supra japanista, apuva.

Aloittaja shellie, 12 elokuu, 2008, 12:32:03

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

shellie

Moi kaikki!

nyt ois sit sellainen tilanne, et pitkän pähkäilyn jälkeen oisin kallistumass supran puoleen. Ensin meinasin celican laittaa,
mut kyl toi supra taitaa viedä voiton 100-0.

nyt vaan on muutama juttu, mitkä on epäselviä. Ensinäkin: eihän supralla voi ajaa talvella?! ainaakaan täällä(asun kemissä).
Eli kesä-autoks vaan ja seisontaan talveks?! sitähän tarttee sit kaks autoa.

Onko kovaki bensa syöppö? menee pian vararikkoon, kun sillä huristelee?!

Entä ajaminen niinkuin yleensä. Mukavaa? jättää ainakin muut taakseen?!

Verotus on ihan kamala kun sen tuo suomen puolelle. pystyykö yhtään arvioimaan ton pirssin verotusta?

Tässä olis sit kuva/linkki tulevasta.  http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=1326820

Ja vaikka kuinka järki sanoo, että älä laita tollasta, niin ei maha mittään. On se niin hieno auto.

BlackSupra

Moi! Ei sun perse kestä tommosta supraa. :nono: Ehkä celicasta ois parempi alottaa näin ens hätään  :D
Lexus IS 220d -10

shellie

mistähän sä tiedät, mitä mun perse kestää ja mitä ei?!  ::)

nr000001

Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:32:03
nyt vaan on muutama juttu, mitkä on epäselviä. Ensinäkin: eihän supralla voi ajaa talvella?! ainaakaan täällä(asun kemissä).

Kyllähän nuo talvellakin kulkevat eteenpäin. :D

3000cc moottori ottaa kaiken mitä sille antaa. Polttoainetaloudesta huolestuneen kannattaisi katsoa vaikka 1200cc moottorilla varustettua autoa.

Entä ajaminen niinkuin yleensä. Mukavaa? jättää ainakin muut taakseen?!

Mukavaa. Tuo vapari saattaa pienemmät perheutot jättää taakseen.

Verotus on ihan kamala kun sen tuo suomen puolelle. pystyykö yhtään arvioimaan ton pirssin verotusta?

Tullin veropäätöksistä voi arvioida.

Tässä olis sit kuva/linkki tulevasta.  http://www.tradecarview.com/stock/detail.aspx?sid=1326820

Melko tuning.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

shellie

heh, kulkee juu, mut täällä kun sataa lunta silleen ihan kunnolla, niin pitäis olla aikamoinen
että saa sen pidettyä tiessä. tai mistä minä tiedän, eihän mulla sellasesta oo mitään
kokemusta aikasempaa.

melko tuning, niin se mun mielestä pitää ollakki.  :yum:

vase

Oletko ostamassa suoraan tradecarviewistä? Ei ole suositeltavaa edes suomalaisen välittäjän kautta - paljon huijareita tuolla.

shellie

suomalaisen välittäjän kautta se auto ois tulossa. huijareita? ettei ois sit kunnon auto, mikä tulee jos sen ostaa?

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 12:55:39
mistähän sä tiedät, mitä mun perse kestää ja mitä ei?!  ::)

No aatellen et nainen ratis,tehokas takatuuppari alla ja talvikelit  ;)
Lexus IS 220d -10

Tem

Kai ne Suprankin polkimet on analogiset, ettei aina tartte painaa pohjaan asti, jos on liukasta? En mä ainakaan keksi yhtään syytä, miksei iso ja painava auto etenis lumessakin nätisti. Ja saahan sen kuivalta asfaltiltakin ojaan, jos ei vaan osaa.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

Tiinu

Kulutushan riippuu ihan siitä miten sillä ajaa... Omassa käytössä (yli 80% maantieajoa) 1300 kuutioinen pikkuauto kulutti yhtä paljon kun 7ämmä Supra. 2jiizetaa ei oo tullu seurattua sillä silmällä. Hymy korvissa saa kyllä ajella, mut sit se ylläpito saattaa koitua yllättävän kalliiksi. Ei sillä että välttämättä mitään hajoaisi, mutta kun nälkä kasvaa syödessä...  ;D
If it is to be, it is up to me

