Toyota Aristo kilpiin

Aloittaja mkaa, 13 heinäkuu, 2007, 20:05:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

multsi

Xenonit melkein tonnin kappale kun kyselin toyotalta niin otin tavalliset valot jotka makso "vain" 180 euroo kappale korkeudensäätömoottorin kanssa. Jenkkivalot olis muuten kelvannu mutta puuttu toi korkeudensäätömoottori ja niitä ei saanu erikseen.
2JZ-GE  Leksa -98

MM

Yksi tuleva vm.98 jdm ariston omistaja ilmottautuu ;)..eli mitenköhän se nyt on kun oon kuullut että jdm versiossa olisi korkeudensäätö jo valmiina?? mutta itse taas epäilen sitä kyllä vahvasti.

Olikos multsi toi korkeudensäädön johdot paha homma vetää/kytkeä??

reaper

Lainaus käyttäjältä: MM - 19 huhtikuu, 2009, 20:01:15
Yksi tuleva vm.98 jdm ariston omistaja ilmottautuu ;)..eli mitenköhän se nyt on kun oon kuullut että jdm versiossa olisi korkeudensäätö jo valmiina?? mutta itse taas epäilen sitä kyllä vahvasti.

Olikos multsi toi korkeudensäädön johdot paha homma vetää/kytkeä??

No jopas, niitähän nyt tuodaan oikealta ja vasemmanlta (:

Käsittääkseni homma menee niin että Xenoneissa on vakiona jo korkeuden säätö.
Ei rahaa, ei aikaa eikä taitoa. Onneks on tuuria.

MM

Lainaus käyttäjältä: reaper - 19 huhtikuu, 2009, 21:09:41
No jopas, niitähän nyt tuodaan oikealta ja vasemmanlta (:

Käsittääkseni homma menee niin että Xenoneissa on vakiona jo korkeuden säätö.

Joo kyllä sitä on jo melko pitkään tullut himoittua mutta nyt päätin että pistetään tuleen vihdoin ja viimein :),eli helmiäis valkonen aristo sieltä saapuu varmaan kesäkuun alkupuolella.

No tossa mikä mulle tulee on jo xenonit kyllä että kai sen sit näkee vasta kun se on saapunut tänne.

s0jranta

Pitäisi olla automaattinen korkeudensäätö vakiona. Ainakin omassani oli. Koitan muistaa huomenna laittaa osanumerot vasemman kätisille xenon umpioille tänne. Olivat noin 250€ kipale Toyotalta.

Eli tarvitsee ainoastaan itse umpiot. Polttimoiden kannat, ballastit, johtosarjat yms. käy vanhoista. Muut valot ainakin itsellä kelpasi sellaisenaan asemalla.

Koitin puljata vanhoista muokkaamallla, mutta ei lyö omasta mielestäni leiville.

EDIT: Reaperin kanssa ilmeisesti tästä jo mailailtiinkin aiemmin. Jos en sekoita henkilöä johonkin toiseen.

multsi

Lexuksesta puuttu ainakin toi korkeudensäädön johtosarja. Köyhdyin pari sataa kun tekivät sen paikallisella toyotan korjaamolla. Muut valot meni läpi täälläkin, sivuvilkut piti lisätä ja takasumarin sain noista takaluukunvaloista kierrättäen ne katkaisijan kautta.
2JZ-GE  Leksa -98

s0jranta

JZS161 JDM:ssä on sivuvilkut ja jopa takasumari vakiona. Ja xenonien kanssa siis alustaan kytketty automaattinen ajovalojen korkeudensäätö. Siis ainakin omassa oli. Ei välttämättä voi esim. joka vuosimalliin yleistää. Omani oli -98. Ja tosiaan jos joutuu kokonaisen xenon ajovalon ostamaan on se tuon 1000€ Pelkkä umpio noin 250€

reaper

Lainaus käyttäjältä: s0jranta - 20 huhtikuu, 2009, 20:32:03
Pitäisi olla automaattinen korkeudensäätö vakiona. Ainakin omassani oli. Koitan muistaa huomenna laittaa osanumerot vasemman kätisille xenon umpioille tänne. Olivat noin 250€ kipale Toyotalta.

Eli tarvitsee ainoastaan itse umpiot. Polttimoiden kannat, ballastit, johtosarjat yms. käy vanhoista. Muut valot ainakin itsellä kelpasi sellaisenaan asemalla.

Koitin puljata vanhoista muokkaamallla, mutta ei lyö omasta mielestäni leiville.

EDIT: Reaperin kanssa ilmeisesti tästä jo mailailtiinkin aiemmin. Jos en sekoita henkilöä johonkin toiseen.

