Uusi Tojokuski esittäytyy

Aloittaja Tenox, 09 heinäkuu, 2007, 11:43:09

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Olli - 12 heinäkuu, 2007, 08:19:44
5000rpm jälkeen tuo vasta alkaa vetämään eli kannattaa tarkastaa toimiiko ne läpät siinä imusarjassa.

Mitenkäs niiden toimivuus todetaan?

Kokeilin tässä eilen vähän ja ei tuo missään nimessä tukehdu 5000rpm jälkeen, mutta tuntuu kuin äänet ja liikkuminen ei oikein kohtaisi. Ehkä olen tottunut vähän matalampivireiseen koneeseen. Kolmosella tuo ottaa kyllä sen reippaat 160km/h mittariin ja kierroksia siinä vaiheessa reipas 6500rpm. (Olisi mennyt enempikin, mutta säälitti.) Eli mitä mieltä, onko läpät reerassa?

Ja kiitos kulutusinfosta.

Hyyti

Itellä Celicassa ainoastaan pelkääjä ovipahvin "käsinoja" on kulahtanut/pehmentynyt ollu isokaveri istumassa. Muuten virheetön ja ajettu 230 000km Itävallantuonti. Ruoste vapaa myöskin.
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

Olli

#32
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 12 heinäkuu, 2007, 08:33:36
Mitenkäs niiden toimivuus todetaan?
Imusarjan lähettyvillä jossakin on alipainekello joka pitäisi liikkua 5000rpm paikkeilla.

edit: läppiä liikuttava kello löytyy kuvassa punaisella ympyröitynä

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Olli - 12 heinäkuu, 2007, 10:53:51Imusarjan lähettyvillä jossakin on alipainekello joka pitäisi liikkua 5000rpm paikkeilla.

edit: läppiä liikuttava kello löytyy kuvassa punaisella ympyröitynä

Pitää tutkia. Mikäs muuten on, kun mulla on erilaiset poikkituet (2kpl, kuvassa vain yksi). Eri "kehitysversio"?

EDIT: Oma auto on kanssa liki 100% ruosteeton pohjaa tutkin ja lisämassailin vähän, eikä tarvinnut ruostetta kraapia ensin. Hieno homma.

emk67

Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 12 heinäkuu, 2007, 09:09:19
Itellä Celicassa ainoastaan pelkääjä ovipahvin "käsinoja" on kulahtanut/pehmentynyt ollu isokaveri istumassa. Muuten virheetön ja ajettu 230 000km Itävallantuonti. Ruoste vapaa myöskin.

Mulla taas on ns. "Suomiauto" ja katkoton huoltokirja, jonka mukaan autolla on nyt ajettu 180638 km  ;D
Ainoa vika on kulunut kuskinpenkki, joka on kulumassa (rispaantunut hiukan vasta) persuksen alta puhki
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

janiK

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 15:55:50
Lainaus käyttäjältä: ast - 09 heinäkuu, 2007, 12:11:35
Onnittelut, hauska peli.

Etu- ja takarenkaat näytttävät aika saman levyisiltä mikä ei ole optimiratkaisu, olisi parempi olla 20-30 mm leveyseroa. Jako on 5x114,3 ja soveltuva offset noin 32-42 riippuen vanteesta, renkaasta ja iskarien tyypistä. Keskireikää en muista, mutta voin mitata myöhemmin tänään.

Tuossa oli kun sen ostin takana 225/50/17 ja edessä 215/40/17. Nuo on ainoat rekisteriotteessa mainitut rengaskoot. (Siis ihan ainoat, edes normaalikokoja ei ole otteessa mikä on outoa.) No ne 225/50 gummit otti takana kaariin kiinni joka töyssyssä, joten vaihdoin ne heti samankokoisiin kuin edessä on. Toimii noin ihan OK, eikä tartte muutoskatsastella. Talvirenkaiksi mietin 15" kitkoja tai nastoja. Kumpaa suosittelisitte tähän autoon?

Jännä ettei 225 nakit sopinu pyörimään.
Takana käyttävät maailmalla 17" vanteilla yleisesti 245/40 renkaita(, edessä 215/40).
Ittelläni on 255/40 17  9" vanteilla ja 35 ofsetilla. Rengas ottaa hiukka kii kaareen, mutta on autoa laskettukin. Väittäsin ettei ottas mulla kii jos vaihtaa 245 nakit.

