MR2 aw11 - mk1

Aloittaja Lehtonen, 21 toukokuu, 2008, 10:47:20

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Lehtonen

Katukilpuria on tehnyt jo pitkään mieli. Harkinnan jälkeen olen päättänyt keskittyä AW11 korisen misterin hankintaan.
Autolla olisi kiva päästellä mutkaisille maanteille ja vaikkapa ahvenistolla.
Lyhyen koe-ajon jälkeen eräällä vakioyksilöllä, tuntui että vaatimukset se onnistuisi täyttämään paremmin kuin hyvin.

Onko täällä kirjottelevilla kokemuksia mk1 Mr2:sta?

Koeajettussa takkusi kuitenkin vaihteisto, mutta ilmeisesti seisomisen syytä se.. vähän pilasi fiilistä.
Tämä suomiauto on ollut pitkään omistajallaan ja pidetty ihan hyvin.
Korin puolesta kaikki oli kunnossa ja ruosteita ei pieniä pinta juttuja lukuunottamatta ollut.

Poislukien jakohihnan vaihtoa, joka on pahasti myössä. 4AGE ei kuitenkaan ota hihnan katkeamisesta itseensä?
Kone vissiin pitää laskea pois autosta, jotta mahtuu vaihtamaan?

Pakoputkea joka oli paikattu tahnalla, vaikka olikin tehty kunnolla, mutta kuitenkin. Onko kokemuksia vaikka kilpuripuolelta mitä tähän saa pulittaa putkistosta?
Voihan sen ns. bulk-osistakin tehdä. Valmiista tosin voi maksaa vähän extraakin.

Kertokaahan lisää mitä paikkoja kannattaa tutkia..
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

Tem

"Onko täällä kirjottelevilla kokemuksia mk1 Mr2:sta?"

Mjuu, muutamastakin..


"Koeajettussa takkusi kuitenkin vaihteisto, mutta ilmeisesti seisomisen syytä se.. vähän pilasi fiilistä.
Tämä suomiauto on ollut pitkään omistajallaan ja pidetty ihan hyvin.
Korin puolesta kaikki oli kunnossa ja ruosteita ei pieniä pinta juttuja lukuunottamatta ollut."

Miten se vaihteisto takkusi? Paljonko siinä oli kilsoja?

Se Tojon orkkispohjamassa on pirun hyvä kätkemään ruostetta. Koitappa painella ihan reilulla voimalla, että onko oikeasti kovaa peltiä, vai antaako periksi.


"Poislukien jakohihnan vaihtoa, joka on pahasti myössä. 4AGE ei kuitenkaan ota hihnan katkeamisesta itseensä?
Kone vissiin pitää laskea pois autosta, jotta mahtuu vaihtamaan?"

Juu, ei osu venat mäntiin. En oo ite hihnaa vaihtanu, mutta väittävät sen onnistuvan paikallaankin.


"Pakoputkea joka oli paikattu tahnalla, vaikka olikin tehty kunnolla, mutta kuitenkin. Onko kokemuksia vaikka kilpuripuolelta mitä tähän saa pulittaa putkistosta?
Voihan sen ns. bulk-osistakin tehdä. Valmiista tosin voi maksaa vähän extraakin."

Janspeedin putki on yks harvoja, mistä on oikeasti mitattu jotain tehohyötyä. Se tosin korvaakin koko putkiston, eikä pelkästään takapönttöä. Ei voi muistaa hintaa, joitain satasia, mut alta viiden kuitenkin.


"Kertokaahan lisää mitä paikkoja kannattaa tutkia.."

Lukemisen arvoinen sivusto: ;)
http://shell.deru.com/~sgn1/AW11/AW11.htm

Sikälihän toi on ihan perustojo, että tekniikka on korollasta ja niin on pellitkin. Eli jos kori on ok, ni tekniikka kestänee, jos vaan on huollettu.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Lehtonen

Tää oli 256tkm ajettu.
Öljyt oli viimeksi vaihdettu n.3v sitten, mutta sen jälkeen on ajettu vain muutamia tuhansia.
Ja lämmettyään alkoi pykälät mennä helpommin sisään. Vissiin vaihteisto toimii vaijereilla jotka ohjaavat sitten vipuja.
Pitää tutkia! Viittaisi jotenkin tohon öljyyn.. Sai siis vähän ohjailla voimakkaammin pykäliä.

Tää oli ruostesuojattu uudestaan 2003 tai jotain, vissiin ihan kunnolla tehty.
En pohjaan päässyt kunnolla katsomaan, jos menen katsomaan toisen kerran, niin syynään tarkemmin.

Valot eivät muuten laskeutuneet. Viimevuonna vielä toimivat. Voivathan ne olla jumissakin.
Kuulin toiselta MR-harrastajalta, että voisi valokytkinkin päässyt löysäksi.

