Main Menu

3S-GTE

Aloittaja Kentti, 25 toukokuu, 2007, 12:01:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jukkka--

Nostetaan topiccia vähän ylöspäin!

En nyt keksinyt muuta paikkaa mihin kirjoitella tästä aiheesta, uuttakaan ei viitti tehdä taas.

Elikkä vähän kysymyksiä tosta kyseisestä moottorista. Omassa celicassa moottori toimii ja kaikki tuntuu hyvältä, vielä! Kone ei syö öljyä ja tehot tuntuu olevan tallella yms yms. Mutta!

Moottorin päällä oleva jäähdytys?-"laatikko", missä kiertää vesi. Mikä tämän käytännön tarkoitus on? Moottorin lämmöt pysyy normaalissa ja muutenkin toimii moitteitta, mutta kun kuumana avaa konepeltin, kuuluu "laatikosta" ääntä aivan kuin kiehuisi? Normaalia tuskin on? Mitä voin tehdä?

Kiertääkö sama vesi jäähdyttimessä/lohkossa kun "laatikossa"? En vielä ole tarkemmin kerennyt näihin toyotan tekniikkoihin perehtymään ja tämä ratkaisu vaikuttaa oudolta..

Kiitokset vastauksista, kiire! :)
Toyota Celica GT4 st205 -94

Ethan_Hunt(toyotafreak)

Celicassa on vesi/ilma välijäähdytin se että kiertääkö siellä sama neste kuin moottorissa siitä en oo varma mutta epäilisin että siellä on eri neste , koska vesi/ilma välijäähdytin on hyvin tehokas :-)

KE25 2 projektia
MA70 käyttöauto

Mahdottomia tehtäviä ei ole on vain pidempi toimitusaika

TumppU

Hieman korjaan tuota edellistä viestiä. Eli siis normaalissa ST185, kuten myös Caldinassa ST215 on ilma/ilma välijäähdyttimellä ja ST165, ST185 CSLE, ST205 malleissa on toi vesicooleri. Vesicoolerilla pitäs olla oma pumppunsa, joka pumppaa veden coolerista erilliseen jäähdyttimeen.



Siinä kuva ST165 coolerista.

Mitä ite vähä lueskelin, niin eipä tuota haukuttu, mutta ei liiemmin kehuttukaan ja kylläpä aika usealla on toi vesicooleri lentänyt huitsin nevadaan, kun on tehoja lähdetty hakemaan.
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Tazka

Ja tuo pumppuhan pumppaa vaan ajaessa ja hetken sen jälkeen, jos jäät pysähyksis käyttään konetta niin se vesi kuumenee siellä.

Retjak

..eli aivan kun ilmakuulerillakin, kun ilmavirta stoppaa ni jähdytys vähenee. Toi on muistaakseni suht helposti modattavissa kokoajan pyöriväks, mutta se on selkeesti pumpun elinkaaresta poies.

ja tarkista sen säiliön pinnantaso. korkki auki, kaadat täyteen, sit käännät kaasua, ja kaadat taas lisää kun pumppu imasee sinne tilaa.
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Jukkka--

Okei, erittäin suuret kiitokset jälleen.  :notworthy:

Näin tämän laitoksen itsekin olen ymmärtänyt aikoinaan, mutta nyt kun lähemmin kiireellä tutki niin tuli vähän WTF-olo. Se on siis vesicooleri omalla pumpulla.

Taitaa johtua sitten myös melko kova ääni tuosta pumpusta, kun auton laittaa käymään ja kokeilee kaasuun niin lähtee pyörimään ja kun hetken on paikallaan niin ääni loppuu? Pumpusta ilmeisesti joku laakeri menossa tai jotain, pitää kohtuu äänekästä "ulinaa"...