Lainaa
Lainaus käyttäjältä: Olli
Lainaus käyttäjältä: Tenox - Kello on 16:35, Heinäkuu 11, 2007
Kulutus kiinnostaisi yhä
Matka ajossa pääsin 7litralla ja sekalaisessa pyöri siinä 8 litran paikkeilla. Toki sen enemmänkin sai viemään.

Lainaus
Tuntuu myös, että paras tehoalue olisi jossain 3-5000rpm, eikä kierrättäminen oikein ainakaan 1&2 vaihteella kannata vaikka punaraja on vasta 7000rpm. Millainen mahtaa olla teho / vääntökäyrä tuossa?
5000rpm jälkeen tuo vasta alkaa vetämään eli kannattaa tarkastaa toimiiko ne läpät siinä imusarjassa.

Eikös ton 3s-ge gen2 koneen pitäs vetää melko tasasesti siitä 3000rpm => tappiin asti?
...niin mun celica tekee ja tuntuu ihan sen tehoiselta mitä luvataan, mutta voihan se olla et siinäkin on vikaa.
Onko heittää vaki koneen tehokäyrää.
gen 3 kone onkin sit eri asia ja se rupee potkii vasta ~5000.


Has been Time Attack hero - Modified - SW20 Mr2
https://www.youtube.com/playlist?list=PLZ_JNUpZYtwjDKcDb-lDTOspaQH9YtY-7

Tem

Lainaus käyttäjältä: janiK - 13 heinäkuu, 2007, 09:07:53
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 09 heinäkuu, 2007, 15:55:50No ne 225/50 gummit otti takana kaariin kiinni

Jännä ettei 225 nakit sopinu pyörimään.
Takana käyttävät maailmalla 17" vanteilla yleisesti 245/40 renkaita

225/50/17 on kolmisen senttiä korkeampi ku 245/40/17...ja ET:kin tietty vaikuttaa paljon.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Tenox

Juu, ei se leveys vaan se korkeus veikkaan. Ellei olisi noita 17" vanteita valmiina niin itse laittaisin tuohon 16" vanteet ja renkaat ehkä 205/50/16 eteen ja 235/45/16 taakse tai tuohon tyyliin. Nyt saapi olla nuo kesän ja tosiaan talveksi täytyy löytää 15" nastat vielä.

Testasin tuota läppäasiaa ja kyllä se aukeaa. On varmaan vaan tunnepuolella tämä asia, kun ei ole tottunut tähän kierrättämiseen...  :P Kyllä tuo siis kiertää ihan OK joskaan en kyllä henno yli 6500rpm päästää, mutta jotenkin tuntuu ettei yläpäässä tapahdu tarpeeksi. On varmaan vain tunne, selviäisi jos ajaisi toista samanlaista.

Olli

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 13 heinäkuu, 2007, 20:47:52
Testasin tuota läppäasiaa ja kyllä se aukeaa. On varmaan vaan tunnepuolella tämä asia, kun ei ole tottunut tähän kierrättämiseen...  :P
Ajossa läppien aukeamisen huomasi vain 1 ja 2-vaihteella ja täysin vakio koneella. Kun vaihdoin ilmanputsarin ja Supersprintin putkiston niin tuo ilmiö lieveni/katosi miltei kokonaan.

LainaaOnko heittää vaki koneen tehokäyrää.
Tässä yksi vakio gen2 dynokäyrä. Tehtaan käyrää en tähän hätään löytänyt mutta eiköhän tuo aikalähellä sitä ole. Maksimi vääntöhän tulee tehtaan mukaan 4800rpm ja teho 6600prm

Tenox

#39
Lainaus käyttäjältä: Olli - 14 heinäkuu, 2007, 11:05:26
Ajossa läppien aukeamisen huomasi vain 1 ja 2-vaihteella ja täysin vakio koneella. Kun vaihdoin ilmanputsarin ja Supersprintin putkiston niin tuo ilmiö lieveni/katosi miltei kokonaan.

Itse en kyllä ajossa huomaa mitään läppien aukeamista. Kokeilin konehuoneessa kaasuvivustolla kierrättämällä ja kun tarpeeksi antoi hanaa niin kyllä läpät aukesivat. Kierroksista en tietty tiedä kun olin konehuoneen puolella.

