Soarer 2.5TT

Aloittaja zeppis, 10 joulukuu, 2007, 17:52:13

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: tuubi - 30 marraskuu, 2010, 14:11:35
Tänään tuli omasta -94 TT sorkusta verot: 1722,44€
Yleinen pyyntihinta: 7280€
En taida valitusta tehdä, vaikka vertailu kohtina käytetyillä autoilla oli kaikilla ajettu vähemmän (47, 134, 120 tkm), kuin omallani (143 tkm). Kai se jotenkin on huomioitu..
4- paikkaseks sain rekisteröityä :toothy10:
Vuosi sitten omassa oli muutaman euron enemmän veroja, mutta eipä kai tuo paha hinta ole. Tietysti voisi olla vähemmänkin.

samsarainen

Lukaisimpa tämän topicin läpi, ja suht paljon tuli hyvää tietoa Sorkun rekisteröinnistä.

Yks juttu jäi vaivaamaan. Itsellä tähtäimessä -97 Sorkku VVTi koneella. Huolenaiheena valot ja vastaavuustodistus.

Eli osaako joku kertoa varmaa tietoa, tarviiko 10/97 käyttöönotetussa Sorkussa, jossa DOT-hyväksynnät laseissa, olla valojen korkeudensäätö?
95 tullu vissiin voimaan tuo korkeudensäätömääräys, mutta jossain nähny tietoa myös nii että 97 loppuunasti kävisi nuo DOTit ilman säätöä.

Ja sitten noista lipuista ja lapuista. Mitä kaikkea vaativat, ja saako sellaisia mistään?

-Sami

_Warman_

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 15 maaliskuu, 2011, 23:21:02

Ja sitten noista lipuista ja lapuista. Mitä kaikkea vaativat, ja saako sellaisia mistään?

Ei hajua mitä tarvii, mutta Toyotalta on ihan turha mitään lappuja yrittää saada, siellä nostetaan kädet pystyyn
MR2 GT-S -92

Sampza

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 15 maaliskuu, 2011, 23:21:02
Lukaisimpa tämän topicin läpi, ja suht paljon tuli hyvää tietoa Sorkun rekisteröinnistä.

Yks juttu jäi vaivaamaan. Itsellä tähtäimessä -97 Sorkku VVTi koneella. Huolenaiheena valot ja vastaavuustodistus.

Eli osaako joku kertoa varmaa tietoa, tarviiko 10/97 käyttöönotetussa Sorkussa, jossa DOT-hyväksynnät laseissa, olla valojen korkeudensäätö?
95 tullu vissiin voimaan tuo korkeudensäätömääräys, mutta jossain nähny tietoa myös nii että 97 loppuunasti kävisi nuo DOTit ilman säätöä.

Ja sitten noista lipuista ja lapuista. Mitä kaikkea vaativat, ja saako sellaisia mistään?

-Sami

oman vvti sorkun kohdalla valot meni läpi sellaisenaan koska niistä löytyi yllärinä tasainen valokuvio ja ei ne minulta vaatinut korkeudensäätöä ja nää valot olivat siis DOT-valot. laseja ei kyllä kukaan minun kohdalla katsonut sen enempää muuta kun et olivat "OK" :)
mulla tuli paprut kaverin kautta ja ne sisälsi TUV-lapun josta löytyy massat jne.. jouduin itse lisäämään sivulokasuojiin erilliset vilkut ja taka-sumarin. näillä eväillä auto meni sellaisenaan katsastuksesta läpi ja pääsin hakemaan veroja.
verojen tulo kesti pari viikkoo ku hain itse henk.koht ne ja rokottivat 1452euroo.
Oldspark Garage

Autoharrastaja
ex-jdm:t Toyota Soarer GT-T VVTi -96, Mitsubishi Legnum VR-4 Type-V -97, Nissan Pulsar GTi-R -90.

Tn2k

ta60 project : sr20det
jz80 kesä käyttis

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 15 maaliskuu, 2011, 23:21:02
Lukaisimpa tämän topicin läpi, ja suht paljon tuli hyvää tietoa Sorkun rekisteröinnistä.