MasterBlaster

mkIII on ainakin ihan mukava talvella ajella. lämpeää nopeesti ja eikä tuo perse ny ihan vahingossa sivulle heitä jos ny ei läppää pohjassa pitele. kunnon talvikiekot alle niin nätisti menee. Bensan syöntiä jos alkaa miettiä ennen ostoa,niin parempi unohtaa sit vallan kokoauto. Niinkuin joku aikasemmin mainittikin. Nähny tälläkin foorumilla että ostetaan,pistetään isolla rahalla ja sit myydään valittaen kun löpöä palaa. Se syö ihan tarpeeks jo kesäkelilläkin. Talvella luonnollisesti enemmän. Mut kyl tommone mkiv kyl kelpais ittellenikin, tosin vähemmän thyyningillä  :yum:
All go,no show

BlackSupra

Lainaus käyttäjältä: Tem - 12 elokuu, 2008, 14:22:26
Kai ne Suprankin polkimet on analogiset, ettei aina tartte painaa pohjaan asti, jos on liukasta? En mä ainakaan keksi yhtään syytä, miksei iso ja painava auto etenis lumessakin nätisti. Ja saahan sen kuivalta asfaltiltakin ojaan, jos ei vaan osaa.

No eikös tosimies pohjaan asti paina??  :whip2: Liukkailla ny varsinki.. ;D
Ja sit  :sleepy2:

No joo meen hoitoon  :tard:
Lexus IS 220d -10

vase

Lainaus käyttäjältä: shellie - 12 elokuu, 2008, 13:21:49
suomalaisen välittäjän kautta se auto ois tulossa. huijareita? ettei ois sit kunnon auto, mikä tulee jos sen ostaa?

Saattaa tulla jopa ihan eri auto mitä tilattu.  :) Mitä nyt olen näitä seuraillut, niin olen sitä mieltä, että ehdottoman paras konsepti tällä hetkellä on Mamasanilla noitten jdm autojen tuontiin liittyen. En oikein keksi miksi muualta kannattaisi autoaan tilata, kun Mamasan näyttäisi olevan hintatasoltaankin paras. Toinen hyvä on tietysti ostaa valmiiksi rekisteröity auto suomesta jos sattuu sopivan hintaisen löytämään - taitavat kuitenkin olla harvassa.

Mikäli autoa et ole vielä tilannut, niin suosittelen lämpimästi vierailemaan www.mamasan.fi nettisivulla. Hintalaatusuhde ja palvelualttius lienee lyömätön.

Tuossa vielä juttua tradecarviewistä: http://www.mamasan.fi/foorumi/viewtopic.php?t=31

kaahari

Moi kaikki!

nyt ois sit sellainen tilanne, et pitkän pähkäilyn jälkeen oisin kallistumass supran puoleen. Ensin meinasin celican laittaa,
mut kyl toi supra taitaa viedä voiton 100-0.

Jep, aika vaikea olis kuvitella Supraa täällä pohjoisessa ympärivuotiseen käyttöön, ei saata Keminkään -40 pakkaset tehdä 10v+ vanhalle ja Japanin lämpöihin tottuneelle autolle hyvää.

vakiona varmaan tuonne 10-20 väliin

Oma arvio (kilomerit + vuosimalli tietty vaikuttaa):
JDM NA 4000-6000
JDM TT 6000-9000

www.ottoauto.de löytyy päätöksiä

Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

shellie

hehee, niinhän se pojat on, että yleinen luulo, nainen ratissa  EI ole hyvä homma?! mut kuulkaas, tää on nykyaikaa, kyllä naisetkin osaa ajaa autoa
ja kyllä naisetkin voi olla yhtä kiinnostuneita autoista ku miehet. miks ei vois?

mut toi supran hevosvoima juttu taitaa olla jokin miehisyydenmitta, ku ei nainen sellasta autoa vois laittaa..

katotaan  :-*

ps. laitoin VASE sinne paikkaan infoo mistä kerroit, saattaa jopa onnistua, kiitti!

ast

Kannattaa miettiä etukäteen millaisen arvon antaa kuluttajansuojalle ja hankkia auto sen mukaan.

