Eurospec Supra vs. Corvette c5 ?

Aloittaja Puman, 15 joulukuu, 2008, 01:05:22

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Puman

Katselin Saksan ja Ruotsin tarhjontaa vasemmalta ohjattavasta viimeisimmän korimallin Toyota Suprasta. Vasemmalta ohjattavat ovat aika harvinaisia maailmallakin ja ne, jotka löytyy, niin hintaa on kunnolla enemmän. Oikealta ohjattavat lähes puolet halvempia. Samaan rahaan irtoaisi jo alle 100 000 ajettu 2000 mallin Corvette C5. Ja jos jenkkituonti kelpaa, niin vieläkin halvemmalla lähtee. Tällä hetkellä menohalut tyydytetään 2003 mallin Celica T-sportilla. Ihan kiva kinneri kaupunkioloissa, mutta motarilla en lähtisi kisoille edes perhebemujen kanssa. Ei vaan löydy vääntöä.

Toyota-mies olen ollut aina ja siksi Supra kiinnostaisi. Mutta tänä viikonloppuna näin tuollaisen jenkkipulkan kiihdyttävän ohitseni motarin rampilta ja katoavan kaukaisuuteen. Täytyy myöntää että kasi karjui aika miehekkäällä saundilla.

Eli mitä mieltä kokeneet supristit ovat mieltä Corvettesta ?Olisiko vaihtoehto Supralle ?

P.S Nettiautossa on (tai oli) myynnissä musta muistaakseni 95 mallin vasemmalta ohjattava Supra. Jenkkituontia ja targakatolla. 24K euroa suomilapuilla. Onko kukaan käynyt koeajamassa ?


Tem

"Tällä hetkellä menohalut tyydytetään 2003 mallin Celica T-sportilla. Ihan kiva kinneri kaupunkioloissa, mutta motarilla en lähtisi kisoille edes perhebemujen kanssa. Ei vaan löydy vääntöä."

Jos muuten pidät autosta, niin tuosta tekniikasta saa kyllä niin paljon irti, ettei jatkossa jaksa kisata edes sporttibemujen kanssa, kun ei niillä ole mitään jakoa. ;)

...ja vielä ihan yhtä laillisesti ku ahtojen nosto Suprasta.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


spl

Ei ole tullut testattua C5:tta, mutta kulkupuolen osalta BPU MKIV kyllä jätättää sen helposti. En myöskään tiedä mitä palikkaa noihin löytyy, jos kulkupuolta haluaa parantaa.

BPU MKIV ja vakio Z06 taitavat olla suht lähellä toisiansa. C5 on hieno auto, mutta en lähtisi vaihtamaan asiallisen kuntoista MKIV:ta sellaiseen. Turbolla on hauska ajaa ja kulkupuolen saa helposti astetta paremmaksi.


Krister

Kyllähän tuollainen C5 Corvette on aika namu. Itselläkin voisi olla vaihtoehtona MKIV:een sijaan.

Viripalikkaa saa erittäin helposti rapakon takaa ja kohtuu edukkaasti. Esim remmisarjat on n. $5000 luokkaa ja se mikä näistä tekee hienoa on se että ovat 50-state legal, eli alittavat kireät Californian päästörajat jolloin voit maksaa VTT:lle muutaman satalappusen ja tekevät vertailun suomipäästöihin ja dynottamalla sopivat teholukemat saat remmiahdetun C5 Corveten laillisesti kilpiin. http://www.aacorvette.com/superchargers/

Suosittelen että käy koeajamassa BPU vireillä olevan MKIV Supran ja tuollaisen C5 Corveten, sillähän se selviää kumpi miellyttää enemmän. Hienot euro-suprat ovat kyllä kiven alla ja jos manuaalin haluat niin joudut maksamaan yli 25te tax-free. JDM:iä saa reiluun kymppiin.

Tuo Nettiauton vasuri MKIV on vapari ja sillä on kolarihistoria.


Puman

"Tuo Nettiauton vasuri MKIV on vapari ja sillä on kolarihistoria."

Minkäslainen tuo supra on kulkemaan vaparilla ? Jotain 230 hp ? Muistaakseni.

jonijii

Sama dilemma on ollut pari kertaa itelläkin..
Oon kokeillut pari kertaa C5:sta, tosi hienon näköinen ja varsinkin kuuloinen peli. Ainakaan automaatilla ei ole mikään tajuntaa räjäyttävä kokemus tehojen puolesta.. Kaksi kertaa olen vakavasti harkinnut ostaa, mutta kummallakin kerralla tuli lopulta kotiin MK IV.. Kyllä liikkumisessa on aika selkeä ero Supran puoleen, on Supra sitten Eurospec BPU TT tai Single. Ja yhden vanhemman Vetten omistaneena voin kertoa, että laatu esim. sisustassa yms. detaljissa ei ole aina häävi. Voipi olla, että C5 tilanne on parantunut, mutta epäilen.