LainaaTässä yksi vakio gen2 dynokäyrä. Tehtaan käyrää en tähän hätään löytänyt mutta eiköhän tuo aikalähellä sitä ole. Maksimi vääntöhän tulee tehtaan mukaan 4800rpm ja teho 6600prm

Tuo käyrä näyttää aika lailla loogiselta autoni käytökseen nähden. Eli 6500rpm (noh 6600rpm) yli tuskin kannattaa millään vaihteella konetta rääkätä ja aika tasaisesti nousee tehokäyrä siihen asti. Tosin vääntöpuoli lähtee pieneen laskuun jo aiemmin. Ehkä tuo selittää sen hengettömyyden jota olen aistivinani yläpäässä? Toisaalta vääntö pompsahtaa 3000rpm paikkeilla ylöspäin ja minusta vetoakin alkaa siinä kohtaa tulemaan lisää selkeästi.

Veikkaan, että oma riisipussi on ihan OK säädöissä.  ;D

Tenox

Dodiiiin. 37,07 litraa meni ja 427km pääsin. Jos oikein lasken, niin tuosta tulee noin 8,7l / 100km. Ihan OK siihen nähden, että tuohon sisältyy muutamia pikku testejä ja kikkailuja  ::) ja normaalia enemmän kaupunkiajoa. Veikkaan, että 0,5-1l / 100km laskee vielä kulutus, kun normiajoon pääsee kiinni. Olen tyytyväinen. Auto on kyllä ollut kiva hankinta.

Ajattelin kuningasideana laittaa tuohon imukuppiverhot targapaloihin.  ;D Saa tarvittaessa pois, halvat eikä tartte tuhrata kalvojen kanssa. Huomiovaloja mietin kanssa, josko laittaisi. 90e on vaan aika suolainen hinta. Yhdet sopivan pienet - muistaakseni Hellan - valot löysin.

Tem

Ite ostin Motonetista Hellan huomiovalot, olikohan ne karvan vajaat 50e, vissiin 49e ja senttejä päälle.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Upi

Noista huomiovaloista maksoin 75€.

Supra MA-70
Crown RS-60
Carina TA-60
Corolla EE-101 (RHD)

emk67

Saako nykyään Suomessa ajaa pelkillä huomiovaloilla ?? Eikös se yhteenväliin ollut kielletty.
Erkki "Eki" Kursu p.0500700419 Oulu/Jääli

Toyota Supra MK3 2JZ-gte VVT-i (Holset HX40 Super) -92
Lexus GS450h -07

V-Racing

Lainaus käyttäjältä: emk67 - 17 heinäkuu, 2007, 08:39:28
Saako nykyään Suomessa ajaa pelkillä huomiovaloilla ?? Eikös se yhteenväliin ollut kielletty.
oli ja mut asiallisella keskustelulla vältin sakot et poliisin mielestä ovat vissii vieläkin mutta lain mukaan päiväsaikaa selkeällä säällä riittää huomiovalot
Uudenmaan Konehuolto Ky

Tem

Ei huomiovaloja missään välissä oo kielletty.

Keltaisia huomiovaloja ei saa käyttää 10/1994 jälkeen rekisteröidyissä autoissa. Oisko tullu joku sekaannus ton kanssa? Vanhemmissa niitä saa käyttää edelleen ja uudemmissa saa käyttää vain kirkkaita.

Tai sitten sen kanssa, että monen mielestä huomiovalo=sumuvalo ja jälkimmäisillä ei toki saa ajella hyvässä kelissä.


Tai jos oikeen nusastaan pilkkua, niin pelkillä huomiovaloilla ei saa ajaa. Takavalojenkin pitää palaa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Tenox

Lainaus käyttäjältä: Upi - 17 heinäkuu, 2007, 07:26:56
Noista huomiovaloista maksoin 75€.

Jep. Tuollaiset oli 90e täällä Porissa. Pitää tinkailla ja kattella muista liikkeistä. Ei oikein kehtaa vanha mies sumareillakaan ajella, eikä luukkuja viitsisi aina nostella. Imukuppiverhot voisi hakea samalla ja katsella vähän navigaattoreja. Onko porukalla niistä kokemuksia? Garmin Nuvi 200 on tällä hetkellä aika vahvoilla.

Onko muuten miten yleistä, että MR2:ssa on keltaiset sumuvalot? Mulla on, eikä kuulemma ainakaan viime katsastuksessa mitään sanottu. Edellinen omistaja sanoi, että hänen käsittääkseni orkkikset ovat. Itte en ole ennen kuullutkaan moisista.

