Non Turbo supran turbotus

Aloittaja hullu, 22 toukokuu, 2008, 19:44:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

lekonna

#30
1000hp ja 600hp speksi on hieman erilainen, soppoo pitää saada lisää, isompi ahti ja jäykemmät nokat. ja en pistäis eaglen veivejä 1000hp vehkeesen vaikka ne todistetusti sen kestääkin. kumpaakaan en tekis avaamattomalla vakioalakerralla. ja ennenkö pussihousut rupee kertoilee että ameriikan serkku on penkittäny miljaardi hp vakioalakerralla, niin totean että aivan sama, kyseessä on mun mielipide.

elikkäs noin 12-13ke tommonen perus "kaikki on tehty" homma ja sekin osittain kiinalaisilla osilla.

sitten jos kyseessä on tosiaan vapari aihio niin siihen saa samantien ruveta miettimään uutta laatikkoa (3ke) lukkoperää (1ke) ja jarruja, ja sitä abs helvettiä.

edit: otin listan veke, sopii paremmin jäsen puolen topiceihin.
mkiv 6spd tt

kalle7876

Vapari konettahan ei voi ahtaa TT.n osialla
Kansi on täysin eri, osat ei sovi sinnepäinkään
Laadukkaat pakosarjat , Holsetit yms...     www.kkdmotorsport.com 

2JZ-GTE 1697 hv     

7.13s 315km/h    402m   
European fastest mk4 Supra
     0-100 km/h     1.45s
100-200 km/h     1.82s
200-300 km/h     3.31s

Ostetaan LHD svap osat mk4.een !! 0400857781



https://www.facebook.com/pages/KKDmotorsport/110225448999567

SUPR4MAN

Jos Neloskoppaa alkaa turbottamaan, onko aivan välttämätöntä vahvistaa alakertaa, ja jos on niin mitä välttämättömiä toimenpiteitä rojekti sisältää

Osmo

Lainaus käyttäjältä: SUPR4MAN - 29 lokakuu, 2012, 11:18:53
Jos Neloskoppaa alkaa turbottamaan, onko aivan välttämätöntä vahvistaa alakertaa, ja jos on niin mitä välttämättömiä toimenpiteitä rojekti sisältää

CrazyDriverilla oli kattava lista jossain foorumin syövereissä. Ainakin mäntien öljyruiskut puuttuu ja joku öljykanava piti porata lohkoon.
MKIV tt 6spd jdm

OspreY

turbon männät on myös hyvä olla jos meinaa ruiskut tehdä koneeseen. Tarvitset myös öljyn tulon ja paluun turbolle.  Kai sitä voi ajaa ilmankin noita, ja vaikka muilla vaparin osilla.
Mutta miksi jättää tekemättä kunnolla, jos kerran meinaa ruveta virittämään moottoria.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

TmiJKaas

#35
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 29 lokakuu, 2012, 11:54:04
CrazyDriverilla oli kattava lista jossain foorumin syövereissä. Ainakin mäntien öljyruiskut puuttuu ja joku öljykanava piti porata lohkoon.

Ei jaksais joka viikko jollekkin tätä samaa listaa kirjottaa joten olkoon yleisellä puolella, alla omasta mielestäni aika kattava juttu aiheesta,
ei täydellinen ja tosiaan vaihtoehtoja on olemassa, joten ei herneitä  :thumbsup:


Tuossa kopioituna toisesta aiheesta:

Minkä ikäinen vapari kyseessä?

Olikohan 96 vai 97 asti vapareissa w58 loota (5-lovinen), jos ei ole 6-speed loota nii itse en lähtisi edes turbottaan.

Tämä toki vain oma mielipiteeni vaikka itsellä ihan ok kokemuksia w58 lootasta kohtuullisilla tehoilla/väännöillä, kunnon
kytkimiä vaan ei meinannut löytää. Eikä se muutenkaa kauhee kestävä loota ole ainakaan v16x verrattuna.

