Varokaa tätä tuotetta!!!!!!

Aloittaja Holset, 22 kesäkuu, 2009, 22:53:02

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Holset

Klubilaisen auto syttynyt palamaan kyseisen tuotteen takia, jättäkää ostamatta ellei ole hyvää palovakuutusta.

PAKOSARJAKÄÄRE ALU 2" 15M

Kestävää ja joustavaa lasikuitukudosta. Haaroitusputkien, pakoputkien ja turbon putkien asennukseen. Vähentää lämpösäteilyä. Pituus: 15 m. Leveys: 52 mm. Paksuus: 1,6 mm. 
Lämmönkestävyys: 1100 °C, tilapäisesti 1700 °C. Alumiinipinnoitettu

http://www.biltema.fi/osteri/data/webpics_all/Web%20images%20Sorted/79/huge/79-452_h.jpg

Välittäkää tietoa muillekkin foorumeille..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

suprasami

miksköhän toi on alumiinipinnoitettu?
supra mk3 -89, corona mk2 -71

AMI

Oliko toi kääre kyseisessä tappauksessa pakosarja, turbon vai downpaipin ympärillä ja olikos se folio nimenomaan se mikä siinä roihahti?

Nimim. "roihuaako kohta mullaki"

PS. Ne pilteeman siniset "silikooniletkut" muuten oli ekat jotka mun konehuoneessa suli poikki. Taas säästin  ;D
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

suprasami

Lainaus käyttäjältä: AMI - 22 kesäkuu, 2009, 23:23:42
Oliko toi kääre kyseisessä tappauksessa pakosarja, turbon vai downpaipin ympärillä ja olikos se folio nimenomaan se mikä siinä roihahti?

Nimim. "roihuaako kohta mullaki"

PS. Ne pilteeman siniset "silikooniletkut" muuten oli ekat jotka mun konehuoneessa suli poikki. Taas säästin  ;D
alumiinin sulamispiste n.660 astetta ja kyllähän alumiini myös palaa.
supra mk3 -89, corona mk2 -71

OspreY

Eli minun auto kyseessä.

Kyseistä lämpö nauhaa löytyy dp:stä ja pakosarjasta juuri ennen ahdinta. Tuo ahtimen laipalla ollut nauha syttyi palamaan minkä seurauksena suli öljynpaluu letku. Kaikkihan arvaa mitä tapahtuu kun öljy syttyy palamaan..
Onneksi  oli nopeita sammuttajia lähellä tai olisi mennyt koko auto todennäköisesti.
Tänään repisin joka ikisen sentin tosta kura nauhasta pois ja sijoitan kunnon nauhaan, mikä tulee varmasti halvemmaksi kuin tämän hetkinen remppa.  Tai hommatkaa edes kunnon sammutin autoon.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

jykelä

Lainaus käyttäjältä: OspreY - 22 kesäkuu, 2009, 23:38:40
Eli minun auto kyseessä.

Kyseistä lämpö nauhaa löytyy dp:stä ja pakosarjasta juuri ennen ahdinta. Tuo ahtimen laipalla ollut nauha syttyi palamaan minkä seurauksena suli öljynpaluu letku. Kaikkihan arvaa mitä tapahtuu kun öljy syttyy palamaan..
Onneksi  oli nopeita sammuttajia lähellä tai olisi mennyt koko auto todennäköisesti.
Tänään repisin joka ikisen sentin tosta kura nauhasta pois ja sijoitan kunnon nauhaan, mikä tulee varmasti halvemmaksi kuin tämän hetkinen remppa.  Tai hommatkaa edes kunnon sammutin autoon.
sulta nuo ongelmat ei lopu ;D
Supra MK3 -92

suprasami

vittu kaikkee sitä myydään. 1100 asteteinen rauta pitäis olla jo kelta-hehkussa ja silti luvattu hetkellistä lämmönkestoa 1700
supra mk3 -89, corona mk2 -71