Yks juttu jäi vaivaamaan. Itsellä tähtäimessä -97 Sorkku VVTi koneella. Huolenaiheena valot ja vastaavuustodistus.

Eli osaako joku kertoa varmaa tietoa, tarviiko 10/97 käyttöönotetussa Sorkussa, jossa DOT-hyväksynnät laseissa, olla valojen korkeudensäätö?
95 tullu vissiin voimaan tuo korkeudensäätömääräys, mutta jossain nähny tietoa myös nii että 97 loppuunasti kävisi nuo DOTit ilman säätöä.

Ja sitten noista lipuista ja lapuista. Mitä kaikkea vaativat, ja saako sellaisia mistään?

-Sami
Ei tarvii korkeussäätöä. Dotit kelpaa 97 vuoden loppuun sellaisenaan. Valokuvio oli itselläni vääränpuoleinen, toisilla taas sitten on ollu vissii suora jo japanista tullessaan. Ootko hommaamassa sitä joka on nettiautossa ollu myynnissä jo jonkun aikaa? Oonki ihmetelly aina et miks ei kukaan sitä hae. Hyvännäkönen auto eikä hintakaa mikään mahdoton. Ja VVT-i konetta ei voi kuin suositella :thumbsup:

Sampza

#336
Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 16 maaliskuu, 2011, 10:03:16
Ei tarvii korkeussäätöä. Dotit kelpaa 97 vuoden loppuun sellaisenaan. Valokuvio oli itselläni vääränpuoleinen, toisilla taas sitten on ollu vissii suora jo japanista tullessaan. Ootko hommaamassa sitä joka on nettiautossa ollu myynnissä jo jonkun aikaa? Oonki ihmetelly aina et miks ei kukaan sitä hae. Hyvännäkönen auto eikä hintakaa mikään mahdoton. Ja VVT-i konetta ei voi kuin suositella :thumbsup:

kait ne pelkää riskiä ettei sitä sais kilpiin ku on ns. "erikoinen moottori"  :toothy10: eipä tuon vvti version kilvittäminen tuottanut juurikaan tuskaa ainakaan itselle.
eräs nimeltä mainitsematon hlö/taho sorsii jostain syystä tuota vvti moottoria, kuvauksia lainaten "ei oo kuulemma luonnetta moottorissa ja huonompi virityspotentiaali" :D suoraan sanoen ilmeisesti faktatieto puuttuu ko. moottorista meinaan japanin pään forumeita jne seuranneena
suosivat nimenomaan vvti moottoria. virinokkia saa samalla tavalla kun vanhempaankin 1jz:aan ja kaikkee muutakin kilkettä löytyy jos vaan rahat riittää ja intoo riittää jalostaa :)
itse tykkäsin kovasti omasta vvti sorkusta. joudun hommaamaan uudelleen todellakin tulevaisuudessa!  :thumbsup:

ps. jos olis euroja riipasta taskun pohjalta ni kävisin hakemassa tän mun vanhan soarerin poies vantaalta kuljeksimasta ku on tosiaan nettiautossa myytävänä tällä hetkellä.
http://www.nettiauto.com/toyota/soarer/3821990
Oldspark Garage

Autoharrastaja
ex-jdm:t Toyota Soarer GT-T VVTi -96, Mitsubishi Legnum VR-4 Type-V -97, Nissan Pulsar GTi-R -90.

samsarainen

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 16 maaliskuu, 2011, 10:03:16
Ei tarvii korkeussäätöä. Dotit kelpaa 97 vuoden loppuun sellaisenaan. Valokuvio oli itselläni vääränpuoleinen, toisilla taas sitten on ollu vissii suora jo japanista tullessaan. Ootko hommaamassa sitä joka on nettiautossa ollu myynnissä jo jonkun aikaa? Oonki ihmetelly aina et miks ei kukaan sitä hae. Hyvännäkönen auto eikä hintakaa mikään mahdoton. Ja VVT-i konetta ei voi kuin suositella :thumbsup:

