Mistä MKIV Suomeen... kokemuksia

Aloittaja JPN, 16 syyskuu, 2009, 21:26:28

« edellinen - seuraava »

0 Jäsenet ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

JPN

Moro vaan!

Liityin sitten tänne, kun tarvitsen tietoa osto/tuonti kokemuksista ja vieraana kun ei voi huudella täällä :). Kiinnostaisi tietää että mistä porukka on ostanut oman MKIV:nsa, kun ei noista välitysfirmoista tai tuonneista niin hirveästi löytynyt tietoa haullakaan. Kerro mitä firmaa olet käyttänyt tuonnissa ja oletko ollut tyytyväinen ostokseesi vai ostitko suoraan toisesta maasta ja kävit itse hakemassa. Joitakin tuontifirmoja olen itse löytänyt ja heillä toiminta on ollut aika lapsen kengissä ja asia on sitten jäänyt siihen. Sitten on taas näitä toisen maalaisia sivuja kuten esim. www.pistonheads.com/sales/list.asp?s=271 missä kaikki on halpaa kuin saippua. Onko joku ostanut sieltä?

No, kertokaa kokemuksistanne ja suositelkaa joitan luotettavaa paikkaa.
Jarrut ovat vauhdin surma!

MM

Kerro nyt vaikka eka että oletko haluamassa jdm mk4 vai ihan euro mk4 supraa??Jos se on esim. jdm niin haluatko sen suoraan japanista,eglannista vai mistä???

Jos haluat jdm supran ja japanista niin oletko ollut yhteyssä Esim. ESV tai Mamasan nimisiin tuontifirmoihin???Heillä nyt tuskin on hommat lapsen kengissä,ja varmaankin noihin kahteen kannattaa ottaa yhteyttä jos sieltä suprasi haluat.Noiden kahden firman kautta on varmasti suurin osa suomessa liikkuvista suprista tullut.

Jos taas olet katsellut britti markkinoita niin siihen en osaa sanoa että kuka sieltä niitä voisi tuoda..pari ihmistä on tainnut tehdä itse haku reissunsa ja tullut ajamalla takaisin.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: JPN - 16 syyskuu, 2009, 21:26:28
No, kertokaa kokemuksistanne ja suositelkaa joitan luotettavaa paikkaa.

Olen käynyt hakemassa useammankin auton itse ja ostanut pari Japanista. Itselleni ostin eurospecin kun niitäkin on saatavilla eikä tarvitse ohjata autoa ojan puolelta. Euroopasta auton ostaminen sujuu kuten Suomessakin, paitsi että pitää puhua muutakin kieltä kuin savoa. Japanistakin saa itse auton ostettua, mutta on melko työlästä ensikertalaisen opetella lähinnä logistiikkaan liittyviä asioita.

Kun ostaa suoraan itse, saattaa säästää ison pinon euroja, jos tietää mitä tekee. Jos olisin ostamassa ojan puolen ohjauksella varustettua autoa, ostaisin briteiltä. Jos taas olisin ummikkonoviisi, soittaisin jollekin näistä konsulttifirmoista ja maksaisin kiltisti mitä pyydetään. Itselläni ei ole kokemusta konsulttien käytöstä, sillä kaikkea pitää kokeilla itse maksoi mitä maksoi.  ;D Katso kuitenkin vaikka huviksesi mitä autot maksavat suoraan myyjältä ostettuna euroopassa.
1 3 5
├┼┼-╕ 1996 Supra euro spec. 2004 Impreza WRX STi.
2 4 6 R

JPN

Lainaus käyttäjältä: MM - 17 syyskuu, 2009, 16:27:11
Kerro nyt vaikka eka että oletko haluamassa jdm mk4 vai ihan euro mk4 supraa??Jos se on esim. jdm niin haluatko sen suoraan japanista,eglannista vai mistä???
Periaatteessa ihan sama kummalta puolelta ajettava... ei tuota ongelmia minulle. Sekin on aivan sama, että mistä auto Suomeen uitetaan.