Juipe

Ainakin alkupään suprissa on keltaiset sumuvalot. Tai en ne polttimot siellä keltaiset ole, joku heijastinosa on kaiketi keltainen ja tämän johdosta ne näyttää keltaisilta.
Juha M

Tem

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 17 heinäkuu, 2007, 20:06:40Onko muuten miten yleistä, että MR2:ssa on keltaiset sumuvalot? Mulla on, eikä kuulemma ainakaan viime katsastuksessa mitään sanottu.

Saahan sumarit olla keltaiset, eli ei niistä katsastuksessa pitäisikään tulla sanomista.

Tuonne on koottu valaisinasiaa selkokielellä. Kannattaa ehkä useammankin lukasta toi läpi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


-tarzi-

mullapa on myös ajovalot kasari keltaset:D on kyl aika pornoa O0
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Tenox

Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 heinäkuu, 2007, 21:32:04
Tuonne on koottu valaisinasiaa selkokielellä. Kannattaa ehkä useammankin lukasta toi läpi:
http://ffp-motorsport.com/tuning/laki/valot.php

Lukaisinpa tuolta noista huomiovaloista. Jos oikein lainmukaan nuo koittaisi MR2:een laittaa niin hankalaksi menee..
Enintään 40cm ulkoreunasta, huomiovalojen väli min. 60cm, korkeus maasta min. 25cm. Tuosta saa hyvän käsityksen MR2:n etupäästä. http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/MR2_002.jpg Mietin huomiovaloja joko tuohon heti kilven alle sumareiden viereen tai sitten siihen alemmalle "hyllylle" edelleen sumareiden viereen.

Ongelmia:
- Ylemmässä hyllyssä on kuskinpuolella tuo hinaussilmukka.
- Alempaan hyllyyn sijoitettuna ei taida täyttyä ehto 25cm tai enemmän maasta.
- Kummassakaan ei ihan toteudu ehto 60cm toisistaan, eikä - riippuen mistä mitataan - ehkä tuo max 40cm reunasta.
- Mihinkään muualle noita ei taida järkevästi saada...

Ratkaisuna olisi paras jos löytäisi jostain pienet pyöreät huomiovalot. Ne saisi melko varmaan tuohon ylemmän hyllyn reunoihin lainmukaisesti...

Venom

LainaaOngelmia:
- Ylemmässä hyllyssä on kuskinpuolella tuo hinaussilmukka.
- Alempaan hyllyyn sijoitettuna ei taida täyttyä ehto 25cm tai enemmän maasta.
- Kummassakaan ei ihan toteudu ehto 60cm toisistaan, eikä - riippuen mistä mitataan - ehkä tuo max 40cm reunasta
Näissäkin tulkinta varaa hieman riippuen katsastuskonttorista..
valittivat että on 15 cm liian lähellä toisiaan ja kun kysyin että mihin herra haluaa ne sijoitettavaks niin
käski laittaa puskurin ala nurkkiin jolloin ne on n.15cm maasta ja n. 20cm reunasta.
Mä laittasin sumareiden tilalle, niitä kun tarvii sen 2 kertaa vuodessa ja sillonkin auttavat vaan sen 10-20 metriä..
-91 Supra JZA70 1JZ-GTE
-91 Supra JZA70 1JZ-GTE
-91 Supra JZA70 xx-xx
-04 Caldina ST246 3S-GTE

Tenox

Sumareiden tilalle olisi paikkana OK, mutta haluaisin pitää nekin.  ::)

Tem

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 17 heinäkuu, 2007, 23:11:31Ratkaisuna olisi paras jos löytäisi jostain pienet pyöreät huomiovalot.

Mulla on justiin nuo Hellan pyöreät huomiovalot.

Näkyypi tuossa avatarissa sumarien paikoilla. Ite en noista sumareista niin välitä, kun niitä tarvii kesälelussa todella harvoin, eikä valoja täynnä oleva keulakaan enää näytä nätiltä... 8)
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


MasterBlaster

LainaaImukuppiverhot voisi hakea samalla ja katsella vähän navigaattoreja. Onko porukalla niistä kokemuksia? Garmin Nuvi 200 on tällä hetkellä aika vahvoilla.

