supran startin vaihto?

Aloittaja Ero, 19 tammikuu, 2007, 14:13:52

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Ero

juu eli sain auton tossa lopulta valmiiks mutta pettysin todella ku oli kaikki viimetten pääl valmiit ja sit koitin käyntiin ni ei inahdustakaan   :'( no heti lenteli kaikki mitä oli kädessä ja sen jälkeen auto taas ylös ja mittailemaan saako startti edes virtaa ja testasin ni kaikki oli kohallaan mutta ei vaan inahda vaikka akkukin täynnä...ja nyt pitäis saada startti irti muttaku ei ollukkaa nii helppo homma ku luulis meinaa alemman ruuvin ja mutterin saa helposti irti mutta milläs ylempää  ??? joutuuko ottaa imusarjan irti että saa yhden vaivasen ruuvin irti? haluisin mielellään arvoitukseen jotain hyviä konsteja millä sen saa vaivatta irti  ::)
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

mika.p

aika nysväämistä on ottaa sitä ylempää. mä otin yläkautta sen ylemmän pultin, imusarja paikallaan. kyllä se onnistuu mutta on aika ahdas rako. tarkista eka että tulee startin herätteelle yli 12v, mulle tuli 11,7v ja ei inahtanutkaan sitten laitoin sen orkkis herätteen ohjaamaan relettä josta tuli akulta suoraan virta läpi ja hyvin toimii eikä tarvitse orkkis johtojakaan tuhota jos vaikka joskus tulee etsittyä vika ;)

Anzz1

Kyl se startti lähtee irti ihan hyvin tosiaan. Ite vaihatin korjaamolla solenoidin kärjet supraan ja työhön meni n. 2,5 tuntia. Auto pukille ja startti alhaalta irti

Ero

juu no kiitti neuvoista ku kattelin vähän ni on se aika ahdas paikka se missä se ylempi ruuvi on että tarttee tehä varmaa jotai jatko varsia et pääsee yläkautta sinne käsiks
kuitenkin kokeilla.

Getcool

Lainaus käyttäjältä: Ero - 20 tammikuu, 2007, 10:53:40
juu no kiitti neuvoista ku kattelin vähän ni on se aika ahdas paikka se missä se ylempi ruuvi on että tarttee tehä varmaa jotai jatko varsia et pääsee yläkautta sinne käsiks

Vähän vääntelee lenkkiavainta oikeen muotoseks niin lähtee helposti... ei muutakuin mahalleen makaamaan koneen päälle ja siitä otat vaan sen auki...
Mikäpä olisi parempi tapa kuluttaa kaikki rahansa kuin Supra?

Ero

ok no täytyypi lähtee tästä sitte halleille koittamaan saanko sen irti sieltä
kuitenkin kokeilla.

Heikkinen

itse olen käyttänyt starttia irti useita kertoja ja lähtee ihan tavallisilla lenkki avaimilla ylhäältä se ylin pultti ja alhaalta loput

Ero

nonii nyt on sit startti irti  :) tulihan se sieltä ku sorkki sinne pikkuräikän ja nytkytteli sen kanssa ni tuli
kuitenkin kokeilla.

V-Racing

Lainaus käyttäjältä: Ero - 22 tammikuu, 2007, 16:13:53
nonii nyt on sit startti irti  :) tulihan se sieltä ku sorkki sinne pikkuräikän ja nytkytteli sen kanssa ni tuli
no niin hyvä..missäs oli vika startissa vai virran puutteessa?
Uudenmaan Konehuolto Ky

@ J A K K E @

Starttia ei olisi välttämättä tarvinnut irroittaa ja vika on + puolen kupari kulmassa, startin tässä tapauksessa oisi voimut korjatta paikallaan ollessa( JOS ON PELIMIES) ;D

J.J.Fox

Wanhaan lankaan jatkoa...
Itselle tuli kans ajankohtaiseks startin irrotus.
Luin tämän langan, ajoin rasvamontulle ja totesin helpoimman tavan olevan alakautta irroitus.
Ylemmän pultin päällä oli joku johtonipun peltisuoja kiinni, joten en oikein yläkautta järkevästi päässy käsiks.
Todella ohut/ kapea pikkuräikkä 14mm hylsyllä olis ollu paras vaihtoehto, mutta koska sellaista ei sattunu oleen (pikkuräikän hylsyt loppu 13mm), niin avasin ylemmän sellasella "piippu"-mallisella avaimella.
Aikaa, hermoja ja tupakkaa meni, koska pulttia sai kierrettyä ehkä 1/8 osa kerrallaan ja kierrettä riitti kuitenkin sen about 3cm.