Toyota Celica GT4 st205 -94

enzie

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 05 toukokuu, 2010, 15:49:28
Okei, erittäin suuret kiitokset jälleen.  :notworthy:

Näin tämän laitoksen itsekin olen ymmärtänyt aikoinaan, mutta nyt kun lähemmin kiireellä tutki niin tuli vähän WTF-olo. Se on siis vesicooleri omalla pumpulla.

Taitaa johtua sitten myös melko kova ääni tuosta pumpusta, kun auton laittaa käymään ja kokeilee kaasuun niin lähtee pyörimään ja kun hetken on paikallaan niin ääni loppuu? Pumpusta ilmeisesti joku laakeri menossa tai jotain, pitää kohtuu äänekästä "ulinaa"...

Näinhän se juurikin toimii st205:ssa.. se katkasee sen pumpun pois paikallaanollessa ja sitten lähtee mukaan kun kaasua antaa.. tämä sen vuoksi että lähtiessä liikenteeseen saa viileämpää nestettä eikä lämmitä seisoessa koko systeemiä kun ei ole ilmavirtaa sitä nestettä jäähdyttämässä. Pumpun laakerit voi vaihtaa, mutta ei ole ihan kädettömän hommaa.

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: enzie - 05 toukokuu, 2010, 17:02:28
Näinhän se juurikin toimii st205:ssa.. se katkasee sen pumpun pois paikallaanollessa ja sitten lähtee mukaan kun kaasua antaa.. tämä sen vuoksi että lähtiessä liikenteeseen saa viileämpää nestettä eikä lämmitä seisoessa koko systeemiä kun ei ole ilmavirtaa sitä nestettä jäähdyttämässä. Pumpun laakerit voi vaihtaa, mutta ei ole ihan kädettömän hommaa.

Avaimet pysyy kädessä ja ruuvaus on tuttua puuhaa, mutta onko tämä jotenkin "ammattilaisen heiniä", vai mitä tarkoitat?

Ääni on välillä vähän turhankin häiritsevä, joten pitäisi laakeri pian vaihtaa. Onko pumppu kovan työn takana irroittaa yms?

Ot: Onko muut st205 omistajat ottaneet konepellin ääni/lämpöeristeen konepellistä pois? Itse otin kun se repsotti ja nyt tuntuu että konehuoneen lämmöt pysyy huomattavasti alhaisempina kun iso scoopin reikä on avoinna. Ilma kiertää paremmin ja lämmintä ilmaan nousee todella paljon reijästä. Kannattiko?
Toyota Celica GT4 st205 -94

Retjak

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 toukokuu, 2010, 22:48:23
Avaimet pysyy kädessä ja ruuvaus on tuttua puuhaa, mutta onko tämä jotenkin "ammattilaisen heiniä", vai mitä tarkoitat?

Ääni on välillä vähän turhankin häiritsevä, joten pitäisi laakeri pian vaihtaa. Onko pumppu kovan työn takana irroittaa yms?

Ot: Onko muut st205 omistajat ottaneet konepellin ääni/lämpöeristeen konepellistä pois? Itse otin kun se repsotti ja nyt tuntuu että konehuoneen lämmöt pysyy huomattavasti alhaisempina kun iso scoopin reikä on avoinna. Ilma kiertää paremmin ja lämmintä ilmaan nousee todella paljon reijästä. Kannattiko?

ite kans revin kun repsotti, ja kesäsin pidän sitä tuuletusritilän alasta levyä irrallaan.. kyllä sen liikennevaloissa näkee kuinka lämpöväreilee ylöspäin, ja siinä vois pitemmän ajon jälkeenvaikka makkarat rillailla!
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

enzie

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 17 toukokuu, 2010, 22:48:23
Avaimet pysyy kädessä ja ruuvaus on tuttua puuhaa, mutta onko tämä jotenkin "ammattilaisen heiniä", vai mitä tarkoitat?

Ääni on välillä vähän turhankin häiritsevä, joten pitäisi laakeri pian vaihtaa. Onko pumppu kovan työn takana irroittaa yms?