Remmitetty C5 on asia erikseen, mutta niiden kanssa käsittääkseni saa olla tarkkana koneen kestävyyden kanssa. Jos ei ole konetta sitten tehty uusiksi kestämään lisävoimia. 
Mikäs se vanhan tojotan nuin kalliiks tekee..

Evox

Lainaus käyttäjältä: jonijii - 15 joulukuu, 2008, 20:32:58
Sama dilemma on ollut pari kertaa itelläkin..
Oon kokeillut pari kertaa C5:sta, tosi hienon näköinen ja varsinkin kuuloinen peli. Ainakaan automaatilla ei ole mikään tajuntaa räjäyttävä kokemus tehojen puolesta.. Kaksi kertaa olen vakavasti harkinnut ostaa, mutta kummallakin kerralla tuli lopulta kotiin MK IV.. Kyllä liikkumisessa on aika selkeä ero Supran puoleen, on Supra sitten Eurospec BPU TT tai Single. Ja yhden vanhemman Vetten omistaneena voin kertoa, että laatu esim. sisustassa yms. detaljissa ei ole aina häävi. Voipi olla, että C5 tilanne on parantunut, mutta epäilen.

Remmitetty C5 on asia erikseen, mutta niiden kanssa käsittääkseni saa olla tarkkana koneen kestävyyden kanssa. Jos ei ole konetta sitten tehty uusiksi kestämään lisävoimia. 

Eikös tommosessa ameriikan motooressa vääntöäkin aika mukavasti? Alhaalta saakka? Eikös tuosta saa vaparinakin lisähevosia aika mukavasti?

Onko noita Corvetteja ja Supria testattu joskus radalla? Vertailu aikoja?

Mielestäni MKIV Supra hieman yliarvostettu verrattuna esim Corvetteen. Tosin Corvettea en ole päässyt testaamaan.
Purussa Supra ja Aristo

nr000001

Itse olin taannoin täysin Corvette-mies, kunnes tulin uskoon. Voisin edelleen kuvitella hankkivani C5:n, mutta senkin kaveriksi Supralle (tai talviautoksi ;) ). Nyt kun alkaa noita C5:iakin olla jo jonkin verran tuotu maahan, näkyy niitä kesäisin enemmän kuin Supria, vaikka noita postikinnereitä paljon Japanista laahataankin.

Supra rähisee pikkuvirillä enemmän kuin C5. Remmitettyä pulkkaa en ole kokeillut. Radalle ostaisin ihan jotain muuta.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

jonijii

Onhan toki amerikan motissa vääntöä, kyyti onkin leppoisaa ja helppoa varsinkin automaatilla. Uskon, että Suprasta saa aika lailla helpommasti tehoja irti kuin vapari Vetestä. 450-500 hv vapari Vetteen on pitänyt jo viettää hyvä tovi tallilla.

Suprahan on törkeästi ylihintainen, mutta minkäs teet..

Rata-aikoja varmasti on, enpä osaa sanoa kumpi on nopeampi. Kylän raitilla Supra on perstuntumalta huomattavasti vihaisempi, radalle on ole koskaan kokeillut.

Mutta kumpikin hienoja autoja, tuskin tämmöisiä päätöksiä kukaan tekee faktojen pohjalta..



Mikäs se vanhan tojotan nuin kalliiks tekee..

pete-

Lainaus käyttäjältä: Puman - 15 joulukuu, 2008, 19:10:51
"Tuo Nettiauton vasuri MKIV on vapari ja sillä on kolarihistoria."

Minkäslainen tuo supra on kulkemaan vaparilla ? Jotain 230 hp ? Muistaakseni.


204 käsittääkseni. Ei tuo vapari mikään raketti ole, mutta mukava se on ajella silti. Itellä supra on eka "tehokkampi" auto näin corollapohjalta mutta kyllä sinne muutama lisähumma kelpais.

Cylon

2JZ-GE tarjoilee 220 hp. Väärinkäsitys 204 hummasta saattaapi tulla 3S-GTE:stä :-)
Mazda 6 MPS -06
Ex: Mazda 6 Sport Wagon 2.0TD Active -07
Ex: Toyota Celica 2.0 GTi ST182 -90

** Kun itse tekee, saa sellaisen kuin tulee. **

Holset

Eikös C5 ole kovin pitkälti muovikuorinen? tähän käsitykseen jäin -06 vuonna ruotsissa osuessani leirintäalueelle jossa oli vette-miitti, yksikään pelti ei osunut mielestäni omalle tontilleen, vaikka autot kovasti alkuperäistä muistuttikin, kotiin olisi kelvannut ainoastaan yksi yksilö vuosimallia -67..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Holset - 16 joulukuu, 2008, 02:22:48
Eikös C5 ole kovin pitkälti muovikuorinen?

