Manuaali vai automaatti?

Aloittaja tuomasstar, 01 toukokuu, 2003, 23:49:37

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 29 kesäkuu, 2005, 15:32:40
Menee pahasti ohi aiheen...mut lähinnä jotain hieman erikoisempaa kumminki ku vakio ei oikein silmää hivele ::) ja vakiosta halusin eroon... joku hiilikuituinen kinnostais mut ei älyttömän :o korkee miellellään matala
Menee kyl. Yks vaihtoehdto on, ettet laita mitään ja pidät auton siistinä ja riisivapaana. :) Niin ja manuaali, ettei mee liian OT. ;)

/nr000001
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

perkelerttu

Lainaus käyttäjältä: NumberOne - 29 kesäkuu, 2005, 15:54:50
Lainaus käyttäjältä: perkelerttu - 29 kesäkuu, 2005, 15:32:40
Menee pahasti ohi aiheen...mut lähinnä jotain hieman erikoisempaa kumminki ku vakio ei oikein silmää hivele ::) ja vakiosta halusin eroon... joku hiilikuituinen kinnostais mut ei älyttömän :o korkee miellellään matala
Menee kyl. Yks vaihtoehdto on, ettet laita mitään ja pidät auton siistinä ja riisivapaana. :) Niin ja manuaali, ettei mee liian OT. ;)

/nr000001
Kjeh... tomaatti...seki on yks vaihto ehto et ei mitää luukun päälle mut omastamielestä se kaipais jotain vielä :o

crazy

mä oon edelleenkin sitä mieltä että toi manu vai tomaatti on makuasia: sano koira ku muniasa nuoli  ;D jokanen ajaa sillä mistä tykkää PS: kuhan se on supra  ;)

Pichan

Minun mielipide että himorunkkaajat vihaavat tomaattia  ;D

Mutta niinhän se on, automaatti tai manuaali, se on oma valinta :)
Kummassakin puolensa.. itselläkin vähän vaiheilla, laitanko manuskan vai tomaatin.

Juu tiedän, threadi on vanha kuin amiga, mutta mitäs pienistä.. vähän elämää foorumille:P

Juipe

Molemmissa puolensa, mutta manuaali on enempi omaan mieleen. Kruisailuun + pitkälle matkalle tomaatti olis varmasti hyvä.
Juha M

Tem

Lainaus käyttäjältä: Pichan - 22 heinäkuu, 2006, 14:41:19Minun mielipide että himorunkkaajat vihaavat tomaattia  ;D

Kaikelle on paikkansa, mut automaatin paikka ei oo urheiluautossa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

nr000001

Käyttöautossa automaagi on pop. (ajaessa voi juoda virvokkeita, puhua puhelimessa 50 euron arvosta, pitää luuta ulkona, muuta, mitä? ________), mutta leikkiautoon manuaali on edelleen hauskempi IMHO.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

eXtreme

Lainaus käyttäjältä: nr000001 aka NumberOne - 22 heinäkuu, 2006, 16:52:04
Käyttöautossa automaagi on pop. (ajaessa voi juoda virvokkeita, puhua puhelimessa 50 euron arvosta, pitää luuta ulkona, muuta, mitä? ________), mutta leikkiautoon manuaali on edelleen hauskempi IMHO.
manuaali ehdottomasti!
*******   www.powerdose.fi   *******
*******   www.x-treme.fi       *******

Pichan

no leikkiautossahan manuaali on omiaan, mutta onko supra leikkiauto? ;)
Taidan itsekin manuaaliin kallistua, kun tulee sitä leikittyäkin :P Se vain että varmasti auto kestäisi paljon paremmin, jos sen automaatin laittaisi ja välttäisi vain leikkimistä ;D

Rassa

Se on itsestä kiinni tuleeko Supra leikki vai cruisailu käyttöön, joten kannattaa tehdä valinta sen mukaan. Minulla se on enempi cruisailu/käyttöautona siispä valitsin automaatin.
Supra 3.0i 24v Turbo Targa Aut -89

pikamika

Niin makaa ku sattuu sammumaan.
Se mikä ei tapa niin sattuu aivan vit**ti.

Jore

Mä oon aina sanonut että IKINÄ en hommaa automaattivaihteista autoa.. Sitten tuli toi Soareri hommattua tomaatilla ja nyt ei kyllä manuaalia kaipaa, kadulle ainakaan..

-Jore

Vortex

Kinsky

superpete

MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

Zudex

Vaikka onkin vapari(vielä), niin olipa sentään manuaali  8)

Antti Jylkkä

Jossain vaiheessa pitäisi MKIII Supra laittaa ja manuaalivaihteilla se pitää olla. Muita kriteerejä mulla olis eräs tietty väri, turbo ja targa-katto. Ainakin tällä hetkellä tarjonta näyttää kuitenki siltä, että automaattina kyllä löytyy, mutta manuaalina ei juurikaan. Tuli sitten vaan mieleen, että minkähänlainen projekti olisi vaihtaa automaattvaihteisto manuaaliksi. Saksasta näyttää saavan varaosa-autoja jopa alle tonnin. Jos hakisi sieltä tuollaisen manuaaliturbon, niin varmaan siitä saisi paljon muutakin varaosaa vaihteiston ja siihen liittyvien osien lisäksi. Olisiko tässä mitään järkeä, jos ottaa huomioon, että tykkään tehdä autoremonttia?

Juipe

Onhan kerhossakin yks tomaatista manuaaliksi muutettu  ;) Eli onnistuu.

