TOYOTA CALDINA

Aloittaja jarppa, 06 joulukuu, 2008, 19:16:27

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

jarppa

terve. tekee tollasta caldinaa(neliveto avensista) kovasti mieli arkiajoihin niin mitenkäs tollasen leimaan saaminen kun japanintuonneissahan on nää oma ropleemat.kyseinen yksilö olis vuosimallia 97
teknikka on 3s-gte.

niin mitä kaikkea siis tuo vaatii jotta sen saa leimaan...?
ja jos jotakin papruja niin onko niitä mahdoton(lue vaikea saada) ja onko ne kalliita...?

valothan tuohon nyt tarvii ilmeisesti vaihtaa ja mites turvavyöt ja sivuvilkut mutta onko muuta noiden jälkeen..


kiitän ja kumarran jos joku viittii valaista :P-<:
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

rämeairo

TUV ilta paperit maksaa xxx määrän euroja. Kaikki valot vaihtoo. Suhteiden avulla niit saa varmaan katsastukseen lainaan. Istuma paikkojen määrähän tippuu nyky säännöksillä 4 henkeen. Valojen korkeus säätökin pitää laittaa. Muut saa lisätä tuohon jos tarvii jotain vielä. Mutta ei mikään mahdoton projekti tuollaisen kilvittäminen kuitenkaan ole.
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

jarppa

Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 06 joulukuu, 2008, 21:03:57
TUV ilta paperit maksaa xxx määrän euroja. Kaikki valot vaihtoo. Suhteiden avulla niit saa varmaan katsastukseen lainaan. Istuma paikkojen määrähän tippuu nyky säännöksillä 4 henkeen. Valojen korkeus säätökin pitää laittaa. Muut saa lisätä tuohon jos tarvii jotain vielä. Mutta ei mikään mahdoton projekti tuollaisen kilvittäminen kuitenkaan ole.


kiitän.. :) ja lisäinfo on tervetullutta !
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

rämeairo

Lisään nyt vielä että ei kannata pois sulkea automaatti vaihtoehtoa. Päässy ajelemaan sellasella ja siviili käyttöön enemmän kuin suositeltavaa. Oisin itelle moisen ostanut, mut ei ketään halunnut ostaa tota mun perhe autoo(paitsi pparkko 5ke prkl).
Liiallisesta väännöstä pääsee eroon isommalla turbolla

Powered by Holset

Uldiz

Lainaus käyttäjältä: rämeairo - 06 joulukuu, 2008, 21:03:57
Valojen korkeus säätökin pitää laittaa.

Jos E-hyväksyttyjä etulyhtyjä automalliin ei ole saatavilla, niin DOT hyväksytyt kelpaavat sellaisenaan 31.12.1997 asti ja korkeussäätöä ei vaadita.

sonic

#5
Lainaus käyttäjältä: Uldiz - 07 joulukuu, 2008, 08:34:46
Jos E-hyväksyttyjä etulyhtyjä automalliin ei ole saatavilla, niin DOT hyväksytyt kelpaavat sellaisenaan 31.12.1997 asti ja korkeussäätöä ei vaadita.
niin ja niitähän ei ole ja jos väittää avensista samaksi malliksi niin silloinhan se voi ottaa avensiksen tiedot ja leimata auton niillä(ok pilkun nussintaa mut..)
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: sonic - 07 joulukuu, 2008, 12:06:12
niin ja niitähän ei ole ja jos väittää avensista samaksi malliksi niin silloinhan se voi ottaa avensiksen tiedot ja leimata auton niillä(ok pilkun nussintaa mut..)

Valitettavasti ei oo mitään merkitystä, vaikka ostaisit mersun saksasta ja veisit sen japaniin ja toisit suomeen, se olisi ihan sama kuin toisi skylinen tai minkä tahansa JDM auton. Järkeäkö? -AKE ei tunne sanaa maalaisjärki. Eli yhtälailla noihin Japanista tuotuihin mersuihinkin pitää todistuksetkin tilata.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

Zoui

Purkaamot on pullollaan avensiksen etuvaloja, sieltä pari niitä säätömoottorien kanssa satasen pinnassa. Loput valot voi tarvittaessa leiman ajaksi laittaa miten tykkää tarvike rojuista, ei siinä sen suurempia.

