7mgte HKS VPC

Aloittaja jav81, 11 joulukuu, 2007, 12:51:45

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jav81

 HKS VPC. Minkälainen systeemi tuo on? olis tarkotus saada 7mgte koneesta tuo ilmamäärämittari pois. viisaammat valaiskoon/neuvokoon ;D

Krister

Moderoin tuota sun topicciasi hieman..

Noita ei saa enään kuin käytettynä esim Ebaysta tai jenkki supraforumilta. Ihan OK kapistus jos haluaa pitää vakio ECU:n. Eli kytketään vakio ECU:n rinnalle neljällä tai viidellä johdolla. Tuolla voi tehdä karkean seossäädön mutta tarkempaan säätöön pitää rinnalle asentaa HKS GCC tai Apexin S-AFC. Minkä tahansa auton VPC käy Supraan, mutta lastu pitää vaihtaa. Multa löytyy sekä 440cc ja 5550cc suuttimille sopivat lastut jotka voi kopioida. Itsellä nousi fuel cut raja 550cc suuttimien kanssa 1.5bar/540hv+ asti ja tuota voi kikkailemalla nostaa vielä korkeammalle (nostamalla bensanpaineita ja laihentamalla seosta jolloin ECU luulee että koneeseen menee vähemmän ilmaa).

Kannattaa muistaa että VPC ei koske sytytysennakkoon, eli jos meinaa ahtaa yli 1.3bar niin suosittelen vesiruiskua ettei kone pääse nakuttamaan.

Haulla löytyy myös lisää..

Vili

Lainaus käyttäjältä: Krister - 11 joulukuu, 2007, 13:01:57
Moderoin tuota sun topicciasi hieman..

Noita ei saa enään kuin käytettynä esim Ebaysta tai jenkki supraforumilta. Ihan OK kapistus jos haluaa pitää vakio ECU:n. Eli kytketään vakio ECU:n rinnalle neljällä tai viidellä johdolla. Tuolla voi tehdä karkean seossäädön mutta tarkempaan säätöön pitää rinnalle asentaa HKS GCC tai Apexin S-AFC. Minkä tahansa auton VPC käy Supraan, mutta lastu pitää vaihtaa. Multa löytyy sekä 440cc ja 5550cc suuttimille sopivat lastut jotka voi kopioida. Itsellä nousi fuel cut raja 550cc suuttimien kanssa 1.5bar/540hv+ asti ja tuota voi kikkailemalla nostaa vielä korkeammalle (nostamalla bensanpaineita ja laihentamalla seosta jolloin ECU luulee että koneeseen menee vähemmän ilmaa).

Kannattaa muistaa että VPC ei koske sytytysennakkoon, eli jos meinaa ahtaa yli 1.3bar niin suosittelen vesiruiskua ettei kone pääse nakuttamaan.

Haulla löytyy myös lisää..
5550cc suuttimet :o kirjoitusvirhe tais olla vain ;D

Miten oletko sitten käyttänyt apuna seoksien seuraamiseen onko ainoastaan normaali lambdalla ja seosmittarilla vai Laajakaistalla?

Mietin vain vaihtoehtoiseksi tuotteeksi tälläistä:
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=116

Tässä muuten vesiruisku:
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=120

A-Com Oy
Ville.vesamo@acom.fi
050-4114067
------------------------------------------------------
Autohifi,AV- ja valvontatekniikka,äänentoisto,valaistus,trussit,räkit,kotelot,mekaniikka
-------------------------------------------------------
JDM-Factory
ville.vesamo@jdmfactory.fi

jav81

Lainaus käyttäjältä: Krister - 11 joulukuu, 2007, 13:01:57
Moderoin tuota sun topicciasi hieman..

Noita ei saa enään kuin käytettynä esim Ebaysta tai jenkki supraforumilta. Ihan OK kapistus jos haluaa pitää vakio ECU:n. Eli kytketään vakio ECU:n rinnalle neljällä tai viidellä johdolla. Tuolla voi tehdä karkean seossäädön mutta tarkempaan säätöön pitää rinnalle asentaa HKS GCC tai Apexin S-AFC. Minkä tahansa auton VPC käy Supraan, mutta lastu pitää vaihtaa. Multa löytyy sekä 440cc ja 5550cc suuttimille sopivat lastut jotka voi kopioida. Itsellä nousi fuel cut raja 550cc suuttimien kanssa 1.5bar/540hv+ asti ja tuota voi kikkailemalla nostaa vielä korkeammalle (nostamalla bensanpaineita ja laihentamalla seosta jolloin ECU luulee että koneeseen menee vähemmän ilmaa).

Kannattaa muistaa että VPC ei koske sytytysennakkoon, eli jos meinaa ahtaa yli 1.3bar niin suosittelen vesiruiskua ettei kone pääse nakuttamaan.

Haulla löytyy myös lisää..
itellä tällä hetkellä kiinni tuo HKS F-CON.eli vissiin semmonen poxi joka on oman ECUN rinnalla? Apex afc neo(tai mikä ny olikaan nimeltään) olis tarkotus laittaa ja laajakaista lambda. eikös tuo HKS F-CON oo jo aika vanhaa tuotantoa?

Krister

Lainaus käyttäjältä: Vili - 11 joulukuu, 2007, 14:04:48
5550cc suuttimet :o kirjoitusvirhe tais olla vain ;D

Miten oletko sitten käyttänyt apuna seoksien seuraamiseen onko ainoastaan normaali lambdalla ja seosmittarilla vai Laajakaistalla?

