Main Menu

3S-GTE

Aloittaja Kentti, 25 toukokuu, 2007, 12:01:24

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tirho77

Niin tai sitte venttiili vuotaa??

Apexi

Lainaus käyttäjältä: tirho77 - 14 syyskuu, 2010, 20:22:03
Niin tai sitte venttiili vuotaa??
Muuten ihan ok,mutta ei taida öljyä kulkea bensan mukana. :) Taitaa se vika olla kannentiiviste,kansi,mäntä,männänrenkaat tms.
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

J.J.

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 14 syyskuu, 2010, 22:03:59
Muuten ihan ok,mutta ei taida öljyä kulkea bensan mukana. :) Taitaa se vika olla kannentiiviste,kansi,mäntä,männänrenkaat tms.

Venttiilivika ja männänrenkaat jumissa?

Tuttu tunne kyllä että ykkönen on pois pelistä, itellä pukissa samanlainen motti.

TumppU

Näissä S-sarjalaisissahan toi männänrenkaiden jumiutuminen ei olis mitään uutta. Ja eiks ainaki 3S-GE:ssä ollu tehtaalla lähtiessäänkin soikeita sylinteriputkia, tosin se kyl pitäs huomata jo helposti öljynkulutuksesta..  ::)
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Apexi

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 15 syyskuu, 2010, 08:30:24
Näissä S-sarjalaisissahan toi männänrenkaiden jumiutuminen ei olis mitään uutta. Ja eiks ainaki 3S-GE:ssä ollu tehtaalla lähtiessäänkin soikeita sylinteriputkia, tosin se kyl pitäs huomata jo helposti öljynkulutuksesta..  ::)
Nii,varmaan purattaa kannen irti jnejne? että ei esim forte motor flushilla sais irtoo,jos ne männänrenkaat jumissa? Arvelin ku pöllyytti kiihdytyksessä nii paljo sinistä,että ahdin sökönä. mut seki korjattu,ja kiitokset holsetille. :) vinkkejä kaivataan ;P
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

TumppU

No jotkuhan ne on kehunee saaneensa fortella irtoamaan.. En sit tiä, mikä on totuus..
Lexus GS300 (2JZ-GE)
Supra JZA70 (1JZ-GTE)

Apexi

Lainaus käyttäjältä: TumppU - 16 syyskuu, 2010, 08:39:37
No jotkuhan ne on kehunee saaneensa fortella irtoamaan.. En sit tiä, mikä on totuus..
Joo no tänään ainakin ohivuoto mittaus. näkyy mihi päin vuotaa. luultavasti alakertaan päin..  :tard:
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Apexi

Joo,tuli tuossa otettua kansi irti.. männät päältä ainaki ok kuntoset,mutta kauhiasti välystä joka suuntaan.. :/ eli tarvii luultavasti uudet männät,86,5mm ja poraus. std mäntä sarja kait ihan turhaa? :ohnoes:
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

janiK

#68
Lainaus käyttäjältä: Apexi - 25 syyskuu, 2010, 18:12:17
Joo,tuli tuossa otettua kansi irti.. männät päältä ainaki ok kuntoset,mutta kauhiasti välystä joka suuntaan.. :/ eli tarvii luultavasti uudet männät,86,5mm ja poraus. std mäntä sarja kait ihan turhaa? :ohnoes:
...kyllähän siellä melkoset välykset kuuluu ollakkin varsinkin jos takokamat on, mut sitten kulunukkin paljo ja oikein porrasta sylintereissä vai?
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Apexi

Lainaus käyttäjältä: janiK - 26 syyskuu, 2010, 16:14:51
...kyllähän siellä melkoset välykset kuuluu ollakkin varsinkin jos takokamat on, mut sitten kulunukkin paljo ja oikein porrasta sylintereissä vai?
Porrasta oli kyl vähäsen,männät heilu joka suuntaan 1mm-2mm. Eli lonksu sylinteri putkessa. :/ ainakin ensimmäisen diagnoosin perustella ylikoon männät ja porautus. Kunhan vielä otta mukit pois lohkosta ja katselee tarkemmin paljonko välyksiä.
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Apexi

