D2 alusta celicassa

Aloittaja Gt4Driver, 30 heinäkuu, 2007, 07:50:19

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Gt4Driver

Asensin viikonloppuna gt-fouriin tuon d2 alustasarjan. Kaikki muuten toimii hyvin mutta etupää kolahtaa kun ajaa vähänkin isompaan koloon >:( Onko niissä tosiaanki niin vähän joustovaraa että kolahtaa pohjaan?
Onko kellään ollut samaa ongelmaa?

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Gt4Driver - 30 heinäkuu, 2007, 07:50:19
Asensin viikonloppuna gt-fouriin tuon d2 alustasarjan. Kaikki muuten toimii hyvin mutta etupää kolahtaa kun ajaa vähänkin isompaan koloon >:( Onko niissä tosiaanki niin vähän joustovaraa että kolahtaa pohjaan?
Onko kellään ollut samaa ongelmaa?

Vastaavaa ongelmaa on ilmennyt aiemminkin D2-coilareissa ST205:ssä. Kiinalainen lienee mitannut väärin.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Tazka

Jostain muistan lukeneeni et d2 oli myyny väärin mitotettuja settejä st185 celluunki  ???

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Tazka - 30 heinäkuu, 2007, 12:18:49
Jostain muistan lukeneeni et d2 oli myyny väärin mitotettuja settejä st185 celluunki  ???

Ei kannata sekoittaa mutuja tähän aiheeseen.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

TurboSupe

Sama ongelma D2 alustassa omassa MKIII Suprassa. Kolahdus kuuluu kylläkin jo johonkin matalaan asfalttileikkaukseen/töyssyyn ajettaessa. Eli omasta mielestä ei iskunvaimentimen pohjaan lyömisestä ole kyse. D2-valmistajan nettisivuilla oli ohje kiristää se alimmainen lukitusrengas erittäin tiukalle ettei ääniä pääse syntymään.
Celican ja Supran alustoissa toki eroja..
Supra -89 targa 7M-GTE
Dodge Charger -73 HT 440
Avensis -99 4A-FE
Avensis -03 2,4 STW
Corolla KE-70 -80 2T-GEU
Corolla KE-70 -83 4K
Corolla KE-35 -79 HT
Corolla KE-25 -71 4K
Corolla KE-20 x3
Corona MARK II 18-RG -74
Mazda 818 Coupe + Sedan
Ford Cortina -73 2D 2.0 OHC turbo
Vauxhall Viva HC -73
Fiat 133 x2
Fiat 127 x2

Karvanoppa

Jep itse ajellut reilun vuoden jo D2:lla ja se ääni tulee siitä, että kolahtaa pohjaan. Eli etupäätä ei saa vakiosta tiputettua kuin about pari senttiä vakiosta. Siihen vetää iskarin piukkaan niin on, jos kelpaa. Jos ei niin alusta vaihtoon.
Celica GT-Four -94 Black Racer +300hp +400nm +1,0Bar

Jore

Lainaus käyttäjältä: Tazka - 30 heinäkuu, 2007, 12:18:49
Jostain muistan lukeneeni et d2 oli myyny väärin mitotettuja settejä st185 celluunki  ???

Yhdet klubilaiselle tulleet D2:n ST185 takatolpat oli ainakin väärän pituiset. Madallusta ei ollut vielä paljoakaan kun tolppa otti vetariin kiinni.

-Jore

Karvanoppa

Ongelma on lähinnä siinä, kun ST205:ssa on se SS jousitus edessä niin D2 sarjassa tulee vain iskarin patruunat, jouset ja kierre holkit erikseen jotka pitää modata alkuperäiseen jousijalkaan kiinni. D2 sarjan etuiskari on muistaakseni yhtäpitkä tai pidempi kuin vakio iskari, jolloin pohjaan lyöminen tulee "madaltaessa" (kiertämällä jousilautasta) todella nopeasti vastaan. Eli jos iskari olisi lyhkäisempi edessä kuin vakio ja tulisi erinlailla kuin alkuperäinen (korkkimenetelmä) kiinni jalkaan niin homma klaarautuisi sillä.
Celica GT-Four -94 Black Racer +300hp +400nm +1,0Bar

Gt4Driver

Lainaus käyttäjältä: Karvanoppa - 30 heinäkuu, 2007, 23:09:04
Ongelma on lähinnä siinä, kun ST205:ssa on se SS jousitus edessä niin D2 sarjassa tulee vain iskarin patruunat, jouset ja kierre holkit erikseen jotka pitää modata alkuperäiseen jousijalkaan kiinni. D2 sarjan etuiskari on muistaakseni yhtäpitkä tai pidempi kuin vakio iskari, jolloin pohjaan lyöminen tulee "madaltaessa" (kiertämällä jousilautasta) todella nopeasti vastaan. Eli jos iskari olisi lyhkäisempi edessä kuin vakio ja tulisi erinlailla kuin alkuperäinen (korkkimenetelmä) kiinni jalkaan niin homma klaarautuisi sillä.

Näinhän se tulee. Iskari on yhtä pitkä kuin vakio.
Mikä se ois hyvä sarja eteen? tein?
Nyt tulee jo kiire töihin  :o

Karvanoppa

#9
tein on aika varma valinta eteen/taakse (tuskin löydät vain yksittäin eteen), mutta jos haluu pitää ns. rentona ja kitinät poissa niin suosittelen pysymään erossa coilareista ja tilaamaan teinin jouset ja vaikka konit iskareiksi. Meinaan Uniball yläpäät vievät sitten mukavuuden aika hyvin pois autosta. Tosin tapansa kullakin. Itse ajan coilareilla joissa uniball yläpäät.
Celica GT-Four -94 Black Racer +300hp +400nm +1,0Bar

Gt4Driver

Hyvähän noilla ois ajaa muuten.. Kun ei vaan kolahtais pohjaan.
Mitäs ne katsastus äijät sanoo jos iskarit lyö pohjaan?

ast

Tuskin huomaavat. Enemmän olisin huolissani siitä mitä tapahtuu kun kovavauhtisessa mutkassa on töyssy ja iskarit lyö pohjaan kesken mutkan...