Itse olen ostanut pari autoa hyvämaineisen ison Japanilaisen diilerin kautta huutokaupasta ilman Suomalaisia välikäsiä. Ensimmäinen oli sitä mitä odotinkin. Toinenkin muuten mutta sattui vaan olemaan moottorivaurio jota diileri tai huutokauppa eivät huomanneet tai kertoneet. Tarkastukset Japanissa ovat kuitenkin aika pintapuolisia, siihen voi luottaa mitä korin ja sisustan kunnosta sanotaan mutta tekniikassa voi olla sellaisia vikoja jotka eivät kestoltaan lyhyessä tarkastuksessa jää kiinni. Japanilaisittain puhutaan kuitenkin lähes paalausikäisistä vanhoista romuista joita menee huutokaupoista läpi tolkuttomia määriä päivässä joten autot liikkuvat tarkastuksissakin nopeasti.

Ketutti tietysti kun homma selvisi ja kone oli alkukesän levällään mutta koska tein remontin itse ja hankin osia halvimmista paikoista ympäri maailmaa kulut pysyivät järkevinä ja autossa ei ole ollut muuta huomautettavaa. Todennäköisesti ostan jatkossakin suoraan mutta on siinä puolensakin jos ostaa firmalta jo Suomessa olevan auton tai käyttää sellaista välikättä jota koskevat normaalit kuluttajansuojat.

Mamasanin henkilökunta on erinomaisen asiantuntevaa ja hinnoittelu kohdallaan, mutta peruspaketin kohdalla on pesty kädet kuluttajansuojasta eikä siihen tuolla hintaa olisi käytännössä varaakaan. Uskoisin että moni muukin autontuoja yrittää jollain pykälillä tai sanamuodoilla sopimuksissa välttää kuluttajansuojaa mutta kannattaa ehkä kysellä tapauskohtaisesti mikä on politiikka.

vase

Lainaus käyttäjältä: ast - 12 elokuu, 2008, 22:41:56
Mamasanin henkilökunta on erinomaisen asiantuntevaa ja hinnoittelu kohdallaan, mutta peruspaketin kohdalla on pesty kädet kuluttajansuojasta eikä siihen tuolla hintaa olisi käytännössä varaakaan. Uskoisin että moni muukin autontuoja yrittää jollain pykälillä tai sanamuodoilla sopimuksissa välttää kuluttajansuojaa mutta kannattaa ehkä kysellä tapauskohtaisesti mikä on politiikka.

Välityspalkkio kyseisen palvelun kohdalla on tosiaan vaan 890euroa mikä on aika vähän. Kuluttajasuojan välttäminenkin on vähän niin ja näin kun kuitenkin firmalta ostetaan. Tuskin voi käsiään täysin pestä jos sieltä joku konerikkonen pommi tulee, vaikka aiheesta olisikin mainittu. Varmasti pyrkivät hoitamaan kaikki kaupat niin, että asiakas on tyytyväinen. Internetissä kun tyytymätön tieto leviää hyvin nopeasti.  ;)

Yllättävän halpa voi auto olla vaikka tuon 3ke täysihoidonkin valitsisi. Eipä tarvitse itse tehdä mitään ainakaan.  :)

Minusta tuo 890e on kuitenkin niin vähän, ettei kannata lähteä itse tilailemaan kun ei hommasta kuitenkaan mitään ymmärrä.  ;D Joillakin on tietysti intoa hoitaa näitä juttuja - kyllähän siinä tietysti pienen säästön saa kun itse suoraan tilaa.

Krister

Mamasin toiminta vaikuttaa ihan OK:lta mutta itse pidän myös ESV:n politiiikasta että autoa ei ole pakko ottaa jos siihen ei ole tyytyväinen. Esim jos vaihdelaatikossa on kakkosen synkka paskana niin auton voi jättää ottamatta. Mamasin tapauksessa asialle ei varmaankaan mitään mahda. ESV:lläkin tuntuu suurin osa autoista olevan kohtuu edukkaasti hinnoiteltu sekä käsittääkseni heidän autot tulee yleensä aina konttirahdissa aina jolloin rahtipaikka onnistuu nopeammin.

Kummastakaan en ole mitään tilannut mutta molempien tahojen kanssa olen auton tuonnista puhunut.

vase

Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 elokuu, 2008, 08:52:30
Mamasin toiminta vaikuttaa ihan OK:lta mutta itse pidän myös ESV:n politiiikasta että autoa ei ole pakko ottaa jos siihen ei ole tyytyväinen. Esim jos vaihdelaatikossa on kakkosen synkka paskana niin auton voi jättää ottamatta.