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 26 syyskuu, 2010, 16:23:27
Porrasta oli kyl vähäsen,männät heilu joka suuntaan 1mm-2mm. Eli lonksu sylinteri putkessa. :/ ainakin ensimmäisen diagnoosin perustella ylikoon männät ja porautus. Kunhan vielä otta mukit pois lohkosta ja katselee tarkemmin paljonko välyksiä.
Ja onko mitä eroa gen2 ja gen3 männissä? kuvia kyseisistä mukiloista?
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Viitsu

Tarvisin nopeesti tietoon gen 3 välykset?

Kiitos jo etukäteen  :toothy10:
Toyota Corolla KE70 powered by Euro 2jz-gte, holset hx40 super, 1000cc injector dynamics, cop puolat, aeromotive a1000 bensapumppu ja säädin, AEM v2 ecu ymsyms

EX
Toyota supra JZA70 Single turbo manuaali
Toyota Celica GT4 389HV/550NM

Apexi

Lainaus käyttäjältä: Viitsu - 20 marraskuu, 2010, 15:10:46
Tarvisin nopeesti tietoon gen 3 välykset?

Kiitos jo etukäteen  :toothy10:

??? välykset mihin?
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

janiK

#73
Lainaus käyttäjältä: Viitsu - 20 marraskuu, 2010, 15:10:46
Tarvisin nopeesti tietoon gen 3 välykset?

Kiitos jo etukäteen  :toothy10:
Oiskohan kyse männän välyksistä vakio männillä?
Netistä imutellessani korjaus manuaalissa seisoo jotta välykset ei sais olla vaki männillä yli 11 satkua:
-Piston oil clearance STD: 0,07-0,09mm
-Piston oil clearance Limit: 0,11mm
...nimi on hiukka harhauttava, mutta eiköhän samasta asiasta ole kyse kun ei muitakaan vaihtoehtoja siellä ollut.

Takomännille sitten laitat tietysti valmistajan ilmottaman välyksen johtuen eri lämpölaajenemis kertoimesta.

Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Jykke

Mikä vois olla vikana st185 celicassa gen2 koneella.Nyhtää kiihdyttäessä jonkin verran ja sitten tekee myös silleen ku kiihdyttää niin ahdot nousee mittarin mukaan mutta mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä sitten lähtee kiihtymään.Eli välissä on melko pitkä miettimis hetki??

Apexi

Heräsi kysymys kun tuossa kohta alkais olemaan koneen kasaus edessä. Alakertana Gen4,ja muut hilppeet sitten Gen3. Että eikös nuo g3 osat mee aika pitkälti "heittämällä" g4 alakertaan? Öljy jäähyn hommasin jo,muuten taitaakin olla piece of cake kasaus.. Laakerit pitäs viel tilata,eli acl racet tulossa. muuten vakio setuppi. :)
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

janiK

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 16 joulukuu, 2010, 15:57:06
Heräsi kysymys kun tuossa kohta alkais olemaan koneen kasaus edessä. Alakertana Gen4,ja muut hilppeet sitten Gen3. Että eikös nuo g3 osat mee aika pitkälti "heittämällä" g4 alakertaan? Öljy jäähyn hommasin jo,muuten taitaakin olla piece of cake kasaus.. Laakerit pitäs viel tilata,eli acl racet tulossa. muuten vakio setuppi. :)
fintoyssillä oli juttua noista eroista enemmältikin ja tuntu joillakin olevan tarkasti tiedossa nämä hommelit... suosittelen kattomaan sietäkin
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

jarppa

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 16 joulukuu, 2010, 15:57:06
Heräsi kysymys kun tuossa kohta alkais olemaan koneen kasaus edessä. Alakertana Gen4,ja muut hilppeet sitten Gen3. Että eikös nuo g3 osat mee aika pitkälti "heittämällä" g4 alakertaan? Öljy jäähyn hommasin jo,muuten taitaakin olla piece of cake kasaus.. Laakerit pitäs viel tilata,eli acl racet tulossa. muuten vakio setuppi. :)

kyseleppä zoonilta...se noita on pyöritelly enemmän ku kolikoita taskussa... :icon_biggrin:
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

