Supra MKIII USA ja EURO mallien erot?

Aloittaja Murhamarakatti, 05 heinäkuu, 2008, 13:26:49

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Murhamarakatti

Eli supraa olen hankkimassa ja USA mallinen on kiikarissa. Mitä muita eroja näissä on, kuin leveämmät takavalot ja mailimittaristo? Kaikki pienetkin erot olisi kiva tietää, tuleeko varaosien hankinnan suhteen jotain epäselvyyksiä?

Juipe

#1
Mittaristossa on myös kmh asteikko. En tiedä onko kaikissa mutta eikös näissä ole iskarit jotenkin sisältä säädettävät / vast.?

Osiltaan ei eroja, muutama varoitustarra voi olla enemmän että älä laita bensaa öljyntäyttöreiästä / vast. Sinänsä se on ihan sama onko auto euro vai usa; takavalot on helppo vaihtaa ja samalla lailla niihin pitää tehdä kansiremppa ja vaihtaa koneeseen laakerit, ellei ole jo edellinen omistaja vaihtanut.
Juha M

Murhamarakatti

Kansiremontti on tehty suomessa, saksasta haettu auto 4 vuotta sitten. Tietääkseni laakereissa ei ole ollut tyyppivikaa 7M-GTE moottorissa. Takavaloja en vaihtaisi, ovat mielestäni paremman näköiset. Mittaristonhan voisi vaihtaa pelkästään km/h asteikolla olevaan, jos se mailiasteikko alkaa tympimään. Tosiaan löytyy myös km/h mailien lisäksi. Mutta kun tuleehan trppiinkin maileina matkat niin km/h mittaristo olisi parempi.

En ole kuullutkaan mistään säädettävistä iskareista? Kuulostaa kalliilta jos ne joutuu vaihtamaan.Tämä olisi sitä uudempaa 89-92 mallia, missä on isompi takaspoileri.

MT

Lainaus käyttäjältä: Murhamarakatti - 05 heinäkuu, 2008, 16:55:32
Kansiremontti on tehty suomessa, saksasta haettu auto 4 vuotta sitten. Tietääkseni laakereissa ei ole ollut tyyppivikaa 7M-GTE moottorissa. Takavaloja en vaihtaisi, ovat mielestäni paremman näköiset. Mittaristonhan voisi vaihtaa pelkästään km/h asteikolla olevaan, jos se mailiasteikko alkaa tympimään. Tosiaan löytyy myös km/h mailien lisäksi. Mutta kun tuleehan trppiinkin maileina matkat niin km/h mittaristo olisi parempi.

En ole kuullutkaan mistään säädettävistä iskareista? Kuulostaa kalliilta jos ne joutuu vaihtamaan.Tämä olisi sitä uudempaa 89-92 mallia, missä on isompi takaspoileri.

Kansipahvivika on se yleisin 7M-GTE:ssä, alakerran laakerit ovat toinen murheenkryyni. Nämä asiat on toki yksilöllisiä ja autokohtaisia.

Ne elektronisesti säädettävät iskarit ovat nimeltään TEMS. Tosiaan kabiinista nappia napauttamalla säädetään iskunvaimennuksen jäykkyyssäätöä.

Takavalot on tuossa jenkkimallissa tosiaan ne paljon euromalleja hienommat.

Ei muuta kuin ostahan auto pois, jos se tuntuu "oikealta".  :)
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

Peeku

Takana on keltaiset äärivalot. Ratti voi olla erilainen, eikös uudemmissa usa malleissa ole jo airbag? Ilmastointilaite automaattinen, tai ainakin säätöpaneli hieman erinäköinen.
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

Tem

"En ole kuullutkaan mistään säädettävistä iskareista? Kuulostaa kalliilta jos ne joutuu vaihtamaan."

