Soarer 2.5tt ostovinkkejä

Aloittaja Hootta, 26 lokakuu, 2008, 14:00:56

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Hootta

Elikkäs olis tollane soareri huuma päällä ja mietin tos että jos täältä löytyys jokunen soareri kuski, joka kertoos mulle vähä vinkkiä
mitä kantsii ottaa huomioon ostaessa?
mitä tyyppivikoja löytyy?
minkälaanen on saatavuus osissa ja kuinka toyotan huollos yleensä pärjää.
ja mitä muutoksia pitää tehdä ja mitä ne suurinpiirtein tulee maksamaan jos tilaan auton japanista.
vuosmallia mietin 91-94 ja 2.5 tt koneella

kiitos vinkeistä jo etukäteen

Reuhka

Celica kuskina ei oo varmaa tietoa mutta vastaan silti. Selailemalla löytyy lisää tietoa, mutta kuuloni perusteella etuvalot kai joutuu vaihtamaan e-hyväksyttyihin. Ainakin suprassa muistaakseni oli sellainen vaatimus. Ota huomioon miten tuot sen, laivalla jos tuotat niin kannattaa varata siihenkin rahaa kun ei se ilmainen ole. Ja että japanista melkein kaikki on oikeinpuoleisella ohjauksella. Mitä nuoremman tuot nii sitä pienempi vero ja onko manuaali vai automaatti jne..

Strabe

Lainaus käyttäjältä: Reuhka - 27 lokakuu, 2008, 17:25:52
Celica kuskina ei oo varmaa tietoa mutta vastaan silti. Selailemalla löytyy lisää tietoa, mutta kuuloni perusteella etuvalot kai joutuu vaihtamaan e-hyväksyttyihin. Ainakin suprassa muistaakseni oli sellainen vaatimus. Ota huomioon miten tuot sen, laivalla jos tuotat niin kannattaa varata siihenkin rahaa kun ei se ilmainen ole. Ja että japanista melkein kaikki on oikeinpuoleisella ohjauksella. Mitä nuoremman tuot nii sitä pienempi vero ja onko manuaali vai automaatti jne..

Mitä vahnepi niin sen pienempi vero;)
Valot saa leksusksesta tai ite muokkaamalla.Jos on tuuria ja on symmetrinen valokuvio menee jo silloin läpi.Tyyppivioista en tiedä..Ahtimia kait maailmalla hajottelee, että sen kait vois siihen laskea.Jotai puslia saattaa tietyil kilsoil mennä sun muuta mut niinhä kaikissa.
Toyolta saa osia sen ku hakee/tilaa.
Helpointa lienee auton osto jonkun välittäjäfirman kautta.
JZZ30 vm.91

apex

#3
91-92 vuosimallia olevat ovat alhaisempien verojen lisäksi myös helpompi rekisteröidä. Eli 93vm. ylöspäin olevat tarvitsevat TUV-todistuksen ja sumarin taakse. 91-92 vm.
ovat myös "suuri päästöisä"  ei pitäsi tulla sitten niiden kanssa ongelmia :P

Itsellä vm. -94 soareri tallis, eikä ole kaikki tuon rekisteröinnin kanssa ihan putkeen mennyt (tarkka konttori) , mutta eiköhän tässä parin viikon päästä peltikilvet kiinni vihdoin  :)
Mutta ompahan saannut kokemusta tuostakin touhusta, nuori sälli kun olen  ;D

Losers always whine about trying their best. Winners go home and fuck the prom queen.

-94 toyota soarer JZZ30 (ikuisuus projekti)

-91 mersu 300CE (käyttis)

-92 nissan pulsar gti-r (talvi-liukuri)

-77 toyota landcruiser BJ40 turbo (Ex - öffi rässi)

Hootta

Eikös 92vm viimeistää pitääs olla jo katillinen ja vähäpäästönen vai eikö se koske noita japanin hommia, ja luin jotain et katsastusmies sais jotenki päättää kumpaan joukkoon se menee? itelle ainaki mieluusti ottaasin vähäpäästösen ku se muutos tuloo vissii et se vuosittainen vero o suurempi noin ei vähäpäästösis, ja tuo hevosmäärä piisaa kyllä mulle :). korjatkaa jos oon vääräs

Tem

ESVin FAQin mukaan '92 voisi vielä olla katiton ja ei-vähäpäästöinen.

"Auto käyttöönotettu ennen 1.1.1993

Mikäli auto on varustettu lambdaohjatulla kolmitoimikatalysaattorilla, auto merkitään vähäpäästöiseksi. (HUOM, uusi käytäntö)"
http://www.esv.fi/index.php?info=faq
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


OspreY

Juu eiköhän nuo keraamiset ahtimet ole se jz:n heikoin lenkki melkeenpä. Tänään meinaan kajahti itseltä toinen hyrrä. Siististi oli akseli poikki kun pois otin.. Ja pakosiivet kadonneet matkalla. 


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

Zoui

Lainaus käyttäjältä: Tem - 28 lokakuu, 2008, 14:55:26
ESVin FAQin mukaan '92 voisi vielä olla katiton ja ei-vähäpäästöinen.

"Auto käyttöönotettu ennen 1.1.1993

Mikäli auto on varustettu lambdaohjatulla kolmitoimikatalysaattorilla, auto merkitään vähäpäästöiseksi. (HUOM, uusi käytäntö)"
http://www.esv.fi/index.php?info=faq


Pitää huomioda että tuolla tarkoitetaan "mikäli auto on varustettu tehtaalta lähtiessään lambdaohjatulla kolmitoimikatalysaattorilla, auto merkitään vähäpäästöiseksi."

Eli kun kaikki vanhemmatkin japsit ovat varustettu, niin jopa huomattavasti vanhemmat autot tulisi kirjan mukaan laittaa vähäpäästöisiksi, eli katsuria tulisi siis huijata tai löytää sellainen joka ei vielä osaa ihan jokaista nippelitietoa.

Ero

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 28 lokakuu, 2008, 20:33:26
Juu eiköhän nuo keraamiset ahtimet ole se jz:n heikoin lenkki melkeenpä. Tänään meinaan kajahti itseltä toinen hyrrä. Siististi oli akseli poikki kun pois otin.. Ja pakosiivet kadonneet matkalla. 

eli sinkuksi vaan  ;D
supraa voisi verrata hyvännäköiseen virolaiseen huoraan.
Monet sitä haukkuu ja harva sen uskaltaisi
itselleen hommata,mutta kaikki haluaisi sitä
kuitenkin kokeilla.

Tem

"Pitää huomioda että tuolla tarkoitetaan "mikäli auto on varustettu tehtaalta lähtiessään lambdaohjatulla kolmitoimikatalysaattorilla, auto merkitään vähäpäästöiseksi."

Eli kun kaikki vanhemmatkin japsit ovat varustettu, niin jopa huomattavasti vanhemmat autot tulisi kirjan mukaan laittaa vähäpäästöisiksi, eli katsuria tulisi siis huijata tai löytää sellainen joka ei vielä osaa ihan jokaista nippelitietoa."

Juu, toki. Lähinnä kommentoin tota, että 92 pitäisi jo olla katillinen, että eikös se raja kulje vuotta myöhempänä.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1