Celica ST185 tietoutta kaivataan

Aloittaja Vieraileva Huttunen :D, 11 maaliskuu, 2004, 19:04:11

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Vieraileva Huttunen :D

Moi

Kertokaa asioita joita tulisi ottaa huomioon kyseistä mallia hankittaessa. Vielä en ole päättänyt tulisiko tuleva autoni olemaan CS malli vai "tavallinen" GT four, vaakakupissa painaa tavallisen GT fourin hiukan edullisempi hankintahinta, mutta toisaaltaan Sainz malli olisi kuitenkin harvinaisuutensa vuoksi haluttavampi. Tehoero 204/208hp ei ole ainakaan minun mielestäni niin suuri että sillä voisi perustella valintaa, etenkin kun lisätehoa olisi tarkoitus hakea. Sainz-lookkikaan ei ehkä olisi hirveän suuri rikos kun kyseessä olisi kuitenkin 4wd malli eikä esim. 1.6 Gsi..  ;)

Viritystä olisi suunnitteilla sitten jossain vaiheessa todennäköisesti ainakin coolerin ja downpipen/putkiston osalta ja mahdollisesti lastutus/ahtojen nostoa/jotain kikkoja lisätehon saamiseksi. Tuonne 300 hepan tietämiinkin jos pääsisi niin olisin ihan tyytyväinen koska auto tulisi olemaan kuitenkin käyttöpeli. Virityksen osaltakin kuuntelen mielelläni vinkkejä/suosituksia hyvän teho/hinta suhteen saavuttamiseksi, koska aikomus ei ole kuitenkaan käyttää tuhansia euroja virittämiseen. 3S-GTE koneeseen on käsittääkseni saatavana kyllä palikkaa pilvin pimein mutta ainakin aluksi kiinnostaa budjettiviritys, ja budjetti voisi olla luokkaa 1000 euroa.

Millaiset ajo-ominaisuudet? Nelivedon ansiosta lähtee varmasti liukkaallakin kuin renki pellolta mutta entä muu tuntuma?

Kulutuskin kiinnostaa luonnollisesti koska käyttiksestä on kysymys, polkemalla saa varmasti menemään kaiken mitä tankkaa mutta saako rauhallisella ajolla menemään millaisiin lukemiin? Tappaako paino tuon parisataa heppaa kuinka tehokkaasti? Toki autoon tottuu mutta jos se tuntuisi edes ensimmäisen viikon ajan ripeälle..

Varaosat maksavat käsitykseni mukaan hunajaa, mutta meneekö niitä kuinka paljon? (Tyyppivikoja?)

Ylipäätään kaikki tieto tyyppivioista, vakuutuksista, virityksestä jne jne on erittäin tervetullutta.


Tekstini saattaa olla hiukan epäselvää, koska olen kirjoittanut sen valtaisan autokuumeen vaikutuksen alaisena, suokaa se minulle anteeksi. :P

Jo etukäteen kiittäen

-Toistaiseksi Anonyymi vierailija-  

Wilder

Nojuu, ensinkin, CS mallissa on 262 heppaa.. hankkiessa kannattaa tutkia takahelma muovien alta, löytyy yleensä ylläri.. Ajotuntumasta senverran, jos tykkäät ralli-automaisesta käyttäytymisestä niin tämä on sun autos.. toki kesäälä hiukan tylsä jos sattuu tykkäämään kumien sauhuttelusta ja sladittamisesta, se ei nimittäin käy.  mutta talvisin lähtee valoista erittäin näppärästi ja viriosia löytyy niin että pitää huonompia laitoksia raakata jo pois... Tonnilla pakoputkisto ja K&N intake kitti niin pirityy jo paljo... sitten polttoainepuolta parannella ja ahtoa nostaa niin alkaa pakenemaan.

Vierailija

Lainaus käyttäjältä: Wilder - 15 maaliskuu, 2004, 12:11:21
Nojuu, ensinkin, CS mallissa on 262 heppaa..

Tuohon on pakko esittää eriävä mielipide. Tai eihän nämä ole mielipide- tai uskonasioita vaan ihan raakoja faktoja.. Eli siis CS mallissa ei ole 262hp vaan todellakin "vain" tuo mainittu 208hp.

Uudemman mallin (ST205) GT-fourissa taasen on vakiona 242hp.