Gt4Driver

 :ohnoes: Juu voi tulla pahaa jälkeä.

JiiPee_

Lainaus käyttäjältä: Gt4Driver - 31 heinäkuu, 2007, 08:02:41
Mikä se ois hyvä sarja eteen? tein?
Mulla on itellä TRDn sarja 4-way säädettävillä iskareilla. Korkeus säätöähän tuossa ei ole, mut eipä sen väliä kun autosta tuli just sopivan matala  :D Muutenkin on todella asiallinen sarja ajaa  8)

Karvanoppa

GT4: älä käytä sitä niin, että se pohjaa... voi mennä meinaan iskari rikki siitä.
Celica GT-Four -94 Black Racer +300hp +400nm +1,0Bar

-tarzi-

tai auto ympäri vauhdissa ::)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Gt4Driver

Karvanoppa.. Mikä sarja sulla on? ja eikö lyö pohjaan?
Myykö kukaan suomessa noita teinin coilareita?

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Gt4Driver - 01 elokuu, 2007, 08:08:32
Myykö kukaan suomessa noita teinin coilareita?

Myy monikin. Itse suosittelisin Powerdosea.  8)
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Karvanoppa

#18
GT4: Sama D2 alusta. Otin sen vaan jäykimmillä etujousilla. Olisko ollut 9.7kg/cm. Ei se pohjaa tosin eipä tää mikään maan imiä olekkaan, mutta olen itse ihan tyytyväinen. Eipä tarvi töyssyjä osumisen takia varoa.

Lisäksi laitoin Eibachin valikoimista apujousen jatkoksi, jolla sain ulosjouston niin, että jousi ei enää pyörinyt/pomppinut välissä vaan pysyy tiukkana pakettina vaikka hypyssä. Toinen kuva vähän huono korkeuden havannointiin, mutta koita saada selvää. Ainoo kuva miltä tänäpäivänä näyttää.
Celica GT-Four -94 Black Racer +300hp +400nm +1,0Bar

Gt4Driver

#19
Tilasin itellekki nuo jäykimmät jouset.. Jospa ei sitte löis pohjaan.

Gt4Driver

Eipä näytä jouset tulevan >:( Elokuun lopussa luvattiin saapuvan, ja nyt eivät enää vastaa spostiinkaan..prk***
Tietääkö Karvanoppa tuon etujousen pituuden?

Hyyti

Tiedän yhden tapauksen ST185:ssa josta meni 80-100km/h vauhdissa takatolpan korvake paskaks. Siitä on joku kuukausi aikaa.

Ps. Ite pistin tilaukseen just kun sain edullisesti suhteilla.  ::)
Celica ST185 -90


Autohalyttimet.net, LaatuOsat.com

Juhutti

Lainaus käyttäjältä: Hyyti - 21 syyskuu, 2007, 11:05:52
Tiedän yhden tapauksen ST185:ssa josta meni 80-100km/h vauhdissa takatolpan korvake paskaks. Siitä on joku kuukausi aikaa.

Ps. Ite pistin tilaukseen just kun sain edullisesti suhteilla.  ::)

Mitäs alustasarjaa porukka vois suositella tohon ST185 celluun ihan varauksetta?

Gt4Driver

Ihan vaan kuuleman perusteella Tein

Scar

Lainaus käyttäjältä: Karvanoppa - 30 heinäkuu, 2007, 23:09:04
Ongelma on lähinnä siinä, kun ST205:ssa on se SS jousitus edessä niin D2 sarjassa tulee vain iskarin patruunat, jouset ja kierre holkit erikseen jotka pitää modata alkuperäiseen jousijalkaan kiinni.

Onko toi modaus hankala tossa?

Retjak

BC racingin iskareita oli kuulemma joutunu hitsaileen kii orkkiksen osiin, eli todella luotettavan olosia modauksia..
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Scar

"Etupään jousilautasen kierre täytyy hitsata kiinni tuohon alkuperäiseen iskariputkeen."

Tollaset ohjeet sain.

Retjak

6gc.netissä on ollut jonkun verran lätinää aiheesta SS ja alustasarjat, sieltä hakua päälle ni pitäs aueta..
Toyota Celica GT-four WRC ST205
ex Toyota Celica GT ST202

Miqqe

Lainaus käyttäjältä: Retjak - 03 maaliskuu, 2010, 15:56:12
BC racingin iskareita oli kuulemma joutunu hitsaileen kii orkkiksen osiin, eli todella luotettavan olosia modauksia..

no toihan on ihan että miten sen hitsaa kiinni, mut eipä oo ainakaan muutamassa autossa vielä pettäny missä tiedän että on toi kierre hitsattu iskari putkeen.
Toyota Supra MKIII (ikuinen projekti)

Raksteri

Lainaus käyttäjältä: Miqqe - 03 maaliskuu, 2010, 20:46:22
no toihan on ihan että miten sen hitsaa kiinni, mut eipä oo ainakaan muutamassa autossa vielä pettäny missä tiedän että on toi kierre hitsattu iskari putkeen.
Niin mihinkäs se sieltä pettäis jos vähänkin ymmärtää hitsauksesta.

Onkos noissa celican d2 coilareissa jäykkyys säätö yläpäässä? jos ei niin mä ottaisin yläpäästä sen verran pois kun tarvii! eipähän kolahtele enää ja saa niin matalan ku haluaa...