Tn2k

Lainaus käyttäjältä: suprasami - 22 kesäkuu, 2009, 23:36:53
alumiinin sulamispiste n.660 astetta ja kyllähän alumiini myös palaa.
eikös raketeissa käytetä alumijauhetta polttoaineena kun se palaminen tuottaa paljon energia = eli sen liekkikin on paljon kuumempi ?
ta60 project : sr20det
jz80 kesä käyttis

Holset

Lainaus käyttäjältä: Tn2k - 23 kesäkuu, 2009, 00:28:39
eikös raketeissa käytetä alumijauhetta polttoaineena kun se palaminen tuottaa paljon energia = eli sen liekkikin on paljon kuumempi ?

Palaa se meetwurstikin kun auttaa sitä mustalla ruudilla (Mythbusters)

sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

suprasami

lisäämmekö kenties bilteman yhteistyökumppaniksi  :toothy10:
supra mk3 -89, corona mk2 -71

Tn2k

Lainaus käyttäjältä: Holset - 23 kesäkuu, 2009, 00:32:07
Palaa se meetwurstikin kun auttaa sitä mustalla ruudilla (Mythbusters)



saisko tuosta patentoitua jotenkin raketit supen kylkeen lisäämään kiihdytystä varttilla ? atria voisi sponsoroida meidän yrityksen :)
ta60 project : sr20det
jz80 kesä käyttis

Tem

AMIa lainaten, se alumiinipintako siitä lähti? Se normikääre kun ainakin on kestänyt monella.


Oliko muuten pelti auki, kun se syttyi, vai mistä tiesit, että juuri kääre syttyi ekana ja sulatti öljyletkun?
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1


OspreY

ei ollut pelti auki silloin kun syttyi mutta voin kertoa että sen kyllä haistoi hyvin kun paloi.
Alupinta siitä siitä ainakin oli häipynyt pois ja 90% siitä nauhasta oli sulanut ja valunut alas öljyletkun ja pakosarjan päälle.
Hukkaportilta kun otin tuon nauhan pois eilen niin oli siinäkin mennyt suuri osa siitä alumiinista kasoiksi ja irronnut siitä nauhasta.
Itselläni ei ole ollut myöskään mitään ongelmaa sen normaalin nauhan kanssa mitä myös oli siellä putkessa ja olen käyttänyt sitä ennenkin. Nyt sitä ei ollut saatavilla niin otin tuota alupinnoitettua.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

buma

nyt ihan rohkeesti kuluttajaasiamieheen yhteyttä ja biltemasta rahaa kotiin. >:( menee vähän jo överiks toi biltema laatu.. :tard:
Lasikuituntuninkpuskurijaachtopaineruuviwhaatsiuhwhaaatsiu
soarer 4,0 V8 myyty romuna korjattavaksi
soarer 2,5 twin turbo ex
sierra cosworth 4wd ex
s13 ex
s14 ex
+ muut kokeilut ja härpättimet..

kalle7876

muillakin on vastaavia tuotteita  http://www.thermotec.com/adhesive-backed-heat-barrier.html
yhden vastaavan keskustelun oon nähny netissä kans ja kaveri oli laittanu väärinpäin ton tuotteen, alupinta sarjaa vasten
Laadukkaat pakosarjat , Holsetit yms...     www.kkdmotorsport.com 

2JZ-GTE 1697 hv     

7.13s 315km/h    402m   
European fastest mk4 Supra
     0-100 km/h     1.45s
100-200 km/h     1.82s
200-300 km/h     3.31s

Ostetaan LHD svap osat mk4.een !! 0400857781



https://www.facebook.com/pages/KKDmotorsport/110225448999567

nr000001

Lainaus käyttäjältä: buma - 23 kesäkuu, 2009, 09:05:28
nyt ihan rohkeesti kuluttajaasiamieheen yhteyttä ja biltemasta rahaa kotiin. >:( menee vähän jo överiks toi biltema laatu.. :tard:

Ja järki käteen näissä kommenteissa. Jos on reklamoitavaa, voi sen tehdä suoraan myyjälle. Jos neuvottelut eivät etene, voi apunaan käyttää kuluttajaneuvontaa.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

buma

Lasikuituntuninkpuskurijaachtopaineruuviwhaatsiuhwhaaatsiu
soarer 4,0 V8 myyty romuna korjattavaksi
soarer 2,5 twin turbo ex
sierra cosworth 4wd ex
s13 ex
s14 ex
+ muut kokeilut ja härpättimet..

kalle7876

aika paljon on tullut testailtuu näitä kuuman kesto nauhoja/levyjä. en oo kyl saanu palaan vielä yhtäkään, ellei ole öljyä ollu imeytyneenä siihen. 
omassa romussa on pakopesän päällä ja pakosarjassa vastaavaa, eikä oo syttynyt.
taidan ostaa bilteman nauhaa en skerralla ja testata senkin, epäilen sen palavuutta
Laadukkaat pakosarjat , Holsetit yms...     www.kkdmotorsport.com 

2JZ-GTE 1697 hv     

7.13s 315km/h    402m   
European fastest mk4 Supra
     0-100 km/h     1.45s
100-200 km/h     1.82s
200-300 km/h     3.31s

Ostetaan LHD svap osat mk4.een !! 0400857781



https://www.facebook.com/pages/KKDmotorsport/110225448999567

AMI

Tästä päästäänki aiheesta kätevästi seuraavaan: eli Osprey mitä letkua sää käytit tuossa öljyn paluu kanavassa?

Itse tuossa sinkkukonversiossa kun en keksinyt tarpeeksi luotettavaa joustavaa letkua, niin päädyin tekemään paluun rautaputkella niin että viimeisenä ennen lohkoa on vaan 5cm kumiletkua joustoa tekemässä. Ver1 rautaputkessa oli pari hitsaussaumaa, mutta piti taivutella ver2. ilman saumoja sillä hitsisauman huokoisuuden sain radalla huomautuksen kun lämmin öljy tuppas tihkumaan sen läpi.

Tosiaan ton nauhan kuumennuksen jälkeen nauha käryää ensin jonninverran ja sen jälkeen folio irtoo rapsakasti irti tuosta nauhasta, mutta en oo huomannu muutoksia itte foliossa vielä mutta pitää tarkistaa.

Taas saatiin elävää esimerkkiä kuinka paljon lämpöä oikeesti konehuoneessa piilee, mut onnex on kahden kilon sammutin aina käden ulottuvilla  :)
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

AMI

Ai niin ja seuraavaksi voidaan aloittaa keskustelua siitä miksi ja missä tällaista nauhaa kannattaa käyttää.

Itse kuuntelin tästä luentoa eräältä Laitilalaiselta pakoputken valmistajalta ja siksi päätin pitää nauhan käytön minimissä eikä ihan pakosarja alkupäässä.
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

kalle7876

rosterisarjan voit köyttää läpeensä tollasella kamalla, mut fe sarja hiiltyy eristettynä. muuten kestää kyl ihan hyvin 
Laadukkaat pakosarjat , Holsetit yms...     www.kkdmotorsport.com 

2JZ-GTE 1697 hv     

7.13s 315km/h    402m   
European fastest mk4 Supra
     0-100 km/h     1.45s
100-200 km/h     1.82s
200-300 km/h     3.31s

Ostetaan LHD svap osat mk4.een !! 0400857781



https://www.facebook.com/pages/KKDmotorsport/110225448999567

Holset

Lainaus käyttäjältä: AMI - 23 kesäkuu, 2009, 17:35:19
mutta piti taivutella ver2. ilman saumoja sillä hitsisauman huokoisuuden sain radalla huomautuksen kun lämmin öljy tuppas tihkumaan sen läpi.

