greddyn speed limiter eliminator mkiv

Aloittaja raneri, 23 toukokuu, 2008, 12:12:40

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

raneri

elikkäs miten tuo greddyn speed limiter eliminator type A asennetaan mkiv supraan. Johdot sain kyllä paikoilleen ja rajoittimen pois mutta minkäs laiset säädöt siihen poksiin viel pitää laittaa kun 3 vaihteella vähän ennen tehoaluetta rupee nykii ja välillä moottorin vikavalo syttyy ajon aikana mutta kun käynnistää auton uudelleen niin se häviää. :'( :'( :'(
pälä pälä plää

Krister

Lainaus käyttäjältä: raneri - 23 toukokuu, 2008, 12:12:40
välillä moottorin vikavalo syttyy ajon aikana mutta kun käynnistää auton uudelleen niin se häviää. :'( :'( :'(

Ootko katsonut että mikä koodi tulee? Voi olla että on fuel cut.

vase

Vikakoodi tod näk juontaa tiensä speed sensoriin. Kolmosvaihteen nykimis ongelmaa on esiintynyt muillakin kun nopeusrajoitin on poistettu - perin outo ilmiö. fuelcutti tuon selittäisi, mutta noita on esiintynyt fuelcutin poiston jälkeenkin.

raneri

mistäs sen nyt sit näkee että mikä koodi se on. Tossa muuten ajelin kaupungissa eikä valo syttynyt mutta heti kun meni moottori tielle ja ajo ~120 vähän aikaa tasakaasulla niin heti sytty
pälä pälä plää

vase

Lainaus käyttäjältä: raneri - 24 toukokuu, 2008, 02:42:45
mistäs sen nyt sit näkee että mikä koodi se on. Tossa muuten ajelin kaupungissa eikä valo syttynyt mutta heti kun meni moottori tielle ja ajo ~120 vähän aikaa tasakaasulla niin heti sytty

Tuo on taatusti Code 42: Speed Sensor

Vikakoodit voi katsoa näin: http://mkivsupra.net/vbb/showthread.php?t=35920

Jos et ole tuonne jo rekisteröitynyt niin kannattaa. Siellä on myös tietoa speed sensor vikakoodin aiheuttajasta ja sen korjaamisesta.

3 vaihteella tapahtuvasta nykimisestä/pätkimisestä vielä sen verran, että kannattaa koittaa laittaa supra "TTC" moodiin jolloin eliminoidaan kaikessa yksikertaisuudessaankin monimutkainen turbojen sekventaalisysteemi. Tämän jälkeen ahtimet tulevat peliin siis samaan aikaan, eikä vuorotellen. Mikäli auto näin toimii niin ongelma on todennäköisesti turbojen ohjauksessa, letkuissa tmv. Monet ttc moodia kokeiltuaan eivät siitä halua tosin enää luopuakkaan. Tuossa ohjeet tämän suorittamiseen. Helppo ja nopea tehdä sekä kätevä palata myös takaisin sekventaalisysteemiin mikäli ongelma ei ratkea tai muuten vaan ei ttc moodi ole mieleen:

http://mkiv.supras.org.nz/articles/andy.htm

@rttu

Ahtimet saa toimimaan myös ilman omia ohjauksia segventaalisesti ja voi myös aikaistaa taka ahtimen mukaan tuloa.Vaatii tosin hieman hienosäätöä,omien kokemusten mukaan rupee automaattikin piirtään kaasulla viivaa :laugh:
Tosin tän kaa pitää bensapumpulle saada aikaisemmin ns.täydet virrat.
Mä sain viime kesänä myös saman moisia oireita,kun fuelcut oli liika lähellä 4.4 v.Laitoin yhen vastuksen lisää noin 4.3 v ja ongelma poistu.

Manuaalinen segvental:

Tehdään letkulähtö kyseiseen osaan,ylimääräinen lähtö.Letku väliin ja ahdin avaa itse itsensä.

http://kuvablogi.com/nayta/1142239/

Pakokaasukelloa ahjataan paine anturilla/bleedillä tms.Imusarjanpaineella.

http://kuvablogi.com/nayta/834115/ tosin kello näyttää vakio tvineissä hieman erillaiselta,mutta tuosta osasta kyse..

