onhan täst juttua jo ollutkin ku selailin foorumia mut kumminkin alkoi taas huolestuttaa alakerran laakerien kestävyys kun luin uuden gti:n supra jutun! miten se nyt on jos tehoja aletaan ottamaan niin meneekö vaan hermot ja rahat? onhan tuol maailmal paljon noita 7m supria mistä otetaan 500-800hevosta mitenköhän ne toimii? vai onko tosiaan vaa käyttäjästä ja öljyistä kiinni? jos olette virittäneet autojanne niin onko ollut paljon noita murheita?saako sinne alakertaa jotain vahvempaa osaa,punametallisia? ettei tarvii laakereit aina vaihdella? vai onko noi laakeri jutut niitä esson baarin tarinoit?
Koitas vaikka käyttää hakua, varmaan löytyy juttua..
Eiköhän vakiohiluilla tule 7m:ssä ekana vastaan kampiakselin laakerit ja kannentiiviste.. tietty jos koneen laakeroi, vaihtaa männät yms ja moottorin ohjaus on kunnossa, kai se nyt jotain kestää :) täällä on kyllä setiä jotka voi antaa 7m koneen kestävyydestä tarkempaakin analyysiä, jos vain viitsivät ;)
Koska Suomen peli meni niin hyvin, eihän tässä oo muuta tekemistä kuin notkua foorumilla, tuossa vaikka iltalukemista...
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5929.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5929.0.html)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,3018.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,3018.0.html)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2201.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2201.0.html)
Suomipoika nousee hurraa! :toothy10:
Lainaus käyttäjältä: Juzzo - 26 helmikuu, 2010, 23:43:41
Suomipoika nousee hurraa! :toothy10:
jos ees yks häkki niin baariin :thumbsup:
Tuli jo! Ite oon jo baaris, siis duunis :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: kaahari - 26 helmikuu, 2010, 23:33:20
Eiköhän vakiohiluilla tule 7m:ssä ekana vastaan kampiakselin laakerit ja kannentiiviste.. tietty jos koneen laakeroi, vaihtaa männät yms ja moottorin ohjaus on kunnossa, kai se nyt jotain kestää :) täällä on kyllä setiä jotka voi antaa 7m koneen kestävyydestä tarkempaakin analyysiä, jos vain viitsivät ;)
Koska Suomen peli meni niin hyvin, eihän tässä oo muuta tekemistä kuin notkua foorumilla, tuossa vaikka iltalukemista...
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5929.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,5929.0.html)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,3018.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,3018.0.html)
http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2201.0.html (http://www.supraclubfinland.com/forum/index.php/topic,2201.0.html)
eipä noi avautunut luki vain että: Aihe tai alue jota etsit on joko poistettu tai sitten se on oikeuksiesi ulkopuolella.
Lainaus käyttäjältä: Holset - 26 helmikuu, 2010, 22:54:32
Koitas vaikka käyttää hakua, varmaan löytyy juttua..
haulla en löytänyt kuin yhden jutun no auttohan sekin, ja tarkotus on tehdä alakerta uusiks mitkäköhän on parhaimmat laakerit? ja päivän selvä juttu että vakio pumpun tilalle tulee suurtehoöljypumppu,aina oon paremman pumpun laittanunu ku alakerran oon avannu.mut supran koneest ei mitään kokemusta.
Kyllähän se kestää kun vaihdat laakerit ja kannentiivisteen metalliseen! Niin ja muistat tasot oikasta. Clevitet ja acl taitaa olla parhaat laakereiksi. Itsellä clevitet eikä mitään ongelmaa ole ollut. Paljon on käyttäjästä ja öljyistä kiinni nuo...
en lähtis laittamaan 7m koneeseen yhtään rahaa vaan heittäisin sen koneen vesilintuun ja laittaisin tilalle 1jz-gte koneen ku niitä tahtoo saada japanista sihen hintaan mitä 7m saa mäntä veivi sarjan ja jos haluaa ottaa 1jz tehoa niin siinä on paaaljon enemmän potenttiaalia sihen ja ei varmasti tule ainakaan laakeri tai kansipahvi ongelmia...
