Supra Englannista OSA II

Aloittaja viku, 13 lokakuu, 2007, 12:32:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

viku

Eli nettiautossa oli tuo ilmoitus na suprasta -93 vajaa pari kk sitten, otin yhteyttä ja kaupat tehtiin, pari tonnia käsirahaa ja auto tulee kk sisällä kotipihaan.. kk meni odottaen ja aloin kyselemään, no myyjä kertoo millon mitäkin tarinaa, on sorsastus retkiä ym ym.. 6vk kaupan teosta myyjä ilmoittaa että hänen veljensä on lähtenyt englantiin hakemaan supraa, pari päivää siitä myyjä laittaa txt et voi että sentään, supra on hajonnut paluu matkalla, öljyt ja vedet sekaisin. no taas pari päivää odoteltiin ja tuli txt et on saanut kaupan peruttua. ok, odotin siis turhaan 7vk autoa johon oon jo hommannut kaikkea sälää tässä odoitellessa ja nyt sitä ei sitte tulekkaan. nyt tässä odottelen sitte et saanko koskaan tuota käsirahaa taikaisin vai no.. pistää vaan miettimään et onko koko autoa koskaan edes ollu olemassa.. älkää nyt vaan kukaan muu täältä sitte ostako kyseiseltä myyjältä mitään, näyttää netti autossa olevan nytkin 2kpl supria myynnissä samalla kaverilla. joku täältä oli ostanut sen tt mallin, pistä kirjoittaen miten oma kauppas on edenny.

Voin kertoa et vitutus on aika korkeella, ja jos käsirahaa ei näy ni sitä lähdetään sitte hakemaan..

Nimimerkillä: Odotinko turhaan.
-MKIV Supra -94 -myyty-
-MKIV Supra -95

sns

ja se käyttää prepaid liittymä.....

Onni ja lapset !

Kaikki tai ei mitään... Eikä sekään aina riitä...

salmela

että tämmöstä juttua??

NIIN, MÄ OLEN SE MYYJÄ KENESTÄ PUHUT!!

VAI ON TULLU JOS JONKINLAISTA TARINAA?
KERROTTAKOON NYT IHAN KAIKILLE HALUKKAILLE, JOTTA HAKU PITI ENSISUUNNITELMAN MUKAAN TAPAHTUA KUUNVAIHTEESSA.
TÄSTÄ SUUNNITELMASTA JOUDUTTIIN TINKIMÄÄN 5 PVÄÄ.
EIKÄ AIKATAULUMUUTOKSIA YMS VENYTYKSIÄ JOHON VIITTAAT, OLE OLLUT KUIN TÄMÄ 1 !!!

totta on, suprasta menikin öljyt ja vedet sekaisin briteissä, ja ilmoitin siitä sulle välittömästi. olis ilmeisesti pitänyt tehä joku mustalaispatentti ja tuoda auto vaikka trailerilla pihaasi. olisit vissiin sitte ollut tyytyväinen??

tämän jälkeen otimme 3 päivän mietintä/selvitys-aikalisän, jonka aikana veljeni+kaverini selvittivät mahdollista korjauskustannusta briteissä yms. saimme kuitenkin sen pakin (pakistanilainen) kanssa, joka auton myi, sovittua kaupan purun. toki tein siinä heti n.300 punnan tappion.
sen jälkeen oli kanssasi puhetta punaisesta suprasta, jonka olisit vielä perjantaina 12.10  halunnut tilata. en kuitenkaan suostunut myymään/välittämään sitä samaan hintaan sulle, enkä laskenut 1000e sen hintaa!

sovimme perjantaina käsirahan palautuksesta iltapäivällä, mutta oletkin jo näköjään silloin porannut täällä netissä asiasta!!??

TIESIN SINUN ALKAVAN PORAAMAAN TÄÄLLÄ PALSTALLA TÄSTÄ ASIASTA, HALUSIN VAIN VASTAUKSELLANI TUODA JULKI MUUTAMIA FAKTOJA ASIAN ULKOPUOLISILLE, VAIKKAKAAN SE EI VELVOLLISUUTENI OLLUTKAAN.

KYSYMYS ON KUITENKIN VAIN SIITÄ, ETTÄ AUTO HAJOSI, THATS IT! EI VARMAAN MAAILMAN ENSIMMÄINEN SUPRA JOKA ON KANSIVIKANEN:))  , NIINKUIN KLUBILAISET VARMAAN TIETÄVÄT.