Vaparin muutto singleksi on iso projekti, lohkoon pitää porata reikiä (yhdistää pääöljykanavat, tehdä ahtimelle paine linja ja jos tahtoo niin
lisätä mäntien jäähdytys öljysuihkut jotka gte koneessa on). Männät on eri, kansipahvi on eri.
Bolt-on imu ja pakosarjoja ei helppo löytää koska ge ja gte koneissa on täysin erimalliset kannet.
sytkäjärjestelmä, yms täysin eri.

LISÄYS: Nykyään tuntuu kyllä imu- ja pakosarjoja ge-turbo käyttöönkin löytyvän mutta "lisää rahanmenoa" tietää.
Varsinaisesti suurin ongelma on siis että toiseen pääöljykanavaan ei tule öljyä GE lohkossa, voi sen ahtimen
öljynpaineen toki muualtakin ryöstää mutta jos öljyruutat haluaa ym. niin menee koneistus hommiksi. Muuten perus
lohko ja kampiakseli on täysin samat, on vain jätetty GE:hen koneistamatta nuo muutamat jutut. On noita muutama
tullut tehtyä, tällä hetkellä juuri taas sellaista eräälle teen. Vaparin männistä ei tietoa miten kestää turbokäytössä,
toki puristus myös koneissa eri ja se kansipahvin paksuus.

Halvemmalla pääset ostamalla täydellisen gte koneen jonka muutat singleksi jos et twininä halua ajella.

Muutoskatsastus tietenkin sitten oma lukunsa vtt testeineen ja muine todistuksineen.  :evil5:

Viiisaammat tarkentakoon, lisätköön ja korjatkoon...

Vaihtoehtojahan kyllä on jos välttämättä haluaa rakennella ja on sitä monenlaisia nähty ja tehty. Tuossa nyt oli omat mietteet.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

TmiJKaas

#36
No heitetään nyt päästä taas nopsaa osalista mitä tarvii jos haluaa katulaillisen ge - singleturbo swapin tehdä, niin että se on koneen osalta OMASTA MIELESTÄNI kunnolla tehty ei kuitenkaan mitään hipo osia tms. vaan ns. välttämättömät olettaen että edelleen ajat 98e5 polttoaineella. Hintoja en laita kun osia on monen laatuisia ja hintaisia.

Lohkoon pääöljykanavien yhdistys
Öljysuihkut + niille paikkojen koneistus lohkoon
Ahtimelle öljynpaine koneistus lohkoon
GTE-öljypumppu (ge pumpussa ei paikkaa kampiakselin tunnistimelle) tai vaihtoehtoisesti erillinen triggeri kampiakselille
Kannen tiivisteen vaihto
Turbon männät ja veivit (mahdollisesti ns. aftermarket kamaa jos isot tehot haussa)
Pakosarja
Ahdin
Hukkaportti
Cooleri
Coolerin putket
Pakoputkisto
(blow off tms)
(Imusarja)
Jakaja sytytyksen poisto
Triggeri imunokalle (liipaisu)
Moottorinohjain (täysin ohjelmoitava)
Laajakaista lambda
Isommat suuttimet + tukki
Bensapumppu
(bensalinjat)
Kytkin (myöhemmin loota kun w58 antautuu)
Puolat + sytkävahvarit
Johtotöitä jonkinverran
Koneen tiivisteet (stefat, yms)
(kun koneen kuitenkin avaa niin muut perus koneistukset yms)

ABS:en rakennus jos ei ole abseja vakiona
VTT päästömittaukset leimalle
Tehomittaukset leimalle

Tosta äkkiä heittäsin arvion että n. 10t euroa + absien rakennus usean tuhannen paitsi jos saa jostain käytettynä koko setin napoineen yms + tehonmittaus satkun tms + vtt about 2000eur / yritys
Eli kyllä sen 20 tuhanteen varmaan tekee kun ei se VTT testeistä kuitenkaa ekalla mene läpi :)