Ot: Onko muut st205 omistajat ottaneet konepellin ääni/lämpöeristeen konepellistä pois? Itse otin kun se repsotti ja nyt tuntuu että konehuoneen lämmöt pysyy huomattavasti alhaisempina kun iso scoopin reikä on avoinna. Ilma kiertää paremmin ja lämmintä ilmaan nousee todella paljon reijästä. Kannattiko?

Pumpun purkamiseen / läpikäyntiin löytyy ohjeet: http://www.gtfours.co.uk/  > Howto > Repair/Maintain > Overhaul ic pump. Jos lähdet purkamaan niin katso tarkkaan miten ne ropellin alla olevat pienet prikat ja tiivisteet tulee :).

jamo pro

Tuos viikonloppuna tuli omaan pirssiin vaihdettua laakeri tuohon pumppuun. Piti jo aika kovaa mekkalaa kun kuului matka-ajossa hyttiin. Ei kyllä ole mikään paha vaihtaa ja hintaakin tuli 8e laakerille. Vaihdoin vain ropellin pään laakerin, hiilien päässä oli uudenveroisessa kunnossa.
Pumppu löytyy akun alta. Ottaa vasemman alamuovin pois, ni näkyy hyvin. Akun otin irti et sai sen alta paisuntasäiliön irti, mitä piti pikkasen viedä sivuun et sai pumpun kannakkeen 2 ruuvia irti runkopalkin kupeesta ja yks alta.
tuos kuva pumpusta näkyy huonosti lootan edessä

http://kuvablogi.com/nayta/2613897/


pumppu pöydällä

http://kuvablogi.com/nayta/2613898/


Löin viel jonkinmoiset kohdistusmerkit pistepuikolla ennenkuin purin pumppua, vaik tais siinä olla jotain merkintää valmiinakin.
Ropelli kotelo auki

http://kuvablogi.com/nayta/2613934/

Ropellin kiinnitys mutterissa on sit vasenkätinen kierre. Sen takaa tulee esille nippu pieniä rikkoja, mitä kannattaa just varoa ettei ole pitkin tallin laattiaa.
tuos kuvassa näkyy.

http://kuvablogi.com/nayta/2613899/

Hiilien kannet tais olla 19mm avaimella, ne ottaa auki ja vetää hiilet ulos ja sit purkaa pumpun takapään ja samal purkaantuu loput etupäästä. Tuos kuvassa näkyvä rikka mikä toisen hiilen ympärillä, tulee laakeria vasten takakanteen.

http://kuvablogi.com/nayta/2613901/

Etupään laakeria ennen on tiivisteet ja niiden välissä vuotoputki, mistä alkaa vuotaa mehut vatukkoon jos menee toi joustiiviste hässäkkä hajalle. noiden kahden tiivisteen välissä oli jokin irtonainen tiiviste, kun heiluttelin sitä osaa. Siitä ei ollu mitään hajua mikä se on, mut katoin et menee vain akselille kun kasasin :tard:
Voin vielä mitata sen laakerin jos joku tarvii mittoja et hommaa etukäteen laakerin valmiiks.
Nyt ei kuulu pumpusta minkään moisia pärinöitä

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: jamo pro - 24 toukokuu, 2010, 20:00:02
Tuos viikonloppuna tuli omaan pirssiin vaihdettua laakeri tuohon pumppuun. Piti jo aika kovaa mekkalaa kun kuului matka-ajossa hyttiin. Ei kyllä ole mikään paha vaihtaa ja hintaakin tuli 8e laakerille. Vaihdoin vain ropellin pään laakerin, hiilien päässä oli uudenveroisessa kunnossa.
Pumppu löytyy akun alta. Ottaa vasemman alamuovin pois, ni näkyy hyvin. Akun otin irti et sai sen alta paisuntasäiliön irti, mitä piti pikkasen viedä sivuun et sai pumpun kannakkeen 2 ruuvia irti runkopalkin kupeesta ja yks alta.
tuos kuva pumpusta näkyy huonosti lootan edessä

