Supra MK3

Aloittaja Snousi, 01 kesäkuu, 2007, 23:19:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

tenkanen

Lainaus käyttäjältä: Snousi - 04 kesäkuu, 2007, 01:50:06
Juu-u, tehoputkisto löytyy (vaan tuskin on 3 tuumaa koko matkalta, häätyy mittoa i morgon), dumppiki o pellin alla pihisemäsä ja tunnelmaa luomasa.. Sitte nuo loput: fuel cuttin kuulema saa ohjelmoitua samalla pois ku lastuttaa ja samallahan se bensapuoliki hoituu. Pumppuna on Walbron 225 ja vaparisuodatinta jos tarkotit ni seki kyllä on jo.. Tosin se on niin paskanen et vois vaihtaa, vaan ku ei oo hajuakaan et mistä uuden sais. Helpottas jos ois ees merkki tiedos, mutkun ei.. Mites tää muuntotaulukko menee mmHg:sta Bar/kilo asteikolle? Meigän Suprasa jostain syystä mmHg mittari turbolle eikä kilomittaria, ni mitähän tollanen 400mmHg tekis kiloina/bareina vai miten se ny meneekään..
se 400mmHg on 0,532 Bar

Snousi

...Eli se ahtaa kaikki hurjat "noin" 0,45bar. Hoh, ompas vähän  ???
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

Snousi

Ja vähän aiheen vierestä, mistäs niit parempia pinnapulttei ja 2mm jotain-muuta-ku-massaa-kannentiivisteitä saikaan?
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

superpete

juu kunnon putkisto kannattaa laittaa ihan ekaks....
alkupätkä siis turbolta  asti vähintään 3" putkea....katit saunan taakse >:D.. ittellä nous paineet jonnekkin 0.7-0.8bar pelkän putkiston ja filltterin vaihdolla  ja  fuel cutti rupes heti kiusaamaan... ::)  ja meno oli ihan toisenlaista vakioon nähden...
ja kun nuita paineita joskus innostut ruuvaamaan niin ei kannata sit vakio turbolla (jos ei oo muokattu) yli kiloon säätää...

sillä paineet  nousee  matalemmilla kierroksilla  ylemmäskin, mutta orkkis ct 26:nen  rupeaa  yläkierroksilla sakkaamaan jo yli kilon paineilla ja joutuu näin ollen pyörimään ylikierroksilla... kuukauden pari se kestää mut sit :'(
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

tenkanen

Lainaus käyttäjältä: superpete - 04 kesäkuu, 2007, 06:12:21
juu kunnon putkisto kannattaa laittaa ihan ekaks....
alkupätkä siis turbolta  asti vähintään 3" putkea....katit saunan taakse >:D.. ittellä nous paineet jonnekkin 0.7-0.8bar pelkän putkiston ja filltterin vaihdolla  ja  fuel cutti rupes heti kiusaamaan... ::)  ja meno oli ihan toisenlaista vakioon nähden...
ja kun nuita paineita joskus innostut ruuvaamaan niin ei kannata sit vakio turbolla (jos ei oo muokattu) yli kiloon säätää...

sillä paineet  nousee  matalemmilla kierroksilla  ylemmäskin, mutta orkkis ct 26:nen  rupeaa  yläkierroksilla sakkaamaan jo yli kilon paineilla ja joutuu näin ollen pyörimään ylikierroksilla... kuukauden pari se kestää mut sit :'(

juuri näin! mul on kans se 3" putkisto 1 jalometalli katilla, ja 1 vaimentimella. sekä vapari koneen nokat niin ahdot on n. 0,65-0,7 eikä FC oo tullu vielä vastaan. ainiin ja paikoilleen jäi oma elbow.. eli ei taia saada kauheasti hyötyä 3" elbowilla?  ::)

-tarzi-

kyllä tuo elbow ois ihan hyvä isontaa... eron voi jopa huomata...
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

OspreY

sus intake kit. sellasen saa/sai ainakin poverdoselta. ittelläni on sellainen eikä ole valittamista  :)


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Juipe

Lainaus käyttäjältä: Snousi - 03 kesäkuu, 2007, 23:21:08
Hei, onks kellaan hajua millä/miten turbon jäähytys toimii? Piruku ole sitä orkkis "käyttäjänkäsikirjaa", siitä sen kai näkis suoriltaan..

