Non Turbo supran turbotus

Aloittaja hullu, 22 toukokuu, 2008, 19:44:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

vahka

Ajattelin tehdä tt swapin tohon vapariin mutta kuinka vaparis toi 5v laatikko ja perä kestää sitä tt konetta sitten? :icon_scratch:

OspreY

tee autojäsen hakemus, niin pääset lukemaan lisää aiheesta. Silloin haku vastaa varmasti kysymyksiisi.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

kika75

Lainaus käyttäjältä: vahka - 12 maaliskuu, 2013, 20:33:55
Ajattelin tehdä tt swapin tohon vapariin mutta kuinka vaparis toi 5v laatikko ja perä kestää sitä tt konetta sitten? :icon_scratch:
Hyvin kestää :)
Mika Kelloniemi 045 6345338

Osmo

Lainaus käyttäjältä: vahka - 12 maaliskuu, 2013, 20:33:55
Ajattelin tehdä tt swapin tohon vapariin mutta kuinka vaparis toi 5v laatikko ja perä kestää sitä tt konetta sitten? :icon_scratch:

Kestää molemmat.. Tos on vaa jonku verran duunia.
MKIV tt 6spd jdm

Mikkis

Hyvin on kestäny jo pari kesää pienellä tehon lisäykselläkin. Pakko oli kokeilla vaparin orggis kykimellä mut se luisti heti, ny on kevlari ja tuntuis pitävän. Ainoo mikä on hanurista ni linkkuun ei vapari perällä oikein pääse..

hempp2_

Tarvii herätellä tätä vähän.

Eli muiden vapari koneiden turbotusta on harrastettu meidän tuttavapiirissä jo jokunen vuosi. Esimerkkinä volvon B230A omavalmiste tehdasuusi, kasiventtiilikone nykyisellään noin 10:1 puristukset, tulokset e85 polttoaineella 440hv, sama merkki, b21a, 400tkm, hoonaus ja uudet männänrenkaat, 8.5:1 teho 392 hv. opel 2.0 cih 430 hp...

Nyt olis sitten 2jz-ge:n vuoro.
Mua kiinnostaisi se että miksi useimmilla foorumeilla sanotaan että vakio kannentiiviste on pakko vaihtaa paksumpaan jos aikoo ahtaa enemmän kun puoli baaria?
Onko kannentiiviste itsessään heikko vai onko tää tätä Amerikan Joe meninkiä että pakko olla matalat puristukset kun ei saa kunnolla puristuksia kestävää bensaa, eikä ole säädettyä sytkää niin aina paukkuu tiivisteet nakutuksen takia tai joku muu vastaava syy???

Kumminkin noi jeesuksen aikaiset volvon koneet on kestäneet kovillakin ahdoilla ilman isompia ongelmia, siitä huolimatta että palotilan muoto ja kannen virtaus on epäedullinen verrattuna 2JZtaan... En haluaisi pilata hyvin heräävää korkeapuriste moottoria pudottamalla puristuksia 1980 luvun turboautojen tasolle.

PS tämä ei tule toyotan koppaan joten ei tarvi miettiä päästöjä tai abseja. Samaisesta syystä ei voi käyttää TT moottoria lähtökohtana, koska vertailuteho ei sitä salli.

Coutsi

Suurinosa NA-T huonoudesta on vain tuulesta temmattua, varsinkin jos kone käydään läpi. Kannentiivisteen paksuudessa on eroa (0,4mm vs 1,35mm), mutta kyllä se siellä kestää. Etanolia tankkiin ja ahdot kaakkoon, kokeilet kauanko kestää ennen kuin veivit antautuu.
Aristo JZS147 6spd TT @ 1127rwhp

hempp2_

Olis kiinalaiset H-profiilit...

aattelin että sen ei tarvi kestää kun 6-700 hp

mikälie

onko tuo na-t miten vaikea saada suprassa katsastettua että eikö sitä voi vaan muutoskatsastaa että ois kone vaihdettu ;D

hempp2_

Laillinenhan se ei ole mutta jos papereilla ja siistillä toteutuksella menee läpi muutoskatsastuksesta niin sit se menee siitä läpi, mutta voi narahtaa innnokkaan inssin tutkimuksissa.

Esim heittää GTE moottorin kannen ja ahtimet + yms... Jos odb testiä ei ole mahdollista näihin tehdä niin moottorinohjaus voi olla vaikka MS...