Kakkosahtimen pakopesän kyljessä olevaa kanavaa ns.kolmas kello sitä ei käytetty lainkaan.Ei tuntunut haittaavan..
Sitten varovaisuutta,ettei riko ahtimia liika kovien avautumispaineiden takia.Itse testattiin ahtomittarin kanssa,millä paineella kellot rupee avautumaan..
Tää on vähän kikkailua,mutta tällä saa toisen ahtimen aikaisemmin mukaan.Onnistuin myös siinä ettei toinen lähde lainkaan mukaan,jos pakokaasuportin avaa liian aikaisin :P
Tdi RS

zeppis

No mulla ei ole suppea mut mulla tekee tota nykimistä kans. Tosin mulla ei tule vikakoodia mistään onneksi.
Sit kun se heittää "4" ni pomppaa melkein heti takas 3 ja sit taas neloselle siit.
Mut tossa kolmosella parhaalla alueella tekee sitä nykymistä. Sit jos on limitter päällä niin ei ongelmia  :icon_scratch:
Powered by:
Soarer -94
330D Man -00 Käyttis
VW Bora 1,9TDi 4Motion käyttis 2
Mitsubishi Evo IV -96 .Ex
Mercedez-Benz 2,3l 16v Cosworth -89 .Ex
VW Passat 1.9 TDI -02 (family waagoni) Ex.

vase

Kaverin suprassa on esiintynyt samanlaista nykimistä kuin topikin aloittajalla ja myös speed sensor vikakoodi palaa. Äsken koitettiin tuota TTC moodia ja nykimistä ei näillä näkymin ainakaan enää tapahtunut missään tilanteessa - täytyy seurata tilannetta ja raportoida enemmän. Vikakoodi palaa vielä. Se pitää fixailla seuraavaksi noitten mkivsupra forumin ohjeiden mukaisesti.

raneri

pälä pälä plää

Tem

Lukases toi posti:
« Vastaus #4 : Kello on 13:32, Toukokuu 24, 2008 »
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Strabe

Lainaus käyttäjältä: zeppis - 25 toukokuu, 2008, 11:19:30
No mulla ei ole suppea mut mulla tekee tota nykimistä kans. Tosin mulla ei tule vikakoodia mistään onneksi.
Sit kun se heittää "4" ni pomppaa melkein heti takas 3 ja sit taas neloselle siit.
Mut tossa kolmosella parhaalla alueella tekee sitä nykymistä. Sit jos on limitter päällä niin ei ongelmia  :icon_scratch:

Sulla Sorkus tuollainen?Mistäs hommannut ja mitä kustansi?
JZZ30 vm.91

Lehtonen

Mul on tommonen Greddyn speed limiter eliminator myös.
En ole vain kiinni laittanut. (Voin myydä kalliilla hinnalla, jos joku semmosen nyt heti välttämättä haluaa).
Kun näemmä voi tulla kaikenmoista, ja niitä ongelmia piisaa ilmankin että hakee erityisesti..  ;D

No ehkä sen vois joskus laittaa.
Vikamoodi päällä, näillä vanteilla kulkee sen n. 194km/h joka riittää vartille.
Ilman vikoodiakin kulkee sen 174km/h joka riittää catbackillä just vartille.
Ja auto tosiaan Aristo automaatti.

Noita saa mm. nettikaupoista ja maksaa mitä maksaa.  ;D
Toyota Aristo 2JZGTE -91 * MYYTY
Nissan 200SX SR20DET -91
Honda Accord Tourer at KA24 -04

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Lehtonen - 28 toukokuu, 2008, 12:47:57
Mul on tommonen Greddyn speed limiter eliminator myös.
En ole vain kiinni laittanut. (Voin myydä kalliilla hinnalla, jos joku semmosen nyt heti välttämättä haluaa).
Kun näemmä voi tulla kaikenmoista, ja niitä ongelmia piisaa ilmankin että hakee erityisesti..  ;D

No ehkä sen vois joskus laittaa.
Vikamoodi päällä, näillä vanteilla kulkee sen n. 194km/h joka riittää vartille.
Ilman vikoodiakin kulkee sen 174km/h joka riittää catbackillä just vartille.
Ja auto tosiaan Aristo automaatti.

Noita saa mm. nettikaupoista ja maksaa mitä maksaa.  ;D

Njoo mul menee tasan 180 ja sillä siisti..
Sorkkuihin vaan jostain muistelin lukeneeni että kaikki ei käy tomaatteihin ja että suurinosa olis manuaaleihin..Tiedä noista sitten..
JZZ30 vm.91

@rttu

Mulla yks HKS speedlimiter ylimääräisenä..
Tdi RS

raneri

Lainaus käyttäjältä: @rttu - 28 toukokuu, 2008, 15:37:41
Mulla yks HKS speedlimiter ylimääräisenä..
Paljollas myyt??? onkos toi HKS toiminu hyvin??
Ja jos joku haluu niin voin myydä tuon greddyn systeemin.
pälä pälä plää

@rttu

Lainaus käyttäjältä: raneri - 28 toukokuu, 2008, 17:06:22
Paljollas myyt??? onkos toi HKS toiminu hyvin??
Ja jos joku haluu niin voin myydä tuon greddyn systeemin.