Juu tuota turussa majailevaa havittelen. Viikoloppuna tarkotus mennä kattomaa. Pitää vähä tutkii, ettei turhaa tarvi sit enää ongata. Jos kaikki menee hyvin, ni ens viikolla on soarer pihassa.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: Sampza - 16 maaliskuu, 2011, 10:22:31
kait ne pelkää riskiä ettei sitä sais kilpiin ku on ns. "erikoinen moottori"  :toothy10: eipä tuon vvti version kilvittäminen tuottanut juurikaan tuskaa ainakaan itselle.
eräs nimeltä mainitsematon hlö/taho sorsii jostain syystä tuota vvti moottoria, kuvauksia lainaten "ei oo kuulemma luonnetta moottorissa ja huonompi virityspotentiaali" :D suoraan sanoen ilmeisesti faktatieto puuttuu ko. moottorista

On siinä se pieni riski että tohon VVT-versioon ei niin satavarmaa ole 100% rehellisen todistuksen saaminen. Ei ainakaan vielä viime vuonnakaan ollut mikään itsestäänselvyys. Pikemminkin tuuripeliä.

Paperillahan tuo VVT versio vaikuttaa uskomattoman paljon hienommalta kuin vanha versio, itse en kyllä ole käytännössä huomannut siinä mitään parempaa, päinvastoin.

Oma kokemus pohjaa useisiin kymmeniin yksilöihin normi 1JZ ja neljässä eri korissa olevaa VVT versiota tullut ajettua.
Tosiaan jos putkivirit riittää niin onhan se hieno motti, kuten vanhempikin 1JZ. Mutta toisin kuin mitä jotkut jenkkiforumi-faktat mainostaa, vakioahtimen tuotto loppuu hyvinkin pian kesken. Pitkälle yli 300hv ei sillä mennä.
Ja suuttimia ym. helvetisti vähemmän saatavilla mitä vanhaan versioon. Ainakaan vielä viime vuonna ei muita aftermarket pakosarjojakaan saanut kuin Japanista Kazaman iki 2000e satsin...

Eli vähän kalliimmaksi tulee virittää mitä vanha versio, mutta jos on pörssi tai taidot kunnossa niin ei liene ongelma tekijämiehelle.

Summa Summarum; Itse en kyllä mitään niin paljon hienompaa fiilistä ole saanut VVT versiosta että lähtisin vaikka vaihtamaan sitä vanhemman tilalle.
Eri asia 2JZ VVT:n kanssa, mutta sehän onkin vielä TT toisin kuin 1JZ VVT.

www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

samsarainen

Osaako joku heittää vielä villin arvauksen, et mitä kaikkia lappuja vielä vaativat tuon tuv-lappusen lisäksi? Kysäsin pakettiautopojilta, ni sanoivat ettei sen saannissa pitäis olla mitään ongelmaa.

Tarviiko päästöistä jonkun erillisen todistuksen? Ja riittääkö vöissä Japanissa ommellut lappuset?

Jansqu

pakettiipojilta sain tuvin lappuun päästötkin pyytämällä.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 16 maaliskuu, 2011, 22:11:59
Osaako joku heittää vielä villin arvauksen, et mitä kaikkia lappuja vielä vaativat tuon tuv-lappusen lisäksi? Kysäsin pakettiautopojilta, ni sanoivat ettei sen saannissa pitäis olla mitään ongelmaa.

Tarviiko päästöistä jonkun erillisen todistuksen? Ja riittääkö vöissä Japanissa ommellut lappuset?

Tossa lista jonka käyvät läpi kohta kohdalta:
http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/7D8BE3A1-3E39-45E2-94E0-CFB17A1D7956/0/Lisapoytakirja_M1N1.pdf

TYV lappu kuittaa kaiken, myös turvavyöt ja niiden kiinnistyspisteen.

Takasumari pitää asentaa -93 eteenpäin ja jos katsuri on tarkka niin ajovalotkin korkeudensäädöillä;

"Vain E tai e, M1:jos ei saatavilla DOT käy 31.12.1997 asti."

Muutaman kerran joutunut vaihtamaan E-tuikut jos katsuri tiennyt että on saatavilla niitäkin :(
Korkeudensäätö koskee vain E-tuikkuja.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

El_Paco

Mutta saako soareriin E-tuikkuja? Itse en ainakaan vielä ole törmännyt.