Tiedän että noin on tehty vähäpäästöiseen 240-sarjan volvoon perusmoottoria vaihtamatta turbotus, siinä käytännössä pultattiin ahdin+pakosarja koneeseen kiinni ja porattiin öljynpaluu lohkoon auki sitten original välijäähdytin, putket ja katti putkeen. Automaattilaatikkoon shift kit modi. Sitten modattu original johtosarja kiinni ja MS hanskalokeroon. Kaverilla oli kuitti turbomoottorista

Se meni läpi katsastuksesta, mutta narahti seuraavana vuonna kun ahdin oli vaihtunut gt28rs-ahtimeen ja välijäähdytin kiinalaiseen.

Mutta kun palautti ahtimen vakioksi niin taas mentiin, katsastus piti toteuttaa vaan toisella asemalla...


hempp2_

Tarvis toi suuttimisto laittaa sellaiseen reilaan että kone saa ahdoilla tarpeeksi ainetta.

Kuinka voin käyttää "normaalisuuttimia"?

Katsoin kiinankaupasta ja ebaystä noita bensatukkeja, niissä oli huonosti specsejä että mitkä suuttimet niihin käy.

Ilmeisesti löytyy holkkeja joilla voi muutta peräpään sopivaksi 11mm reikään suutintukissa, mutta mites sitten imusarjan pää?

Kumminkin original suuttimet on tarkoitettu painettavaksi imusarjaa vasten ja normi suutin tiivistyy "poteron" reunoihin O-renkaalla

laamaporo

Lainaus käyttäjältä: hempp2_ - 06 helmikuu, 2014, 21:26:10
Kuinka voin käyttää "normaalisuuttimia"?

Tarkoitat aftermarket-suuttimia siis? Täytyy tietää suuttimen pituus, sekä ylä ja alapäiden halkaisija (joko 11mm tai 14mm). Lyhyempien suuttimien pituutta sekä yläpään halkaisijaa on muutettavissa jatkoadapterilla, jota saa molemmilla halkaisijoilla. Tukkien mukana tulee yleensä nuo sovitinrenkaat, jotka tulevat imusarjan puolelle:


1994 Toyota Supra MKIV TT 6spd Eurospec 3.4L
1988 Toyota Supra Turbo MKIII 5spd Eurospec
2012 BMW M550d


hempp2_

Tuosta mitat:


Eli perus noin 72mm pitkä ja suutintukin 13.5 mm reikään...

Tem

Lainaus käyttäjältä: mikälie - 06 helmikuu, 2014, 20:40:07onko tuo na-t miten vaikea saada suprassa katsastettua että eikö sitä voi vaan muutoskatsastaa että ois kone vaihdettu ;D

Tosi helppoo, kohtuuhelppoo, kohtuuvaikeeta, tosi hankalaa, ei onnistu.

Riippuu ihan miltä inssiltä kysyt, ne tulkkaa asioita niin eri tavalla. Kannattaa ehkä suosiolla käydä juttelemassa just siellä, missä meinaat katsastella. Tai sit tehä vaikeimman kautta lakipilkkua nussien, että menee varmasti joka paikassa läpi.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


lekonna

niinku oot varmaan tästä ketjusta siis lukenu, käytännössä ge vs gte lohkoissa on pieniä eroja, eli öljyruutat puuttuu vaparista sekä öljykanava pitää porata auki jos haluaa niitä käyttää. ge kansi virtaa vähän huonommin ylhäällä ja jako on erilainen pakosarjassa.

Ihan hyvin se 2jz kestää puristuksia ja etanolia.
mkiv 6spd tt

Jusba

Mutta onkos niistä öljyruutista sit hyötyä :icon_scratch:
Club 200mph with 7M

hempp2_

On niistä hyötyä, ääritilanteessa niiden mäntää jäähdyttävä kapasiteetti on melko huomattava, lisäksi pidemmällä tähtäimellä öljyruiskun voiteleva vaikutus vähentää kulumista huomattavasti.

Mutta uskoisin että niiden vaikutus korostuu vasta rata-, maili- varttimaili pelissä niin paljon että niillä olisi hetkelliseen kestoon merkittävää vaikutusta, yleensä katuautossa loppuu ensin polttoaineen syöttö, voimansiirron kesto, pito tai joku muu komponentti.

Eli jos se seos meinaa mennä muutenkin laihalle, välijäähdytin ahdistaa, ahdin on tapissa turbiini- ja kompurapuolelta ja kone kiertää enemmän kun 300tkm ajetut venttiilinjouset antaisivat periksi en usko että sen öljyruiskun siellä männän pohjassa mitään auttavan.
Näin totesi kaveri joka kärsi totaalituhon bemarin M30 koneen kanssa viime kesänä, kun joku junnu vittuili sille että kun tämä virittää jeesuksen aikaista moottoria jossa ei ole nykyaikaisia komponentteja, kuten esim niitä öljyruiskuja.