http://kuvablogi.com/nayta/2613897/


pumppu pöydällä

http://kuvablogi.com/nayta/2613898/


Löin viel jonkinmoiset kohdistusmerkit pistepuikolla ennenkuin purin pumppua, vaik tais siinä olla jotain merkintää valmiinakin.
Ropelli kotelo auki

http://kuvablogi.com/nayta/2613934/

Ropellin kiinnitys mutterissa on sit vasenkätinen kierre. Sen takaa tulee esille nippu pieniä rikkoja, mitä kannattaa just varoa ettei ole pitkin tallin laattiaa.
tuos kuvassa näkyy.

http://kuvablogi.com/nayta/2613899/

Hiilien kannet tais olla 19mm avaimella, ne ottaa auki ja vetää hiilet ulos ja sit purkaa pumpun takapään ja samal purkaantuu loput etupäästä. Tuos kuvassa näkyvä rikka mikä toisen hiilen ympärillä, tulee laakeria vasten takakanteen.

http://kuvablogi.com/nayta/2613901/

Etupään laakeria ennen on tiivisteet ja niiden välissä vuotoputki, mistä alkaa vuotaa mehut vatukkoon jos menee toi joustiiviste hässäkkä hajalle. noiden kahden tiivisteen välissä oli jokin irtonainen tiiviste, kun heiluttelin sitä osaa. Siitä ei ollu mitään hajua mikä se on, mut katoin et menee vain akselille kun kasasin :tard:
Voin vielä mitata sen laakerin jos joku tarvii mittoja et hommaa etukäteen laakerin valmiiks.
Nyt ei kuulu pumpusta minkään moisia pärinöitä

Todella suuret kiitokset neuvoista! Omassa celicassa pitää ääntä aikalailla yhtä kovaa. Sunnuntaina olisi tarkoitus pumppu avata ja tehdä samainen operaatio. Jos viitsit, niin voisit mitata tosiaan ne laakerit niin saisi samantien kasaan auton.  :P
Toyota Celica GT4 st205 -94

jamo pro

26/8/9 reikä
Siitä hiilien pään laakerista ei ole mittoja.

JiiPee_

Ne laakerien osanumerot on 609-ZZ ja 629-2RS.

Jukkka--

Noniiin, tänään olis päivästä pumpun laakerin vaihto. Saas nähdä kuinka onnistuu..

Mutta, sitten:

Te, joilla on 3s-gte:llä varustettu menopeli. Onko teidän vakioturbon pakopesä punainen kohtuu kovan kiihdyttelyn ja pitkä aikaisen prääsäyksen jälkeen? Ei siis mitään rataajoa tjsp. Vaan maantiellä ja kylillä kiihdyttelyä yms.

Missä voisi olla vika, vai onko se näille ominaista, että pakopesä lämpee noin paljon? Ahdot on vakiot ja muutenkin auto on vakio. Lukuunottamatta tietysti perusvirejä: putkisto, dumppi ja hks:n sienisuodatin.
Toyota Celica GT4 st205 -94

jarppa

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 30 toukokuu, 2010, 02:41:50
Noniiin, tänään olis päivästä pumpun laakerin vaihto. Saas nähdä kuinka onnistuu..

Mutta, sitten:

Te, joilla on 3s-gte:llä varustettu menopeli. Onko teidän vakioturbon pakopesä punainen kohtuu kovan kiihdyttelyn ja pitkä aikaisen prääsäyksen jälkeen? Ei siis mitään rataajoa tjsp. Vaan maantiellä ja kylillä kiihdyttelyä yms.