Paperit tuossa aikaisemmin jo mainittiin, muutama satanen arkki ja selvä peli.

zanardi

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 14:17:08
Loput valot voi tarvittaessa leiman ajaksi laittaa miten tykkää tarvike rojuista

miten lien enää nykyään kun ainaki joissain katsastusasemilla kuvataan autot/valot yms niinkun itellekkin kävi.

mitenhän tulee ajokieltoa/kilvenlähtöä jos auto tavataan eri varustuksessa liikenteessä. vai pelastaako nuo valokuvat vaan auton leimanneen katsastusaseman?
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Zoui

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 07 joulukuu, 2008, 18:27:49
miten lien enää nykyään kun ainaki joissain katsastusasemilla kuvataan autot/valot yms niinkun itellekkin kävi.

mitenhän tulee ajokieltoa/kilvenlähtöä jos auto tavataan eri varustuksessa liikenteessä. vai pelastaako nuo valokuvat vaan auton leimanneen katsastusaseman?

Suomessa taitaa olla arviolta 200-300 skylinia, monessako prosentissa on hyväksytyt ja katsastuksessa käytetyt valot paikallaan?

Eli kun vastaus on aika lähellä nollaa, niin kyllä tuo katsastuksessa tapahtuva kuvaus on heidän omaksi vakuudeksi. Tästä kun oli reilu vuosi sitten yritetty penaltia jakaa AKE:n toimesta noille löyhemmille katsureille. (Joillakin kun on maalaisjärkeä, eikä hirveää tarvetta "mikki-hiiri" valojen virittämiseen)

zanardi

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 07 joulukuu, 2008, 19:18:35
Suomessa taitaa olla arviolta 200-300 skylinia, monessako prosentissa on hyväksytyt ja katsastuksessa käytetyt valot paikallaan?

Eli kun vastaus on aika lähellä nollaa, niin kyllä tuo katsastuksessa tapahtuva kuvaus on heidän omaksi vakuudeksi. Tästä kun oli reilu vuosi sitten yritetty penaltia jakaa AKE:n toimesta noille löyhemmille katsureille. (Joillakin kun on maalaisjärkeä, eikä hirveää tarvetta "mikki-hiiri" valojen virittämiseen)

jep mutta veikkaampa että tähän tulee muutos tuon valokuvaamisen muodossa... veikkaan että jotain yhteistyötä tms..???
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 07 joulukuu, 2008, 18:27:49
miten lien enää nykyään kun ainaki joissain katsastusasemilla kuvataan autot/valot yms niinkun itellekkin kävi.

mitenhän tulee ajokieltoa/kilvenlähtöä jos auto tavataan eri varustuksessa liikenteessä. vai pelastaako nuo valokuvat vaan auton leimanneen katsastusaseman?

Juurikin noin, eihän katsastaja voi olla vastuussa siitä mitä autoonsa kukin tekee kotitallissa leimaamisen jälkeen.
Joskus 2 vuotta sittenkin jo valokuvattiin eräällä konttorilla kaikki nuo "patentit", mutta on hyvin vaihteleva käytäntö eikä ole enää aikoihin näkynyt käytettävän täälläpäin.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

jarppa

mitäs nuo tuvin paperit oikeen kustantaa...?

ja selviänkö noilla yllämainituilla asioilla leimaan asti..?
ja eikös tää caldina oo tosiaan sama kuin farkku ave..? eli valotkin käy suoraan paikalleen... ::)
ei riemulla rajaa kun celica supralla ajaa! :)

Zoui

Lainaus käyttäjältä: jarppa - 07 joulukuu, 2008, 22:06:02
mitäs nuo tuvin paperit oikeen kustantaa...?

ja selviänkö noilla yllämainituilla asioilla leimaan asti..?
ja eikös tää caldina oo tosiaan sama kuin farkku ave..? eli valotkin käy suoraan paikalleen... ::)

Yleensä noin 160-280eur.