Mietin vain vaihtoehtoiseksi tuotteeksi tälläistä:
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=116

Tässä muuten vesiruisku:
http://www.aempower.com/ViewCategory.aspx?CategoryID=120



Joo kirjoitusvirhe, 550cc suuttimet siis kyseessä.

Ei ole kokemusta tuosta AEM:n boksista. Käsittääksen aika uusi kampe ja näyttäisi ettei Supraan ole edes johtosarjaa. Noita vesiruiskuja saa halvemmallakin. Tilasin itselleni tuolta: http://www.alcohol-injection.com/

Itse säätelin omaani kadulla laajakaistan kanssa. Nuo HKS VPC:n geneeriset lastut eivät ole ota huomioon eri turbojen kokoja, nokka-akseleita yms, joten seoksia pitää aina hienosäätää jos esim nostat ahdot 1bar -> 1.5bar, myöskin ilman lämpötila saattaa vaikuttaa seoksiin joten autoon kiinteästi asennettu laajakaista on melkein pakollinen. MAFT PRO tai MAP ECU eroaa niin että pystyt itse tekemään sen "lastun" ECUn sisään ja säätämään sen tarkemmin. HKS VPC on taas helpompi käyttää koska teet seossäädön vain HKS GCC:N tai Apexi S-AFC:n kautta.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Nortti - 18 joulukuu, 2007, 21:44:18
olenko nyt käsittänyt oikein tuon hks f-conin.?
eli onko se siis jonkinlainen valmis purkki,missä jotkut tietyt säädöt sisällä valmiina ja,että niitä ei pysty suoraan itse muuttamaan läppärillä,kuten esim,SMT6 yms.

itesellä tuo vanhan mallin hks f-con supran johtosarjalla ja jollain  modatulla orkkis eculla..

Joo siellä sisällä tai kyljessä on jotkut dippi-kytkimet jotka tekee jotain. Noihin saa myös lastuja HKS:ltä joissa on seoskarttaa optimoitu. S-AFC taitaa ajaa saman asian. Tuohon F-CON:iin pystyy suoraan kytkemään HKS GCC:n jolla voi tehdä hienosäädöt seokselle. 80-luvun tekniikkaa.. HKS VPC mielummin ja ton F-CON:n heivaat helvettiin.

Nortti

joo tai sit pysyttelen tuossa SMT kuutosessa. silläkin tuntuu onnistuvan hyvin tuo säätö..

superpete

mitäs mieltä porukka on tuosta hks f-con pro:sta
eikös se ainakin ole jo melko tuore keksintö :-\
MR2 aw11  harrastepeli.
+ pari muuta tojotaa..

jav81

Lainaus käyttäjältä: Krister - 18 joulukuu, 2007, 21:47:35
Lainaus käyttäjältä: Nortti - 18 joulukuu, 2007, 21:44:18
olenko nyt käsittänyt oikein tuon hks f-conin.?
eli onko se siis jonkinlainen valmis purkki,missä jotkut tietyt säädöt sisällä valmiina ja,että niitä ei pysty suoraan itse muuttamaan läppärillä,kuten esim,SMT6 yms.

itesellä tuo vanhan mallin hks f-con supran johtosarjalla ja jollain  modatulla orkkis eculla..

Joo siellä sisällä tai kyljessä on jotkut dippi-kytkimet jotka tekee jotain. Noihin saa myös lastuja HKS:ltä joissa on seoskarttaa optimoitu. S-AFC taitaa ajaa saman asian. Tuohon F-CON:iin pystyy suoraan kytkemään HKS GCC:n jolla voi tehdä hienosäädöt seokselle. 80-luvun tekniikkaa.. HKS VPC mielummin ja ton F-CON:n heivaat helvettiin.

itellä kyllä lähtee tuo f-con leppään. miltä kuullostais tuo Tatech moottorinohjaus järjestelmä ???.miettiny sitä omaan projektiini jo jonnin aikaa

Tupu

Lainaus käyttäjältä: Krister - 11 joulukuu, 2007, 13:01:57

Noita ei saa enään kuin käytettynä esim Ebaysta tai jenkki supraforumilta. Ihan OK kapistus jos haluaa pitää vakio ECU:n. Eli kytketään vakio ECU:n rinnalle neljällä tai viidellä johdolla. Tuolla voi tehdä karkean seossäädön mutta tarkempaan säätöön pitää rinnalle asentaa HKS GCC tai Apexin S-AFC. Minkä tahansa auton VPC käy Supraan, mutta lastu pitää vaihtaa. Multa löytyy sekä 440cc ja 5550cc suuttimille sopivat lastut jotka voi kopioida. Itsellä nousi fuel cut raja 550cc suuttimien kanssa 1.5bar/540hv+ asti ja tuota voi kikkailemalla nostaa vielä korkeammalle (nostamalla bensanpaineita ja laihentamalla seosta jolloin ECU luulee että koneeseen menee vähemmän ilmaa).

Kannattaa muistaa että VPC ei koske sytytysennakkoon, eli jos meinaa ahtaa yli 1.3bar niin suosittelen vesiruiskua ettei kone pääse nakuttamaan.


Pystyykö tuolla Apex S-AFCII:lla säätämään sytytystä?

Kokko


Tupu

Huonompi homma... Kukahan tuota Apexia osaa säätää, kun tuntuu, että kukaan ei siihen suostu koskemaan? Onko kenelläkään tietoa löytyykö vaikka netistä jostain suomenkielinen tai hätätilanteessa englannin kielinen ohje tuon käyttöön?

johtaja-maja

asennus ohjeita/apuja kaipais tuon hks vpc asennukseen jos jollain olis vinkkiä kuinka asennetaan, yritin tutkia netistä ohjeita ja oli englanniksi eikä kieli oikeen taivu.