Onhan ne lasikuitupulkkia (vai -muovi?) olleet jo kovin pitkään.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

OspreY

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 16 joulukuu, 2008, 09:02:37
Onhan ne lasikuitupulkkia (vai -muovi?) olleet jo kovin pitkään.

Vähän molempia on niitten koreissa. Vanhempiin paremmin tutustuneena niin niissä on ainakin melkein kaikki lasikuidusta tehty. Veikkaisin ettei tästä tavasta ole luovuttu uudemmissakaan. Varmaksi en silti mee sanomaan.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

peLoGo

Lainaus käyttäjältä: Cylon - 16 joulukuu, 2008, 00:36:33
2JZ-GE tarjoilee 220 hp. Väärinkäsitys 204 hummasta saattaapi tulla 3S-GTE:stä :-)

Taikka 7M-GE:stä..
BMW F11 530dA xDrive LCI "VOLL" -15 | Honda CBR 1100 XX Super Blackbird -07
Ex: Toyota Supra MA70 Turbo Targa manual -90/91 | Ex: Toyota Celica T18 GSI -91 | Ex: Toyota Celica T23 -05

Evox

Onkos toi Supra sen takia äkäsemmän tuntuinen kun turbosaakkerit antaa potkua verrattuna Veten tasaseen vääntöön?

Minkäslaisia noi Corvetet olisi arkikäytössä?

Pitääkä tommonen lasikuitupulkka hirveet räminät?

Purussa Supra ja Aristo

Puman

Entäs olisiko Nissan 350Z ok vaihtoehto Supralle ? Niitä näyttäisi olevan saatavilla paljon paremmin. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä autosta ?

Evox

Lainaus käyttäjältä: Puman - 16 joulukuu, 2008, 21:52:05
Entäs olisiko Nissan 350Z ok vaihtoehto Supralle ? Niitä näyttäisi olevan saatavilla paljon paremmin. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä autosta ?

Ihan ok käyttökottero toi olisi. Varmasti luotettavin peli noista edellämainituista. Tehon lisäys mahdollisuus käytännössä nolla verrattuna edellisiin.
Purussa Supra ja Aristo

Tem

"Tehon lisäys mahdollisuus käytännössä nolla verrattuna edellisiin."

Miksi niin?

Satunnaisesti netistä seurannu noiden laittamista, niin saahan niihin valmista turbo&remmikittiä, jos siltä tuntuu. Ja se on edelleen yhtä laillista ku vähäpäästösen Supran BPU.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


Evox

Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 joulukuu, 2008, 05:48:42
"Tehon lisäys mahdollisuus käytännössä nolla verrattuna edellisiin."

Miksi niin?

Satunnaisesti netistä seurannu noiden laittamista, niin saahan niihin valmista turbo&remmikittiä, jos siltä tuntuu. Ja se on edelleen yhtä laillista ku vähäpäästösen Supran BPU.

1. Huomattavasti halvempaa lisätä tehoja jo valmiiksi turbo versiosta, kun vaparista.

2. Totta että on laitonta viritellä turbotettua versiota ei hyväksytyillö osilla. HUomattavasti helpommin konttorin setä vaan huomaa sen jälkiasenteisen turbo/remmi kitin kuin tehdastekoista turbo versiota josta on kutiteltu lisähepoja.


Tietty jos raha ei ole ongelmana niin kaikki on mahdollista saada kilpiin. Meikäläiselle on raha ongelma tai sen puute. Jos rahnaa olisi riittävästi ajaisin todennäköisesti italian ihmeillä  :icon_rabbit:


Purussa Supra ja Aristo

Tem

Ok, ihmettelin vaan kun puhuit nollamahdollisuuksista.

Tosin eipä noita ahdinkittejä nykykonehuoneiden muovien alta aina niin huomaa... ;D
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


spl

#21
Katselin suorituskyvystä lukemia netistä ja näyttäisi menevän vakiona vajaa 5sek 0-60mph ja 13.5sek varttimailin. Nuo on aika lähellä vakio MKIV TT:n lukuja, joten BPU on selkeästi nopeampi. BPU:lla varttimailin pääsee matalaan 12sek aikaan.