Lainaus käyttäjältä: Ero - 27 helmikuu, 2010, 12:11:18
en lähtis laittamaan 7m koneeseen yhtään rahaa vaan heittäisin sen koneen vesilintuun ja laittaisin tilalle 1jz-gte koneen ku niitä tahtoo saada japanista sihen hintaan mitä 7m saa mäntä veivi sarjan ja jos haluaa ottaa 1jz tehoa niin siinä on paaaljon enemmän potenttiaalia sihen ja ei varmasti tule ainakaan laakeri tai kansipahvi ongelmia...
Pitää sanoa, että en kyllä alleviivaisi tuota. Katsopas Jusban ja JP:n supria. Pöljällä/ väärällä käytöllä (tai huonolla tuurilla) saa sen 1JZ:n ja 2JZ:kin rikottua.
Eikä se japanista hommattu
käytetty (vanha, murrosikään ehtinyt) moottori välttämättä mikään autuus onneen ole. Ainakaan omasta mielestäni. Uusiksi rakennettu/ uusi mosa on sitten aivan eri asia. Ja jos sen rakentaa itse (tai rakennuttaa sen jollain asiansa osaavalla)
hyvin aikaa, rahaa ja vaivaa säästämättä tietäen mitä tekee, niin luulisi sen sitten kestävänkin. Oli sitten kyseessä 7M/1JZ tai 2JZ.
Lainaus käyttäjältä: MT - 27 helmikuu, 2010, 12:33:03
Pitää sanoa, että en kyllä alleviivaisi tuota. Katsopas Jusban ja JP:n supria. Pöljällä/ väärällä käytöllä (tai huonolla tuurilla) saa sen 1JZ:n ja 2JZ:kin rikottua.
Eikä se japanista hommattu käytetty (vanha, murrosikään ehtinyt) moottori välttämättä mikään autuus onneen ole. Ainakaan omasta mielestäni. Uusiksi rakennettu/ uusi mosa on sitten aivan eri asia. Ja jos sen rakentaa itse (tai rakennuttaa sen jollain asiansa osaavalla) hyvin aikaa, rahaa ja vaivaa säästämättä tietäen mitä tekee, niin luulisi sen sitten kestävänkin. Oli sitten kyseessä 7M/1JZ tai 2JZ.
mutta jos mä alkaisin konetta laittamaan niin kyllä viiminen vaihtoehto tuo 7m silti on vaikka siitä rakentamalla saakin suht kestävän koneen mutta järkikin sen sanoo että siinä ei pitkään voi alakerran laakerit kestää tuollaisella iskulla!!! mutta makuasia sano naapuri ku paskaansa söi!!!
Lainaus käyttäjältä: Ero - 27 helmikuu, 2010, 12:40:59järkikin sen sanoo että siinä ei pitkään voi alakerran laakerit kestää tuollaisella iskulla!!!
Oiskohan niihin kesto-ongelmiin muitakin syitä, kun pidemmilläkin iskuilla kestää +200hp/l koneet kasassa?
Kyllä siihen on muitakin syitä! kaiken saa hajalle jos haluaa myös ne JZ koneet!
7m jakaa mielipiteitä kuin postiautot :P
Lainaus käyttäjältä: Raksteri - 27 helmikuu, 2010, 10:43:07
Kyllähän se kestää kun vaihdat laakerit ja kannentiivisteen metalliseen! Niin ja muistat tasot oikasta. Clevitet ja acl taitaa olla parhaat laakereiksi. Itsellä clevitet eikä mitään ongelmaa ole ollut. Paljon on käyttäjästä ja öljyistä kiinni nuo...
kyllä sieltä kankikin voi katketa, piti aika ruman äänen ku sano yhteistyösopimuksen irti ;D
Multa sitten tohon pakettiin accraliten männät, eaglen veivit ja greddyn kansipeltipahvi ;D huokealla..
Olen havainnut, että usein kone rakennetaan huolella, mutta unohdetaan polttoaine ja sytytysjärjestelmä säätäminen tai se laminlyödään. Olen lukenut, kuinka paineet nostetaan surutta ylös koneen vakio ECUn sytytysennakolla. Vakioennakolla ja ahtopaineen liiallisella korotuksella saadaan voimallinen nakutus, joka kyllä tuhoaa kaikki sisuskalut, mukaan lukien laakerit. Hyvällä polttoaine ja sytytyssäädöllä monta moottoriongelmaa voi estää tapahtumasta.
