Tyhmä ei ole joka pyytää vaan joka maksaa...

Aloittaja Gitz, 10 elokuu, 2008, 13:19:53

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

@rttu

Eikös sulla K ole sellaisia järkeviä päätöksiä lipaston laatikossa,sellainen sitten siihen anomukseen liitteeksi..
Tdi RS

kaahari

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 28 lokakuu, 2008, 10:16:29
Ihme ettei harrastajista löydy enempää yhteistä voimaa tai oveluutta muuttaa systeemiä toimimaan kaikkien eduksi... se ei suurta muutosta tarvisi nettiauton asiakkailta  ::)

No eihän tämä meillä Suomalaisilla ole mahdollista! Jos joku on itse aikanaan maksanut 8000e veroa 30ke pyyntien takia, parempi pistää oma 7000-12000e (+verot 5000-8000) auto 35ke myyntiin ettei vaan kukaan muu hyödy ja arvo säilyy  ;) ;) ;)  ;)

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

@rttu

Faktaa päätöksistä ois hyvä laittaa kaikkien käytettäväksi,valitusta varten.Kyllä mä ainakin lähden mukaan ja olen ollutkin.Nyt en viitsi laitetta Nettiauton listoilla pitää,koska moottori on irti.Tosin ei siinäkään mitään vikaa ole
Tdi RS

Leka

Ei voi vieläkään ymmärtää että miks luullaan et kaikki myytävät Suprat on maks. 12te ilman veroja. Itellä ainaki oli kalliimpi mutta oli myös kunto sen mukainen. Ennemmin maksoin enemmän että varmasti auto kans oli kunnossa ja eipä sieltä mitään yllätyksiä löytynytkään. Siihen osat ja kilvitys päälle nii ei omia tolla 35te saa pois. Jotku ostaa halvemmalla ja kai myyntihintakin on sen mukainen. Jotku taas si ostaa kalliimman jolloin senki luulis myyntihinnassa näkyvän. Toki tuo on vitsi että nettiautosta katotaan suoraan verotusarvo...

Krister

Lainaus käyttäjältä: Leka - 28 lokakuu, 2008, 19:16:53
Toki tuo on vitsi että nettiautosta katotaan suoraan verotusarvo...

Eipä ole. Kolme Supraa olen verottanut nykyverotuksella ja kaikissa oli hintahavainnot Nettiautosta. Muut voinee vahvistaa omalta kohdaltaan.

Leka

Niin siis tokihan ne sieltä sen hinnan katsoo. Sitä siis pidän vitsinä että oikeasti verot tulee nettiauton mukaan:) Sieltä ne mullekin hinnat katsoivat...

Mace

Nettiautosta MARVO hintoja vertailee. Itse laiton veroanomuksen liitteeksi omia havaintoja mm. nettiauton valikoimista.

@rttu-herran Supra oli myös omassa listassani, mutta kas kummaa sitä ei verotusarvon laskennassa käytetty... Oli ilmeisesti liian "halpa" (muistaakseni hintapyynti oli tuolloin 19 900 €).

-95 LHD Eurospec, single Tbo, Pte6870, Re85, targa, 6-speed

ex-toys: -91 MR2 Gti, -99 200sx, -95 Supra JDM TT 6-speed

@rttu

Niin ja tällä hetkellä reilusti alle tuon 19900 saapi hakea pois,osalista on pitkä.Ainut miinus tuo maalipinta ja automaattivaihteet.
Ihan oikeesti näistä Tullin autoveroyksikön hölmöilyistä PITÄÄ TEHDÄ selvitys pyyntö oikeusasiamiehelle.Mielestäni mkiv omistajia ei ole kustu silmään,vaan päällemme on kustu :sign5:
Samassa selvitys mihin helvettiin tuo hyväveli toiminta kilometrien suhteen perustuu :icon_scratch:
Tdi RS

T51R

Pikku vinkki Supran tullaukseen, ota digitaalisesta matkamittarista töpseli pois ennenkuin käyt tullissa/rekisteröintikatsastuksessa, niiden on pakko käyttää sitten sitä 18500km/vuosi systeemiä kilometrien laskemiseen. Varmasti verot pienemmät autossa, jossa verotetaan 300tkm mukaan kuin tämä Japanintuontien yleisesti mittarissa oleva 90-120tkm..

nr000001

Lainaus käyttäjältä: T51R - 28 lokakuu, 2008, 21:23:00
Pikku vinkki Supran tullaukseen, ota digitaalisesta matkamittarista töpseli pois ennenkuin käyt tullissa/rekisteröintikatsastuksessa, niiden on pakko käyttää sitten sitä 18500km/vuosi systeemiä kilometrien laskemiseen. Varmasti verot pienemmät autossa, jossa verotetaan 300tkm mukaan kuin tämä Japanintuontien yleisesti mittarissa oleva 90-120tkm..