Tämä on tosiaan hyvä juttu. Olisi kuitenkin mukava tietää mitä tilaamasi auto on japanissa maksanut - tätä tietoa ilmeisesti ei esv julkista? Itselleni on näissä autotilailuissa noussut tärkeäksi juuri tuo, että tiedän paljon palvelusta maksan yritykselle. Teoriassa Mamasanin pitäisi tuolla 890e välityspalkkiollaan olla halvempi jos kyseessä on japanin päässä saman hintaluokan autot. Molemmat firmat kun ilmeisesti huutokaupoista näitä ostelee.

Luulisi että tuolla esv:n politiikalla välityspalkkiota täytyy ottaa useampi tuhat euroa.

Toisaalta vaikka ostaisi auton muustakin firmasta niin kyllä välittäjän auto tulee hoitaa kuntoon mikäli se rikki on tai jos auto ei vastaa tilattua niin siitä on annettava rahat takaisin. Itselleni on sattunut molemmat tapaukset (ei kyseisesten firmojen kohdalla) ja epäkohdat tuli hoidetuksi asianmukaisesti, vaikkei mitään varsinaista "palautusoikeutta" myyjä erikseen luvannutkaan.

EDIT: "Peruspaketissa auto ostetaan konkreettisesti asiakkaan lukuun, emmekä itse edes näe autoa missään prosessin vaiheessa. Tästä syystä Peruspaketin osalta peruutusoikeutta ei ole. Luonnollisesti kuitenkin autamme kaikin mahdollisin tavoin, jotta mahdolliset ongelmat saataisiin ratkaistuksi. Voimme esimerkiksi ottaa auton myytäväksi asiakkaan puolesta." -mamasan

Otetaas vähän takaisin. Tässä auton tosiaan ostaa asiakas itse, jolloin firmaa ei tietenkään kuluttajansuoja koske kun se paperilla ei tähän mitenkään sekaannu. Noh, onneksi tuolla on palvelupaketteja mistä valita.

Kysyin hieman aiheesta: http://www.mamasan.fi/foorumi/viewtopic.php?t=42  Varmaan vastausta tulee jossain välissä kiinnostuneille.

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Krister - 13 elokuu, 2008, 08:52:30
Mamasin toiminta vaikuttaa ihan OK:lta mutta itse pidän myös ESV:n politiiikasta että autoa ei ole pakko ottaa jos siihen ei ole tyytyväinen. Esim jos vaihdelaatikossa on kakkosen synkka paskana niin auton voi jättää ottamatta. Mamasin tapauksessa asialle ei varmaankaan mitään mahda. ESV:lläkin tuntuu suurin osa autoista olevan kohtuu edukkaasti hinnoiteltu sekä käsittääkseni heidän autot tulee yleensä aina konttirahdissa aina jolloin rahtipaikka onnistuu nopeammin.

Kummastakaan en ole mitään tilannut mutta molempien tahojen kanssa olen auton tuonnista puhunut.

Kaveri otti ESV:n kautta R33 GTR kyllikin, asialliselta toiminnalta vaikutti, olin itse mukana noutohetkellä..
Tosin Skylle ei ole vieläkään kilvissä vaikka pian vuosisitten haettu, tiedä sitten mistä moinen johtuu, omistajan laiskuudesta vai papereiden vajavaisuudesta.. Hmm ::)
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

V-Racing

ja oli sitten tuo teho miehisyyden mitta tai ei niin ota ihmeessä turbo malli ja viellä mielellään manuaalina tosin se on makuasia mutta myöhemmin rupee kaduttaa jos vaparin ottaa  ;)
Uudenmaan Konehuolto Ky

kaahari

Kun noista katteista oli puhetta, laskeskelin joskus huvikseen "tiettyjen" tuontifirmojen katteita kun löytyi samoja autoja esim. tradecarview:stä ja suomalaisilla nettisivuilla oli autot myynnissä. Pilkatkaa/korjatkaa jos olen väärässä  (;)) mutta kuluthan muodostuu imho näin:

Esim. SupraTT.
Auto japanissa FOB 1,300,000jeniä, eli 7900e... ompa halpa,vaikka peltoautoks  ;D
7900+1000(rahti)=8900e
8900e x 1,1 (tulli 10%) = 9790
9790 x 1,22 (ALV22%) = ~11943
~11943 + ilmeisesti tulli ottaa jotain paperitöistä Suomessa??