Apexi

Jeeah. :) thäks informatsioonista :P
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

vase

jumalauta jarppa is back.  :icon_biggrin:

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: Jykke - 11 joulukuu, 2010, 17:59:59
Mikä vois olla vikana st185 celicassa gen2 koneella.Nyhtää kiihdyttäessä jonkin verran ja sitten tekee myös silleen ku kiihdyttää niin ahdot nousee mittarin mukaan mutta mitään ei tapahdu ja yhtä äkkiä sitten lähtee kiihtymään.Eli välissä on melko pitkä miettimis hetki??

Kuin suoraan omasta pelistä tuo ongelma. Mittarin mukaan ahdot nousee, muttei vaan tapahdu mitää ja vähän yrittää nytkyttää, kunnes sitte tulee vedot. Ja kakkosella ei oikein kunnon vetoja saakkaan, vasta kolmosella.

Täysin amatööri näissä hommissa, ja tää ongelma on ollu itsellä ainakin jo 5 vuotta (huhhuh..), tosin normi käyttöön nyt ei niin haittaa. Kiihdytykset vaan hyvin laiskoja jossei anna kunnolla jengaa. Muutenhan kone on toiminu erittäin hyvin, eikä oo ongelmia ollu.

Paitsi... Nyt on käyny niin, ettei mittariston "ekomittari" pelaa, vaan on oranssilla koko ajan. Tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa vähän ees taas 1000 ja 1500 kierroksen välillä. Kakkosella jos moottorijarruttaa niin se on sellasta nytkytystä, sammuu myös toisinaan eikä jätä tyhjäkäynnille. Jos ottaa akun irti hetkeks, eli vissiin nollaa(?) jotenkin, niin hetken toimii normaalisti, sit menee taas tähän "vikatilaan."

VINKKEJÄ??? Jompaan kumpaan probleemaan...

markoniem86

Lainaus käyttäjältä: Juhutti - 18 joulukuu, 2010, 12:48:25
Kuin suoraan omasta pelistä tuo ongelma. Mittarin mukaan ahdot nousee, muttei vaan tapahdu mitää ja vähän yrittää nytkyttää, kunnes sitte tulee vedot. Ja kakkosella ei oikein kunnon vetoja saakkaan, vasta kolmosella.

Täysin amatööri näissä hommissa, ja tää ongelma on ollu itsellä ainakin jo 5 vuotta (huhhuh..), tosin normi käyttöön nyt ei niin haittaa. Kiihdytykset vaan hyvin laiskoja jossei anna kunnolla jengaa. Muutenhan kone on toiminu erittäin hyvin, eikä oo ongelmia ollu.

Paitsi... Nyt on käyny niin, ettei mittariston "ekomittari" pelaa, vaan on oranssilla koko ajan. Tyhjäkäynnillä kierrokset humppaa vähän ees taas 1000 ja 1500 kierroksen välillä. Kakkosella jos moottorijarruttaa niin se on sellasta nytkytystä, sammuu myös toisinaan eikä jätä tyhjäkäynnille. Jos ottaa akun irti hetkeks, eli vissiin nollaa(?) jotenkin, niin hetken toimii normaalisti, sit menee taas tähän "vikatilaan."