Käytäntö vaihtelee tullauspaikasta riippuen, joten tämän varaan ei kannata viime ropojaan laskea.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Zoui

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 28 lokakuu, 2008, 21:53:07
Käytäntö vaihtelee tullauspaikasta riippuen, joten tämän varaan ei kannata viime ropojaan laskea.

Kerro ihmeessä miten ne sitten toimivat?

StiiTTauS

no eipä itselläkään huomioitu kun kävin näyttämässä tullissa niin että matkamittari ei toiminut. Kas kummaa kun valituksen jälkeenkin eivät olleet huomioineet kuntoa ja sitä että kilometriä eivät pitäneet paikkaansa. Sitä nyt en tiedä että alentaako se nyt Mkiv suprien kohdalla veroja että onko paljon ajettu vai vähän. onnenpyörä pyörimään ja katsotaan mitä näyttää supralle verot.
ex. autot
bmw 330da
Audi 2.5 tdi quattro -00
Toyota supra single -96
peugeot 406 2.0t -97

@rttu

Toyota Supra 3.0 Turbo EU-Spec   vs           Toyota Supra 3.0 Turbo JDM
Veropäätös:     27.11.2003                          päätös. 23.08.2007
Käyttöönotto:  29.09.1994                          k.otto  30.09.1993
Ajokilometrit:   96000 km                             ml.98000km
Verotusarvo:    20300,00 €                          arvo 22265,60
Autovero:        5887,00 €                            vero 6457,02 
Alv:                  1295,14 €                           alv.1420,54
Verot yht.:       7182,14 €                            yht.7877.56

Muista!JDM mallista saa alennusta 20%,koska ohjaus on oikealla!

Tdi RS

Tem

Muutama tullin prosentti kannattaa pitää mielessä. Jos eivät sitten ole muuttuneet lähiaikoina, enpä ole seuraillut.

1) Huono kunto vaikuttaa maksimissaan 3%.

2) Vuosimalli vaikuttaa 9,2%/vuosi.

3) Kilometrit vaikuttaa 0,8%/5000km.

Kuntovaikutus on siis ihan yhtä tyhjän kanssa, eikä ainakaan halpojen verojen toivossa kannata romua tänne roudata. Varsinkaan kun sitä alennusta ei taida edes irrota, jos maalipinnassa on naarmuja. Ja pari vuotta vaikuttaa enemmän ku reilut 100tkm, eli tolla logiikalla mieluiten mahdollisimman vanhan vuosimallin vähänajettu hyväkuntonen yksilö.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

StiiTTauS

Silloin kun valitin veropäätöksestä niin sain pari tonnia takaisin koska ne olivat verranneet suoraa EU-spec supraan.
ex. autot
bmw 330da
Audi 2.5 tdi quattro -00
Toyota supra single -96
peugeot 406 2.0t -97

nr000001

Lainaus käyttäjältä: @rttu - 28 lokakuu, 2008, 22:43:23
Toyota Supra 3.0 Turbo EU-Spec   vs           Toyota Supra 3.0 Turbo JDM
Veropäätös:     27.11.2003                          päätös. 23.08.2007
Käyttöönotto:  29.09.1994                          k.otto  30.09.1993
Ajokilometrit:   96000 km                             ml.98000km
Verotusarvo:    20300,00 €                          arvo 22265,60
Autovero:        5887,00 €                            vero 6457,02 
Alv:                  1295,14 €                           alv.1420,54
Verot yht.:       7182,14 €                            yht.7877.56

Muista!JDM mallista saa alennusta 20%,koska ohjaus on oikealla!