Toinen vaihtoehto: (EN suosittele)


Pakosarja
Ahdin
Hukkis
Cooleri+putket
Suuttimet
Laajakaista
Piggypack seosten ohjaukseen
Öljynpaineen ryöstö ahtimelle suodinjalasta tms
Pakoputkisto

ABS + VTT päästöt + tehonmittaus

Ja taas meni kymppitonni, ahtopaineet pidettävä pienenä että kestää vaparinpuristukset+bensiinin tms. Tai sit ajelee etanolilla mutta si tarviis ehkäpä muita muutoksia, b-pumppua, täys moottorinohjaus yms.

Molemmissa vaihtoehdoissa jonkun toki pitää säätääkkin se moottori jossei suju itseltä ja sekään ei ole halpaa varsinkaa jos tarvii sellaset kartat saada tehtyä että menee vtt testeistäkin läpi, kylmäkäytöt yms kivat yksityiskohdat.


Jotain saattoi unohtuakkin mutta lyhyesti osta GTE malli suoraan niin on helpointa tai tee koko koneen vaihto GE -> GTE ( tässäkin vaihtoehdossa todistusten hommausta, absien rakentaminen yms mukavuudet)
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

SUPR4MAN

Kiitos kattavasta vastauksesta!

BnK

Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 29 lokakuu, 2012, 14:11:22
No heitetään nyt päästä taas nopsaa osalista mitä tarvii jos haluaa katulaillisen ge - singleturbo swapin tehdä, niin että se on koneen osalta OMASTA MIELESTÄNI kunnolla tehty ei kuitenkaan mitään hipo osia tms. vaan ns. välttämättömät olettaen että edelleen ajat 98e5 polttoaineella.....
.......
ABS + VTT päästöt + tehonmittaus.........

Jos Ny en iha väärässä ole, ni kone swapattuun ei tarvitse VTT päästöjen mittausta, Dynolaput mukaan ja vastaavuus todistukset osista joita on päivitetty vastaamaan TT mallia, E-tyyppihyväksyntä osia on pakko käyttää ja E- laput pitäs vissiinki olla mukana. Moni tälläinen tieto voi hieman riippua katsurista, että miten asiat hoituu. Sinkutukseen tosin vissiinkin tarvitaan sittemin nuo päästöt?

Siitemmin tuohon 98e5 asiaan... aikas ison listan olit värkänny osista, ja RE85 käyttöön riittää vähimmillää bensanpaineen nosto (pumpuilla ja suuttimilla jotta syöttö saadaan kohdilleen) sekä sytkän uudelleen ajoituksella. Toki olisi erittäin suositeltavaa rakentaa polttoainelinjat uudelleen materiaalista joka kestää korkean etanolipitoisuuden, sekä täysinohjattavan moottorinohjaimen (AEM EMS, MegaSquirt jne jne) asentamista, että voi laittaa auton toimimaan NS FlexFuel tyyliin.

Suurimman osan noista olit tuonne jo maininnut, niin mikäs tuossa nyt sittemmin estäis samantein hyppäämään siihen RE85:n käyttöön? 

Tuosta RE85:sta oon kuullut viimeaikoina sellaista huhua, ettei sitä enään läpäistä katsastuksissa, ei ainakaan kaikkialla?!

Korjatkaa jos olen väärässä!  :thumbsup:
Supra MkIV ´95 vapari Kottikärry

Japso

JZS147 6spd
www.500whp.net

AnttiT

Lainaus käyttäjältä: Japso - 29 lokakuu, 2012, 20:04:11
Olet väärässä.
Juu, nyt kävi semmonen homma BigBeni, että olet valitettavasti väärässä. Eipä mullakaan tähän muuta, hyvää päivänjatkoa sinulle.