Monihan vaihtaakin niiden tilalle tavalliset iskarit, tai coilarit.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Murhamarakatti

#6
Kiitos vastauksista, kyllähän tämä autona kiinnostaa jo :) Katsotaan jos olen viikon päästä onnellinen supran omistaja. Ilmeisesti se toimintatonni kannattaa varata jo alkuunsa, ikkunatiivisteet vähän suhisee, ilmastointi ei taida puhaltaa kylmää jne vikoja. Olen kuullut että supran koneesta ei saa kuulua mitään sivuääniä jos se on kunnossa? Eli tasainen suhina vaan pitäisi kuulua. Ei ole näistä autoista oikein mitään kokemusta, eikä ST162 Celicaakaan voi oikein verrata tähän.

-tarzi-

yleensä vanhoista koneista kuuluu pientä sivuääntä, kuluuhan nokka-akselit yms, mut sellasta voimakasta kolinaa ei sais mielellään kuulua.  :thumbsup:
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Juipe

Lainaus käyttäjältä: Murhamarakatti - 05 heinäkuu, 2008, 16:55:32
Kansiremontti on tehty suomessa, saksasta haettu auto 4 vuotta sitten. Tietääkseni laakereissa ei ole ollut tyyppivikaa 7M-GTE moottorissa. Takavaloja en vaihtaisi, ovat mielestäni paremman näköiset.

Tarkoitin että euromallista saa takavalojen vaihdolla jenkkityylisen, omastakin mielestä nuo jenkki/jdm valot on hienommat.

Viimeisillä rahoilla näitä ei kannata ostaa, tosiaan sen tonnin voi huoletta varata korjauksiin. Ikkunatiivisteet ei ole halpoja. Jos suhina kuuluu peilin vierestä niin ne tiivisteet taitaa olla jotain 60 euroa kappale. Auto kannattaa sitten tutkia huolella; suprakuume kun tekee monesti tepposet ostohetkellä.
Juha M

Murhamarakatti

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 06 heinäkuu, 2008, 16:43:54
Tarkoitin että euromallista saa takavalojen vaihdolla jenkkityylisen, omastakin mielestä nuo jenkki/jdm valot on hienommat.

Viimeisillä rahoilla näitä ei kannata ostaa, tosiaan sen tonnin voi huoletta varata korjauksiin. Ikkunatiivisteet ei ole halpoja. Jos suhina kuuluu peilin vierestä niin ne tiivisteet taitaa olla jotain 60 euroa kappale. Auto kannattaa sitten tutkia huolella; suprakuume kun tekee monesti tepposet ostohetkellä.

Tonni on korjauksiin varattukin kutakuinkin. Toivottavasti on pelkät peilien tiivisteet, koska epäilen että ovitiivisteet tai targa katon tiivisteet ovat roimasti kalliimmat. Onko tuolla kansipahvilla väliä mikä pahvi ja mitkä pultit sinne on laitettu? Tarviiko olla joku erikoisempi pahvi että se kestää, vai pelaako vakiopahvi siellä hyvin?

-tarzi-

vakio kestää mitä kestää, jos hajoo ni kone pois ja metallitiiviste vaan sinne.  ;)
Audi 100 2.5 TDi -92

EX:Toyota Camry -94 3.0 V6 Automaatti. Herkut löytyy.

EX: Toyota Supra Turbo Targa Automaatti -89 Dark Blue
Lievästi viritetty...

Murhamarakatti

Kysytään nyt samalla, kun en haullakaan löytänyt. Kuinka tuommoinen manuaalivaihteinen vakio turbo on kiihtymään 0-100km/h aikuisten oikeesti? Entäs jokin 60-120km/h? Millä vaihteella ja nopeusalueella veto tuntuu parhaiten? Olen ollut vain automaattivaihteisen kyydissä ja aika laiskasti lähti paikaltaan. Ei tainnut konekaan ihan kunnossa enää olla. Saako näillä perusvireillä (putkisto, paineiden nosto) paljonkin kiihtyvyyteen aikaiseksi vai tuoko vain numeroita lapulle? Kyseessä on kuitenkin painava auto.