Wilder

Ollakko näin..   :o
No nytten ei tympäse enää etten aikanaan ostanu sellaista  8)
Sehä on mopo.

Tomppeli

Tiedä nyt siitä moposta.. Korkempi viritysaste tuossa on kuin supran 3.0 turbokoneessa..  ;)

Wilder

No onhan siinä kuitenki se litra enempi. Ei tarvitte nii paljo viritellä.  Tai häh..

Pide

Itselläni on CS. Siinä on tosiaan "vain" tuo 208 heppaa. Teho ei vakiona tunnu hirvittävältä, koska juuri paino sekä etenkin neliveto vaimentaa tehopiikkiä.

Tuolla mainitsemallasi budjetilla suosittelisin säädettävän lastun hankkimista. 1000 eurolla ei nimittäin vielä cooleria, downpipeä ym. luettelemiasi osia vaihdella. Kun mennään väännöissä yli 400Nm:n ei vakiokytkin tykkää enää kestämään, että siihenkin on sijoitettava rahaa jos aikoo enemmän virittää.

Itse madalsin autoa noin 40 mm ja nyt ajo-ominaisuudet ovat mielestäni tosi hyvät.

Matka-ajossa menee noin 9 l/100km, jos ajelee tasaisesti. Kulutuskin matka-ajossa tipahti hieman lastun asentamisen jälkeen.

Tyyppivioista en tiedä, mut itellä ei ainakaan ole vielä ihmeitä ollut. Kuluvia osian olen ainoastaan vaihtanut, mutta nekin kyllä maksavat kiitettävästi.

Eroja tavalliseen turbo4wd:hen on ainakin vesi/ilma tyyppinen cooleri joka on isompi kuin turbo4wd:n ilma/ilma tyyppinen. Vaihtovälit ovat lyhyemmät ja laatikon öljyille on lauhdutin keulassa ja sitäkään ei löydy turbo4wd:stä. Jousien tuenta on myös parempi.

Siinä ainakin jotain tietoa..
Kysyä saa, yritän vastata jos vaan osaan..:)

Wilder

Juu, kyl nuo paikkansa pitää. Sitä kysyn ku lupasit että mistä hommasit alustasarjan? Minkä valmisajan, paljo makso ja miksi nii paljo....  ;)   Ja sitä että minkälaiset vanteet sulla on? Meinaan kun laskit autoa nii... You know.

jag

Moi!

Itellänikin on ollut CS noin vuoden verran..
Osat ovat todellakin kalliita mutta hyvä maksaa :)
Tuolla mainitsemallasi 1000 € ei kyllä vielä ihmeitä saada aikaan...
Mutta juurikin tuolta putkisto, filtteri, lastu suunnalta kannattaa aloittaa... kytkin on heikko lenkki niin kuin Pide mainitsi ja se täytyy vaihtaa 300hp/400nm tietämillä...
Ajoominaisuudet ovat vakiona jo varsin hyvät. Autoahan ei pysty mahdottomasti madaltamaan nelivedon takia.. joten joittenkin mielestä auto näyttää maasturilta :D
Kulustus on kaupunki pyörityksessä ja lyhyitä pätkiä maanteita ja muita pikkuteitä ajaen siellä 12l /100 km... Edellinen omistaja kertoi tuon menevän maantiellä seittemään mutta itse en kyllä sitä usko...
Itse olen ajanut autolla vuoden aikana noin 25000 km ja on mahtunut rikkoutunut syyläri (muistaakseni 250€), laturi (vaihtolaturi 200€), käsijarrukengät (70€)... Itselleni on kyllä osunut huonoa tuuria tuon laitteen kanssa normaalisti en ole kuullut että noin paljon olisi mitään käynyt... Mutta silti en vaihtaisi pois.. :)
Lisää voi kysellä jos aihetta on... Mielelläni kuulen muittekin juttuja ja kokemuksia autosta...

Juha

Wilder

No Tämä herra Pide ainakin kirjottaa yllä että on laskenu 40mm, mikä olis mun mielestä ihan hyvä, mutta millä tamä madallus on saatu aikaan? Kyselin Konin sekä Eibachin sarjoja vaan oli liian vanha tuo minun kottero kyseisille valmistajille eikä kehtais ruveta mitään Bilteman rälläkkä&iso laikka-sarjaa tekemään....