Lainaus käyttäjältä: MM - 17 syyskuu, 2009, 16:27:11
Jos haluat jdm supran ja japanista niin oletko ollut yhteyssä Esim. ESV tai Mamasan nimisiin tuontifirmoihin???
Olen katsonut Mamasan sivuja, mutta ei sieltä oikein mitään irtoa... tuovat ulkomailta ja hinnat... that's it. Siksipä minä teidän muiden kokemuksia kyselenkin, että voiko joku suositella jotain firmaa ja mitä firmaa kannattaa varoa.

Lainaus käyttäjältä: nr000001 - 17 syyskuu, 2009, 17:30:47
Olen käynyt hakemassa useammankin auton itse
Mistä olet käynyt hakemassa autoja?

Euroopasta auton ostaminen sujuu kuten Suomessakin, paitsi että pitää puhua muutakin kieltä kuin savoa.
Savon lisäksi taipuu suomi, ruotsi, englanti, saksa ja portugali... ei pitäis jäädä kielestä kiinni :)

Japanistakin saa itse auton ostettua, mutta on melko työlästä ensikertalaisen opetella lähinnä logistiikkaan liittyviä asioita.
Joo, Japanista päin saa joku firma tuoda jos siltä suunnalta lähdetään autoa hakemaan.

Katso kuitenkin vaikka huviksesi mitä autot maksavat suoraan myyjältä ostettuna euroopassa.
Sitä on tullut tehtyä ja halvoiltahan nuo osa vaikuttaa, mutta halvalla ei saa hyvää.

nr000001

Lainaus käyttäjältä: JPN - 17 syyskuu, 2009, 17:59:55
Mistä olet käynyt hakemassa autoja?

Belgiasta, Saksasta ja Iso-Britanniasta.

Briteillä näyttää olevan myynnissä erittäin nättejä ojaohjauspelejä, jos on vaikka kymppitonni pelirahaa + autovero Suomessa. Esim. -96 RSP TT 6spd 8,500GBP, -93 TRD Wide Body TT 6spd 10,000GBP, -94 TT 6spd 7,750GBP etc.
1 3 5
2 4 6 R

Tem

Jos Briteistä löytyy jotain kiinnostavaa, etkä osaa/halua itse hakea, niin tuossa yksi sieltä tuova firma:
http://www.sjimport.fi/

Jokainen osannee itse laskea parhaiten haluaako maksaa ton 1500e, vai sykkiä itse.
GZ10, MA61, MA70, NB, AW11, SW22, ZZW30, Club <80s
Tulossa-lista edelleen tulossa!!1

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Tem - 17 syyskuu, 2009, 18:30:17
Jos Briteistä löytyy jotain kiinnostavaa, etkä osaa/halua itse hakea, niin tuossa yksi sieltä tuova firma:
http://www.sjimport.fi/

Jokainen osannee itse laskea parhaiten haluaako maksaa ton 1500e, vai sykkiä itse.

Tunnetko vai oletko käyttänyt palvelua kun suosittelet?
1 3 5
2 4 6 R

Tem

En tunne, enkä oo ite käyttäny, mutta ainakin yksi Supra sieltä tuli onnistuneesti. 8)

Sen vertaa vähän vertailupohjaa muihin, että en nyt erityisemmin osaa suositella muita paremmaksi..

JPN

Yhteyksissä olen ollut SJ-Importin ja KBC Garagen kanssa, mutta kokemuksia haluaisin kuulla muilta... siis muistakin firmoista kuin noista.
Takuutahan myydyille autoille he eivät varmaan anna tai toinen ei anna ainakaan, kun oli siitä puhetta heidän kanssa. Siksi niitä kokemuksia tarvitaan. Itse ostin 4 vuotta sitten auton Saksasta suomalaiselta "välittäjältä" (firma jolle annat toimeksiannon ja he ostavat auton omiin nimiinsä ja myyvät sen sitten sinulle) ja he antoivat takuun autolle. Siis sellaisen että jos jotain yllättävää ilmenee ja vika ei ole minussa. Tänä päivänäkin ajelen vielä sillä autolla ja mitään yllättävää ei ole tullut.

Eli yksi vaihtoehto on taas käyttää heitä ja tuoda auto Saksasta.