JA VOIT TOKI TILATA JAPANISTA, ONNEA, KONTTI SAAPUU EHKÄ ENSI KESÄKSI, JA SEN AUTON KUNTO AIVAN ARVOITUS, JA RAHOJA TUSKIN KELTÄÄN "HO TSI MIOLTA" SAAT TAKAS!!

JA MITÄ TULEE UHOPUHEISIISI KÄSIRAHAN HAUSTA, KERTOO SE AINOASTAAN HENKISEN IKÄSI...

T: PASI SALMELA
P: 041-7708458

P.S. OLIHAN MEILLÄ PUHETTA MYÖS ETTÄ, TUON SEN RECARON TURVAISTUIMEN, NO SE ON OSTETTUNA KAVERIN ETEISESSÄ, MUTTA PAREMPI KUN HANKIT SENKIN JOSTAIN MUUALTA, SAAT SELLAISEN JOSSA SUA EI AINAKAAN HUIJATA...

salmela

pakko laitta vielä uusi "vastaus" koska rupes niin kyrsiin tällänen piirileikki!

jäsenen H..... kaupankin olen valmis purkamaan vaikka tällä sekunnilla, mikäli niin haluat! kanssasihan ei tarkkaa toimitusaikaa edes sovittu, sullahan oli se oma autosi vielä sillon myymättä, ja on kai vieläkin, ainakin niin kerroit just pari päivää sitten. ja muutenkin sen auton tarina hieman eri, niinkuin tiedät, ja aikaa vievä. EI SILTI KUUKAUSIA, JOS NYT SITTEN PELÄSTYIT.. :)  mutta tiedät mitä tarkoitan...

olen sieltä tuonut useita,useita autoja eikä kenenkään kanssa ole tullut ongelmaa, päinvastoin, on ollut kiitollista porukkaa kun olen tuonut varaosiakin miltei omakustannehintaan mukana!

tässä non-tbo tapauksessa nyt vain suoraan sanoen kävi paska tuuri! ja kuten aikaisemmassa viestissäni sanoin, toki se oltas tänne saatu konevikaisenakin, mistä olisi aiheutunut vielä isompi poru! KERROIN KUITENKIN REHELLISESTI MIKÄ TILANNE!!

mutta koska ilmeisesti se auton haku on niin vitun helppoa ulkomailta, niin mikset itse ole hakenut?

minä en elä tällä tuontitouhulla, se on vaan harrastus josta ovat enemmän hyötyneet autojen ostajat kuin minä. ja niin olisi käynyt tässäkin tapauksessa, touhu vaan meni ostajan puolelta täydelliseksi vittuiluksi, ja enää mulla ei ole pientäkään halua tuoda jäsen VIKUCHU:lle mitään autoa vaikka saisin koko kauppasumman etukäteen ilman mitään kuntositoumuksia.

ja katoinpa että olit sä täällä jo aikasemminkin katsonut aiheeliseksi kommentoida jonkun osienhintoja...tietämättä siitäkään mitään!

mulle tulee susta aikavahvasti sellanen kuva että sun nyt vaan pitää porata kaikista maailman asioista, liittyi ne sinuun tai ei...

JA KAIKILLA MEISTÄ, JOTKA OVAT AUTOKAUPPAA TEHNEET MYYJÄNÄ EDES KERRAN, ON OLEMASSA IHAN NIMIKIN SELLASILLE TYYPEILLE....

PISTE!!

V-Racing

tämä asia lieneen loppuun käsitelty ja asian omistajat voivat varmaan jatkaa juttua mailin tai puhelimen välityksellä :police:
Uudenmaan Konehuolto Ky

salmela

olen täysin samaa mieltä, enkä tätä ketjua aloittanutkaan:)) pakko kuitenkin oli kommentoida suoriin syytöksiin! >:(

minut saa puhelimesta kiinni 2h viiveellä jos aihetta on, en kuitenkaan tuijota koko ajan kännykkääni, on mulla muutakin elämää.

ja koska moni näköjän lukee tätä ketjua, niin täysin asian ulkopuolelta viesti eräälle jäsenelle (vanha tuttuni myös) joka laittoi äsken tekstiviestin:

sen turvaistuimen merkki on recaro ja saat tarjota :)

Hartsa

Morjens!

joo...no ei me vielä kauppoja aleta purkaa...on se tähän asti meidän osalta menny ihan hyvin...

