kansiremontista?

Aloittaja Peeke2, 31 joulukuu, 2006, 23:45:00

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Peeke2

elikkä ku tulee pian eteen kansiremppa,tahtoo vähän öljyä ruikkia...kannattaako suosiolla ostaa uudet kansipultit,yleensä toyotissa menee vanhat mut miten on kutos koneessa ja jos jollain ois myynnissä tai tievossa yläp.tiivistesarja ni voisin ostaa...kiitti etukäteen...hyvää uuttavuotta!

Peeke2

vaikka on remppaa vähän ollukki täs parin kuun aikana mitä oon auton omistanu ni silti oon ollu tyytyväinen auton hankinnasta....onpahan syytä käydä töissä... :yum: :) :) :)

coren

auton malli ja konetyyppi auttaisivat, kun vähän erilaisia tapauksia ne on kaikki.. että onko 2jz vai 7m jne..
oletan että kyseessä on 7m moottori..

on ollut pultti-aiheesta varsin paljon keskustelua aiemmin. jos on kone vakiotehoissa noin suunnilleen, niin voi ilmeisesti käyttää vakiopultteja, pitää kuitenkin tarkistaa ettei ne ole venyneet liiaksi ja kunto muutenkin. Olettaen että kyse on turbokoneesta(7m-gte), vaparissa(7m-ge) tuskin tulee vakiopulttien kanssa ongelmia kun ne vaan ovat ehyet.

Ronin motorsilta pitäis löytyy tiivistesarjaa, koko koneeseen ainakin, kysymällä sieltä saa tarkempaa tietoa.

venttiilinvarren kumeja löytyy ihan motonetista, haulla tarkemmin minkä corollan ne oli. joku 12valve kone kuitenkin.

Kannentiivistettä (alkuperäinen) voit kysellä vaikka minulta (halvalla pois nurkista). Toyotalta saa sitten nuita yläpään tiivisteitä ilmeisesti ihan yksitellenkin jos ei kaikkia vaihda/ tarvitse vaihtaa.

ARP:n kannenpinnapultit oli jotain puoltoistasataa eli ei paha hinta mielestäni. niillä pitäisi ainakin pysyä kansi momentissa.

Kannen ja lohkon pinnan suoruus on hyvä tarkistaa kun motin ottaa auki. ja tietty mahdolliset halkeamat yms. Ja jos on epäilyksiä kiertokangen laakerien kunnosta, niin kannattaisi niiden kunnostusta mahdollisesti harkita samalla. jos on paljon ajettu eikä ole alakertaa rempattu, niin on todennäköisesti pian kuitenkin sekin homma edessä.

viisaampien korjauksia odotellessa.. 8)
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Peeke2

Lainaus käyttäjältä: supet - 31 joulukuu, 2006, 23:45:00
elikkä ku tulee pian eteen kansiremppa,tahtoo vähän öljyä ruikkia...kannattaako suosiolla ostaa uudet kansipultit,yleensä toyotissa menee vanhat mut miten on kutos koneessa ja jos jollain ois myynnissä tai tievossa yläp.tiivistesarja ni voisin ostaa...kiitti etukäteen...hyvää uuttavuotta!
uups,,,liekkö alkolla osuutta asiaan vajaalle jätetystä kyssäristä...elikkä kyseessä 7m-gte 140tkm ajettu,ei paljo mutta puhallin vehkeessä tuntuu kansipahvit olevan kovemmalla rääkillä...vois varmaan koneistamolla käyttää niitä pultteja ni kattos et onko ne venyny..joo kiitos aktiivisesta avunannosta...

coren

korjausmanuskasta löytyy varmaan ne arvot. eiku työntömittaa kehiin tai jotain.. niitä pultteja varmaan sitte löytyy kaikilta nurkista ehjiäki varmaan. vaikka ite sijoittaisin kyl ehkä niihin arp:n pulttiloihin suorilta, varsinki jos pultteja on kelvottomana.. hakua ni löytyy sitte vinkkejä kiristämiseen ja muuhun.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

spanx

Kantta olin laittamas paikalleen kunnes totesin että ei mahdu hylsy kiristämään muttereita.
Kyseessä siis 1jz ja arpn pultit (13mm 12kulmaset, E16)

Vinkkejä? :)

TmiJKaas

Lainaus käyttäjältä: spanx - 04 maaliskuu, 2012, 15:09:06
Kantta olin laittamas paikalleen kunnes totesin että ei mahdu hylsy kiristämään muttereita.

Suositellaan uusia orkkis pultteja :D

No joo ei muutakun ettiin sopivaa hylsyä tai ohentamaan jo olevaa hylsyä... joku 3/8 vääntimelle tarkotettu hylsy saattaa mennä suoraakin, puolituumasia joutuu yleensä aina itse ohentaan että mahtuu.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Jantza

Lainaus käyttäjältä: spanx - 04 maaliskuu, 2012, 15:09:06

otat sen mutterin taskuun ja meet motonettiin, sieltä löytyy olisko ollu 14 tai 15mm pitkä hylsy joka käy siihen kantaan sopivasti, sit ohennat sitä niin paljon että mahtuu paikoilleen :) näin itse tein.