Remmikitillä tekeekin sitten jo varmasti ihmeitä, joten virityspotentiaalia lienee melko mukavasti! Ja jos ovat vielä päästöjen puolesta laillisia USA:ssa, niin hyvältä vaikuttaa. Ulkonäön puolesta C5 Corvette on kyllä hieno auto, kuten on MKIV:kin... eiköhän noista kumpaankin voisi sitoutua ;)

V-Racing

Lainaus käyttäjältä: spl - 18 joulukuu, 2008, 16:04:08
Katselin suorituskyvystä lukemia netistä ja näyttäisi menevän vakiona vajaa 5sek 0-60mph ja 13.5sek varttimailin. Nuo on aika lähellä vakio MKIV TT:n lukuja, joten BPU on selkeästi nopeampi. BPU:lla varttimailin pääsee matalaan 12sek aikaan.

Remmikitillä tekeekin sitten jo varmasti ihmeitä, joten virityspotentiaalia lienee melko mukavasti! Ja jos ovat vielä päästöjen puolesta laillisia USA:ssa, niin hyvältä vaikuttaa. Ulkonäön puolesta C5 Corvette on kyllä hieno auto, kuten on MKIV:kin... eiköhän noista kumpaankin voisi sitoutua ;)
V8:ssa on kyllä se exoottinen vääntö ja raakuus muisteles tomi vaa sitä mustangin kyytiä ei se paljoa mieti   :ohnoes: :P-<:
Uudenmaan Konehuolto Ky

Suksipoika

#23
Tuo luvattu varttimaili vetelle ainakin ihan täyttä sontaa, siis automaatille eikö ollutkin? 0-100 ajasta ei tietoa, mutta epäilen myös sitä.. Hieno auto ei siinä mitään, kummassakin suprassa ja vetessä omat hienot puolensa.. Vaikea päätös jos joutus näiden kahden välillä ite valitsemaan.. Mutta tottakai sitten parin minuutin miettimisen jälkeen toyota veisi tietenkin voiton  :tard:

Tuu koeajamaan mun supra ja osta se pois  :icon_salut: ..
Tervetuloa  :P-<:

nr000001

Tutkin hieman tunnettuja ongelmia C5-malleissa. Ei ollut kovin ylentävää luettavaa, kun on tottunut Toyotan laatuun. Toki kaikissa laitteissa on omat murheensa, mutta C5:n kohdalla näyttäisi olevan vain muutama vuosimalli, joissa ei ole havaittu (jokeenkin merkittäviltäkin tuntuvia) tyyppivikoja. Tämä saattaisi selittää melko tasaista hintapyyntitsoa markkinoilla 98-01 mallien osalta. Kaunis tuo on silti katsella, joten pitää jatkaa perehtymistä.  8)
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Geedee52

Lainaus käyttäjältä: Puman - 16 joulukuu, 2008, 21:52:05
Entäs olisiko Nissan 350Z ok vaihtoehto Supralle ? Niitä näyttäisi olevan saatavilla paljon paremmin. Onko kenelläkään kokemusta kyseisestä autosta ?

Fifth Gear kehui ainakin tuon 350z:an maasta taivaaseen  :icon_rr:

spl

Lainaus käyttäjältä: Suksipoika - 20 joulukuu, 2008, 00:38:27
Tuo luvattu varttimaili vetelle ainakin ihan täyttä sontaa, siis automaatille eikö ollutkin? 0-100 ajasta ei tietoa, mutta epäilen myös sitä..

Kyllä noita samansuuntaisia varttimailiaikoja löytyy aika monesta paikasta ja uskoisin noiden pitävän kutinsa. Samat lukemat löytyy esim. täältä (ja noi lukemat on sivuston mukaan "as tested by magazines"):

http://www.exoticcarsite.com/0-60-quarter-mile-times.htm

Minkäslaisia lukemia itse ajattelit C5:lle?

MT

350Z on kyllä aika pirun mukava vietävä..  :D Jerkkuahan siinä ei tietenkään Supraan verrattavasti ole (tarpeeksi kuitenkin useimmille), mutta jumaliste että se on tasapainoinen auto ajaa!

Jos teillä on mahdollisuus käydä tuollaista ajamassa, niin ei kannata jättää sitä kokeilematta.
Tojotalla suomi kuljettaa!

Supra TT Euro-Spec 6spd

nr000001

C5 vs. 350Z ajatuksessa C5 on edelleen legendaarisempi, Z lienee parempilaatuinen kaikinpuolin, mutta edelleen melko tavanomainen Nissan? Nissan on käyttikseksi varmasti turvallisempi vaihtoehto - jos tykkää.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

Tem

GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1