Tem

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 17 maaliskuu, 2011, 08:04:38Mutta saako soareriin E-tuikkuja? Itse en ainakaan vielä ole törmännyt.

Eikös niitä Lexuskaupasta saa? Oliks toi nyt SC300 ja/tai SC400 koneesta riippuen..
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Joni P.

Lainaus käyttäjältä: El_Paco - 17 maaliskuu, 2011, 08:04:38
Mutta saako soareriin E-tuikkuja? Itse en ainakaan vielä ole törmännyt.

Marmoritiskiltä Lexuksen LHD umpiot.

(worst case scenario)
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

El_Paco

Mutta edelleenki onko niissä E-hyväksyntä? Oon aina kuvitellu ettei oo, koska en tiedä yhtään tapausta jossa katastusmies ois niitä vaatinu, vaan aina on dotit kelvannu. Ja oon muistaakseni lukenu, et sc:tä ois myyty uutena vaan jenkeissä. En oo kylläkää ite käyny tiskillä kysymässä, mut edellinen omistaja väitti, ettei E-hyväksyttyjä ole saatavilla.

SEPI

Ja miten toikin asia sitten loppu peleissä menee...

Toyota Soarer Merkkiseen/malliseen autoon ei ole e-hyväksyttyjä valoja olemassa. Mutta lexsus sc300/400 e-hyväksytyt umpiot sopii paikalle.
Niin voiko katsastus mies vaatia laittamaan eri automerkistä sopivat e-hyväksytyt valot..?
Jos laikia luetaan sokeasti, niin ei.
Laissa ei ole erikseen pykälää joka kehoittaa käyttämään eri autonvalmistajan umpioita, jos ne sopivat ja ovat e-hyväksytyt.

Tem

Lainaus käyttäjältä: SEPI - 17 maaliskuu, 2011, 23:20:42Laissa ei ole erikseen pykälää joka kehoittaa käyttämään eri autonvalmistajan umpioita, jos ne sopivat ja ovat e-hyväksytyt.

Eikös sama autonvalmistaja sentään ne tee? ;D

Aika selvästihän se tossa yllä lukee. "jos ei saatavilla" En mä nää mitään tarvetta erikseen määritellä kenen niitä pitää valmistaa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


zeppis

Omassa on kyllä E-tuikut.
Ei ole kukaan tosiaan koskaan kysyny tai pyytäny mitään korkeudensäätöä niihin.
Marmotiskiltä hain ja en ole huomannu vielä miksi se olisi worst case scenario :D
Tuleepahan kuvio kerralla kuntoon ja ei tartte vahailla kirkkaaksi kuoria :)
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: zeppis - 18 maaliskuu, 2011, 07:45:49
Omassa on kyllä E-tuikut.
Ei ole kukaan tosiaan koskaan kysyny tai pyytäny mitään korkeudensäätöä niihin.
Marmotiskiltä hain ja en ole huomannu vielä miksi se olisi worst case scenario :D
Tuleepahan kuvio kerralla kuntoon ja ei tartte vahailla kirkkaaksi kuoria :)

Niinpä, jannut ostelee monen tonnin harrasteautoja ja sitten kyselee kilpaa mistä saa halvimmalla todistuksen, rekisteröinnin, valot ym. 

Itse olen kiitollinen siitä että näitä ylipäätään saa näinkin kivuttomasti rekisteröityä, ennenmuinoinhan puhuttiinkin VTT:n testeistä ja rahaa paloi rekisteröintiin ihan useita tonneja.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

El_Paco

Lainaus käyttäjältä: zeppis - 18 maaliskuu, 2011, 07:45:49
Omassa on kyllä E-tuikut.
Ei ole kukaan tosiaan koskaan kysyny tai pyytäny mitään korkeudensäätöä niihin.
Marmotiskiltä hain ja en ole huomannu vielä miksi se olisi worst case scenario :D
Tuleepahan kuvio kerralla kuntoon ja ei tartte vahailla kirkkaaksi kuoria :)
No sitten mulle on annettu väärää infoo. Satutko muistaa oliko niissä paikkaa korkeudensäätölaitteelle? Onko yleensäkkää missää päi maailmaa ko. Korissa ollut korkeudensäätölaitetta jossain vuosikerrassa? Paljo tuli valoille hintaa?

zeppis

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 18 maaliskuu, 2011, 08:23:02
Niinpä, jannut ostelee monen tonnin harrasteautoja ja sitten kyselee kilpaa mistä saa halvimmalla todistuksen, rekisteröinnin, valot ym. 