Missä voisi olla vika, vai onko se näille ominaista, että pakopesä lämpee noin paljon? Ahdot on vakiot ja muutenkin auto on vakio. Lukuunottamatta tietysti perusvirejä: putkisto, dumppi ja hks:n sienisuodatin.

ihan normaalia... saa sen dp kin punaseks kun hetken rääkkää... :)
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

Jukkka--

Lainaus käyttäjältä: Jukkka-- - 30 toukokuu, 2010, 02:41:50
Noniiin, tänään olis päivästä pumpun laakerin vaihto. Saas nähdä kuinka onnistuu..

Mutta, sitten:

Te, joilla on 3s-gte:llä varustettu menopeli. Onko teidän vakioturbon pakopesä punainen kohtuu kovan kiihdyttelyn ja pitkä aikaisen prääsäyksen jälkeen? Ei siis mitään rataajoa tjsp. Vaan maantiellä ja kylillä kiihdyttelyä yms.

Missä voisi olla vika, vai onko se näille ominaista, että pakopesä lämpee noin paljon? Ahdot on vakiot ja muutenkin auto on vakio. Lukuunottamatta tietysti perusvirejä: putkisto, dumppi ja hks:n sienisuodatin.

Noniin, pumpun laakerin vaihto onnistui monien vastoinkäymisten jälkeen.

Ensin se vuoti kun laitoin kiinni, sen jälkeen se ei meinannut pyöriä millään. Sitten lisäiltiin nestettä ja tehtiin pieniä muutoksia niin rupesi pyörimään. Vaikuttaako siis nesteen määrä siihen, että pyöriikö pumppu? Ettei pumppu pyöri kuivana tjn?

Ainakin heti nesteen lisäämisen jälkeen rupesi pumppu pyörimään normaalisti ja täysin äänettömästi, thank gaad! :)
Toyota Celica GT4 st205 -94

Jukkka--

Ongelmaa ongelman perään! 

Tänään todella kevyesti kiihdyttäessä syttyi moottorin vikavalo yhtäkkiä. Autossa en mitään muutosta huomannu, kurvasin kuitenkin heti sivuun ja sammutin auton.

Noh, hetken pällistelin ja ihmettelin.. Mitään ei ilmennyt. Laitoin auton käyntiin ja ajelin kotio ja valo ei palanut.

Kannattaako tarkistaa vikakoodit, vai onko tälläinen valon "välkähtäminen" normaalia?  ::)
Toyota Celica GT4 st205 -94

jamo pro

Se moottorivalo syttyy jos on vesivajaus välijäähyssä.

Apexi

Tarviisin pientä apua! Olisi edessä tuo maahantuonti katsastus,ja epäilen että putkistossa ei ole katalysaattoria ollenkaan.. ??? Auto olis mr2 turbo rev3 ja 94 vuosmallia. Vakiossahan taitaa olla kolmivaihe katti? Ainakin jostain lueskelin sellaista. Putkisto on blitzin/jasma turbolta asti. Eli riittääkö jos hommais e hyväksytyn 3" kisakatin? vai meneekö sittenkään päästöt läpi? :ohnoes:

Ja sitten toinen ongelma on tuo nopeusmittari.. Eli toimii välillä ja välillä ei. Mittariston taakse oli kytketty boxi millä muutetaan kilometrit maileiksi. Mittari kun ei toimii,moottorin häiriö valo syttyy. Valo häviää kun nopeusmittari rupeaa toimimaan.
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

jarppa

Lainaus käyttäjältä: Costi - 14 heinäkuu, 2010, 16:23:35
Tarviisin pientä apua! Olisi edessä tuo maahantuonti katsastus,ja epäilen että putkistossa ei ole katalysaattoria ollenkaan.. ??? Auto olis mr2 turbo rev3 ja 94 vuosmallia. Vakiossahan taitaa olla kolmivaihe katti? Ainakin jostain lueskelin sellaista. Putkisto on blitzin/jasma turbolta asti. Eli riittääkö jos hommais e hyväksytyn 3" kisakatin? vai meneekö sittenkään päästöt läpi? :ohnoes:

Ja sitten toinen ongelma on tuo nopeusmittari.. Eli toimii välillä ja välillä ei. Mittariston taakse oli kytketty boxi millä muutetaan kilometrit maileiksi. Mittari kun ei toimii,moottorin häiriö valo syttyy. Valo häviää kun nopeusmittari rupeaa toimimaan.

ainakin celicat menee kisakateilla ja 3" rosterirööreillä hienosti läpi,kuin myös caldina. :)
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

Apexi

Kiitoksia! :) Vielä kun sais selvyyden tuohon mittaristoon.. :/
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Apexi

No eile tuli käytettyä Mörri sitte katsastuksessa. Ja vikojahan löytyi. Tökkäs kuskin puolen(rhd) helmaan reijjän.  :o Päästöt ihan liian korkeella. Ja asiapaperit puuttu. :/ Pitää ne laput maahan tuojalta kysellä.. Mut mikähä noiden päästöjen kans ongelmana.. Kaks päivää kerkes olemaan uus katalysaattorikin kiinni,lambda jne uusittu.. Liekkö ois palanu katti ku o keraaminen ja tuo tuntuu sylkevän putkestä ketunhäntääkin.. :/ Neuvoja kaivattas. :)
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

jarppa

Lainaus käyttäjältä: Costi - 14 elokuu, 2010, 17:14:54
No eile tuli käytettyä Mörri sitte katsastuksessa. Ja vikojahan löytyi. Tökkäs kuskin puolen(rhd) helmaan reijjän.  :o Päästöt ihan liian korkeella. Ja asiapaperit puuttu. :/ Pitää ne laput maahan tuojalta kysellä.. Mut mikähä noiden päästöjen kans ongelmana.. Kaks päivää kerkes olemaan uus katalysaattorikin kiinni,lambda jne uusittu.. Liekkö ois palanu katti ku o keraaminen ja tuo tuntuu sylkevän putkestä ketunhäntääkin.. :/ Neuvoja kaivattas. :)

no ainakin zoonin celica isommillakin tehoilla meni niin puhtailla arvoilla leimasta läpi kun olla voi.vaikka on jyrkkää nokkaa ja vaikka mitä.tyhjäkäyntiäkin on tiukkaa saada sallittuun tuhanteen.
kun taas mun pikkuvireinen caldina samalla koneella ei meinannu mennä millään päästöistä läpi kunnes tulpattiin osa putkenpäistä et katti kerkes vähän suodattamaankin.kummallakin samansortin kisakatit alla.

mistä arvosta nuo päästöt pomppas..?
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

janiK

#54
Lainaus käyttäjältä: Costi - 14 elokuu, 2010, 17:14:54
No eile tuli käytettyä Mörri sitte katsastuksessa. Ja vikojahan löytyi. Tökkäs kuskin puolen(rhd) helmaan reijjän.  :o Päästöt ihan liian korkeella. Ja asiapaperit puuttu. :/ Pitää ne laput maahan tuojalta kysellä.. Mut mikähä noiden päästöjen kans ongelmana.. Kaks päivää kerkes olemaan uus katalysaattorikin kiinni,lambda jne uusittu.. Liekkö ois palanu katti ku o keraaminen ja tuo tuntuu sylkevän putkestä ketunhäntääkin.. :/ Neuvoja kaivattas. :)

Niin no kyllä siellä jotain on pielessä. Voihan se kattikin olla sökö, mutta kuullostaa myös sille jotta seokset on sekasin kun sitä soppaa putkeenkin työntää vakio säädöillä. Eikös se vakio ollut?
Onhan sulla siellä bensanpaineensäätimellä ja map-anturilla varmasti alipaineletkut kiinni ja kunnossa?
Yks mikä sitten kans on niin et sä sitä katalysaattoria saa lämpimäksi parkissa huudattamalla, tai ainakaan mä en saa kisakatti toimimaan kunnolla ja tämä on muutenkin ihan yleinen ongelma.
Käyt koitta motarilla vetää sen kunnolla kumaksi 10min. Talla tiskissä muutama raskaampi veto riittävillä kierroksilla niin lämpiää => siitä suoraan mittauksiin ja ainakin mulla menee heittämällä sitten läpi.