Zoui

No ihan infona ESV:llä normaali autokaupan virhevastuu, ellei asiakas muuta toivo, jos siis JDM supra on haussa.

Osmo

Lainaus käyttäjältä: JPN - 23 syyskuu, 2009, 08:49:43
Eli yksi vaihtoehto on taas käyttää heitä ja tuoda auto Saksasta.

Mutta silloin kannattaa varata muutamia tuhansia enemmän budjettia kun Saksassa ei varmaan hirveesti noita jdm versioita ole..
Jos ei ole rahasta kiinni niin tottakai kannattaa tuottaa mieluummin Saksasta, jenkeistä tai Englannista euro-spekki..
MKIV tt 6spd jdm

nr000001

Lainaus käyttäjältä: Osmo - 23 syyskuu, 2009, 09:32:32
Mutta silloin kannattaa varata muutamia tuhansia enemmän budjettia kun Saksassa ei varmaan hirveesti noita jdm versioita ole..
Jos ei ole rahasta kiinni niin tottakai kannattaa tuottaa mieluummin Saksasta, jenkeistä tai Englannista euro-spekki..

On noita Saksaankin laivattu jo myytäväksi asti. Punnan kurssista riippuen briteiltä kannattanee ostaa, jos Euroopasta haluaa hakea itse. Jos taas Jaappanin maalta haluaa autonsa ja pelata lähes tavanomaisen autokaupan pelisäännöin, kysyisin vaikka ESV:lta.

btw: UK-Specit ovat myös briteissä melko harvassa.
1 3 5
2 4 6 R

Hencca

tai mite ois jos ite hakee ruottista, eikö siel oo kurssit aika lattiassa?
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

JPN

Itse olen tällä hetkellä Ruotsissa töissä ja kruunun kurssi on jo tullut huonompaan suuntaan euroa kohtaan... nyt kurssi on jotain 10,5 luokkaa. Eikä Suprat täälläkään näytä juurikaan halvempia olevan.

Täytyykin katsella ESV:n sivuja.

koNi84

Voisin suositel mamasania... oma härpätin sieltä tuli viimeviikolla... saatpa valita mieleises... vaikka sen oikeen löytämiseen hetki meniskin...
kannattaa ainakin kysästä

Joni P.

Lainaus käyttäjältä: koNi84 - 23 syyskuu, 2009, 16:04:11
Voisin suositel mamasania... oma härpätin sieltä tuli viimeviikolla... saatpa valita mieleises... vaikka sen oikeen löytämiseen hetki meniskin...
kannattaa ainakin kysästä

Eiköhän mikä vain tuontifirma myös kriteereiden mukaan autoja toimita, tulee ne ESV:n autotkin 90% tilauksesta.
www.nukka.fi
www.autoholisti.fi

sonic

ESV:tä suosittelen vahvasti. eipä tarvitse ostaa sikaa säkissä  :icon_thumleft:
Celicasupra 1jz-ge/t -85 , Aristo 3.0v tt -97, Pappacämry -92, Apinabussi -07 :) turboHiace -97, Lexus is200 1jz-gte single
www.driftlexus.kuvat.fi

Hencca

Lainaus käyttäjältä: sonic - 23 syyskuu, 2009, 20:30:42
ESV:tä suosittelen vahvasti. eipä tarvitse ostaa sikaa säkissä  :icon_thumleft:

kbc, esv, japan imports. näistä itse kysyisin ainakin.
Supra 3.0 TT -93 TokyoStreetDrfitBatMobileTupperwareAinavaiheessaJneJne...
http://www.madmotors.co.uk/ Car Of The Month--> December `09
http://www.madmotors.co.uk/catalog/cotm-henri-kuntsi-matt-black-toyota-supra-p-25283.html

mazzem

Ite tilasin mamasanin kautta ja ei ole kyllä moittimista. Arvioitu saapumis aika ja yms. piti paikkaansa ja kuten sanoivat, että jos max huuto hinta alittuu nii tulee suoraan asiakkaan pussiin kuten itellä 500€. Mutta eipä noita moitteita ole kuulunu mistään puljusta joissa kaverit asioineet kuten ESV ja Japan imports.
Jo vaan sano rengit päissään, eikä ne paljo muuta sanonukkaan.