Lainaus käyttäjältä: Petsi - 28 helmikuu, 2010, 00:49:45
Olen havainnut, että usein kone rakennetaan huolella, mutta unohdetaan polttoaine ja sytytysjärjestelmä säätäminen tai se laminlyödään. Olen lukenut, kuinka paineet nostetaan surutta ylös koneen vakio ECUn sytytysennakolla. Vakioennakolla ja ahtopaineen liiallisella korotuksella saadaan voimallinen nakutus, joka kyllä tuhoaa kaikki sisuskalut, mukaan lukien laakerit. Hyvällä polttoaine ja sytytyssäädöllä monta moottoriongelmaa voi estää tapahtumasta.
Alkuperäistä threadin tekijää (ja miks ei muitakin) vois ehkä kiinnostaa
kaikki tarvittavat hilkkeet ja vaikkapa arvio hinnoista jota tarvii jos esim. vakio 7m-gte:stä pitää saada vaikkapa 500hv irti. Vanhoja threadeja selaillessani en löytäny oikein koottua vastausta moiseen ja en tunne yhtään 7m-gte:tä + sen vakioecun ja bensapuolen sielunelämää...
Kyllä sen 500hv saa varmaan halvallakin mutta kesto on eri asia... tossa semmonen pikainen hinta-arvio...
Itellä ollut seuraava setuppi:
walbro b-pumppu ~130eur
bensapaineensäädin ~100eur
isommat suuttimet ~600eur
Cooleri ~200eur
ahtoputkisto ~300eur
dumppi ~200eur
ahdin ~1000eur
dp + putkisto ~700eur (sisältää vaimentimet ja race-catin)
oheistarvikkeita/sovitteita yms. ~300eur
laajakaista seos mittari ~250eur
moottorin ohjaus, piggypack ~450eur käytettynä
näillä pääsi 470hv lukuihin...
Toki hintahan riippuu osista mitä käyttää ja tuohon jos lisää asennuskulut, koneistukset yms. ellei tee itse niinkuin minä niin hinta pompsahtaa aika rajusti.
Kannentiivistettä, laakereita ym. en tuohon edes laskenut, itselläni on toki männät, veivit, laakerit, tiivisteet yms. vaihdettu ja koko pata koneistettu,
kytkin + vauhtipyörä, öljypumppu yms vaihdettu, joten n.5000eur voi tohon laskea vielä lisää... toki fiksumpaa olis vielä käyttää stand-alone moottorin
ohjausta, ja taas tuli tonni pari lisä hintaa...
Mutta kyllä 10 000eurolla 7M:stä tekee jo moottorin :D
Tekee noita kai halvemmallakin mutta harvoin halvalla saa hyvää, jos kestävää haluaa niin koko kone vaan uusiksi. Tämä on henkilökohtainen mielipiteeni.
Lainaus käyttäjältä: Ero - 27 helmikuu, 2010, 12:11:18
en lähtis laittamaan 7m koneeseen yhtään rahaa vaan heittäisin sen koneen vesilintuun ja laittaisin tilalle 1jz-gte koneen ku niitä tahtoo saada japanista sihen hintaan mitä 7m saa mäntä veivi sarjan ja jos haluaa ottaa 1jz tehoa niin siinä on paaaljon enemmän potenttiaalia sihen ja ei varmasti tule ainakaan laakeri tai kansipahvi ongelmia...
JZ koneen paremmuuteen en sinänsä ota kantaa mutta tulee siitäkin omat kulunsa kun ostaa sen JZ koneen, siihen tarvittavat palikat että sen saa istutettua 7M tilalle ja hilut että siitä saa sen saman 500hv mikä oli esimerkkinä.
JZ:kin tarvii tietääkseni vaihtaa ainakin suuttimet, suutintukki, b-pumppu, pakosarja, ahdin/ahtimet, cooleri, moottorinohjaus ym. Moottorinkannakkeet, kytkinkoppa.