TmiJKaas

#41
Lainaus käyttäjältä: BigBeni - 29 lokakuu, 2012, 19:22:28

Suurimman osan noista olit tuonne jo maininnut, niin mikäs tuossa nyt sittemmin estäis samantein hyppäämään siihen RE85:n käyttöön? 


Eipä mikään varsinaisesti estä tietenkään mutta ite ainakin nostaisin ruttua enkä ajais vakio männillä RE85 kanssa, ei mulla tähän pätevää syytä ole
ja sinänsähän vaparin ruttu ois aika hyväkin RE85 turbokäyttöön.

En muutenkaan ite ole tuon RE85 kannalla, syistä joita en ala tässä kovin tarkasti erittelemään. Sanotaan nyt kuitenkin vaikka niin että osalista olisi kuitenkin hiukan
erilainen itselläni RE85 käyttöön ja sitten kannattaa tietää kuinka sen koneen rakentaa ja säätää... voipi muuten mm. alakerran laakerit olla ihmeissään jo
muutaman tuhannen kilometrin jälkeen.  >:D

Ja joo ge-gte swappi ei kai välttämättä tarvi VTT mittauksia jos on tekniikka vaihdettu täydellisenä kaikkine saastelaitteineen ynnämuineen. Tietty riippuu
konttoristakin että tietääkö ne edes mitä kaikkee siinä kuuluisi olla yms. tuskin kovin moni ainakaan tietää. Mutta vastaus oli lähinnä ge - turbotukseen.

Lainaus käyttäjältä: BigBeni - 29 lokakuu, 2012, 19:22:28
aikas ison listan olit värkänny osista

Listan laajuus johtuu siitä että noin sen itse tekisin jos olisi pakko tehdä, oli siinä se toinenkin osalista millä sen kyllä saa rokkaamaan suht edukkaastikkin jos ei abs, vtt ynnä muita katsastukseen liittyviä kuluja lasketa mutta niiden kanssa homma menee omasta mielestä järjettömäksi. Enkä sit tiä kui pitkäikänen tollanen "pika" turbotus on.

Ja tosiaan oon noita muutamille tehnyt joten jotain luulen noista myös tietäväni, en toki kaikkea, aina oppii uutta  :thumbsup:




Mutta nämä tosiaan omia näkemyksiäni, jokainen saa tietenkin tehdä niinkuin haluaa. Toivottavasti "alkuperäiselle" kysyjälle oli tuosta kuitenkin osviitaksi ja/tai avuksi.
Toyota Supra 3.0i turbo man. 1988 *R.I.P.*
Toyota Supra 3.0i turbo targa aut. 1991 *R.I.P.*
Toyota Supra mkIV - *myyty*
Toyota Carina II 1989 - *R.I.P.*
Toyota Soarer 2.5i tt man. 1993 - Kesä käyttis
Toyota Soarer - Projekti
Toyota Carina II 1992 - käyttis

SubLine

bigpeni jos sä rakenneat huom "rakennat" etkä swäppää konetta ja jos sä saat sen leimalle ja muutoskatsastettua niin voin tarjota sulle hesen alennuslippuja tai vaikka mäkkärinkin lippuja, ihan vapaa valintaisesti.

Taidat olla ihan tekijämiehiä kun on faktatkin hyvin hallussa. Muista sitten varmistaa että laturi toimii ja hihna on paikoillaan ja pyörii  :)
No remorse

Noc

MKIV turbo V160

El_Paco

Sovitaanko nyt pojat porukassa, ettei kukaan turbota sitä vaparikonetta, vaan halutessaan muuttaa vapari turboksi vaihtaa sen koko koneen gte-malliin? Jooko?

Enriquez

#45
Siis itseäni tällä foorumilla on ihmetyttänyt alusta asti tuo, "älä laita siihen turboa, osta TT malli" huutelu?!?!
Mitä sillä on väliä jos joku tahtoo turbottaa vaparinsa ja maksaa itsensä siitä kipeäksi ja nähdä paljon vaivaa siinä? Mitä sitten? Antaa kysyjän suunnitella ja miettiä vaihtoehtoja ja vastataan siihen kysymykseen.