VINKKEJÄ??? Jompaan kumpaan probleemaan...

tämä motti ei itelle tuttu sen kummemmin mut epäilisin alipaine/ahto vuotoo jossai... :icon_rr:

Apexi

#82
vikana fuel cut....  ::)
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Apexi

Nyt tarvias vähä apuja tuon ahtopaineen säätimen kans. Eli mite tohon gen3:seen sellainen pitää asentaa? Paineen säätimenä toimii joku teollisuus venttiili. 3 letku lähtöä löytyy ja asennettu kompurapuolen ja hukkiksen kellon väliin. ja kolmas letku jos on vapaaseen ilmaan,ni ahdot karkailee minne sattuu.  tai mite muuten sais tuon fuel cutin otettua pois? mapilta letku tukkoon?
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

Apexi

Oisko kenellä tietoo tuosta?  ???
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

janiK

#85
Lainaus käyttäjältä: Apexi - 09 toukokuu, 2011, 19:56:47
Nyt tarvias vähä apuja tuon ahtopaineen säätimen kans. Eli mite tohon gen3:seen sellainen pitää asentaa? Paineen säätimenä toimii joku teollisuus venttiili. 3 letku lähtöä löytyy ja asennettu kompurapuolen ja hukkiksen kellon väliin. ja kolmas letku jos on vapaaseen ilmaan,ni ahdot karkailee minne sattuu.  tai mite muuten sais tuon fuel cutin otettua pois? mapilta letku tukkoon?
Et sä sillä ahtopaineen säätimellä pysty vakio ahtopaineita laskemaan jos se sulla tässä on haussa.
Autopaineen säätimellä voi vain korottaa jousen antamasta ahtopaineesta.
Periaate on että ahtopaineen säätimellä lasketaan painetta joka menee hukkaportille ja näin hukkis saa aukaisuun tarvittavan paineen vasta kovemmilla ahdoilla.
Jos sillä pitäs laske ahtopaineita niin sen säätimen tarviis nostaa painetta eli sen tarviisi olla "gene" eli 2 erikoon mäntää kertomassa painetta tosin se kusisi heti jos on pienikin vuoto joten unohda se homma kun ei sellasia käytetä.
Nyt jos haluat ahtoja vakiosta pudottaa niin tarvii saada löysempi jousi sinne hukkikseen esim. aftermarket hukkis löysällä jousella.
Miksiköhän sulla se fuelcutti yleensäkään voi mennä päälle vakio ahtopaineen säädöllä? Joku sulla kusee siellä hukkiksessa kun ei paineita poista.
Onhan sulla vielä se kuristin mappianturin syöttöletkun juuressa? ...tekee liikaa piikkejä mapille ilman sitä ja vois sen takia laukaista.
Ootko jotakin muuta sorkkinut esim hukkiksesta?

Säätimen asennuspuolesta:
Siihen hukkaportin letkuun se tarvii laittaa välille.
Nyt jos oikein ton kuulasäätöventtiilin toiminnan olen järkeillyt niin:
siellä paineen säätimessä on kuula+jousi tukkeena ja säätö tapahtuu jousta kiristämällä . Nyt kun paine nousee niin säädetyllä paine-erolla kuulan eri puolilla jousi painuu kassaan ja laskee ilmaa kuulan ohi.
Toisin sanoen sillä säädöllä määritetään mikä on paine-ero raja hukkiksen ja ahtoputkiston välillä esim 1bar jollon sa at sinne ahdot vakio 13psi+1bar(14,5psi)= 27,5psi.
Tollasen venttiilin tarvii kuitenkin tietysti laskea takasin päin ilmaa 0-paineilla jotta hukkis sulkee eikä jumi auki ensimmäisen vedon jälkeen.
TS. toiseen virtaussuuntaan säädettävä paine, toiseen virtaussuuntaan 0-paine.

Nyt kun sulla on siellä X-teollisuusventtiili niin tarkottaa käytänössä jotta sen sisus on täysi kysymysmerkki ja voi olla ihan mitä vain pystyy keksimään ja tuohon on mahdoton vastata.
Sitä sulle koitin selittää aiemmin jotta sun tarvii testata/selvittää miten se toimii ja tarviisi olla kartalla järjestemän toiminnasta jotta pystyt soveltaa ja fiksaan sen sellaseksi jotta se toimii oikein.
Vois olla fiksumpi hommata tarkoitukseen tehty vehje joita saa parilla kympillä niin on helppo, eikä tarvi pelleillä.

