Supra mk3 fuel cut

Aloittaja Jyrinki, 19 toukokuu, 2007, 22:25:50

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jyrinki

Löytyykö tietoa miten asennetaan fuel cut mk3:een? Kun cutti on asennettu niin, rupeaako kone käymään liian laihalla?
Turbo on isompi, vakio suuttimet (vielä).  ::)

-tarzi-

fuel cut on sellainen, joka katkaisee bensan syötön kun ahdot nousee liikaa, se toimii jotenkin ilmamassamittarin avulla. jos haluaa ahtojen nostoa, pitää asentaa fuel cut defender eli se estää kyseisen ilmiön. raja tulee yleeensä 0,7 -1 mutta joskus hieman aikaisemminkin ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Jyrinki

Kiitti tiedosta, mutta osaatko sanoa miten asennus tapahtuu?

-tarzi-

eipä ole omakohtaista kokemusta, esim. hks:ältä löytyy fuel cut defenderejä suoraan supran johtosarjaan.
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Jyrinki

Noh... kun ja jos sen saa asennettua ja nostetaan paineet kaakkoon, niin miten bensan saannin kanssa?

Jyrinki

Korjaus muutes edellisiin viesteihin, kyse oli fuel cut defendern asentamisesta ja sen vaikutuksesta. ;D

-tarzi-

joo sitä minäkin ;D

suuttimet riittää n. 450 heppaan. sun kannattaa hommata joku seosmittari, meinaan pakollinen kun alkaa repimään. kyllä tuo vakio pumppu jos vähänkään kunnnossa on niin 350 asti kai rittää... mut tosiaan toi seosmittari ehdoton!
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Jyrinki


-tarzi-

mikä turbo ja paljon painetta lykkäät?
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Jyrinki

Turbo on Pro Turbolla modattu, isompi kompurapesä.
Painetta tulee tällä hetkellä 0.3 - 0.7 (riippuen missä asennossa "venttiili") sen jälkeen tulee fuel cut vastaan.

-tarzi-

heleeeeposti riittää bensa, fuelcut voi nippa nappa ottaa ihan ylääl kii ei välttämättä riippuu monesta tekijästä, joillain loppuu 0,9 joillain 0,4 en tiiä syytä, varmaan ilmamassamittarin toiminta vaikuttaa asiaan
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Rassa

Lainaus käyttäjältä: Krister - 08 helmikuu, 2007, 10:42:34
Esim HKS FCD, pitäisi olla mallia Type-K3
http://www.hksusa.com/products/?id=683&rsku=4279

http://www.supras.co.uk/resources/MkIII/tips/hksfcd.htm

Kannattaa sitten pitää mielessä että FCD katkaisee tuon ECU:lle menevän signaalin tiettyyn pisteeseen fuel cutin alle. Eli jos laitat ahtoja paljon yli sen pisteen ja ECU saa silti tiedon että koneeseen virtaa alle fuel cutin määrän verran ilmaa niin kone menee laihalle. Eli jonkinmoinen lisärikastuspiiri voisi olla järkevää tuon kanssa.
Supra 3.0i 24v Turbo Targa Aut -89

superpete

#12
jeks ja väittaisin   ettei kannata yli 400hv  ottaa vakio suuttimilla  ;)
kannattaa hankkia kunnollinen seosmittari ( laajakaista lambdalla toimiva) kun rupeaa kikkailemaan tuon fuel cut defenderin kanssa..
vaikka yleensä on seokset suht rikkaalla vielä kilon paineilla... mutta ei kannata riskeerata... yksilöitä kun ovat...


niin ja noin tunnin  homma asentaa tuo fcd...  ei mikään paha rasti...
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Jyrinki

Kiva.
Tilasin itpower:lta FCD:n. Toivotaan vaan että tulis jokku ohjeetkin mukaan ja jos sattuu tuleen niin ne on kuitenkin Espanjaksi. ;D

-tarzi-

täältäkin löytyy ohjeet asennukseen kun kaytät hakunappia ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Krister

Lainaus käyttäjältä: Jyrinki - 21 toukokuu, 2007, 09:12:02
Kiva.
Tilasin itpower:lta FCD:n. Toivotaan vaan että tulis jokku ohjeetkin mukaan ja jos sattuu tuleen niin ne on kuitenkin Espanjaksi. ;D

Kai muistit tilata sen viisijohoisen K-tyypin FCD:n? Se tavallinen FCD ei käy Mk3 Supraan.

japex

Lainaus käyttäjältä: Jyrinki - 19 toukokuu, 2007, 22:47:58
Noh... kun ja jos sen saa asennettua ja nostetaan paineet kaakkoon, niin miten bensan saannin kanssa?

fuel cut on moottorinohjauksen hätätoiminto, tuo defenderi ei vaikuta mihinkään muuhun kun siihen että bensaa tulee ahtojen noustessa. bensansyöttöä jo pitää sun ruveta lisäämään esim säädettävällä eculla tai jollain ecun rinnalle tulevalla ohjelmalla =) esim smt6:ella

eli jos on isompi ahdin ja ahdot nousee niin kone menee laihalle ja sulaa männät ;)

Jyrinki

Just just...
Kerros lisää tästä smt6:sta

Juhani

Hakutoiminnolla löytää aika paljon juttua näistä aiheista ja muutenkin virittämisestä. Kannattaa ehkä uhrata muutamia tunteja täältä löytyvän perustiedon omaksumiseen. Voit säästyä näin monilta murheilta!!  ;)
Toyota Supra MKIII Turbo -86, ex
Toyota Supra MKIV TT 6v -93, ex
Mitsubishi Legnum VR-4 5v -01, ympärivuotinen käyttis
Toyota Aristo -99

japex

EIKU ahdot tappiin ja kumia käryttämään hullunlailla, pariminuuttia rajoittajalle niin tulee opeteltua ainakin moottorin sympatia ;) ja mitä ei kannata tehdä =) heheh

Rassa

Lainaus käyttäjältä: Juhani - 21 toukokuu, 2007, 16:16:16
Hakutoiminnolla löytää aika paljon juttua...

Ja se tarkoittaa et kantsii pistää se autojäsen liittymis anomus meneen jos et ole vielä laittanut, meinaan sen jälkeen foorumi vasta "aukeaa".
Supra 3.0i 24v Turbo Targa Aut -89

@ J A K K E @