Kun tästä kysytään miten tämä voitaisiin toteuttaa ei kysyjä varmasti halua kymmentä vastausta jossa lukee että "oisit ostanut TT:n".
Jos olet ostanut suoraan TT:n eikä sinulla ole tietoa asiasta mitä tässäkin topicissa alunperin kysyttiin niin mielestäni voisi miettiä
vaihtoehtoa olla kokonaan vastaamatta yhtäänmitään.

Ei mulla muuta.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 30 lokakuu, 2012, 10:48:13Kun tästä kysytään miten tämä voitaisiin toteuttaa ei kysyjä varmasti halua kymmentä vastausta jossa lukee että "oisit ostanut TT:n".

Jos mä kysyisin hippifoorumilla miten kuuseen kiivetään paljas perse eellä, ni mä haluisin kuulla, jos vaihtoehtona olis hissi.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


SubLine

Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 30 lokakuu, 2012, 10:48:13
Siis itseäni tällä foorumilla on ihmetyttänyt alusta asti tuo, "älä laita siihen turboa, osta TT malli" huutelu?!?!
Mitä sillä on väliä jos joku tahtoo turbottaa vaparinsa ja maksaa itsensä siitä kipeäksi ja nähdä paljon vaivaa siinä? Mitä sitten? Antaa kysyjän suunnitella ja miettiä vaihtoehtoja ja vastataan siihen kysymykseen.

Kun tästä kysytään miten tämä voitaisiin toteuttaa ei kysyjä varmasti halua kymmentä vastausta jossa lukee että "oisit ostanut TT:n".
Jos olet ostanut suoraan TT:n eikä sinulla ole tietoa asiasta mitä tässäkin topicissa alunperin kysyttiin niin mielestäni voisi miettiä
vaihtoehtoa olla kokonaan vastaamatta yhtäänmitään.

Ei mulla muuta.
Juu mutta se on se on 1% kuka sen tekee. Siis tuo on vaan pelkkää huutelua että nyt tehdään. Vähän niinkun nää 1000hp virittäjätkin. Paljon puhetta tyhjästä.
No remorse

AMI

Lainaus käyttäjältä: SubLine - 30 lokakuu, 2012, 13:36:25
Vähän niinkun nää 1000hp virittäjätkin. Paljon puhetta tyhjästä.

Niin Koisteli! Suu kiinni!   ;D
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Tapio.L.

#49


Jatkakaa

Kristian

Lainaus käyttäjältä: Tem - 30 lokakuu, 2012, 10:57:06
Jos mä kysyisin hippifoorumilla miten kuuseen kiivetään paljas perse eellä, ni mä haluisin kuulla, jos vaihtoehtona olis hissi.

Hymyilin ääneen :D

BnK

Lainaus käyttäjältä: SubLine - 30 lokakuu, 2012, 00:03:03
bigpeni jos sä rakenneat huom "rakennat" etkä swäppää konetta ja jos sä saat sen leimalle ja muutoskatsastettua niin voin tarjota sulle hesen alennuslippuja tai vaikka mäkkärinkin lippuja, ihan vapaa valintaisesti.

Taidat olla ihan tekijämiehiä kun on faktatkin hyvin hallussa. Muista sitten varmistaa että laturi toimii ja hihna on paikoillaan ja pyörii  :)

:thumbsup: Hyvä heitto oli, ihan nauroin.
En väittäis itteäni tekijämieheks, mut olen toki yrittäny tutustua aiheeseen mah. hyvin. Vissiinkin kaikki aiheeseen liittyvä asiallinen kommentointi auttaa alkuperäistä kysymystä? Toki nyt selkestästikkin, olin vähintään osittain, väärässä mutta kaipa tuolta jotain hyödyllistä tuli myös sanottua kaikkien näiden muitten tarkkojen luetteloiden kanssa :icon_scratch:.