Et sekoita et (: Ollaan kokoonnuttu kaikki nätisti samaan paikkaan. Mitenhän käy mun ledi-takavalojen kanssa, tuli vaan mieleen...

EDIT: Kun oli puhetta siitä että näitä alkaa valua suomeen, kaverini kertoi nähteensä pari Turun seudulla (Naantalissa kai)... Kohta nämä on yleisiä kuin Corollat ;p

reaper

Nyt on Aristo tuotu. Verot sit ku jaksaa joskus kaukana tulevaisuudes, mut oli se hauska työntää vajaat 3tkm Euroopan halki tänne :)

zanardi

Lainaus käyttäjältä: reaper - 04 toukokuu, 2009, 13:22:42
Nyt on Aristo tuotu. Verot sit ku jaksaa joskus kaukana tulevaisuudes, mut oli se hauska työntää vajaat 3tkm Euroopan halki tänne :)
mitäs tuskaa siinä oli.. mukavahan tuollasella on matkaa taittaa...  :yum:
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

MM

Varmasti oli mukava ajella :).Pistähän kuvaa johonkin siitä sun autosta ;)!

Juzzo

Jollen oo ihan väärässä ni eks se ollu tää kyseinen yksilö http://clubaristo.net/forums/showthread.php?t=19245
Toi on kyl priima yksilö :P-<:, toisin prkl ittekin briteistä Ariston jollei semmoista jo löytyis (stn ku myy niitä halvalla)  :thumbsup:
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

reaper

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 07 toukokuu, 2009, 18:51:39
Jollen oo ihan väärässä ni eks se ollu tää kyseinen yksilö http://clubaristo.net/forums/showthread.php?t=19245
Toi on kyl priima yksilö :P-<:, toisin prkl ittekin briteistä Ariston jollei semmoista jo löytyis (stn ku myy niitä halvalla)  :thumbsup:

Kyse on juuri tuosta yksilöstä, oli omastakin mielestäni loisto löytö. Niille joille linkki ei toimi suoraan (käsittääkseni vaatii rekisteröitymisen), tässä on erääntynyt eBay-ilmoitus: http://cgi.ebay.co.uk/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=220371496199

Laitan kuvia jossain välissä kunhan ehdin pesemään sen, meinaa piru noi keskieuroopan ötökät tarttua tiukkaan.

reaper

Ajattelin ilmoitella edistymistä, ihan vaikka piruillakseni.

Katsastus käytetty, ainoat huomautukset on se ettei TÜV:n lapuissa ollut kokonaispaino kelpaa (pitää kysyy Toyotalta iteltään...) ja että toisessa takaumpiossa ei ole mitään hyväksyntämerkkejä (vaikka se selvästi on parillinen toisen kanssa, jossa ne merkinnät on). Toivotaan et tojota antaa massan joka on yli 2100kg, muuten pitäs alkaa hakkaamaan penkkejä ja se nyt vaan ei käy.

Ylihuomenna ois tarkotus mennä tullin sedälle/tädille näyttää ja antaa massa- sekä mittarilukematiedot.

Taski

Lievä offtopic, tässä kun näitä valojuttuja on puitu.

Miten hemmetissä mk1 ristoon vaihdetaan kilvenvalojen polttimot? Klipsut umpioissa kyllä on, mutta mihinkään päin ne kotelot eivät liiku, kun jokin tarraa vastaan puskurin sisältä. Samaten pelkkä lasi ei tunnu liikkuvan mihinkään. Pitääkö nuo vaihtaa sisäkautta purkaen takaluukun verhoilun?
Suksi potkee, jalka notkee, sujulevi sukkelaan.

samsa

Lainaus käyttäjältä: Taski - 23 kesäkuu, 2009, 22:30:13
Lievä offtopic, tässä kun näitä valojuttuja on puitu.

Miten hemmetissä mk1 ristoon vaihdetaan kilvenvalojen polttimot? Klipsut umpioissa kyllä on, mutta mihinkään päin ne kotelot eivät liiku, kun jokin tarraa vastaan puskurin sisältä. Samaten pelkkä lasi ei tunnu liikkuvan mihinkään. Pitääkö nuo vaihtaa sisäkautta purkaen takaluukun verhoilun?

Muistaakseni löytyy myös..  kysymyksiä aristosta tjsp. topic johon tälläiset kysymykset sopii  ;)

Kyl ne ulkokautta ulos tuli..  en vaan nyt muista kuinka  :icon_scratch:
Toyota IlmAristo -93

reaper

Tarina jatkuu, älkää kysykö miksi.