Jore

Lainaus käyttäjältä: salmela - 14 lokakuu, 2007, 13:16:43
minä en elä tällä tuontitouhulla, se on vaan harrastus josta ovat enemmän hyötyneet autojen ostajat kuin minä.

No kyllähän tolla nyt aika hyvän tilin tekee jos esim tässä alla olevassa on suomen hinta 3500e enemmän kuin auto briteissä. Ja kyllä ne brititkin tinkivät. Eli verotonta rahaa 2500-3000e lapaseen per auto niin kyllähän tuo pitäisi jo elannossakin tuntua.

http://www.nettiauto.com/1538725

http://search.autotrader.co.uk/es-uk/www/cars/TOYOTA+SUPRA/Ne-2-4-5-6-7-8-27-44-49-53-61-64-67-103-133-146,N-206-4294966972-4294967173/advert.action?R=200739295676011&distance=108&postcode=ML1+2DA&channel=CARS&make=&model=&min_pr=&max_pr=&max_mileage=

-Jore

viku

mistään en sen enempää syytänyt, vaan kuten kerroin en tiedä onko koko autoa ollut olemassa, ja onhan se mahdollista et auto hajoaa matkalla. itse lähden tulevana torstaina hakemaan autoa, eikä tässä ole mitään ongelmaa jos se sovittu käsiraha tulee takaisin.
-MKIV Supra -94 -myyty-
-MKIV Supra -95

salmela

vielä vastaan kerran, sitten asian kommentointi kohdaltani ohi!

jep kyseisistä autoista joren laskemat voitot mahdollista saada, jos ilman minkäänlaisia kuluja pääsee koko reissun tekemään!!! ???

ensinnäkin lennot sinne, asuminen siellä vaikka hotellissa n.100 pvä, bensat, joka vitun kallista briteissä, syödäkin pitäs sitä kallista safkaa, vuokraat auton millä liikut briteissä, yms lukemattomia juttuja.

sen jälkeen ajat auton suomeen, maksat tunnelimaksun ranskaan, oot hotskussa yötä saksassa, parit siltamaksut tanskassa, laivalippu suomeen tukholmasta yms. ja koko tulomatkan bensa.!

aika guru jos teet noilla mun pyytämillä hinnoilla sen vajaa 4000 voittoa.
ja kaijen lisäksi olet vieraassa maassa vieraana, etkä voi luottaa keheenkään! etkä tiedä ylipäänsä mistään siellä mitään!
aika vaikea reissu ilman kuluja voi tulla  ;D

mun paras kaveri on poliisina siellä, joten se helpottaa huomattavasti minua!! :D

piste

Hartsa

Eiköhän tämä asia ala olemaan selvä....  :)

vase

Krister

Mitäs tälle jutulle kuuluu?

Hartsa

siinähän se melko hitaasti etenee....ei olla oltu yhteydessä pariin viikkoon...tain olen yrittäny soittaa myyjälle mutta eipä oo vielä vastattu...pitää nyt katella miten asia etenee....ois vaan hyvä jos tietäis millon supran sais niin vois Kristeriltä tilata korinosia.. :)

viku

juu ite en ole ainaka saanu käsirahaa takas, et onnea vaa
-MKIV Supra -94 -myyty-
-MKIV Supra -95

spl

No kyllä se käsiraha pitäis jo parissa viikossa ehtiä palauttamaan.. Ja jos pitää hallussaan ~2000 euroa toisen ihmisen rahaa, niin kyllä sillon pitäisi pystyä olemaan yhteyksissä monesti 2vk aikana!

Hartsa

joo...eipä mullakaan oo asia edennyt yhtään......

Krister

Ja eikö niin että myyjä ei vastaa puhelimeen tai sähköpostiin kovinkaan ahkerasti? Pitäisi jo hälytyskellot soida tässä vaiheessa...

Krister

Huijareita oikeasti on olemassa, ei sitä usko ennen kuin sattuu kohdalle, voin puhua kokemuksesta kun tein aikoinaan autokaupat kuuluisan Tommi Auran kanssa. Teinä ottaisin yhteyttä poliisiin ja kysyisin onko tällä Salmelalla muita vastaavia tapauksia. Yli kolme kuukautta on jo aika hemmetin kauan pitää 2000e+ vippiä tuntemattomalla kaverilla joka ei edes vastaa yhteydenottoihin.