Toyota Soarer JZZ30 -92
Opel Omega B1 caravan -94
VW Transporter 2.4d -94

Tem

mazzem

Jo vaan sano rengit päissään, eikä ne paljo muuta sanonukkaan.

Toyota Soarer JZZ30 -92
Opel Omega B1 caravan -94
VW Transporter 2.4d -94

Supr4ever

Lainaus käyttäjältä: Zoui - 23 syyskuu, 2009, 09:17:38
No ihan infona ESV:llä normaali autokaupan virhevastuu, ellei asiakas muuta toivo, jos siis JDM supra on haussa.

Eiköhän tämä käytetyn ajoneuvon takuu / virhevastuu koske kaikkia yrityksiä autokaupan laajalla saralla..
KBC ainakin vastaa että auto on se mitä pitää, ja ostopäätös tehdään vasta koeajon jälkeen jos auto ei vastaaa kuvin/tekstein informoitua. emme osta mitään ns. ghost myyjiltä, jotka lähettävät noin suurinpiirtein samanlaisen auton mitä kuvissa on esitelty.

meiltä saa lisäksi tunnukset japanin huutokauppoihin, jos itse haluaa etsiä autonsa, ja kauttamme tehdään sitten tarjous. tällä mallilla otamme pelkän välityspalkkion.
eli maksat vain todelliset kulut+välityspalkkion.

ostamme myös tärppejä myyntiin, ja tarvittessa kilvitämme myös.
tulossa
- MKIV TT 6spd -94 Musta
- Aristo TT V300 -96 Musta
- Mitsu Evo 5 tumma violetti
- Nissan skyline GTST -94 valkoinen

olemme koko lokakuun tutustumassa japanin markkinoihin, jos haluat että etsimme paikanpäältä autoa, otahan yhteyttä!

- KBC Crew  -
Tekijät tekee, huutelijat huutelee..

jos YV laatikko on täysi, laita sähköpostia tai soita.
040-7410292

Tem

"Eiköhän tämä käytetyn ajoneuvon takuu / virhevastuu koske kaikkia yrityksiä autokaupan laajalla saralla.."

Teoriassa kyllä, mut käytännössä tota kierretään ainakin parilla tavalla. Jotkut firman nimellä mainostavat myykin autonsa yksityishenkilön nimissä, joten vastuukin on yhtä olematon ku yksityishenkilöiden välisissä autokaupoissa muutenkin. En nyt mainitse nimiä, kun en ulkoa muista, mutta ainakin pari mainostelee Nettiautossa. Toinen tapa on myydä hyväkin auto paperilla varaosiksi, jolloin ei vissiin lain mukaan tehtykään autokauppaa, eikä normaalit vastuut taida päteä. Ihan normaalitkin autokaupat käyttää paljon jälkimmäistä halvemman kaluston osalta.

Eihän noissa mitään, jos ostajakin tietää missä mennään, mutta tuntuu joskus tulevan jälkeenpäin yllärinä. Kannattaa siis olla tarkkana mitä papereissa lukee. :-\

ooee

Itse asiassa jos Autoliikkeellä on heidän nettisivuilla, tai liikkeen pihassa tai lehti ilmoituksessa myynnissä yksityisen nimissä oleva auto, on autossa ihan sama kuluttaja suoja, kun autossa mikä on liikkeen nimissä, joten ei merkitystä. jos en väärin muista, aiheesta on jopa ennakko tapauksia :) itse ainakin törmännyt tähän samaan asiaan, kun on ollut oma auto myynnis autoliikkeellä.
- Kesälelu:           M-B w123Lang & e36 cabrio m-sport
- käyttöpeli:         M-B w210 cdi

ToniH

Mamasanin kautta tuli mun supra ja tyytyväinen olin kaikkeen palveluun neuvoja sai itse kun halusin katsastaa etc.  ja hinnat oli mitä sovittiin ei mitää ylimääräistä