Soittelin AKE:lle ja saan sieltä pian tiedon käykö Lexuksen massat. Henkilö jonka kanssa juttelin asiasta oli sitä mieltä että pitäisi periaatteessa käydä. Katsotaan miten köyhän käy.

Ari

Siis mitä vittua, aristo punnittiin ja omamassa on 1600kg, kokonaismassa 1955kg, 4*75kg=300kg. 1600+300=1900kg, jää vielä 55kg muulle rojulle. Ja silti siitä ollaan tekemässä 3 paikkasta!?  :icon_scratch: Tai sit mulla on huono matikkapää...

Ari

Lainaus käyttäjältä: kaahari - 13 huhtikuu, 2009, 18:12:37
-E / Dot kelpaa

Dotti ei kelpaa sellaisenaan, parkki pitää olla erikseen. Prkl

reaper

Lexuksen paperit ei käyny, mut kävin katsastaa toisaalla ja TÜV lappu kelpas. Nyt kisataan vuosimallista (setä sano 1999, mie sanon 1997 ja auto on 1998), mut se on sekundamurhe se, mul on laput sentää. 5-paikkanen  ;D

Aristo punnittiin mullaki ja paino oli 1800kg, eli ei ihan 1600kg. Papereissaki lukee 1680kg oman mallin kohdalla, mulla on painavammat vanteet, renkaat, tankissa vähä bensaa ja painavampi putkisto yms.

Omassa vuosimalliksi koetan japanin paperien perusteella 1997, joten sit käy DOT. 1998 ja eteenpäin vain E-hyväksyntä kelpaa, ihan niin kuin Ari sanoitki.

MM

Lainaus käyttäjältä: reaper - 09 heinäkuu, 2009, 15:24:03
Lexuksen paperit ei käyny, mut kävin katsastaa toisaalla ja TÜV lappu kelpas. Nyt kisataan vuosimallista (setä sano 1999, mie sanon 1997 ja auto on 1998), mut se on sekundamurhe se, mul on laput sentää. 5-paikkanen  ;D

Aristo punnittiin mullaki ja paino oli 1800kg, eli ei ihan 1600kg. Papereissaki lukee 1680kg oman mallin kohdalla, mulla on painavammat vanteet, renkaat, tankissa vähä bensaa ja painavampi putkisto yms.

Omassa vuosimalliksi koetan japanin paperien perusteella 1997, joten sit käy DOT. 1998 ja eteenpäin vain E-hyväksyntä kelpaa, ihan niin kuin Ari sanoitki.

No niin voin kertoa oman rekisteröinti kokemukseni tältä päivältä mk2 ariston kanssa :),eli mistä alottaisinkaan :D..no auto oli muuten ihan ok kunnossa mutta seuraavien asioiden takia tuli hylsy:

1.ajovalot näyttää liian alas (no noi saa säädettyä)
2.takavalot menee kokonaisuudessan vaihtoon koska auto on 98 joten se ihana E täytyy löytyä sieltä jokaisesta takavalosta :P
3.takasumari puuttuu kokonaan tai sitten yksinkertaisesti joko minä ja se inssi ollaan kummatkin niin käsiä että ei sitä löydetty :D.Auto on kuitenkin vertex joten tuossa se sumari pitäisi olla ???

Eli siinä puutteet minkä takia tuli hylsy,noh noi nyt ei ole mitään vakavia vikoja,toki rahaa noihin takavaloihin vähän taas menee.En tiedä että onko noi mun isommat takavalot joskus vaihdettu koska niistä ei löytynyt mitään hyväksyntiä,ei edes DOT tai SAE ???.luukussa olevissa pienemmissä valoissa on kyllä noi merkinnät mutta nekin täytyy vaihtaa E hyväksyttyihin.

Eli sellasta :).no inssi oli kyllä asiallinen kaikinpuolin eikä mitään kettuilua kuulunut tai turhan päiväsiä juttuja joten siitä iso plussa :icon_salut:.Painoa se katteli papareista mutta ehdotti ihan itse että laitetaanpa puntarille ja katotaan mitä sieltä tulee ja tulihan sieltä se 1800kg kanssa ja auto on siis 5 paikkanen josta olen tyytyväinen :).

no nyt metsästään takavaloja missä E hyväksyntä,kaveri toyotalla töissä joten eiköhän sieltä ihan orkkikset täydy tilata.