Aika hyvin tätä kuitenkin oli monta vuotta pidetty, viimesimmät vuodet tosiaan ollut hyvin vähällä käytöllä.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

Tem

"Tää oli 256tkm ajettu."

Koitappa semmosta, että ajat vitosella ja pidät kättä vaihdekepillä. Sitten vuorottelet vedon ja moottorijarrutuksen välillä. Jos keppi heiluu, tai jopa pompsahtaa pois vaihteelta, niin lootalla saattaa olla kilsat täynnä.

Jos siellä on väärää öljyä, niin toivottavasti ei ole kauhean pitkään ajettu niillä..


"Vissiin vaihteisto toimii vaijereilla jotka ohjaavat sitten vipuja."

Jep.


"Valot eivät muuten laskeutuneet. Viimevuonna vielä toimivat. Voivathan ne olla jumissakin."

Ne jää joskus käytön puutteesta pikkasen jumiin ja sitten ohjauselektroniikka toteaa niiden vievän liikaa virtaa, eikä aja niitä väkisin. Molempien lähellä on sellainen "nuppi", mitä kiertämällä niitä saa ajettua käsin eestaas. Liikauta valoja sen kautta ja koita sitten valokytkimestä uudestaan, luultavasti toimii taas.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Lehtonen

#4
Uskosin että oikeat öljyt on lootassa sisällä, sen verran hyvin omistaja ollut autostaan perillä.
Aika huolella rempattu vuonna 2003. No johan siitäkin on aikaa.. mutta eipähän ehkä sitten menisi niin paljon kuluvaa osaa.

Kävin motarilla kokeilemassa myös tuossa koeajon lomassa, eikä vaihteet pomppineet pois. Ehkä vielä rajumpaa kättä vaatisi.

Tokihan parit seikat (yllättäen) mietityttää ja niihin uppoisi pätäkkää..
Eli talvirenkaat ehtoopuolella, jakohihna vanha, pakoputkisto voisi mennä vielä hetken.

Leimaa oli vielä puoli vuotta ja jatkoleiman tulisi irrota kivuttomasti. Tinkiähän sitä pitää ja jos sopivasti hinta tippuisi voisi tuo olla hyvä peli.

Pitää nyt miettiä haluaako laittaa paritonnia extraa tohon käyttikseen vai tähän tulevaan 2.autoon/rataprojektiin.

Koska pari tonnia lisää ja rupee saamaan vähemmän ajettuja joissa sitten yleiskunto vielä parempi.
Toisaalta tolla rahalla vaihtaa GZE tekniikan, mikäli tuo vaparin laatikko vain kestää..

EDIT: lodju C-50 vanhemmissa (<87) ja uudemmissa C-52 joka on remmissäkin sama..
Eikä lähetä keulimaan liikoja heti.

MR2 on meinaan yksi harvoja autoja (tässä hintaluokassa) jotka sopii aika kivasti käteen alkuunsa.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

pparkko

Kyllä mä leluksi suosittelen misteriä, on aivan loistava vehje ja sillä kiusaa ainakin ahvenistolle paljonkin tehokkaampia autoja :)

Lehtonen, mikäli päädyt ostamaan tuon niin 1kpl orkkisputkistoja löytyy multa.

Pasi
Autot: http://www.japaneseperformance.fi
Katit: http://www.katti.fi/tilaus.php
[Current Garage]
"25b"
STI Spec DD hawkeye '06
Evo 8 FQ-300 (13,9ke, taxfree)
Legnum VR-4 (5,9ke, taxfree)
Nissan Cima V8 4wd (13,9ke kilvissä)
Toyota Celica '00 (7,9ke)
Perhemöhkö
MR2 AW11 projekti käynnissä..
Rata-BMW E28 535

rämeairo

Ja tohon mk1 saa valmiin asennus sarjan 3S-GTE tekniikalle jos nälkä kasvaa oikein kunnolla... Mutta itse lähtisin 20 tappisen tekniikan suuntaan jos pitäis saada lisää jerkkua.
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

vipu83

20 tappiset perseeseen...4agze pakokaasuahtimel 200kw tulee pelkäl cooleril ja turbon laitol...bensanpaineen säädin ja supran suuttimet

Lehtonen

Tän hankinta on nyt jäissä toistaiseksi. ( Rupee toi käyttöautokin oleen taas ihan kiva kadulla).

GZE/GTE tekniikka olisi varmaankin se massive-bang-for-buck.

Mutta vaparillakin on erittäin hyvät ominaisuudet..

Ollaan kuitenkin kuulolla asiasta.
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

Aw11

Täältä suunnalta myös positiivisia kokemuksia alias Misteristä. Omassa 20 venanen blacktop kone hieman kutiteltuna. Auto ei ehkä kuitenkaan maailman paras ole talviautona. Kesällä kyllä kiva kiusata isompia ja käyttöautona on palvellut erittäin luotettavasti. Suosittelen lämpimästi!  :)