Mites se helma tolleen ??? Olikos se auto  Englannista tullut, se kyl selittäs?
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

janiK

Lainaus käyttäjältä: janiK - 15 elokuu, 2010, 13:17:12
Niin no kyllä siellä jotain on pielessä. Voihan se kattikin olla sökö, mutta kuullostaa myös sille jotta seokset on sekasin kun sitä soppaa putkeenkin työntää vakio säädöillä. Eikös se vakio ollut?
Onhan sulla siellä bensanpaineensäätimellä ja map-anturilla varmasti alipaineletkut kiinni ja kunnossa?
..ja siihen ketunhäntään vielä.
Tää nyt on ehken vähä turhempaa, mut vois kannattaa tarkastaa myös jotta tankki huohottaa kunnolla ja jottei sinne vaan pääse ahtopaineita esim. ristiin vedettyjen hiilivety pöntön letkujen kautta.
Musta se koko hiilivety hörpötin oli niin hämärä ja turha jotta letkutin sen heti alkuunsa ohitse huohottamaan vapaaseen ilmaan jottei vaan joskus tule ongelmia sen takia.

Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Apexi

Lainaus käyttäjältä: janiK - 15 elokuu, 2010, 13:17:12
Niin no kyllä siellä jotain on pielessä. Voihan se kattikin olla sökö, mutta kuullostaa myös sille jotta seokset on sekasin kun sitä soppaa putkeenkin työntää vakio säädöillä. Eikös se vakio ollut?
Onhan sulla siellä bensanpaineensäätimellä ja map-anturilla varmasti alipaineletkut kiinni ja kunnossa?
Yks mikä sitten kans on niin et sä sitä katalysaattoria saa lämpimäksi parkissa huudattamalla, tai ainakaan mä en saa kisakatti toimimaan kunnolla ja tämä on muutenkin ihan yleinen ongelma.
Käyt koitta motarilla vetää sen kunnolla kumaksi 10min. Talla tiskissä muutama raskaampi veto riittävillä kierroksilla niin lämpiää => siitä suoraan mittauksiin ja ainakin mulla menee heittämällä sitten läpi.

Mites se helma tolleen ??? Olikos se auto  Englannista tullut, se kyl selittäs?

Tjoo,pitää tarkastaa ne alipaine letkut jne. Mutta tuli myös mieleen että vaikuttaakohan ahtimen kunto päästöihin? kun pölläyttelee öljyä ihan kiitettävän paljon. :/ Juu ja enklannistaha toi mörri o. Pitää skannata se päästö lappu ihmeteltäväks tänne.
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

janiK

#57
Kuule mä veikkaan et kun käyt sen katin kunnolla kuumaksi motarilla vetää ja meet siitä suoraan testaa päästöt se menee heittämällä läpi.
Sama homma nähty niin monesti monissa autoissa niin vakio kuin kisa katilla.
Sovit vaan huoltsikalla etukäteen et kun siihen kohta tuut ni ottavat mittauksen saman tien ja kärsit siitä sen 10-20€.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Apexi

Näin se on tehtävä.. :)
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Apexi

Noniin. Lisää vikoja löyty. Kävi kolmella. 1 sylinterin tulpan johto irti,samalla tavalla käydä hörskytti. Korkeammilla kierroksillä kaikki 4 pyttyä pelissä. Tulppa ykkös pytystä pois,ja ilmeni että öljyssä. :ohnoes: No puristuspaineet n.3 ykkösessä ja 4:ssa reilusti yli 9. Ohi vuoto mittaus pitäis tehdä,niin sais osviittaa mistä kusoo paineita pihalle. Männänrenkaat jumissa? Mäntä halki?  :ohnoes:  :ohnoes:
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94