Krister

Jokos on pojille autot tulleet?

pparkko

Tästä jutusta olisi kiva kuulla updatea...
Autot: http://www.japaneseperformance.fi
Katit: http://www.katti.fi/tilaus.php
[Current Garage]
"25b"
STI Spec DD hawkeye '06
Evo 8 FQ-300 (13,9ke, taxfree)
Legnum VR-4 (5,9ke, taxfree)
Nissan Cima V8 4wd (13,9ke kilvissä)
Toyota Celica '00 (7,9ke)
Perhemöhkö
MR2 AW11 projekti käynnissä..
Rata-BMW E28 535

Hartsa

ei ole vieläkään näkyny autoa....

Tem

Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 04 marraskuu, 2007, 19:44:53ei olla oltu yhteydessä pariin viikkoon...tain olen yrittäny soittaa myyjälle mutta eipä oo vielä vastattu...

Oletko saanut myyjää kiinni tämän jälkeen? Mitä se on kertonut?

Kauanko meinasit odotella?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Hartsa

olen saanut myyjän kiinni...

sanoi että etsii nastarenkaita että saa ajettua suomeen...

pitää nyt vähän aikaa vielä odotella...

ja katella tilannetta...

Tem

Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 19 tammikuu, 2008, 12:35:20sanoi että etsii nastarenkaita että saa ajettua suomeen...

Briteistäkö se niitä etsii? Eikö kitkoilla voi ajaa? ???
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 tammikuu, 2008, 12:43:00
Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 19 tammikuu, 2008, 12:35:20sanoi että etsii nastarenkaita että saa ajettua suomeen...

Briteistäkö se niitä etsii? Eikö kitkoilla voi ajaa? ???

Ja jos oikeesti haluaa ajaa auton maahan, niin näillä keleillä tulee vaikka kesärenkailla.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Krister

Lainaus käyttäjältä: Hartsa - 19 tammikuu, 2008, 12:35:20
pitää nyt vähän aikaa vielä odotella...

ja katella tilannetta...

Kuten sanoin privassakin jo... Itse tekisin jo rikosilmoituksen.

Krister

http://www.iltalehti.fi/uutiset/200801247146358_uu.shtml
Lainaa
Ostajien sinisilmäisyys kummastuttaa viranomaisia.

Hyväuskoisia huijataan nettiajan autokaupassa niin, että se näkyy esimerkiksi Lahden poliisin tilastoissa. Autoa ostavat maksavat etumaksuja saamatta sovittua ajopeliä. Myyntiin annettuja autoja häviää, kun jobbarille luovutetaan myös asiakirjat.

Komisario Martti Hirvonen kummastelee sitä, miten sinisilmäisesti suomalaiset lähettävät etumaksuja ulkomaillekin, kun netistä on löytynyt kiinnostava lääke autokuumeeseen.

- Pahinta voi pelätä, kun vastapuoli alkaa vetkutella ja vedota tuonti- ja tullausongelmiin.

Kansainvälisiä petoksia sattuu myös toiseen suuntaan. Lahdessa on tutkittu juttua, jossa virolaisyritys menetti lähes sata tuhatta euroa, kun suomalainen autokauppa ei tilittänyt isoa autoerää. Sitä ennen ostaja oli toiminut normaalisti ja rakentanut luottamuksellisen liikesuhteen.

Ikäviä lieveilmiöitä liittyy Hirvosen mukaan yhä useammin kotimaisiin autojobbareihin, joiden "toimitila sijaitsee jossakin teollisuushallin kulmassa".

- Kun jobbari on saanut haltuunsa myös kaikki asiakirjat, hän on myynyt auton eteenpäin omaan lukuunsa ja oikea omistaja on jäänyt vaille rahoja.

Isojakin haavoja nuollaan itse

Hirvosen mukaan asianomistajia löytyy usein lisää, kun poliisi lähtee tutkimaan pimeätä tai harmaata autokauppaa.

- Jopa kymmenen tuhannen euron menetyksiä on kärsitty rikosilmoitusta tekemättä, omana tyhmyytenä.

Petoksia pengottaessa on myyjäpuolelta usein paljastunut perinteisiä kirjanpito- ja verorikoksia ja velallisen rikoksia.

- Autojen välittäjillä ei aina ole lainkaan kirjanpitoa tai se on kenkälaatikossa. Verottaja on jäänyt vaille ilmoitusta tai saanut valheellisen tiedon, ettei yritys toimi, luettelee Hirvonen.

Autokaupassa on poliisi törmännyt myös väärennettyihin tulliasiakirjoihin, puhumattakaan kilometrimittarien sormeilemisesta tai kolarivaurioitten peittelemisestä.

STT