Normaali öljynkierto tietysti jäähdyttää ja lisäksi siinä on vielä vesikiertokin.
Juha M

Jonsku

Lainaus käyttäjältä: -tarzi- - 03 kesäkuu, 2007, 23:56:42
kyllä varmasti kestää jos kannen tiivisteon metallia, ja muista hyvä ihminen supran koneeseen vain Öljyä, eli ei mitään mobilin kusta vaan esim castrol 10-60 tws tai kendall 20-50, se pitää koneen kunnoss!
Kyl mulla ainaki on nuo mobilin kuset pysyny joka koneessa ja tässäki nousi öljynpaineet ku vaihdoin nuo mobilit koneeseen. Entisillä ei ollu ajettiu ku pari tuhatta, mutta ku ei tienny mitkä oli sisällä, niin oli pakko vaihtaa.
Toyota Supra MA70 7M-GTE -89

TmiJKaas

asiasta kolmanteen miks porukalla nousee paineet noin peevelisti putkiston vaiholla? vuotaako mulla ahtoputkisto tai hukkaportti kun modit on 3,5"elbow+dp ja loppuputki 3", vapaavirataus suodatin, iso cooleri+2,5" ahtoputket, bensanpaineita säädetty, alkuperänen dumppi heivattu mäkeen (tilalla turbosmartin joku dumppi) ja ahdot on 0,5-0,6. bleed-valvella säätämällä saa kyl reippaasti yli kilonkin pysyyn koko kierrosalueen vaikka turbona ct26 onkin. (liekö modattu?)
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Snousi

No mikäs tämä tällänen bleed valve o ja minkä kanssa se toimii yksiin ja miten? Menee jo prkl liian vaikiaksi pienelä ihmisellä käsittää. Liikaa tapoja ottaa tehoja ja vain yksi auto  O0
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

-tarzi-

bleedi on sellanen hana mikä tulee hukkaportin kelloon menevän lekiun väliin. siitäs saa käännettyä ahto painetta
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Snousi

...ja mistähän sellasen saa???????? ...alakopa kiinnostaan  :yum:
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

-tarzi-

v-racingille yv:tä! ja sit tuning liikkeistä saa sellasii et ruuvi tulee kabiiniin niin voit kääntää jos joku persenaama tulee v8 audilla tai bemarilla vierelle ;D
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Snousi

Tämmönen ongelma tuli ku vein lasit tummennukseen; Pitäs ne takana olevat kolmiolasit saada irti, työnjälki oli täyttä paskaa ku koetti paikalleen tummentaa. Onko ne liima vai tiivistelasit?
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

V-Racing

Lainaus käyttäjältä: Snousi - 06 kesäkuu, 2007, 14:40:50
Tämmönen ongelma tuli ku vein lasit tummennukseen; Pitäs ne takana olevat kolmiolasit saada irti, työnjälki oli täyttä paskaa ku koetti paikalleen tummentaa. Onko ne liima vai tiivistelasit?
jos liikkeessä käytit ni menehän sanomaan että tekevät uusiks ::)
Uudenmaan Konehuolto Ky

jarppa

Lainaus käyttäjältä: V-Racing - 06 kesäkuu, 2007, 15:38:23
Lainaus käyttäjältä: Snousi - 06 kesäkuu, 2007, 14:40:50
Tämmönen ongelma tuli ku vein lasit tummennukseen; Pitäs ne takana olevat kolmiolasit saada irti, työnjälki oli täyttä paskaa ku koetti paikalleen tummentaa. Onko ne liima vai tiivistelasit?
jos liikkeessä käytit ni menehän sanomaan että tekevät uusiks ::)
¨

kyllä ammattimies tummentaa lasin kun lasin paikallaan asianmukaisesti.. ;)
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

TmiJKaas

ne kolmiot on muutamalla mutterilla kiinni... 10mm muttereita. sisältä ensin katteet pois ja sit mutterit auki jos tahtoo ne irrallaa tummentaa.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