Noh. JOS oletettaan, että  se 3-haarainen venttiili on sellainen jossa yksi kanava virtaa suoraan läpi ja se sivuhaara on paineen poisto.
toi paineen poisto on sitten säädettävissä ja alkaa laskea ilmaa ulos kun mennään yli säädetyn ja kuristaa ulos laskettavaa ilmaa sopivasti jotta letkussa pysyy se säädetty paine.
Periaatteessa ei ole muuta vaihtoehtoa kuin antaa sen vaan puhkua ulkoilmaan. Teoriassa sitä ahtoputkiston ja venttiilin välisen letkun koolla/kuristuksella saisi hukatun ilman määrää alhaisemmaksi. Sillä konstein voisi hakea optimia jolla hukkis pelaa riittävän räväkästi, mutta tuo nyt taas on aika joutavaa kikkailua kun ei siitä hyvää tule.
JOS se on tälläinen venttiili ja JOS siitä hyvän haluaa niin rakentaa sen samanlaiseksi kuin autoon oikeasti tarkoitetut. Sillon tarviit siihen toisen ainoastaan yhteen suuntaan virtaavan 0-paine venttiilin kaveriksi, vastaava kuin diodi sähköhommissa.
1. Eli tulppaa sen suoraan läpimenevän ja ottaa hukkikselle ilman sen kuulaventiilin vapaaseen ilmaan hönkivän lähdön kautta ja silloin sulla on siinä paine rajoitus hukkiksen syötölle ilman vuotoja.
2. laittaa sen lisä 1-suuntaan virtaavan 0-paine venttiilin niin päin siihen rinnalle että laskee ilman pois hukkiksesta mutta ei laske painetta hukkikseen päin.

Homaa se fuelcutti veke niin homma OK.
Eikös siihen Fuelcutin poistoon ollut joku helppo ratkaisukin. Jotenkin muistan et sen saa pois päältä inhan diagnostiikkka liittimestä hypyttämälläkin.
Tietääkö joku miten toi fuelcut lähtee ilman HKS kikottimia?

Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Apexi

Ainoastaan mitä oon hukkaportille tehnyt,nii purin sen huoltoon menoa varten. Ihmettelen vain minkä takia toimi jonkun aikaa hyvin ilman mitn vikoja ja yhtä äkkiä rupes fuel cut temppuilee.. minkälainen se kuristin on? Ja mitä voi olettaa mun tietämyksestä turboista,kun ei oo tullu pahemmi aiemmin roplattuu...  ::)
Toyota Supra RZ -94
ex-Toyota mr2 gt-s -94

janiK

juu siellä plenumin päässä on sellanen mollukka. Muovia/metallia. Siinä on pelkästään pieni reikä jotta paine ei vaihdu liika nopeeta ja sit se on sellanen tammenterhon kokonen joten kai siinä on haettu sitä et kun on kammio niin lisä ilmatila tasaa luonnollisesti sen pienen reijän kans.
Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7


Juuzo

Lainaus käyttäjältä: Apexi - 07 kesäkuu, 2011, 19:01:30
tekiskö noista jollain jotai?
http://www.hestec.fi/store/index.php?main_page=product_info&cPath=940_1020&products_id=8512

http://www.ahtoja.com/product/20/tial-style-46mm

http://janintesti.kotisivukone.com/tuotteet.html?id=9/83&popup=1



Eipä muuten tietoa, mutta suosittelen ahtoja.comia :thumbsup: Viime perjantaina ostin sieltä välijäähyn, ahtoputki tarpeita, öljynjäähdyttimen ja asennuslaippa+teräspunosletkut
MR2 Turbo lhd, sw20 (projekti)
Corolla ke70 (projekti)
Avensis T27, D-CAT (käyttis)

Exät:
Avensis T22, D4D
Carina E, 1.6 xli
Carina E GTi, gen3 3S-GE
Carina II x 2
Corolla e9