Ei mitään hajua.Laitoin paikoilleen,en kokeillu vaikuttaako.Jää nytten ton Tatecin myötä virattomaks.Oli käyttämätön minulle tulessa.Rahdilla 50e?
Paketin mukana tullessa ohjeessa oli mainittu vain 1jz koneiset?

http://kuvablogi.com/nayta/1141572/
Tdi RS

raneri

Niin ton valon saa pois silleen et mittarin perässä olevan pinkin johdon katkasee ja liittää sen mittariltalähtevän pään siinä vierellä olevaan sinipunaseen johtoon
pälä pälä plää

Klemma

Jos jollain on kokemusta HKS speed limit defenceristä (t-2)? ni vois kertoo miten noi johdot kytketää  :-*
+1000rwhp

@rttu

Sen vertaa google kertoi t-2 tarkoittaa type2.Type 1 manuualiin ja type 2 automaattiin,mutta toihan on alunperin automaatti joten sopii johdotukseen..
Siihen on HKS oma kytkentä ohje,mutta en löydä sitä mistään >:(
Tdi RS

Klemma

Viel ku ne johdot sais oikeisii paikkoihin  ;D :toothy10:
+1000rwhp

Klemma

Missäs aristos on moottorinohjaus boxi ja millain se on? voisin kokeille heittää hatust vaa ton nopeusanturin piuhojen välii  >:D  :icon_scratch:
+1000rwhp

@rttu

http://www.thor-racing.co.uk/images/non_vvti_supra.jpg

Eiköhän se tuosta aukee :icon_salut:

Ecu on Suprassa apukuskin jalkatilassa ison musta muovin alla,siinä misä kengän jäljet matossa :P
Tdi RS

Arben

Lainaus käyttäjältä: raneri - 24 toukokuu, 2008, 02:42:45

joo ajelin motaria 100km/h syttyi m-vikavalo=42 eli vehicle speed sensor.

jos vittuilee viellä niin tekee ton johtomodin?mutta mistä se vika johtuu?mittaristosta? ::)

joskushan tuo tekee että lyö 180km/h rajoittimen päälle,muttei sytytä vikavaloa..hmm..hks sld toimii ohittimena.

vaselta.
Kaverin suprassa on esiintynyt samanlaista nykimistä kuin topikin aloittajalla ja myös speed sensor vikakoodi palaa. Äsken koitettiin tuota TTC moodia ja nykimistä ei näillä näkymin ainakaan enää tapahtunut missään tilanteessa - täytyy seurata tilannetta ja raportoida enemmän. Vikakoodi palaa vielä. Se pitää fixailla seuraavaksi noitten mkivsupra forumin ohjeiden mukaisesti

tämä kärryhän on mulla nyt kaiketi  ;D onkos tähän vase tehty toi johtomodi?ei kaiketi kun en sellasta sieltä löytänyt..ellei ole tehty "kauempaa" mitä katoin.

Marriuzi

Mulla sama ongelma! Koodia 42 vilkuttaa mkiv suprassa. Mitenkähän siitä pääsis eroon!? Auto toimii ihan normaalisti, vikavalo ei vaikuta mitenkään autoon. Häiritsee vaan vähän toi valo kojelaudassa. :D Onneks vaan vähän.  ;D
Toyota Altezza 3s-ge Beams moottorilla
Ex Subaru Impreza WRX STI
Ex Toyota Supra Mk4
Honda Prelude Mk3 4WS
Kawasaki ZX-7R

kaahari

Lainaus käyttäjältä: Marriuzi - 26 heinäkuu, 2013, 23:14:09
Mulla sama ongelma! Koodia 42 vilkuttaa mkiv suprassa. Mitenkähän siitä pääsis eroon!? Auto toimii ihan normaalisti, vikavalo ei vaikuta mitenkään autoon. Häiritsee vaan vähän toi valo kojelaudassa. :D Onneks vaan vähän.  ;D

Vanhan aiheen nostoa mutta eipä se varmaan mitään...  :)

Koodi 42 tarkoittaa että nopeussignaali ei syystä tai toisesta kulje ecu:lle asti. Normaalistihan eka vian paikka on mittariston yläpaneelin matkamittarinäyttö (pre facelift auto) jonka läpi vanhetessaan (kylmäjuuotos / vast) ei enää signaali kulje. Tähän on helppo modi kytkeä se nopeussignaali tulo lähtöön suoraan kiinni ylimääräisellä piuhalla jolloin vika poistuu, ts matkamittari on tällöin "rinnalla" tuossa johdotuksessa. googlella löytää "mkiv supra code 42 fix" tms

Toinen syy saattaa olla mahdollinen nopeuskonvertteriboksin / SLD:n boxi / piuhat / kytkentä tai se että myyjä on aikanaan repinyt boxin pois ja jättänyt piuhat kytkemättä. Boxihan yleensä kytketään joko sinne mittaripaneelien alle tai ecun viereen suoraan spd signaalin johdon väliin.

Eikun purkamaan  :)

edit: korjausmanuaalista lainaus, code42

All conditions below are detected continuosly for 8 sec or more.
(a) No. 1 speed signal: 0 km/h (mph)
(b) Engine speed : Between 2,000 rpm and 4,500 rpm
(c) Coolant temp : 80° C or more
(d) Load driving

Trouble area.
No.1 speed sensor
combination meter
open or short circuit in No. 1 speed sensor circuit
ECU
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91