Toivottavasti homma sujuu.
Supra MkIV ´95 vapari Kottikärry

Enriquez

#52
Lainaus käyttäjältä: Tem - 30 lokakuu, 2012, 10:57:06
Jos mä kysyisin hippifoorumilla miten kuuseen kiivetään paljas perse eellä, ni mä haluisin kuulla, jos vaihtoehtona olis hissi.

:-[
No jos sä kysyt miten kuuseen kiivetään paljas perse eellä, niin oletuksena haluat myös kuulla hipeiltä tekniikoita puuhun pääsemisestä ja miten muilla on moinen suoritus onnistunut?
en mää lähde tuomitsemaan, harrastukset kullakin...


Lainaus käyttäjältä: SubLine - 30 lokakuu, 2012, 13:36:25
Juu mutta se on se on 1% kuka sen tekee. Siis tuo on vaan pelkkää huutelua että nyt tehdään. Vähän niinkun nää 1000hp virittäjätkin. Paljon puhetta tyhjästä.

Tuo on täysin totta ja luultavasti tämän jälkeen kun kuulevat miten iso homma joka maksaa on kyseessä niin ostavatkin suoraan sen halvimman TT:n mitä nettiautosta löytyy. Mutta
periaatteena tälle olise ettei kaikkien tarvitse mielestäni toistaa samaa asiaa topicista toiseen vaan vain vastata suoraan alkuperäiseen kysymykseen jota juurikin tässä topicissa kysyttiin.

Tem

Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 31 lokakuu, 2012, 12:24:41periaatteena tälle olise ettei kaikkien tarvitse mielestäni toistaa samaa asiaa topicista toiseen

Toihan se olis ihanne, että yks sanois ja asia menis perille.

Mut ihan järjestäen nää vaparit turpottajat on tyyppejä, jotka keksii mielestään hienon idean säästää rahaa ja hakevat idealleen kannustusta. Jos yks tai kaks sanoo, et ei kannata, ni ne on vaan kateellisia huutelijoita. Sitku "kaikki" sanoo, et mieti nyt oikeesti, ni aletaan vasta miettiä, et oisko tosiaan noin.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


laamaporo

#54
Lainaus käyttäjältä: Enriquez - 31 lokakuu, 2012, 12:24:41
Mutta
periaatteena tälle olise ettei kaikkien tarvitse mielestäni toistaa samaa asiaa topicista toiseen vaan vain vastata suoraan alkuperäiseen kysymykseen jota juurikin tässä topicissa kysyttiin.

Surullinen fakta kuitenkin on se, että täsmälleen vastaava topic ilmestyy 1-2kk välein foorumille. Eihän vastauksista vastaajia voi syyttää. Saman aiheen toistaminen kymmenissä topiceissa ruokkii kyllä itse itseään.


Lainaus käyttäjältä: Tem - 31 lokakuu, 2012, 12:43:53
Jos yks tai kaks sanoo, et ei kannata, ni ne on vaan kateellisia huutelijoita. Sitku "kaikki" sanoo, et mieti nyt oikeesti, ni aletaan vasta miettiä, et oisko tosiaan noin.

Nimenomaan jos kaikki vastaajat on erimieltä niin silloinhan niiden täytyy olla väärässä ;)

1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


Coutsi

#55
Kuten lekonna ja CrazyDriver tuossa jo on asian hyvin ilmaissut, sen lisäksi jos haluaa viisautta kitkeä tästä viestien sekamelskasta ja jumalattomasta määrästä offtopiccia, niin vaihtoehtoehdoiksi jäävät seuraavat:

Tehotavoite ~500-600hp = Osta TT kone (automaattilootalla)

Tehotavoite lähempänä / yli 1000hp = Viritä vaparikoneesta, koska joudut kuitenkin vaihtamaan kaiken oleellisen mikä tekee eron TT ja vaparin välille (vaihdelaatikkona sitten TH400/Powerglide tai Manuaali aski, hintaa kertyy jokatapauksessa).

