JZA70 Supra

Aloittaja Jeeburi, 06 helmikuu, 2008, 22:45:55

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Jeeburi

Terve!

Eli tuommoista MK3 2.5tt R supraa olen tilaamassa japanista. Aika hyvin siitä on löytänyt tietoa googlella, mutta eräs asia on jäänyt vaivaamaan. Minkälainen lukko tuossa suprassa on? Tälläkin foorumilla näyttäisi ainakin pari näitä olevan niin toivoisin, että joku osaa vastata.

Kiittäen

Jesse

Krister

JZA70:ssa on Torsen.

Fyysisesti heikompi kuin MA70:ssä oleva levylukko, mutta toimii paremmin. Tuntuu nuo orkkis levylukot lähes poikkeuksetta luistavan ihan törkeästi ja sisempi rengas huutaa hoosiannaa.

Mistä olet ajatellut tilata JZA70:n ja oletko katsellut hintahaitaria?

Jeeburi

ESV:n kautta tulee auto mulle. Hintahaitari on Japanissa 1500e-6500e. Nyt alkaa tuskallinen 3kk:n odotus, että se auto ilmestyy suomeen  :ohnoes: Aluks oli tarkotus tilata tosta Limited malli, mutta niitä on niin huonosti saatavilla, että päädyin sit tohon R malliin.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Jeeburi - 07 helmikuu, 2008, 17:31:42
ESV:n kautta tulee auto mulle. Hintahaitari on Japanissa 1500e-6500e. Nyt alkaa tuskallinen 3kk:n odotus, että se auto ilmestyy suomeen  :ohnoes: Aluks oli tarkotus tilata tosta Limited malli, mutta niitä on niin huonosti saatavilla, että päädyin sit tohon R malliin.

Joo ESV on kyllä luotettava... Hintahaitari nyt on mitä on Japanin päässä, mutta mikä jää auton loppuhinnaksi suomessa kaikkien kulujen jälkeen?

japex

Jeeburi

ESV:n kanssa oon sopinut, että suomeen tuotuna auto saa maksaa 6200e, sit nopeudenrajoittimen poístoboxi 200e, verot noin 2000e ja kilvitykseen on varattu noin 1000e. Eli kilvissä sellanen reilun 9000e:n auto.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Jeeburi - 08 helmikuu, 2008, 18:12:14
ESV:n kanssa oon sopinut, että suomeen tuotuna auto saa maksaa 6200e, sit nopeudenrajoittimen poístoboxi 200e, verot noin 2000e ja kilvitykseen on varattu noin 1000e. Eli kilvissä sellanen reilun 9000e:n auto.

Kilvitykseen tuskin saat hukkumaan 1000e. Eihän tuohon tarvitse vaihtaa kuin etu-umpiot leimaa varten koska on alle -92. Niitä saa purkuautoista parilla kympillä. Yli 6000e:llä pitäisi saada ja enemmän laitettuja pelejä.

Ero

mullekki tuli nyt just paripäivää sitten tollanen suomeen mutta ei oo vielä tallissa  :toothy10: jos pääsis ens viikolla hakemaan se pois... siin on vakiona bilsteinin alustaki ja recarot ja torsenin perä että noi on ihan kiva plussa autossa ja tolla omalla on ajettu japanissa 95000km ja on vakio ja ihan täydellisessä kunnossa...

ps:kannattaa myös kysyä kuinka kauan kestää tulla jos tilaat http://www.car-imports.fi/ tuolta mulla tuli tuolta
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

celicagts84

Ja mullahan on sitten tommoinen kilvissä oleva.
Siitä torsenista sen verran, että yritäppä pyörittää paikallaan kuivalla asfaltilla ympyrää, yllätyt...
Suoraan vedossa on ok
JZA70,  Z33

Krister

Lainaus käyttäjältä: celicagts84 - 09 helmikuu, 2008, 12:38:08
Ja mullahan on sitten tommoinen kilvissä oleva.
Siitä torsenista sen verran, että yritäppä pyörittää paikallaan kuivalla asfaltilla ympyrää, yllätyt...
Suoraan vedossa on ok

Kyllä tuo mutkatielle ja radalle sopii paremmin kuin luistava Ma70 levylukko. Torsenissa ei siirry voimaa ulommalle pyörälle jos sisemmällä pyörällä ei ole pitoa.

celicagts84

Eli kun siis yrität vaikka suoralla tiellä kääntyä suunnasta a suuntaan b, niin laita ne kumit savuamaan jo ennen käännöstä.

Muulla tavoin seurauksena on semmoinen epätoivoisen näköinen lukottomalla autolla tehty käännös, sisempi kevenee ja jauhaa tyhjää eikä käännykään niinkuin piti ja kaverit huutaa vieressä jotain lukon puuttumisesta.

Yritä siinä sitten korjata huutamalla että tässä on torseeni....turhaan.
JZA70,  Z33

Ero

eli onko toi torsen sitte niinku ihan paska vai ???
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

Krister

Lainaus käyttäjältä: Ero - 10 helmikuu, 2008, 15:19:10
eli onko toi torsen sitte niinku ihan paska vai ???

Mun mielestä se on hyvä, mutta ei välttämättä aina pure kiinni jos toisella puolella on pitämätön alusta tai kykällä yrittää saada pyörimään paikoillaan.

Uldiz

Jatkan tähän topikkiin aiheesta; JZA70 etupyörän laakeri. Onkohan sama laakeri kuin MA70 mallissa? Jos on niin mistä olette laakerit hommanneet??

SKF tarjoaa MA70 laakeria yhdelle puolelle hintaan 247€ :ohnoes:

Onko jollain edullisempaa vaihtoehtoa tiedossa ;D

Jeeburi

Nyt on ajettu viikko supralla ja olis pari kysymystä. Käykö JZA70 supraan MA70 supran alapallo nivelet? Mistä voi johtua että, puhaltimesta ei tule ollenkaan lämmintä? Jäähdtytin nesteet on tarkastettu ja lämmötkin ovat normaalit ajossa. Kyllä se supra on mahtava peli ajaa  8) Oon täysin tyytyväinen ostekseeni  :icon_rr:

jaskah

Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 06 kesäkuu, 2008, 17:43:46
Jatkan tähän topikkiin aiheesta; JZA70 etupyörän laakeri. Onkohan sama laakeri kuin MA70 mallissa? Jos on niin mistä olette laakerit hommanneet??

SKF tarjoaa MA70 laakeria yhdelle puolelle hintaan 247€ :ohnoes:

Onko jollain edullisempaa vaihtoehtoa tiedossa ;D

muistatko ollenkaan mikä oli skf:n laakeri tyyppi, sitä kautta rupeet vertailee toisia, esim: timken ja fag, jtn tietoo saattaa mullakin olla kun oon laakerikaupassa töissä...