Tässäkin kannattaa huomata, että käyttöönottopvm ei ole välttämättä sama kuin vuosimalli eli esimerkin autosta ei tiedä onko kyseessä Mk3 vai Mk4 kori. Samoin veropäätöksestä on jo kulunut 4 vuotta, jolloin _markkina-arvo_ Suomessa on saattanut olla eri.
1 3 5
2 4 6 R

@rttu

Jep,ainoa merkityksellinen tekijä on markkina arvo kyseiselle autoveron laskenta päivälle.Eli on ihan sama millaisia veroja joku muu on samanlaisesta autosta maksanut,koska auto ei ole sama vaikkakin se olisi täsmälleem samanmallinen ja samalla varustetasolla.Tämä tarkoittaa sitä,ettet voi tietää minkä verran veroja kannettavaksi tulee ns.erikoisautosta...?
Lisäksi sanoivat,ettei 20% alennusta oikenpuoleisesta ohjauksesta ole pakko antaa..
Kun kyseessä MAHTI järjestelmään kuuluva ajoneuvo,tilanne aivan eri.
Kolme ajoneuvoa verottaneena pidän systeemiä syrjivänä käytettyä tuonti autoa kohtaan.Mielestäni verottaja pitää huolen siitä,että ajoneuvosta useimmin tulee pitkän hintainen :thumbsup:

Mielipiteitä=)

Lisäksi Nettiautossa kannattaisi käyttää Suomen kilpisissä mkiv.ssä,ei hinnoiteltu vaihtoehtoa.Näin ollen sekottaisi veronviranomaisten päät..
Tdi RS

Tem

Muistan kun tuota 2003 päätöstä tuli aikanaan ihmeteltyä. Eiköhän se tosiaan oo kolmoskorinen, ei tuohon aikaan olis millään saanu neloseen tollasia veroja.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Krister

Lainaus käyttäjältä: Tem - 29 lokakuu, 2008, 18:27:35
Muistan kun tuota 2003 päätöstä tuli aikanaan ihmeteltyä. Eiköhän se tosiaan oo kolmoskorinen, ei tuohon aikaan olis millään saanu neloseen tollasia veroja.

Kyllä tuo on muistaakseni MKIV.

Samoihin aikoihin omaan autoon tuli 13700e veroja. Ei hymyilyttänyt. Toisaalta viimeisimmän MKIV:een veropäätös korvasi ensimmäisen vääryyden, ja onhan tuosta ensimmäisestä jo valituskin tehty, ollut jo viidettä vuotta sisällä.

Leka

Itse oon molemmilla kerooilla saanut tuon -20% ohjauksesta. Skylinesta ja Suprasta. Todella tyhmältä kyllä tuntuu jos tuota alennusta ei anneta jokaisesta rhd autosta. Suomen autolainsäädäntö/verotus on kyllä ollut mun mielestä kauan päin honkia verrattuna muihin eu-maihin ja tuolle asialle pitäis todellakin jotain tapahtua.

jykelä

Lainaus käyttäjältä: Leka - 29 lokakuu, 2008, 21:58:39
Itse oon molemmilla kerooilla saanut tuon -20% ohjauksesta. Skylinesta ja Suprasta. Todella tyhmältä kyllä tuntuu jos tuota alennusta ei anneta jokaisesta rhd autosta. Suomen autolainsäädäntö/verotus on kyllä ollut mun mielestä kauan päin honkia verrattuna muihin eu-maihin ja tuolle asialle pitäis todellakin jotain tapahtua.

niin suomihan on ainut eu maa, jossa pitää maksaa käytetystä tuontiautosta vero. :icon_scratch:
Supra MK3 -92

vase

Noi feikki "suojailmotukset" saa muuten kätevästi poistettua ilmiantamalla nettiauton henkilökunnalle. Tällä voidaan varmistaa kristerille kovat verot. Mulkku!  :icon_biggrin:

Älkää antako laman painaa  >:D

JaniA

Mielestäni ei ole todellakaan autoansa myyvien vika, että koko tullin systeemi näissä autoveroasioissa on läpimätä. Pyytää moni muukin täysin erimerkkisistä autoista aivan poskettomia hintoja, jos ei myyntimielessä niin vaikka sitten ihan huvikseensa, se on heidän aivan oma asiansa. Täällä eräs henkilö manailee ja avautuu suoraan autojaan myyville hinnoista, mielestäni se on lähinnä naurettavaa ja pooria. Vaikka on lama tulossa, niin yritetään pitää joku taso silti yllä, jooko. Verot ovat mitä ovat, jos ei nykysysteemi kelpaa niin parempi odotella uutta tai jättää vehkeet sinne missä olivatkin..
AssMan

Leka

ss-works

en ymmärrä mitä porukat valittaa täällä,itse jouduin mun vakio mk-3:sen suprasta vuonna -03 maksamaan veroa melkein yhtä paljon kun nykyään porukat maksaa 4:sen suprista sitä veroa.... :ohnoes:
ja minä jos joku voin sanoa että VALTIO ON MULLE VELKAA!!!!perkele.

