Toyota Aristo kilpiin

Aloittaja mkaa, 13 heinäkuu, 2007, 20:05:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Nickke

Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 17:52:46
Valot on Riihimäen toyota huollosta hankittu..  ne on nuo jenkkimallin yksosaiset. Missäs kohtaa se dot- merkintä on, kun kaks inssiä mulkkas niitä taskulampun kanssa eikä löytäny?

Sen _pitäisi_ olla siinä lähivalon ja vilkun välillä, siinä missä _pitäisi_ olla parkkivalojen paikka, muttei kuitenkaan ole. Onkos sulla parkkipolttimolle paikka niissä?
JZS147
Ei oo tulossa mittään.

samsa

Lainaus käyttäjältä: Nickke - 25 elokuu, 2008, 20:31:24
Sen _pitäisi_ olla siinä lähivalon ja vilkun välillä, siinä missä _pitäisi_ olla parkkivalojen paikka, muttei kuitenkaan ole. Onkos sulla parkkipolttimolle paikka niissä?

Kyllä noissa parkit on. Eikä noissa sitä dottia ole...  pitkän tovin mulkoilin enkä löytänyt :-\ 
Mitähän vihtua mä noitten kans nyt teen..  suuntaukset on ok, mut se perkeleen merkintä uupuu...
Toyota IlmAristo -93

nr000001

Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 21:06:37
Kyllä noissa parkit on. Eikä noissa sitä dottia ole...  pitkän tovin mulkoilin enkä löytänyt :-\ 
Mitähän vihtua mä noitten kans nyt teen..  suuntaukset on ok, mut se perkeleen merkintä uupuu...

Sitten taitavat olla eri umpiot kuin vaikkapa mulla. Lukeeko niissä pelkkä Japan SAE-jotain vai mitä? Ota aikasi kuluksi vaikka kuva noista niin ihmetellään. Itse yrittäisin neuvotella vaihtoa, mutta kun ovat jo asennettu, niin hiljaista voi olla.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

@rttu

Kyllähän ny DOT pitäis löytyä..
Uudemmissa autoissa merkintä voi olla myös umpion rungossa ???
Eiköhän tuommoiset voi palauttaa,jolleivat täytä Suomen tieliikenteen vaatimuksia..
Tdi RS

samsa

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 25 elokuu, 2008, 21:14:59
Sitten taitavat olla eri umpiot kuin vaikkapa mulla. Lukeeko niissä pelkkä Japan SAE-jotain vai mitä? Ota aikasi kuluksi vaikka kuva noista niin ihmetellään. Itse yrittäisin neuvotella vaihtoa, mutta kun ovat jo asennettu, niin hiljaista voi olla.

Koitan huomenna ehtiä kuvaamaan...  Löytyykö sulta valojen kuittia enää?  Siinä mul ainakin lukee tuotenumero..
Toyota IlmAristo -93

Nickke

Lainaus käyttäjältä: samsa - 25 elokuu, 2008, 21:37:42
Koitan huomenna ehtiä kuvaamaan...  Löytyykö sulta valojen kuittia enää?  Siinä mul ainakin lukee tuotenumero..

Ihme homma että ovat myyneet sellaset missä ei merkintöjä ole. Kato kun mulla ei ollukaan sitä parkkien paikkaa omissani. Japanin umpioissa kylläkin oli. kannattaa soitella liikkeeseen ja kysellä tota vaihton mahdollisuutta.
JZS147
Ei oo tulossa mittään.

Tem

samsa, miten sä ostit ne valot? Suoraan osanumerolla, vai kyselitkö Aristoon valoja?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

samsa

Lainaus käyttäjältä: Tem - 26 elokuu, 2008, 06:32:16
samsa, miten sä ostit ne valot? Suoraan osanumerolla, vai kyselitkö Aristoon valoja?
Riihimäen kolarikorjaamo sorsalta hankittu. Ei mulla mitään osanumeroita ollut, ihan gs300 jenkkimallin valoina ostin noi.
Tuolla kuvia valoista -> http://s272.photobucket.com/albums/jj169/samsa00/aristo/
Toyota IlmAristo -93

mkaa

Lainaus käyttäjältä: samsa - 26 elokuu, 2008, 20:56:30
Riihimäen kolarikorjaamo sorsalta hankittu. Ei mulla mitään osanumeroita ollut, ihan gs300 jenkkimallin valoina ostin noi.
Tuolla kuvia valoista -> http://s272.photobucket.com/albums/jj169/samsa00/aristo/

Näyttävät kyllä vahvasti JDM valoilta. Tunnistettavissa tuosta nurkassa olevasta "kyhmystä", jota ei USDM valoissa pitäisi olla.

samsa

Lainaus käyttäjältä: mkaa - 27 elokuu, 2008, 20:41:36
Näyttävät kyllä vahvasti JDM valoilta. Tunnistettavissa tuosta nurkassa olevasta "kyhmystä", jota ei USDM valoissa pitäisi olla.
No mitääs vihtua...  ei kai noi JDM voi olla kun suuntaukset on ok :icon_scratch:
Toyota IlmAristo -93

keppana

vihdoinki tilatut umpiot tuli, ja meinasin äkkii vaihtaa! mut pitääks koko prkl puskurikombinaatiohässäkkä irrottaa!??

tuli kaksosaset vaik yhtenäisii odotin :(

siis aristoon!

Nickke

Lainaus käyttäjältä: keppana - 02 lokakuu, 2008, 16:30:53
vihdoinki tilatut umpiot tuli, ja meinasin äkkii vaihtaa! mut pitääks koko prkl puskurikombinaatiohässäkkä irrottaa!??

tuli kaksosaset vaik yhtenäisii odotin :(

siis aristoon!