Selviää leimaan asti, toki kaikki perus asiat tulee aina myös huomioida. (Varoituskolmio e-hyväksynnällä tulee olla, takasumuvalo pitää olla, etc.)

Sama koppa tuo on, toki valojen laittaminen aina sovitusta vaatii.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: jarppa - 07 joulukuu, 2008, 22:06:02
ja eikös tää caldina oo tosiaan sama kuin farkku ave..? eli valotkin käy suoraan paikalleen... ::)
Ajovalot sopivat suoraan mutta takavalot ovat hieman eri kokoiset eivätkä sovi suoraan, eli joko muokkaa hieman umpioita tai soveltaa jotkut hienot valot perään leiman ajaksi. Taisi olla kokeuseroa sentin verran.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

stahwer

Elikkäs ostin tuossa pari päivää sitten tommosen toyotan. Ja siinä tuli avensiksen etuvalot mukana mutta olen kuullut että jotain piuhoja pitäisi kolvailla tjsp. Mutta mistään en ole vielä saanut tietää mitä niille piuhoille pitää tehä. Sattuskohan joku tietämään?

tomppae

Lainaus käyttäjältä: stahwer - 07 maaliskuu, 2009, 15:52:21
Elikkäs ostin tuossa pari päivää sitten tommosen toyotan. Ja siinä tuli avensiksen etuvalot mukana mutta olen kuullut että jotain piuhoja pitäisi kolvailla tjsp. Mutta mistään en ole vielä saanut tietää mitä niille piuhoille pitää tehä. Sattuskohan joku tietämään?

Korkeussäätö kabiinin puolelle kenties?

Peeku

Tuleekos noistakin 3 paikkasia? :)
- 6gen '94 1.8 gsi celica super tuuning 310tkm
- ex: pari mk3 supea

"vaikka nyt meneekin huonosti, tulevaisuudessa menee vielä huonommin."

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: peeku - 24 maaliskuu, 2009, 21:55:23
Tuleekos noistakin 3 paikkasia? :)

Periaatteessa kyllä. Kaverin Caldinaa juuri rekisteröitäessä saatiin sitä kevennettyä niin että sai 4-paikkaiseksi.
Yhtälailla Legnumit ym. menee 3-paikkaisiksi ellei satu merkin viralliselta maahantuojalta saamaan todistusa kantavuuksista. Aika nihkeä on ollut suhtautuminen, kummasti loppuu mielenkiinto siinä vaiheesssa kun selviää että kyseessä JDM auto  ;D
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

jukemon

juu, itse ainakin sain lainattua omaan katsastukseen takavaloja fintoyssista, ja etuvaloiksi käypi anjoviksen valot, mutta tosiaan ne sähköt on sitte ihan toinen, itsellä ainakin oli xenonit caldinassa  :tard: paperit sai pakettiautopojilta, vilkut on helppo laittaa eteen vakio paikalle, leikkaat vaan jostai vanhasta puskurista palan, ja asennat siihen jotku e hyväksytyt vilkut ja 2puoli teipilla kii  :thumbsup:
jza80
JZS161
YZFR1

luigi

millasessa arvossa verottaja pitää caldinaa?


zanardi

tullistahan noita löyty ainakin
-98 2177€
-98 2471€
ex toyotat...
celica st182
mkiv 5-speed vapari LHD
aristo jzs147 tt autom
lexus is200 6-speed
mkiv tt 6-speed
nyt:
2jz 5-speed 475kw...
gsxr-r 1000 k5 -06

luigi

Lainaus käyttäjältä: zanardi - 08 huhtikuu, 2009, 22:33:48
tullistahan noita löyty ainakin
-98 2177€
-98 2471€

Ei paha. mikseiköhän yhtään Altezzaa ole vielä kukaan tuonut? RS200 ois varmasti hauska ajaa. 3s-ge ja 210hv.