Itse olen kiitollinen siitä että näitä ylipäätään saa näinkin kivuttomasti rekisteröityä, ennenmuinoinhan puhuttiinkin VTT:n testeistä ja rahaa paloi rekisteröintiin ihan useita tonneja.

Olen Joni ihan samaa mieltä.
Tosiaan aikoinaan kun ajattelikin, että toisi auton muuten kuin muuttoautona suomeen niin meinas pyörtyä kuluissa. Pelkkä VTT oli siihen aikaan rapiat yli 1600€  :o
Siihen sitten kaikki muu päälle. Ja rahat vittu meni vaikka ei olis leimaa saannukaan  ;D

Paco
Ei ole paikkaa moottoreille ja nuo käy niin uuteen kuin vanhaakin sorkkuun.
Olen kyllä tämän saman jo kirjoittanut tänne joskus vuosia sitten, mutta kertaus on opintojen äiti :)
Hintaa niillä taitaa ovh:na olla joku 480€/kpl
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

SEPI

Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 maaliskuu, 2011, 06:24:28
Eikös sama autonvalmistaja sentään ne tee? ;D

Aika selvästihän se tossa yllä lukee. "jos ei saatavilla" En mä nää mitään tarvetta erikseen määritellä kenen niitä pitää valmistaa.

No tekee tekee, mutta pointti siis se, että ne on kuitenkin paperilla eri auton valot.
Ei Toyota Soareriin, vaan lexus sc300/400
Eli Toyota soareriin, Ei ole E-hyväksytyjä valoja olemassa.
Ymmärrettykö?

Määrittele "Jos ei saatavilla." Minusta ei ole saatavilla, koska kyseiseen automalliin ei ole koskaa tehty E-hyväksyttyjä umpioita.
Jos eri merkkisistä autoista pitää ajovalot ottaa, niin aina on saatavilla e-hyväksytyt kun käytetään rälläkkää.

Siis en halua mitään mielipahaa tuottaa, mutta ymmärrät varmaan pointin...

Eihän tuo mikään hinta ole, kun kaiken kukkuraks saa uudet kiiltävät umpiot. Mutta jos ei halua niitä ostaa vaan tuning malliset niin nuo Dotit käy.

Ollaan trafin isomman herran kanssa asiasta kinattu ja minulla on paperi jossa trafi myöntää olleensa väärässä. Joka sisältää Toyotan maahantuojalta lausunnon.
Jäännöksia tuosta aiemmin mainitsemastani erittäin ystävällisestä ja miellyttävästä ORIKEDON KATSASTUSCENTTERISTÄ!!!!!!!

samsarainen

LainaaJäännöksia tuosta aiemmin mainitsemastani erittäin ystävällisestä ja miellyttävästä ORIKEDON KATSASTUSCENTTERISTÄ!!!!!!!

SEPI, sulla on siis kokemusta Turun katsastusasemista? Tuosta orikedosta on kokemusta itselläki sen verran, et ku ei muuta saanu lappuun kirjoittaa katsastuksessa, niin oli pakko kehittää jotain. Tuloksena siis otteeseen "Etuvilkkupolttimoiden keltaisuus haalentunut"

Eli jos ja kun auto lähtee leimaamaan, onko Turun seudulta jotain suosituksia paikasta?

P.S. Löytyyköhän tämä onnekas foorumilta
TOYOTA SOARER 2.5 3D COUPE AUT N 20110222 19980717 183 3399.90 1118.56

Strabe

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 18 maaliskuu, 2011, 18:53:59
SEPI, sulla on siis kokemusta Turun katsastusasemista? Tuosta orikedosta on kokemusta itselläki sen verran, et ku ei muuta saanu lappuun kirjoittaa katsastuksessa, niin oli pakko kehittää jotain. Tuloksena siis otteeseen "Etuvilkkupolttimoiden keltaisuus haalentunut"

Eli jos ja kun auto lähtee leimaamaan, onko Turun seudulta jotain suosituksia paikasta?