Ei  tarvii, ku sisälokarin listan pari etummaista ruuvia irti, ja taittaa varoen sitä muovia siitä, ni pystynee irroittelemaan. Irroittaessa tein silleen että ruuvasin auki ne puskurin keskellä olevat 3 ruuvia, ja painatin sitä eteenpäin, niin lähti kätevämmin irti se.
JZS147
Ei oo tulossa mittään.

keppana

juurikin sillee lähti mukavasti!!

Ari

luigi

Lainaus käyttäjältä: mkaa - 27 elokuu, 2008, 20:41:36

On myös USDM umpioissa se suuntavalon uloke.

Arppe

ei menny mun USDM umpiot läpi, on kuulemma väärän värinen vilkku  :-\ muuten meni kyl rekisteröinti ihan ok  :)
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Noppa_

muistitko vaihtaa oranssin polttimon sinne ;D
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97

Arppe

valkonenhan siellä oli  :-\ mut inssi sano et ei se niinkään kelpaa, sit on parkki väärän värinen  :(
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Noppa_

Erillinen 5w lasikanta parkiks. näin mä itse tein raiskarin umpioon sopivan kokosen reijän sille
Ford Sierra Stw -86, Nissan Primera -97, Toyota Aristo JZS147 -91, Toyota Aristo JZS147 -97

Arppe

joo niin mä kans aattelin vetästä parkille siihe oman polttimon otan kannan vaikka vanhasta JDM umpiosta
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Jarski2

Sivuvilkut, takasumari ja vastaavuustodistus jarruista  ::)
Jari Vakoniemi

Toyota Aristo -95

samsa

Lainaus käyttäjältä: Jarski2 - 01 huhtikuu, 2009, 23:55:32
Sivuvilkut, takasumari ja vastaavuustodistus jarruista  ::)

Pikkujuttuja...  tuo vastaavuustodistus on vaan törkeen kallista paperia  :whip2:
Toyota IlmAristo -93

Noppa_

:o itseltäni ei vaadittu mitään lappuja

Jarski2

Juu lappu maksaa pakettiautopojilla 275e ja muualta ei taida saada. Mut ei se paha ku ei valoja tarvinnu vaihtaa.

Eihän nuihin vanhoihin alle 93 tarviikkaan mitään lappuja.
Jari Vakoniemi

Toyota Aristo -95

reaper

Itse olen tuossa hakemassa -98 Aristoa UK:sta. Pitää ensin tapella nämä paperiasiat kuntoon (vakuutus lähinnä). Käsittääkseni tämän kanssa päästään melko pitkälti etuvalot vaihtamalla myös kilpiin.

Onko mitään muuta mitä kannattaisi tässä vaiheessa huomioon, vielä ennen kuin kaupat on lyöty lukkoon ja raha vaihtanut taskua?
Ei rahaa, ei aikaa eikä taitoa. Onneks on tuuria.

VilkkuS

Itsellä kun tuo oma auto on odotellut että alkaisin jossain vaiheessa verottamaan, niiin....
Mikäs on tämän päivän tilanne noitten Aristo -92 etu valojen kanssa?   
Meneekö jaappanin valot? Kun jotain sellaista huhua kuulin, että "pian nekin käy, ilman EU merkintää".

Ja onnistuyko suuntaaminen kuinka helposti?

kaahari

Lainaus käyttäjältä: VilkkuS - 13 huhtikuu, 2009, 18:03:32
Itsellä kun tuo oma auto on odotellut että alkaisin jossain vaiheessa verottamaan, niiin....
Mikäs on tämän päivän tilanne noitten Aristo -92 etu valojen kanssa?   
Meneekö jaappanin valot? Kun jotain sellaista huhua kuulin, että "pian nekin käy, ilman EU merkintää".

Ja onnistuyko suuntaaminen kuinka helposti?

Eikös tuossa ole se idea että:
-Valokuvion suunta pitää olla käännetty "meidän puolelle" oli merkinnät mitä tahansa
-E / Dot kelpaa

Käy siis jenkkivalot (dot) tai sit esim. euromallin lexusvalot (vaikka sunströmiltä / vast) (tai sitten diy peltiläpykät ;) )

edit: se olikin aristo, peltiläpyköistä ei sitten enempää.... varmaan mahdollista tehdä joku viritys aristoonkin?
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

reaper

Ariston haku lähestyy. Vapun jälkeen yksi MkII pitäisi olla tallaamassa Helsingin asfalttia siirtoajonsa ajan.

Vakuutukset meni suoraan IF:n kautta, reitit alkaa olla selvillä ja muutenkin kaikki on setvitty. Enää haku ja tulli.

Veroja odotettavissa n. 5000€, rippuu miten paljon auton kunnosta + kilsoista saa alennusta. Vaihdettavaa on etuvalojen umpiot ja pesurit pitää lisätä. Ilmoittelen tänne miten käy jos jotakuta kiinnostaa.

multsi

Ei mun ainakaan tarvinnu laittaaa lampunpesureita Lexukseen GS 300 -98 ameriikasta.
2JZ-GE  Leksa -98

reaper

Lainaus käyttäjältä: multsi - 17 huhtikuu, 2009, 19:26:15
Ei mun ainakaan tarvinnu laittaaa lampunpesureita Lexukseen GS 300 -98 ameriikasta.

Tuon tiedon sain henkilöltä joka tälläisen oli suomeen katsastanut. Syy oli se ettei Xenoneita saa olla ilman pesureita ilmeisesti.