Zoui

Lainaus käyttäjältä: ylis - 09 huhtikuu, 2009, 15:58:23
Ei paha. mikseiköhän yhtään Altezzaa ole vielä kukaan tuonut? RS200 ois varmasti hauska ajaa. 3s-ge ja 210hv.

On tuo ESV ainakin pari tuonut...

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: ylis - 09 huhtikuu, 2009, 15:58:23
Ei paha. mikseiköhän yhtään Altezzaa ole vielä kukaan tuonut? RS200 ois varmasti hauska ajaa. 3s-ge ja 210hv.

Ei ole.

Painaa kaasun pohjaan ja kuuntelee kun kierrokset nousee mutta koko ajan odottelee josko maisema alkais vaihtumaan tai nopeusmittarin neula hyppäisi pikakelauksella aimo loikan eteenpäin.

AE86 nyt jotenkin vielä ymmärtää kun on niin kevyt kori mutta tuo Altezza on liian nykyaikainen ja turvallinen, eli tuo teho ei siinä korissa ihmeitä tee.

Pitänee vertailun vuoksi vielä joku tiukka Integra Type-R joskus hankkia kun tuntui että vanha 1,6 SOHC Civic oli paljon pirteämpi mitä Altezza.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

luigi

Lainaus käyttäjältä: Joni P. - 09 huhtikuu, 2009, 22:08:40
Ei ole.

Painaa kaasun pohjaan ja kuuntelee kun kierrokset nousee mutta koko ajan odottelee josko maisema alkais vaihtumaan tai nopeusmittarin neula hyppäisi pikakelauksella aimo loikan eteenpäin.

AE86 nyt jotenkin vielä ymmärtää kun on niin kevyt kori mutta tuo Altezza on liian nykyaikainen ja turvallinen, eli tuo teho ei siinä korissa ihmeitä tee.

Pitänee vertailun vuoksi vielä joku tiukka Integra Type-R joskus hankkia kun tuntui että vanha 1,6 SOHC Civic oli paljon pirteämpi mitä Altezza.

Ts. erittäin hyvä käyttöauto siis. Vähäruokainen, turvallinen ja tarpeeksi pirteä kauppareisuille :). Ja 100-kertaa tyylikkäämpi kuin susiruma Caldina :(.  Ja pakkohan Altezzan on IS200:ta reippaasti pirteämpi olla!!

Krister

Lainaus käyttäjältä: ylis - 10 huhtikuu, 2009, 11:52:51
Ja pakkohan Altezzan on IS200:ta reippaasti pirteämpi olla!!

Se mitä olen kerran ajanut RS200:sta niin on se kyllä aika laiska. En tiedä oliko ko. autossa kaikki tallella mutta Civic Type-R VTEC potkua on ihan turha odottaa. Meni samoihin E30 325i penarin kanssa.

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: ylis - 10 huhtikuu, 2009, 11:52:51
Ja pakkohan Altezzan on IS200:ta reippaasti pirteämpi olla!!

Kaveri palautti työkaverinsa maan pinnalle kun oli elvistellyt koko kevään IS200:llaan.
Ei muuten, mutta kaveri rökitti sen Honda HR-V:llä  ;D
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

luigi

Lainaus käyttäjältä: Krister - 10 huhtikuu, 2009, 13:35:44
Se mitä olen kerran ajanut RS200:sta niin on se kyllä aika laiska. En tiedä oliko ko. autossa kaikki tallella mutta Civic Type-R VTEC potkua on ihan turha odottaa. Meni samoihin E30 325i penarin kanssa.

no helkkari. Eihän sillä sitten kyllä kuuhun mennä, mutta varmasti luotettava ja taloudellinen käyttis :). Ensi talveksi sellanen?!