P.S. Löytyyköhän tämä onnekas foorumilta
TOYOTA SOARER 2.5 3D COUPE AUT N 20110222 19980717 183 3399.90 1118.56

Katsopa tätä sivua muutama vastaus ylempää  ;)
JZZ30 vm.91

SEPI

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 18 maaliskuu, 2011, 18:53:59
SEPI, sulla on siis kokemusta Turun katsastusasemista? Tuosta orikedosta on kokemusta itselläki sen verran, et ku ei muuta saanu lappuun kirjoittaa katsastuksessa, niin oli pakko kehittää jotain. Tuloksena siis otteeseen "Etuvilkkupolttimoiden keltaisuus haalentunut"

Eli jos ja kun auto lähtee leimaamaan, onko Turun seudulta jotain suosituksia paikasta?

P.S. Löytyyköhän tämä onnekas foorumilta
TOYOTA SOARER 2.5 3D COUPE AUT N 20110222 19980717 183 3399.90 1118.56

On oikeinkin miellyttävä paikka...
Katsastus asema vieläkin pystyssä määräaikais katsastuksen ja trafin tarkastuksen hinnan.
Olivat ensin maksamassa ja suostuivatkin jo. Mutta jälleen iki ihana katsastusmestari k*nk*re otti yhteyttä.
Ja sanoi, että jos haluaa rahat niin oikeuteen että muuten ei suostuta maksamaan/hyvittämään mitään.
Jos olisin työtön tai olisi muuten ylimääräistä aikaa. Niin voisin tuon suorittaa...
Riita alkoi siitä kun käski kaikki (HUOM: kaikki, paitsi rekisteri kilvenvaloa) valot uusimaan e-hyväksyttyihin.

Mutta Herra k*nk*re on keksinyt myös lisäselvityksiä Riidasta. Tuon päätöksen jälkeen Esim. hän on kertomansa mukaan heti katsastuksen jälkeen soittanut minulle ja kertonut että Dot valot sittenkin kelpaavat.
Harmi vaan, kun ei koskaan ole soittanut. Vaan minä soitin ja sanoin että voin vaihtaa coolerin ja tulla uudestaan (josta siis myös tuli merkintä) mutta valoja en voi vaihtaa e-hyväksytyiksi.
No herra kankare oli löytänyt E-hyväksyttyjä valoja nettiautosta. Mutta ei suostunut kertomaan id numeroa.
Myös tästä on trafi huomauttanut, koska jos autoon on e-hyväksyttyjä valoja saatavilla on katsastusmiehen tehtävä kertoa mistä niitä saa.
Sen jälkeen kun olin uhkaillut että voisin kiusallani asian viedä oikeuteen.  K*nk*re soitti minulle ja kertoi Että kyse vain takavaloista, koska vilkut liian punaiset.

Että sellasta hassun hauskaa siellä suunnalla.
Ja kertaaka ei mennyt hermot, kun kyseisen katsastus konttorin kanssa asioin...


ToniH

Lainaus käyttäjältä: samsarainen - 18 maaliskuu, 2011, 18:53:59


Eli jos ja kun auto lähtee leimaamaan, onko Turun seudulta jotain suosituksia paikasta?



Kaarinan K1 asemaa on kehuttu ite muutaman kerran käyny ei ongelmia. Raision SF-katsastus viime kesänä oli kans kivuton reissu.

Kilvittämiseen en ainakaan raision k1:stä suosittele vaikkakin aiheesta ne huomautukset tuli

Tem

Lainaus käyttäjältä: SEPI - 18 maaliskuu, 2011, 17:58:21Eli Toyota soareriin, Ei ole E-hyväksytyjä valoja olemassa.
Ymmärrettykö?