Mutta kertokaas nyt vertex toverit että missä se takasumarin kytkin oikein teillä sijaitsee :D???oonko vaan tosiaan niin käsi että en löytänyt/tajunnut missä se on,koska muuten mulla ei sitä ole tuossa.

multsi

Ei ole vertexiä mutta eiköhän se siinä valo viiksessä pitäs olla tai siinä sivupeilien säädön vieressä, siellä mulla ainakin on joku pistoke tyhjänä ja peräkontista löyty toinen kun koukkua asentelin. Multa se puuttuu joten kytkin peräkontin valot normi katkaisijan taakse niin se kelpas.
Ja mun takavalot meni läpi, etuvalot piti uusia.
2JZ-GE  Leksa -98

MM

Ok.Eli siis tää on nyt vähän vielä auki mulle että niiden pienten valojen mitkä on kontissa ei siis normaalisti pitäisi palaa??koska mulla palaa kummatkin kun kytken valot päälle,ei mitenkään normaalia kirkkaampana,mutta mietin juuri että eikö niistä toinen juurikin pitäisi olla ns. takasumari :icon_scratch:.Mulla ei ole mitään muuta kytkintä sumareille kuin viiksessä oleva ja sekin sytyttää etusumarit vaan.

nooh,kai se täytyy joku lamppu sinne viritellä sitten :P.odottelen tässä muutenkin vastausta että mitähän ne lexuksen hyväksytyt valot mahtaa nyt sit kustantaa :ohnoes:

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: MM - 25 heinäkuu, 2009, 16:28:36
Ok.Eli siis tää on nyt vähän vielä auki mulle että niiden pienten valojen mitkä on kontissa ei siis normaalisti pitäisi palaa??koska mulla palaa kummatkin kun kytken valot päälle,ei mitenkään normaalia kirkkaampana,mutta mietin juuri että eikö niistä toinen juurikin pitäisi olla ns. takasumari :icon_scratch:.Mulla ei ole mitään muuta kytkintä sumareille kuin viiksessä oleva ja sekin sytyttää etusumarit vaan.

nooh,kai se täytyy joku lamppu sinne viritellä sitten :P.odottelen tässä muutenkin vastausta että mitähän ne lexuksen hyväksytyt valot mahtaa nyt sit kustantaa :ohnoes:
Tuolla brittien Aristo foorumil on tosta kanssa höpisty -> http://clubaristo.net/forums/showthread.php?t=17375&highlight=foglight
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!

Arppe

Tänään vaihtu 3 paikkaisuus 4 paikkaisuudeksi  :) ja ei ees tarvinnu maksaa operaatiosta mitään  ;D
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 13 elokuu, 2009, 18:54:57
Tänään vaihtu 3 paikkaisuus 4 paikkaisuudeksi  :) ja ei ees tarvinnu maksaa operaatiosta mitään  ;D
:icon_scratch:?????????   :thumbsup: Meekkö likasiin yksityiskohtiin?
Got lip?

Aristo81

Lainaus käyttäjältä: Arppe - 13 elokuu, 2009, 18:54:57

Kelle annoit jotain..............????????????? Muuten mahdottomuus suomessa!! :evil5:

Arppe

Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 14 elokuu, 2009, 01:36:36
:icon_scratch:?????????   :thumbsup: Meekkö likasiin yksityiskohtiin?

Jätetään yksityiskohdat kertomatta, menee muuten liian likaseksi  ;D ;D

Lainaus käyttäjältä: Aristo81 - 14 elokuu, 2009, 11:57:48

Kelle annoit jotain..............????????????? Muuten mahdottomuus suomessa!! :evil5:

Välillä sentään tässäkin valtiossa jokin asia toimii niinkuin sen pitäisi, harvemmin kyllä  :toothy10:
Toyota Alphard MHN10 -02
Lexus GS JZS147 -93

Ex
Toyota Aristo JZS161 -00 LHD
Toyota Aristo JZS161 -97
Toyota Aristo JZS147 -93
Lexus GS300 JZS160 -98

Taski

Tuota, valottaisikohan joku miksi ylipäätään porukka haluaa noita autojaan 4 paikkaisiksi? Itseäni tuo 3-paikkaisuus ei ole lainkaan haitannut, sillä neljää saa tietääkseni tilapäisesti kuljettaa, ja viidettä tuonne takapenkille ei kuitenkaan fiksusti mahdu. Vai olenko täysin väärässä tuossa lainsäädäntöön liittyvässä asiassa?
Suksi potkee, jalka notkee, sujulevi sukkelaan.

Juzzo

Nykyään ei saa edes tilapäisesti kuljettaa rekisteri otteen ylittävää henkilö määrää... Itelläkin toi 5 paikkaseks saaminen oli enemmänkin oman mielenrauhan takia. Yks asia mistä ei tarvitse enempää murehtia  :angel:
Got lip?