Pide

Itse hommasin autobahnilta cobran 40mm madaltavat jouset. Tosin ei tullut mitattua et laskiko se todellisuudessa sen 40mm, mut aika lähelle ainakin.

Tilasin aikasemmin kaverille autobahnilta turbo4wd:hen kyseisen sarjan ja paketissa oli vääränlaiset etujouset ja kun myöhemmin tilasin itselleni saman satsin oli paketissa jälleen väärät etujouset, että kannattaa tarkastaa ne ennen ku alkaa vaihtamaan jos tilaa kyseisestä paikasta. Hintaa en kyl valitettavasti muista, mutta ei olleet älyttömän kalliit.

Ainii...tuo vanneasia meinas unohtua.. 17" Alession F1:set on tällä hetkellä, mutta 18" mahtus pyörimään...Saa nähdä jos nuo kiekot jossain vaihteessa vaihtuu 18"....

ile111

kysyisin että mitenkäs te ootte saanu ne euro kilvet paikalleen auton taakse, ku ei mahu paikallee, originaali paikalle

sonic

Lainaus käyttäjältä: Pide - 13 huhtikuu, 2004, 19:09:28
Itselläni on CS. Siinä on tosiaan "vain" tuo 208 heppaa. Teho ei vakiona tunnu hirvittävältä, koska juuri paino sekä etenkin neliveto vaimentaa tehopiikkiä.

Tuolla mainitsemallasi budjetilla suosittelisin säädettävän lastun hankkimista. 1000 eurolla ei nimittäin vielä cooleria, downpipeä ym. luettelemiasi osia vaihdella. Kun mennään väännöissä yli 400Nm:n ei vakiokytkin tykkää enää kestämään, että siihenkin on sijoitettava rahaa jos aikoo enemmän virittää.

kyllähän tonnilla saa jo aikas paljon viri palikkaa :kiinan cooleri alle 300e säädettävä lastu (esim smt6)300e ja downpipe varmaankin 2-300e f-cut defenderi 100e bleed 20e ja silleen
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

^Juha^

Olis muuten tollanen 3" rosteri alkuputki myytävänä jos kiinnostaa. privalla tai 050-3097200

silveraxe

Mikäs ton madalluksen estää, ottaako vetarit/kardaani maahan kiinni jos liikaa madaltaa vai?  ;D




jag

Vetonivelten kulmat menevät liian jyrkiksi ja alkavat särkymään..  ;)

Bessi

Lainaus käyttäjältä: |Juha| - 08 lokakuu, 2006, 11:25:59
Vetonivelten kulmat menevät liian jyrkiksi ja alkavat särkymään..  ;)

Mikä lienee liikaa sitten että alkaa noi vetonivelet särkymään? Mulla oli st185 celicassa madallus 65mm verrattuna vakioon, eikä yhtään vetoniveltä hajonnut sen 5vuoden aikana jonka auto oli minulla.
RS4 B5
E30 Cabriolet
Vento

^Juha^

Minähän en sitä tiedä niin vain ovat sellaiset sanoneet joilla on madallettu  ;D

Chd

Mitäs tommosesta kannattaa / pitää käydä läpi ostoa ajatellen. Onko jotain muuta "kriittistä" kun noi ruostepaikat? Vai meneekö perus toyota linjalla, pellit lahoaa mutta tekniikka vaan toimii ja toimii. On ollu lähinnä saksalaisia autoja aikasemmin niin sen takia kyselen.

Entäs tuommosen viritys, miten kestävät tuota kytkintä lukuunottamatta? Esim. jos nyt vaikka se aikaisemmin mainittu 300hp/400nm niin ei varmaankaan tuota sen kummempaa murhetta auton ollessa jokapäiväisessä ajossa?  O0

escortrst

Itellä ollu sainzi viime keväästä eikä mitään pahaa sanottavaa. Ei maailman tykein peli vakiona, mut tähän asti varma peli. Ja talven sohjoisilla ja pöpperöisillä keleillä ei koskaan tulis mieleen vaihtaa nelivetoo pois. Hyvä työntää ehkä vähän poikittainkin:)  Ajattelin keväällä laitattaa sen säädettävän unichipin ja vähän myöhemmin(jos rahat riittää) uus pakosarja, downpipe, katti ja putkisto. Auton pitää olla jatkossakin varma jokapäiväisessä ajossa niin nuo viritykset riittää mulle................ehkä.