No ei. ;D

Jos Toyotalta ei saa enää osaa X Sorkkuun, mut iipei on täynnä tarvikeosaa X, niin voitko sä sanoa "Soareriin ei ole olemassa osaa X!"? ;D Tai kun Toyota ei enää tee Sorkkua, niin "Soareria ei ole olemassa"? ;D

Jos olet noin varma asiastasi, niin kysyppä sitten suoraan konttorilta (tai vaikka trafilta), että KUN Toyota tekee Sorkkuun e-hyväksyttyjä etuvaloja, niin onko ne olemassa? Tai oikeastaan, älä kysy, teet äkkiä karhunpalveluksen kaikille Sorkun rekisteröijille. Mutta tajuat varmaan itekin pointin, että on ne olemassa?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


SEPI

#358
Lainaus käyttäjältä: Tem - 19 maaliskuu, 2011, 07:46:31
No ei. ;D

Jos Toyotalta ei saa enää osaa X Sorkkuun, mut iipei on täynnä tarvikeosaa X, niin voitko sä sanoa "Soareriin ei ole olemassa osaa X!"? ;D Tai kun Toyota ei enää tee Sorkkua, niin "Soareria ei ole olemassa"? ;D

Jos olet noin varma asiastasi, niin kysyppä sitten suoraan konttorilta (tai vaikka trafilta), että KUN Toyota tekee Sorkkuun e-hyväksyttyjä etuvaloja, niin onko ne olemassa? Tai oikeastaan, älä kysy, teet äkkiä karhunpalveluksen kaikille Sorkun rekisteröijille. Mutta tajuat varmaan itekin pointin, että on ne olemassa?

No kun EI kertakaikkiaan ole, toyota soarer autoon ei ole e-hyväksyttyjä valoja.
Joo joo kyllä sc300 sopii, mutta ei ne ole toyota soarerin. Sopia voivat mutta eivät ole toyota soarerin umpiot.

Onko Toyota tehnyt Toyota Soarer malliseen autoon E-hyväksyttyjä umpioita?
EI OLE! Onko toyota soarer merkkistä autoa tuotu eurooppaan jotta toyotan olis edes järkeä niitä hyväksyntiä hommata? EI OLE!

Ja kyllä olen varma. Koska näin trafi on toyotalta asiaa udellut ja toyotan lausunto on ollut, että ei ole koskaan tehty, koska on vain japanin sisäiselle markkinalle.
JA tuosta on mustaa valkoisella.

"Ajoneuvon Suomessa toimivan edustajan antaman lausunnon mukaan auto on Japanin markkina-alueelle valmistettu ja, ettei ajoneuvoon ole saatavana E- taikka e- hyväksyttyjä valaisimia.

Liikenteen turvallisuusvirasto katsoo, että katsastustoimipaikan antamassa päätöksessä edellytetty E- taikka e- hyväksyntämerkintä on perusteeton siitä syystä, että oikaisuvaatimuksen käsittelemiseksi pyydetyissä selvityksissä ei ole osoitettu, että ajoneuvoon olisi saatavilla E- taikka e- hyväksytyt valaisimet."

Muoks. lisätty pätkä oikaisuvaatimuksesta.

LiquidStone

Lainaus käyttäjältä: SEPI - 19 maaliskuu, 2011, 08:25:56
No kun EI kertakaikkiaan ole, toyota soarer autoon ei ole e-hyväksyttyjä valoja.
Joo joo kyllä sc300 sopii, mutta ei ne ole toyota soarerin. Sopia voivat mutta eivät ole toyota soarerin umpiot.

Onko Toyota tehnyt Toyota Soarer malliseen autoon E-hyväksyttyjä umpioita?
EI OLE! Onko toyota soarer merkkistä autoa tuotu eurooppaan jotta toyotan olis edes järkeä niitä hyväksyntiä hommata? EI OLE!
Tämähän on pykälien parempi puoli. Eli maalaisjärjellä ajateltuna Soarer ja Lexus SC 300 ovat sama auto, mutta näinhän ei tietenkään ole.

Vähän sama asia kun sanoisi, että K-Sportin ja D2 alustat ovat samoja. Ja samalta liukuhihnaltahan ne tulevat, mutta ovat kuitenkin eri alustoja.