Vian korjaus onneks oli halpa. Solenoidin nastat rikki ja kustansi alennuksilla korjauksineen 7€ (isoveli Toyotalla töissä ;) )

Oireena mulla oli se, että startatessa naksahteli useemman kerran, kunnes käynnistyi normaalisti. Vika vaan paheni (about 50 starttausta ennen käynnistymistä), kunnes meni hermot.
Oon aika pitkäpinnanen ilmeisesti. :)

samsa

Lainaus käyttäjältä: J.J.Fox - 04 maaliskuu, 2015, 18:46:12
Wanhaan lankaan jatkoa...
Itselle tuli kans ajankohtaiseks startin irrotus.
Luin tämän langan, ajoin rasvamontulle ja totesin helpoimman tavan olevan alakautta irroitus.
Ylemmän pultin päällä oli joku johtonipun peltisuoja kiinni, joten en oikein yläkautta järkevästi päässy käsiks.
Todella ohut/ kapea pikkuräikkä 14mm hylsyllä olis ollu paras vaihtoehto, mutta koska sellaista ei sattunu oleen (pikkuräikän hylsyt loppu 13mm), niin avasin ylemmän sellasella "piippu"-mallisella avaimella.
Aikaa, hermoja ja tupakkaa meni, koska pulttia sai kierrettyä ehkä 1/8 osa kerrallaan ja kierrettä riitti kuitenkin sen about 3cm.

Vian korjaus onneks oli halpa. Solenoidin nastat rikki ja kustansi alennuksilla korjauksineen 7€ (isoveli Toyotalla töissä ;) )

Oireena mulla oli se, että startatessa naksahteli useemman kerran, kunnes käynnistyi normaalisti. Vika vaan paheni (about 50 starttausta ennen käynnistymistä), kunnes meni hermot.
Oon aika pitkäpinnanen ilmeisesti. :)

Vastaava oireilu mullakin, välillä käynnistyy heti ja joskus vaatii toistakymmentä yritystä.  Saako noi nastat ihan marmorilta hommattua?
Toyota IlmAristo -93

@ J A K K E @

Löytyy ihan varaosa putiikkeja, mutta + puoli on ihan paskana. Eli hae marmorilta käret
.

Antti Jylkkä

Lainaus käyttäjältä: J.J.Fox - 04 maaliskuu, 2015, 18:46:12
(pikkuräikän hylsyt loppu 13mm)

Mä löysin pitkällisten etsintöjen jälkeen Iin Kärkkäiseltä 14mm pitkän ja lyhyen hylsyn 1/4" vääntimelle. Merkki tais olla joku GeeTee tms. Arvokkaita työkaluja Toyota miehelle.  :)

Startin yläpulttiin muuten tulee tilaa, kun irroittaa laatikon kannakkeen ja laskee laatikon perää alemmas. Sitten mahtuu paremmin pitkien jatkojen kanssa alakautta. Sitä en osaa sanoo, paljonko kardaani antaa myöten laskea, jos se on paikallaan.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Antti Jylkkä - 25 huhtikuu, 2015, 22:02:52Mä löysin pitkällisten etsintöjen jälkeen Iin Kärkkäiseltä 14mm pitkän ja lyhyen hylsyn 1/4" vääntimelle. Merkki tais olla joku GeeTee tms. Arvokkaita työkaluja Toyota miehelle.  :)

Piilteemasta saa hyvät sarjat pitkiä ja lyhkäsiä varttituumasina.

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Hylsyt-sovittimet-ja-jatkovarret/Hylsysarja-2000030922/

http://www.biltema.fi/fi/Tyokalut/Kasityokalut/Hylsy--ja-Veto-tyokalu/Hylsyt-sovittimet-ja-jatkovarret/Hylsysarja-pitkat-hylsyt-2000030923/
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

JJHelenius

Ite otin kans alakautta startin irti ja sen ylemmän pultin sai melko helposti sellaisella "piippuavaimella". Oireina oli toistuva naksuttelu ennenkuin alkoi pyörimään. Purin startin palasiksi jonka jälkeen putsasin kaikki paskat pois ja rasvasin tarpeelliset kohdat. Sen jälkeen ei ole kertaakaan naksahtanut vaan toimii kuin uusi  :headbang:
Supra Mkiv -93 Jdm Singleturbo

Subaru Impreza Wrx -04

Kawasaki Z1000 -04

MT

Lainaus käyttäjältä: JJHelenius - 26 huhtikuu, 2015, 02:46:26
Ite otin kans alakautta startin irti ja sen ylemmän pultin sai melko helposti sellaisella "piippuavaimella".

Juuri näin, tai pikkuräikällä ja sopivalla hylsyllä, joustokappaleella ja jatkolla.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Milla

Mulla samaa vikaa mk3 että saattaa naksutella vaikka tunnin jos jaksaa itse yrittää, mutta ei käynnisty kun kaapeleilla, vaikka akussa olisi virtaa. Nuo kyseiset nastat on starttiin vaihdettu muutama vuosi taaksepäin, mutta tätä vikaa on ollu kokoajan sen jälkeenkin, joku veikkaili heikkoa herätettä startille? Voisiko olla siitä kiinni?
Koitin katsella startin kyljessä olevia johtoja, eikä sinne kyllä näe sen paremmin kun pääse käsiksikään... Joku johto siinä oli startin etupuolella joka oli jo sokerinpalalla jatkettu ja tuntui siltä kun johdossa olisi ollut jo nirhaumia. Mihin kyseinen johto startilta lähtee? Siis mistä sitä kannattaa kaivaa esiin/mistä saisi mitattua jännitteen?
"Good judgment comes from experience, and often experience comes from bad judgment."
~ Rita Mae Brown