Krister

Lainaus käyttäjältä: JaniA - 30 lokakuu, 2008, 00:32:57
Mielestäni ei ole todellakaan autoansa myyvien vika, että koko tullin systeemi näissä autoveroasioissa on läpimätä.

Ei suoranaisesti, mutta en itse ymmärrä tätä 2 x auton markkinahinta hintapyyntiä. Kaippa siinä kasvaa jonkun ePenis jollakin tavalla kun katselee kuinka arvokasta autoa on myymässä.

Ja olen samaa mieltä että Tullin systeemi on mätä, kuten jo aikaisemmin mainitsin:

Lainaus käyttäjältä: Krister - 28 lokakuu, 2008, 10:28:14
Tullin oman järjestelmän heikkoutta jos ei ole muuta paikkaa katsoa verotusarvoja kuin nettiauto.

Lainaus käyttäjältä: vase - 30 lokakuu, 2008, 00:28:05
Noi feikki "suojailmotukset" saa muuten kätevästi poistettua ilmiantamalla nettiauton henkilökunnalle. Tällä voidaan varmistaa kristerille kovat verot. Mulkku!  :icon_biggrin:

:pottytrain2: :thefinger:

Haaparanta

Olisi mielenkiintoista nähdä miten tulli reagoisi jos kaikki nostaisi nettiautossa esim jonkun yleisesti tuodun auton hintaa yht äkkiä kymppi tonnilla.
Näkisi onko oikeasti systeemi vailla järkeä. :tard:

Krister

Lainaus käyttäjältä: Leka - 28 lokakuu, 2008, 19:16:53
Ei voi vieläkään ymmärtää että miks luullaan et kaikki myytävät Suprat on maks. 12te ilman veroja. Itellä ainaki oli kalliimpi mutta oli myös kunto sen mukainen.

Eihän tyypillinen suomalainen osta kuin halvimpia. Halpa = paras. Korjataan sitten itse jos tulee vikaa tai huudetaan myyjälle vittuperkelettä.

@rttu

Lainaus käyttäjältä: Haaparanta - 30 lokakuu, 2008, 08:47:17
Olisi mielenkiintoista nähdä miten tulli reagoisi jos kaikki nostaisi nettiautossa esim jonkun yleisesti tuodun auton hintaa yht äkkiä kymppi tonnilla.
Näkisi onko oikeasti systeemi vailla järkeä. :tard:

Nyt ollaan asian ytimessä!ns.päivän markkina arvo jolloin autoveroa olet tekemässä voi olla esim.25te ja seuraavalla viikolla taas jotain muuta.Näin Tullin ylitarkastaja asian esitti..
Silti veronlaskemiseen voidaan soveltaa jotain muuta hyväksi havaittua kaaviota.lisäksi huomautti asiasta,ettei heitä kiinnosta muu kuin Suomen markkina hinta?Mitäs ne Mobile.de.stä olevat poiminnot sitten on?
Eli jos kaikki seuraavalla viikolla pumppaavat hintaa ylös markkina arvo muuttuu.Mielenkiintoinen seikka on myös se,että vakuutuslaitosten määrittävät enimmäiskorvaukset ks.mallista ei Tullia kiinnosta.Esim.jza80 TT-93 enimmäiskorvaus on 10te,arvioidut sitten taas eri juttu.
Aika monimutkainen asia tuntuu olevan,itse sain sen käsityksen ettei kiekkoakaan ole tulossa valituksessa takaisin ja saatoin olla jopa hieman väärässäkin.Mitään ei silti myönnetä :P
Tdi RS

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Krister - 30 lokakuu, 2008, 09:01:29
Eihän tyypillinen suomalainen osta kuin halvimpia. Halpa = paras. Korjataan sitten itse jos tulee vikaa tai huudetaan myyjälle vittuperkelettä.

OT: Word! Suomikuluttaja tuntuu olevan erikoinen siitä, että se ostaa juurikin hintaa, ei niinkään tuotetta tai palvelua.
1 3 5
2 4 6 R