Pyöreästi 12000e + verot ~7000e + alolupa + ensirekisteröinti + valomuutokset.... siinähän se hinta käytännössä tuplaantuu esim. juuri Supran kohdalla. Huomioikaa että Mamasanin 890e hintaan ei kuulu rahti.

edit: aiemmin tässä threadissa olevan auton hinnaksi siis tulisi 10300 + mahd. tuontikulut + verot.. eli oliskohan tuollainen 14-15000 auto?
Toyota Supra MKIV TT 6spd -93
FJ cruiser -07
LandCruiser J70 -91
Yamaha YZF-R1 -08

Ex muut "kivat" laitokset
350z 6spd  -04
Lancer Evolution 7 5spd RS2 FQ-300 -02
Mitsu GTO TT MR -94
Volvo S60R 6spd AWD -04
Celica St185 Sainz -92
Lexus Sc400 -92
Supra mkiv na auto -94
Honda CBR1100 XX -04
Yamaha R1 -04
Honda CBR RR 1000 -05

peLoGo

Kyllä ainakin minä köyhänä 3 korisen omistajana päästelin paritalvea ennen talviauton hankkimista ja hyvin meni, jäin vain kerran jumiin koko aikana ja pirun kivaa oli ;D
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

sttuning

Lainaus käyttäjältä: peLoGo - 13 elokuu, 2008, 14:06:06
Kyllä ainakin minä köyhänä 3 korisen omistajana päästelin paritalvea ennen talviauton hankkimista ja hyvin meni, jäin vain kerran jumiin koko aikana ja pirun kivaa oli ;D

Juu hauskempaa talviautoa saa vähän aikaa hakea. pitkäakseliväli kun on ja lukko niin saa hienoja kilometrin sladeja esim. motarin rampeissa :D Jäärataakín oon käyny supralla kiskoo tosin tavallisilla renkailla... piikeillä vois olla aika hieno peli tuoda.
Toyota Supra mk3 -92 2jz-gte
Toyota Granvia widebody -95 3.0Td
www.teamevo-r.com

T51R

LainaaTeoriassa Mamasanin pitäisi tuolla 890e välityspalkkiollaan olla halvempi jos kyseessä on japanin päässä saman hintaluokan autot.
Ei välttämättä juurikaan edullisempi, jos em. hinta ei sisällä rahtia.

Otetaan esimerkki Mamasan.fi-foorumilta

Toyota Supra RZ Twinturbo manuaali 8500-9000€
lisätään hintaan rahti 1000€
lisätään hintaan Peruspaketti 890€
lisätään hintaan huolintakulut satamassa ~150€

auton hinnaksi tulisi satamasta haettuna 10540-11040€.

ESV:n edullisin TT manuaali ollut muistaakseni hinnaltaan 10000€ ja Japanimportsilla 10500€. Toki auton kunto ja varusteet vaikuttaa varmasti myös hintaan

Eli aika samoissa hinnoissa noi näyttäisi olevan, tuo tosiaan ESV:llä plussaa, että jos auto ei miellytä niin varausrahan saa takaisin ja autoa ei ole pakko ostaa.
Virhevastuuta ei varmaan pysty mikään tuontifirma kiertämään, jos raha kiertää yrityksen tilin kautta. Eri asia on jos se maksetaan suoraan Japaniin..

vase

Lainaus käyttäjältä: T51R - 13 elokuu, 2008, 16:09:46
Ei välttämättä juurikaan edullisempi, jos em. hinta ei sisällä rahtia.

Otetaan esimerkki Mamasan.fi-foorumilta

Toyota Supra RZ Twinturbo manuaali 8500-9000€
lisätään hintaan rahti 1000€
lisätään hintaan Peruspaketti 890€
lisätään hintaan huolintakulut satamassa ~150€

auton hinnaksi tulisi satamasta haettuna 10540-11040€.

ESV:n edullisin TT manuaali ollut muistaakseni hinnaltaan 10000€ ja Japanimportsilla 10500€. Toki auton kunto ja varusteet vaikuttaa varmasti myös hintaan

Eli aika samoissa hinnoissa noi näyttäisi olevan, tuo tosiaan ESV:llä plussaa, että jos auto ei miellytä niin varausrahan saa takaisin ja autoa ei ole pakko ostaa.
Virhevastuuta ei varmaan pysty mikään tuontifirma kiertämään, jos raha kiertää yrityksen tilin kautta. Eri asia on jos se maksetaan suoraan Japaniin..