Mutta jos supe on kerran vielä ostamatta, niin mikset ostaisi saksasta hyvää valmista manuaaliturboa  ??? Unohtaa ne alta kolmen tonnin vehkeet ja kerralla kunnon peli.
Juha M

Anzz1

Automaatti on näpsäkämpi ainaki sillon jos takapenkilläkni on matkustajia. Manuaalil vois olla liian vaikeeta polkea polkimia kun penkki on aivan edessä. Automaatilla onnistuu vielä.

Automaatti on tosin ainakin paikaltaan lähdettäessä aika lussu

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 heinäkuu, 2006, 11:05:13
Automaatti on näpsäkämpi ainaki sillon jos takapenkilläkni on matkustajia. Manuaalil vois olla liian vaikeeta polkea polkimia kun penkki on aivan edessä. Automaatilla onnistuu vielä.

Ja kumotaanpa väite samantien, allekirjoittanut ajanut supralla 4henkilöä takana ja kyseessä manuaalivaihteinen auto, onnistuu jos sen osaa  ;)
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

TuJu

Seitsemän vuotta sitten tuli ekaa Supraa ostaessa kokeiltua manuaalia ja automaattia. Aluksia en olisi kokeillut tomaatti Supraa ("automaatti yök"), mut työkaveri kehoitti, että kannattaa kokeilla. Olin yllättynyt, miten hienosti automaattilaatikko voi toimia, joten semmoinen tuli hankittua. :)
Supra MKIV -94 Euro Precision T76 CEA + TMS AT stage2 + TMS tq 3500 stall

Peeku

Lainaus käyttäjältä: Anzz1 - 29 heinäkuu, 2006, 11:05:13

Automaatti on tosin ainakin paikaltaan lähdettäessä aika lussu
No ei se nyt kovin lussu ole.. jarrulla ahtoja ylös ja sit hanaa. Tuntuu et lähtee paremmin kun ite kepittää L->2->D..

Tosin en ole ite maanuaalilla koskaan ajanu, että vähän jäävi olen kyllä kommentoimaan..
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

Anzz1

Totta..mut se kyl tuntuu ainaki mun mielest aika pahalta painaa niit samaa aikaa :-\..eikä niit kierroksii paljoo saa nostettua sillainkaan..johonkin runsaaseen kahteentuhanteen nousevat ainaki minulla..tosin kunnolla en ole uskaltanut kaasua survoa jarrun kanssa

leksa

Mulla on ollut molempia ja täytyy kyl sanoa, että kyllä se vituttaa puolin jos toisin välillä :ohnoes: Mut jos nyt pakko olis valita niin kyl se siihen manuaalin kallistuis 8)

coren

Kyllä sitä automaatillakin pystyy leikkimään. onhan siinä pakkovaihteet ja tosiaan niitä kaasua ja jarrua vaan yhtä aikaa ja sitten jarru ylös niin avot.  :P Maantiellä mukavampi automaatti, ja hiukan pihimpi ilmeisesti..

Kohta on kaikki autot itselläkin jo automaatteja. Supra coupe, Supra targa, Sebring.. Enää vanha kunnon sunny on kovakeppinen. Sillä riehuu sitte kun siltä tuntuu.
Supra mkIII -0.0.87/92
BMW M5 -01
"Harmittaa vaan kun tein paljon turhaa työtä. Öljyn mittatikku pääsi irtoamaan ni tuli sit uudet mobilin öljyt tallin lattialle. Kasaus vaiheessa tökkäsin vahingossa moottorin päällä olleen olut tölkin nurin ja se tietenki kaatu avoinna olleesta öljyn täyttö korkista sisään koneeseen..." @BTCF :D

Anzz1

Ainakin paperilla manuaalin ja turbon pitäisi olla yhtä suorituskykyisiä eli 0-100 n. 6.3 sek.

Itse olen automaatilla onnistunut saamaan mittarin mukaan sataseen n. 7.7 sekunttia, tosin ilman sitä kaasu/jarru kikkailua.

Kusti

Näin asiasta sen suuremmin tietämättömänä ja supraa saati autoa omistamattomana (hankalia sanoja) sanoisin että manuaali  ;D

smk3tbo

Automaatilla vedetään kun on makuun päässyt ja omassa ajotavassakin alkaa tuo kovin hardcore olla jo takanapäin, ja pitäähän HX 50:lle saada jotain uhrattua. Mahtaa talvella tulla sitte Hussolle asiaa. Mersupuolella (kun noi Super Turbomiehetkin näkyy väännöstä jotain tietävän  :))tuntui Siekkinen olevan myös hyvässä huudossa Automaattiprepparina, onko meillä kokemuksia ? Palomäki kai käytti Hussolla ?

vastapaino

Onko (MKIII) manuaali/automaattilaatikon kestävyydessä merkittäviä eroja ? Millaisia tehoja/vääntöä nuo kestävät ylipäätään. Manuaalilaatikon heikoin lenkki lienee vakiokytkin/asetelma ?

Onko eroja manuaalin/automaatin perävälityksessä, vai onko kyseessä sama perä?

Aiheen ohi vielä kysymys sylinterikannesta; onko 7M-GTE:n kansi sama riippumatta vuosimallista ? Onko eroja venttiilikoossa tai kanavistossa ? Käsittääkseni eri vuosimalleissa voi olla pieniä eroja tehoissa/väännössä.

-vastis-

Juipe

Perävälitys eri tomaatissa / manuaalissa (ainakin vaparin esite näin kertoi)

Kansissa ei eroja, vaparissakin sama. Ilmeisesti tuo 238hv on aina ollut turbosupran teho kun euroopassa myydyistä puhutaan.
Juha M