Tuli pähkäiltyä ittekin joskus kahden välillä. TomTom one Second edition / Garmin nuvi 200. Pitkällisen pähkäilyn jälkeen päädyin TomTomiin. Hinnathan noissa menee aikalailla samoihin. Kaveri osti juuri tuon nuvi200:sen ja ainakin lyhyen testailun jälkeen en katunu TomTomin ostoa. Erot jotka nyt nopeasti tulee mieleen. TomTom: hyvä käyttöliittymä, Herkempi vastaanotin(toimii sisätiloissakin), Yleisvaikutelma hyvä. Garmin: Akun kesto parempi kuin TomTomissa,Nopeampi prosessori(laskee hiukan nopeammin reitit),Garminiin saa merikartat. Molemmat hyviä laitteita.
All go,no show

multsi

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 01:12:38
Lainaus käyttäjältä: Tenox - 17 heinäkuu, 2007, 23:11:31Ratkaisuna olisi paras jos löytäisi jostain pienet pyöreät huomiovalot.

Mulla on justiin nuo Hellan pyöreät huomiovalot.

Näkyypi tuossa avatarissa sumarien paikoilla. Ite en noista sumareista niin välitä, kun niitä tarvii kesälelussa todella harvoin, eikä valoja täynnä oleva keulakaan enää näytä nätiltä... 8

Mistäs löysit ja mitä makso noi pyäreet lamput?
2JZ-GE  Leksa -98

Tem

Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 heinäkuu, 2007, 00:39:03
Ite ostin Motonetista Hellan huomiovalot, olikohan ne karvan vajaat 50e, vissiin 49e ja senttejä päälle.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Tenox

#57
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 heinäkuu, 2007, 01:12:38
Mulla on justiin nuo Hellan pyöreät huomiovalot.

Mistäköhän ihmeestä noita saisi? Koska ostit? Ootko varma hinnasta, kun tällaisen löysin:
http://www.orum.fi/files/Hella_LED-huomiovalot_0207.pdf mutta ainakin tiedotteen mukaan hintaa on noin 250e!  :o

Paikallisessa Motonetissä oli vain Talmun huomiovaloja, kahta eri väriä ja muualta Porista löysin tasan yhdet Hellan pienet (ja silti liian isot...) neliskanttiset huomiovalot. Talmut 21,90e Hellat 78,00e... En ostanut mitään, kun mallailin noita liikkeiden pihoissa, eikä nuo kyllä sopineet mitenkään nätisti tuon MR2:n keulille. Ajan sitten toistaiseksi reilusti luukut auki vaan.

Positiivistakin kerrottavaa on! Eli targapalojen verhot löysin ja asensin. Kustannus: 1,90e  ;D Lisäksi bongasin talvivanteet (Mim) rengasliikkeestä käytettyinä ja sain kesähintaan (MIINUS 55%!) uuden sarjan kitkanastarenkaita siihen. Eli Bridgestonen Noranza2 185/60/R15 setti + em. vanteet + tasapainotus ja muut rengastyöt, sekä soviterenkaat yhteensä 450,00e. Laitan kuvaa vielä tänään. EDIT: Kas tässä: http://personal.inet.fi/viihde/ajpages/MR2_008.jpg

Huomenna olisi tarkoitus ostaa se navi vielä, mutta pitäisi päättää Tom Tomin One, Garmin Nuvi 200 ja Mio 220 mallien väliltä. Mio:ssa tulisi mukaan euroopan kartat ja 1gb SD muistikortti, Garmin vaikuttaa aavistuksen kätevämmältä ja Tom Tomia en ole kokeillut.

Tällaiset siis: http://www.gigantti.fi/is-bin/INTERSHOP.enfinity/WFS/store-gigantti-Site/fi_FI/-/EUR/El_ViewProductCompare-Add;pgid=D6ez6oZKCVlSR0EjF5FBwx1q0000BsKAOjkz

Sen jälkeen alkaa käyttistojota olemaan käyttökunnossa ja valmiina talveakin varten jo.

mikkokyl

Lainaus käyttäjältä: Tenox - 18 heinäkuu, 2007, 19:58:42Ajan sitten toistaiseksi reilusti luukut auki vaan.
Luukuthan on hienot!  :P-<:
Lexus LS400 '89
Celica TA22 '72
MR2 AW11 '89

Zudex

LainaaLisäksi bongasin talvivanteet (Mim) rengasliikkeestä käytettyinä ja sain kesähintaan (+55%!) uuden sarjan kitkanastarenkaita siihen. Eli Bridgestonen Noranza2 185/60/R15 setti + em. vanteet + tasapainotus ja muut rengastyöt, sekä soviterenkaat yhteensä 450,00e. Laitan kuvaa vielä tänään.

heh +55% :D kiva kesähinta ku lisätään yli puolet hintaan  :o :o
*Ennemmin koiralta kusi loppuu ku meiltä kaljat*