Taas saatiin elävää esimerkkiä kuinka paljon lämpöä oikeesti konehuoneessa piilee,

mut onnex on kahden kilon sammutin aina käden ulottuvilla  :)

Millä hitsasit??

Jep..

Ostitko biltemasta? ;)
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

AMI

Migillä (valovirta...) hitsasin ja vaikka visuaalisesti ei näkyny reikiä niin läpi tihku lämpimät öljyt.

Sammutin ei oo pilteemasta, ehkä, muistaakseni  :D

Niin siitä pakosarjan päällystämisestä niin hakeeko porukka sillä tehonnousua et saadaan pakokaasu kuumana turbol vai lämmön hallintaa konehuoneeseen?
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Holset

sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

OspreY

Lainaus käyttäjältä: AMI - 23 kesäkuu, 2009, 17:35:19
Tästä päästäänki aiheesta kätevästi seuraavaan: eli Osprey mitä letkua sää käytit tuossa öljyn paluu kanavassa?


Ahtimelta oli n.15cm alumiini putkea suoraan alas päin mistä alkoi letkulla öljypohjaan.
Letkuna oli tuota letkua mitä tuossa SNS:n myymässä ahtimen asennus paketissa on. En tiedä mistä se on valmistettu mutta ainakin vahvike punosta siitä löytyy.

Seuraava paluu putki tulee kuparista mikä juotetaan kiinni ja juuri ennen loppua vasta tuo letku kuten sinullakin.

Holsetille: Ihan lämmön hallintaa tuolla haettu konehuoneeseen. Taidan kyllä siirtyä lämpöpellin asentamiseen seuraavaksi.


Toyota Supra 3.0i  turbo targa man. vm.-91
----------------------------------------------------------------------------------
Toyota MarkII tourerV 1,5jz-Gte vm.93 TurboTaxi projekti
-----------------------------------------------------------------------
Soarer Gz20 -86 jeizii manuel.

AMI

Ookoo. Ihan luotttavan kuuloinen tuo paluu systeemi sulla tuossa oli Osprey, että ei se olisi luullut siitä ainakaan pettävän. Itse kans aattelin että juuri tuo alkupätkä olisi kaikkein kovimmalla kun punane pakopesä hehkuu vieressä. Mulla paluuputken kans meni vähän kikkailuksi koska heti alkuun piti väistellä paineputkea ja pakosarjaa, että putkeen tuli yhteensä neljä mutkaa.

Mulla kans muutaman sulaneen letkun jälkeen tuli alumiinista lämpöpelti ja tuuletusreikä konepeltiin pakopesän päälle. Pahin tilanne lämmön kannalta tuntuu tulevan kun kovan vedon jälkeen vedetään vehkeet parkkiin niin että ajoviima lakkaa...
www.sideways.fi
Yhteistyössä:
www.deadracer.fi
www.debba.fi
www.huhtico.fi
www.venesahkotukku.fi
www.tth-maalaus.fi

Holset

ÄLKÄÄ KÄYTTÄKÖ ALUMIINI PUTKEA, SE MURTUU TÄRINÄSSÄ!!!!!!!!!!

Lämpö pellit on järkevä ratkaisu jos on tilaa asentaa se hyvin ettei se pääse pärisemään, sitä ei kuuntele pirukaan pitkään..
sponsored by:
www.hevosvoima.com
www.kbcgarage.com
www.kiinahdin.com
www.akaansilkkipaino.com
www.sideways.fi
Til-Racing

suprasami

mul on paluuputkena ex-huohottimen putki joka on käännelty ja hitsiltu useasta kohtaa. ja just ennen lohkoo on 5cm letkua.
supra mk3 -89, corona mk2 -71

Osmo

jalopuusta se lämmöneriste siihen putken ympärille,
mitään tommosia kreppinauhoja.

oliks viel jotain ongelmia?  :)
MKIV tt 6spd jdm