraskuu, 2006, 14:04:35
Kyllä joku on tehnyt sen että vaihtanut oikean ohjauksen vasemmalle..
Jos en väärin muista ni reilu vuosi sitte sai valmiiks ja auto lähti ruotsii sen jälkee..
Eli auto oli R33 Skyline.. Projektii kulu vuoden päivät ja monta seteliä..
Jos nään kyseistä ihmistä voin kysyy tarkempaa tietoa kustannuksista
ja työstä.. Mutta en usko et kukaa on ees halukas tekee tommost..  ::)

Sä varmaan sekotat asioita. Suomessa on pari R32 GT-R:ää vaihdettu RHD -> LHD ihan käsityönä, hintaluokka työlle 5000-7000e ja työtunteja juuri ja juuri alle 1000 (itse tehden siis).. Yksi R33 GT-R taas tuli valmiiksi LHD:nä ja siirtyi myöhemmin Ruotsiin.

-Jore

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 marraskuu, 2006, 12:23:08
Sanalla sanoen, ei maksa vaivaa. Jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore

Tuen tätä näkemystä. Jos taas autoa ei saa kuin oikeanpuolen ohjauksella, niin ajelee sitten sillä.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

hihhuli6

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 marraskuu, 2006, 14:16:56
Lainaus käyttäjältä: hihhuli6 - 22 marraskuu, 2006, 14:04:35
Kyllä joku on tehnyt sen että vaihtanut oikean ohjauksen vasemmalle..
Jos en väärin muista ni reilu vuosi sitte sai valmiiks ja auto lähti ruotsii sen jälkee..
Eli auto oli R33 Skyline.. Projektii kulu vuoden päivät ja monta seteliä..
Jos nään kyseistä ihmistä voin kysyy tarkempaa tietoa kustannuksista
ja työstä.. Mutta en usko et kukaa on ees halukas tekee tommost..  ::)

Sä varmaan sekotat asioita. Suomessa on pari R32 GT-R:ää vaihdettu RHD -> LHD ihan käsityönä, hintaluokka työlle 5000-7000e ja työtunteja juuri ja juuri alle 1000 (itse tehden siis).. Yksi R33 GT-R taas tuli valmiiksi LHD:nä ja siirtyi myöhemmin Ruotsiin.

-Jore

No täysin varma en oo asiasta mutta kuulin vaa tommosta joskus..
Mutta ainaki se oli R33.. Ja voi se olla valmiina tullukki en mee vannomaan..

Mutta tosiaan halvempaa ja helpompaa ku alkaa tekemään se oli pointti..  ;)
Tomi "pica pica"
KTM LC4 SM 640
Toyota Celica    2.0 -93  (ST-182)
Turbo projekti
Toyota Paseo   1.5 -96 (emännän kauppakassi)
Toyota Corolla 1.6 -89

(ex)Toyota Corolla Dx -80
Toyota Corolla  1.6 -85 (EE80)
Toyota Corolla 1.3 -89 (EE90)

J-M kujala

ja JOS joku nyt tuohon savottaan välttämättä haluaa , niin ja helpoin on ostaa sit front cut pala tjsp jossa kaikki mahdolliset ja mahdottomat osat valmiina . meinaan monissa autoissa pitää rintapeltikin vaihtaa. ja se jo uudemmissa autoissa saattaa mahdollisesti aiheuttaa lisätodistelu tarvetta konttorin suuntaan ,  ainakin #e-9# corollas on rintapeltiä pitäny vaihtaa , ja etuvedois saattaa imusarjat sun muut olla erilaiset eri ohjauksella etupalkki yms yms ...eli saattaa mennä aika helvetisti palikkaa vaihtoon ... et pitäis olla hellpo projekti tunteella ei kannata aloittaa ..

lopuksi sanon notta TURHA VAIVA

Kusti

Lainaus käyttäjältä: hihhuli6 - 22 marraskuu, 2006, 14:04:35
Kyllä joku on tehnyt sen että vaihtanut oikean ohjauksen vasemmalle..
Jos en väärin muista ni reilu vuosi sitte sai valmiiks ja auto lähti ruotsii sen jälkee..
Eli auto oli R33 Skyline.. Projektii kulu vuoden päivät ja monta seteliä..
Jos nään kyseistä ihmistä voin kysyy tarkempaa tietoa kustannuksista
ja työstä.. Mutta en usko et kukaa on ees halukas tekee tommost..  ::)

Mutta eihän gtr:rrää ole edes saatavilla lhd vai onko muka?  ??? ;D
Supria kun saa myös lhd:nä ni ei siihen kannata varmaakaa vaihtaa

minävaa

Lainaus käyttäjältä: Jore - 22 marraskuu, 2006, 12:23:08
Sanalla sanoen, ei maksa vaivaa. Jos haluat vasurin niin osta sellainen.

-Jore
Niin tosiaan oon ostamassa japseista autoo ja ne tuppaa olee oikealta ohjattavia ja ei oikein nappaa sellanen...
Niin osaisko joku sanoo sen firman nimee mikä tekee noita muutoksia? En välttämättä haluis mistää saksasta hakee autooni ;D

Juipe

Lainaus käyttäjältä: minävaa - 02 maaliskuu, 2007, 08:25:32
En välttämättä haluis mistää saksasta hakee autooni ;D

Euroopassa on muitakin maita mistä autoja voi ostaa, ei se saksa aina autuaaksi tee.

Jos ei RHD nappaa niin osta vain suosiolla valmis LHD euroopasta/jenkeistä jos sellaisia on saatavana. Halvemmaksi tulee ja elämän laatu pysyy parempana.
Juha M

duke

nykyisin on muotia että ohjauslaite on oikealle ;) itellä oli mielessä kun auton ostin jdm mr2 että ohjaus on pakko vaihtaa,tilannetta helpotti että euro-carsilta olis löytyny lähes kaikki muutokseen tarvittavat osat eikä maksanu omaisuutta. esim.rintapellistä löytyi valmius rattipylväälle vesemmalta.työtä noin 800t kaikki sähköt olisi jatkettava.totesin että jätän ratin oikealle ja laitan työ määrän konepuoleen samoin rahat.