Olisiko nyt tämä asia tarpeeksi lyhyesti mainittu, ettei tarvitse mankua enempää.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

kika75

 
Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 31 lokakuu, 2012, 18:18:14
Kuten lekonna ja CrazyDriver tuossa jo on asian hyvin ilmaissut, sen lisäksi jos haluaa viisautta kitkeä tästä viestien sekamelskasta ja jumalattomasta määrästä offtopiccia, niin vaihtoehtoehdoiksi jäävät seuraavat:

Tehotavoite ~500-600hp = Osta TT kone (automaattilootalla)

Tehotavoite lähempänä / yli 1000hp = Viritä vaparikoneesta, koska joudut kuitenkin vaihtamaan kaiken oleellisen mikä tekee eron TT ja vaparin välille (vaihdelaatikkona sitten TH400/Powerglide tai Manuaali aski, hintaa kertyy jokatapauksessa).

Olisiko nyt tämä asia tarpeeksi lyhyesti mainittu, ettei tarvitse mankua enempää.
:thumbsup:
Mika Kelloniemi 045 6345338

SubLine

Lainaus käyttäjältä: Coutsi - 31 lokakuu, 2012, 18:18:14
Kuten lekonna ja CrazyDriver tuossa jo on asian hyvin ilmaissut, sen lisäksi jos haluaa viisautta kitkeä tästä viestien sekamelskasta ja jumalattomasta määrästä offtopiccia, niin vaihtoehtoehdoiksi jäävät seuraavat:

Tehotavoite ~500-600hp = Osta TT kone (automaattilootalla)

Tehotavoite lähempänä / yli 1000hp = Viritä vaparikoneesta, koska joudut kuitenkin vaihtamaan kaiken oleellisen mikä tekee eron TT ja vaparin välille (vaihdelaatikkona sitten TH400/Powerglide tai Manuaali aski, hintaa kertyy jokatapauksessa).

Olisiko nyt tämä asia tarpeeksi lyhyesti mainittu, ettei tarvitse mankua enempää.
Mutta eikös TT osat mene paremmin kaupaksi ja niistä saa sentään rahaa  :3some:
No remorse

Osmo

Lainaus käyttäjältä: SubLine - 01 marraskuu, 2012, 02:12:37
Mutta eikös TT osat mene paremmin kaupaksi ja niistä saa sentään rahaa  :3some:

Juu mut ei noilla viritysasteilla enää paljoa lompakossa tunnu jos sinne tupsahtaa sillon tällön viiskymppiä tai satku jostain ylimääräsestä osasta.

Ite ostaisin silti sen TT moottorin ennemminkuin rupeisin vääntää tuota vaparia, olis sit kerralla kunnolla tehty.
MKIV tt 6spd jdm

Juzzo

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 01 marraskuu, 2012, 08:37:54
Juu mut ei noilla viritysasteilla enää paljoa lompakossa tunnu jos sinne tupsahtaa sillon tällön viiskymppiä tai satku jostain ylimääräsestä osasta.

Ite ostaisin silti sen TT moottorin ennemminkuin rupeisin vääntää tuota vaparia, olis sit kerralla kunnolla tehty.
Mutta kylhän nyt harrastamisen ilosta maksaa sen ylimääräsen pari tonnia  :icon_biggrin:

Itse asiaan: Jos nyt oikeesti puhutaan big hp koneen rakentamisesta, niin itse saattaisin lähteä rakentaan jostain Lexus vapari JZ:sta kun voisi olettaa et lohko on vuosien varrella joutunut paljon pienemmälle rasitteelle. Vrt. joku bpu tt kone, joka jo on ollut 20v. rasitteella...
Got lip?

Lainaus käyttäjältä: Sound Performance;8655788Wrong,  Garrett created the sphere.... then God copied Garrett and made the Earth!