Lexsaan 2JZ-GTE kone laillisesti?

Aloittaja Evox, 02 lokakuu, 2008, 15:31:43

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Evox

Onko mahdollista ensimmäisen korimallin Lexus IS- tai GS-sarjaan laittaa 2JZ-GTE kone? Onko joku pohtinut tätä mahdollisuutta?


2JZ-GE koneelle ilmoitetaan 225 heppaa, joten laillisesti tehokkain kone olisi 1,2*225=270 heppanen kone. Joten ei onnistuisi 280 heppaisen koneen vaihto. Onko kummankaan korimallin lexasassa ollut mitään tehokkaampaa konetta kuin toi 225 heppanen, että saisi muun vertailumallin?



Toivottavasti tämmöistä voi kysyä täällä kun on kuitenkin kyse legendaarisesta 2JZ-GTE koneesta kysymys  :)
Purussa Supra ja Aristo

Krister

GS400 on ollut mielestäni ainakin.


Evox

Lainaus käyttäjältä: Krister - 02 lokakuu, 2008, 16:08:33
GS400 on ollut mielestäni ainakin.



Wikin mukaan GS400 on jo seuraavaa korimallia.
Purussa Supra ja Aristo

Evox

Ei taida IS(1 gen)sarjaankaan saada tuplaturpoa? IS300 olisi tehokkain (215 hepoa) mylly? Altezza 200 RS200 olisi tietysti pieni parannus IS200:een...
Purussa Supra ja Aristo

Nickke

Eikös tuota mk1:sta ole ollut 1uz-fe koneella. ja siinä taitaa  olla hieman enemmän. kyllähän se onnistuu jos pystyy käyttämään japsimallia vertailuna.
JZS147
Ei oo tulossa mittään.

pas2

Lainaus käyttäjältä: Nickke - 06 lokakuu, 2008, 23:52:47
Eikös tuota mk1:sta ole ollut 1uz-fe koneella. ja siinä taitaa  olla hieman enemmän. kyllähän se onnistuu jos pystyy käyttämään japsimallia vertailuna.

vertailumalli täytyy olla semmonen mitä on joskus suomeentuotu ja rekisteröity.
7m-gte 237.5kw 470nm

Evox

Lainaus käyttäjältä: Nickke - 06 lokakuu, 2008, 23:52:47
Eikös tuota mk1:sta ole ollut 1uz-fe koneella. ja siinä taitaa  olla hieman enemmän. kyllähän se onnistuu jos pystyy käyttämään japsimallia vertailuna.


Olen tutkinut asiaa ja päätynyt siihen että ekan korimallin GS300:sta ei ole valmistettu v-8-koneella(iuz-fe). Aristoa on kyllä valmistettu neliveto V-8:lla. Mutta Aristo ei käy vertailumalliksi, koska ei ole samaa koria. Sama  esimerkkinä tekniikan vaihdossa, BMW M3 ei käy vertailumalliksi bemuissa.
Purussa Supra ja Aristo

Juipe

#7
Riippuu konttorista mitkä kelpaa mitkä ei.

Yleisin kanta on se, että riittää kun euroopassa tai jenkeissä on myyty vertailumallia. Eli ihan sama onko suomessa myyty vai ei, ei haittaa mitään. Järkevämmät konttorit sitten kelpuuttaa ihan missä tahansa päin maailmaa myydyt ajoneuvot, kunhan ne on tehtaan tekemiä myyntimalleja. Eikä tarvitse edes olla sama mallinimi, jos mallikoodi täsmää.

Esim. paikallinen konttori kelpuutti carina II vertailumalliksi japsien coronan (sama malli mutta eri nimi). Molemmat on T17 mallisarjaa.

Miksi bemuissa sitten ei ämmät kelpaa vertailumalleiksi? Onhan noita 525 -> M5 juttuja tehty kymmenittäin. Toki näissä tulee sitten prosenttirajat vastaan, eli jos karvalakkimalliin pitää vaihtaa lähes kaikki että se vastaa tehokkainta vertailumallia niin menee muutosprosentit komeasti yli.
Juha M

Evox

Lainaus käyttäjältä: Juipe - 13 marraskuu, 2008, 15:30:14
Riippuu konttorista mitkä kelpaa mitkä ei.

Yleisin kanta on se, että riittää kun euroopassa tai jenkeissä on myyty vertailumallia. Eli ihan sama onko suomessa myyty vai ei, ei haittaa mitään. Järkevämmät konttorit sitten kelpuuttaa ihan missä tahansa päin maailmaa myydyt ajoneuvot, kunhan ne on tehtaan tekemiä myyntimalleja. Eikä tarvitse edes olla sama mallinimi, jos mallikoodi täsmää.

Esim. paikallinen konttori kelpuutti carina II vertailumalliksi japsien coronan (sama malli mutta eri nimi). Molemmat on T17 mallisarjaa.

Miksi bemuissa sitten ei ämmät kelpaa vertailumalleiksi? Onhan noita 525 -> M5 juttuja tehty kymmenittäin. Toki näissä tulee sitten prosenttirajat vastaan, eli jos karvalakkimalliin pitää vaihtaa lähes kaikki että se vastaa tehokkainta vertailumallia niin menee muutosprosentit komeasti yli.

Verrokkina tuossa on 540. Korikoodi on eri normi 500-sarjalaisessa kun M-sarjassa.
Purussa Supra ja Aristo

jussi1

Itse laittaisin kanssa mielelläni omaan is200 lexuun jonkun tehokkaamman padan. 3sgte olisi yksi vaihtoehto. Mutta mitä kaikkia kalliita lupalappuja joutuu tämän ikäiseen hommaamaan. -99. Päästöt..?? Toki jos puljaisi jotenkin IS F:n vertailu kohteeksi niin sittenhän homma meisi jo isolleen.
-94 LHD TT MK4 Supra 6spd.
-02 Lexus IS300 2JZ.
-05 Lexus RX300
-95 Skyline R33 (drifteri)
-91 Celica GT4 (jäärata-auto)
-07 Suzuki GSX-R 1000
-99 Z3 M Coupe (drifteri)
Ex. 525whp -91 Supra turbo targa man. 2003-2011