Snousi

..ilmeisesti ei sitte ollu ammattimies, työn jälki yhtä PASKAA! Kaks tuntia ajelin ja pihisin kiukusta, sitte soitin uuden ajan.. Huomenna jo pääsee ja prkl nyt saa tehä kunnola kerrala  :bootyshak Ärsyttää tollanen, oisin itekki tehny parempaa jälkeä. Noh, onneksi siin on 2 vuoden takuu työlle  ;D
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

Snousi

jepjep. Olipas vain. tummensihan se kunnolla tällä kertaa, purkaa piti puoli autoa ja prkl joudun ite kasaan  :ohnoes: Miten toi bleed valve juttu ny menee? Säätääkö jo olemassa olevia ahtoja vai pystyykö jopa nostaan niit??
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

Juipe

Lainaus käyttäjältä: Snousi - 07 kesäkuu, 2007, 14:19:15
jepjep. Olipas vain. tummensihan se kunnolla tällä kertaa, purkaa piti puoli autoa ja prkl joudun ite kasaan  :ohnoes: Miten toi bleed valve juttu ny menee? Säätääkö jo olemassa olevia ahtoja vai pystyykö jopa nostaan niit??

Bleed päästää osan hukkaportin kellolle menevästä ahtopaineesta "vuotamaan" ja näin ahdot kasvaa kun hukkaportti ei aukenekaan enää niin aikaisin. Eli tuo tavallaan huijaa hukkaporttia ja sillä voi nostaa ahtoja.
Juha M

Snousi

Hmm.. suosituksia ahtomittarista?
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

OspreY

mulla on autogaugen smoke mittari omassani ja ei ole mitään valittamista. makso +-40€ kun motonetista sellaisen ostin.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Snousi

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 06 kesäkuu, 2007, 22:12:13
ne kolmiot on muutamalla mutterilla kiinni... 10mm muttereita. sisältä ensin katteet pois ja sit mutterit auki jos tahtoo ne irrallaa tummentaa.

Juu olihan ne mutskuilla kiinni. Arvaa vaan oliko joku tukkinu sinne vitullisen läjän butyyliä! Olipa rattoisat 4 tuntia ku rapsuttelin ikkunoit ja peltei puhtaaksi  ;D Mut hyvät niist ny kuiten tuli.. hmm.. Pitäsköhän etulasitki vetää tummaksi :yum:
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

jarppa

Lainaus käyttäjältä: Snousi - 10 kesäkuu, 2007, 09:51:55
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 06 kesäkuu, 2007, 22:12:13
ne kolmiot on muutamalla mutterilla kiinni... 10mm muttereita. sisältä ensin katteet pois ja sit mutterit auki jos tahtoo ne irrallaa tummentaa.

Juu olihan ne mutskuilla kiinni. Arvaa vaan oliko joku tukkinu sinne vitullisen läjän butyyliä! Olipa rattoisat 4 tuntia ku rapsuttelin ikkunoit ja peltei puhtaaksi  ;D Mut hyvät niist ny kuiten tuli.. hmm.. Pitäsköhän etulasitki vetää tummaksi :yum:

tottakai... parikertaa ollu jo poliisin kanssa juttusilla kolmosen kalvoilla...ei edes huomannu... ;)
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

Snousi

Tottanoin.. Meneekö MR2:sen pakosarja suoraan 7m koneeseen kiini?
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

Getcool

Lainaus käyttäjältä: Snousi - 12 kesäkuu, 2007, 02:53:11
Tottanoin.. Meneekö MR2:sen pakosarja suoraan 7m koneeseen kiini?

No veikkaappa meneekö 4 koneen pakosarja 6 koneeseen suoraan kiinni  :P-<:
Mikäpä olisi parempi tapa kuluttaa kaikki rahansa kuin Supra?

Snousi

Ai hitto, onks MR2 neloskoneella? Aina oppii jotain uutta  ;D
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *

-tarzi-

ei supran pakosarja hirveitä ahista, et ei oo eka pullon kaula. laitappas kuvia tonne jäsen galleriaan niin nähään mihin pirssiin se näitä tunkee ;D
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Snousi

..no -89 Suprahan se... Laittasin kyl, mutten viel oo saanu koko foorumia auki/ ei ossaa käyttää..
Toyota Landcruiser HJ-60 ja 61 hybridi  -83 *PETO*
Toyota Supra MK3 -89 *isin kulta :D *