Tuohan siinä juuri on. Todennäköisesti esim tuo esv:n halvin on jo japanin päässä erikoisen halpa. Olisikin siis mukava tietää minkä hintainen auto on japanin päässä jolloin tietää suoraan paljon maksaa palvelusta - tämä on se pointti. Kyllähän sitä hieman nuhjuisemman, 5ke japanissa maksavan supran voikin myydä kympillä. On vielä vähän varaa tinkiäkkin kun katteet ovat kunnossa. Noista esv:n autoistakin saattaa yhtäkkiä tippua hinta tonnilla parilla, niin siitäkin voi päätellä jotain.  ;) Noh, tämä onkin ihan normaalia kaupankäyntiä - ei kehä3 varressa jobbaritkaan kerro paljon ovat myyntiautoista maksaneet. Mamasanilla nyt vaan on hieman uudenlainen tapa toimia.

Sikäli ei ole väliä miten paljon katetta kukin ottaa kun jokainen voi tuontifirmansa valita ihan itse, mutta minusta se on vaan niiiiiiin hienoa kun tietää mitä oma auto on välittäjälle maksanut. Siinä hymy hyytyy kun olet maksanut välittäjälle 15ke suprasta ja ystäväsi kertoo myöhemmin: "Heiii pogansin sun auton huutokaupasta hintaan 5500 eur!"  ;D

Zoui

Pitää tähän väliin mainita että ESV on suomalainen autoliike, joka ei ota välityspalkkiota. Eli homma pelataan puhtaasti autokaupan säännöillä.

Vaselle, tuo NISMO tulee mainos- ja markkinointi käyttöön, eli sen hinta on perinteistä "nettiautossa roikottamista"... en käyttäisi sitä siis esimerkkinä, en edes kärjistettynä. Supra klubilaiset löytää jäsenten puolelta myynnistä näitä parempia esimerkkejä. I rest my case, omalta osaltani ei ole tarvetta todistella autojen hinnoittelua, niin kauan kuin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja tavara liikkuu...

vase

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 13 elokuu, 2008, 17:23:13
Pitää tähän väliin mainita että ESV on suomalainen autoliike, joka ei ota välityspalkkiota. Eli homma pelataan puhtaasti autokaupan säännöillä.

Vaselle, tuo NISMO tulee mainos- ja markkinointi käyttöön, eli sen hinta on perinteistä "nettiautossa roikottamista"... en käyttäisi sitä siis esimerkkinä, en edes kärjistettynä. Supra klubilaiset löytää jäsenten puolelta myynnistä näitä parempia esimerkkejä. I rest my case, omalta osaltani ei ole tarvetta todistella autojen hinnoittelua, niin kauan kuin asiakkaat ovat tyytyväisiä ja tavara liikkuu...

Selvä peli, muokkasin viestiäni.

Tämähän tosiaan on juuri sitä normaalia autokauppaa. Eihän niitä hintoja kannatakkaan paljastaa jos kauppa kerran käy - saapahan paremmat voitot. Näinhän kaikki autojobbarit toimii ja on aina toimineet. Jokainen voi onneksi itse miettiä mikä on omalla kohdalla se paras tapa ostaa se kauan haaveiltu jdm ajokkinsa. Valintojen maailma.  :)

@rttu

Mää melkein suosittaisin ostaa mkiv turbon Jenkeistä halvan $ kurssin takia,ois ratti vasemmalla ja noissakin kivasti viriosaa.On varmasti helpompi jälleen myydä yms..
Tdi RS

vase

Lainaus käyttäjältä: @rttu - 13 elokuu, 2008, 18:17:14
Mää melkein suosittaisin ostaa mkiv turbon Jenkeistä halvan $ kurssin takia,ois ratti vasemmalla ja noissakin kivasti viriosaa.On varmasti helpompi jälleen myydä yms..

huomattavasti arvokkaampi siitä kuitenkin tulee kuin vastaavasta jdm mallista - 10ke ero? Ainakin jos manuaaleja vertaa. Ei kuitenkaan ollenkaan huono idea ja melkeinpä itsekin suosittelisin tätä vaikka arvokkaammaksi tuleekin, sillä dollarin kurssi on nyt niin mukava meidän kannalta.