Joten hyvin äkkiä voi tohon swappiinkin laskea n.5000-8000€ koneen hinta mukaan luettuna, joten jos jo sattuu se 7M romu itsellä olemaan niin kulupuolelta ajateltuna on omasta mielestäni fiksumpaa rakentaa se 7M kokonaan uusiksi.
Eikä siinä 1JZ:ssa enempää potentiaalia ole, 2JZ sitten erikseen, mutta edelleen kyllä niitä kuluja tulee tekeepä miten vain.
Lainaus käyttäjältä: Holset - 28 helmikuu, 2010, 00:22:04
Multa sitten tohon pakettiin accraliten männät, eaglen veivit ja greddyn kansipeltipahvi ;D huokealla..
oishan tuossa hyviä osia mut on tarkotus ajella suht vakiona tää kesä ja sitten talven aikana ottaa se kone pois ja kattoo mitä se on syöny? kyl noitten osien hinta kumminkin kiinnostaisi!
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 28 helmikuu, 2010, 14:19:44
JZ koneen paremmuuteen en sinänsä ota kantaa mutta tulee siitäkin omat kulunsa kun ostaa sen JZ koneen, siihen tarvittavat palikat että sen saa istutettua 7M tilalle ja hilut että siitä saa sen saman 500hv mikä oli esimerkkinä.
JZ:kin tarvii tietääkseni vaihtaa ainakin suuttimet, suutintukki, b-pumppu, pakosarja, ahdin/ahtimet, cooleri, moottorinohjaus ym. Moottorinkannakkeet, kytkinkoppa.
Joten hyvin äkkiä voi tohon swappiinkin laskea n.5000-8000€ koneen hinta mukaan luettuna, joten jos jo sattuu se 7M romu itsellä olemaan niin kulupuolelta ajateltuna on omasta mielestäni fiksumpaa rakentaa se 7M kokonaan uusiksi.
Eikä siinä 1JZ:ssa enempää potentiaalia ole, 2JZ sitten erikseen, mutta edelleen kyllä niitä kuluja tulee tekeepä miten vain.
en todellakaan laita mitään jz123moottoria,tarkotus on tehä ihan tuosta nykysestä! kyl mä noist hinnoist jotenkin oon perillä eihän se ilmasta oo mut johonki ne rahat menis kumminkin.aikaisemmissa viesteissä oli puhe iskunpituudesta ja joltain oli menny poikkikin se,saako supraan erilaista /vahvempaa kampuraa?en kyl löytäny vaik kuinka googletin ja mites noi laakerit, enää ei paljon taideta punametalli laakereista puhua ku on jotain acl race nelimetalli seoksella olevia? nehän oli mainittukkin aikaisemmin jo että ne on hyvät. nii ja olihan nastolassakin yks sininen supra mikä oli 7m mosalla ja meni lentokenttä ajoissa aika lujaa tai siis niin lujaa +300 ettei mikään muu auto pärjännyt!olikohan siinä 600-700hv?? mitäköhän sille autolle nykyään kuuluu?
Kaveri tuntee ton nastolan tyypin , jeps noin 600 hv siellä ja pysy läjässä ihan ok , laakereiden ensimmäinen kestoedellytys on hyvä öljy toyotat on lähes ikuisuuksia käyttänyt castrolin öljyjä eli 10-60 castrol sisään , toinen öljyn paine ja kierto, omasta suprasta on toistaiseksi heitetty metsään se sivuvirtaus oljyn jäähdytys mikä yleensä romahduttaa paineet, muuta öljyn jäähdytys paremmaksi
jos kone on nyt rakennusvaiheessa niin puhdista joka ikinen öljykanava huollellisesti ja tasoita sieltä pois kaikki virtausta haittaavat tekijät , särmät tms ja ehdottomasti öljypumpun pitää olla kunnossa , mielellään sen tuottoa on syytä nostaa joillain konstin yksi tapa on muuttaa pumpun kierroksia
ja loppujen lopuksi se on ihan sama että virittääkö vaparia vai ahdettua samat perus asiat on oltava kunnossa , oikotietä ei oikein ole :-)
ja jotain lopuksi , tiedän talloin monen varpaat näillä jutuilla :-)
Jep.608hv 829 nm 1.8bar 98E kestää ..myös vaihteisto ja perä,niitäkään ei ole kiva etsiä jatkuvasti .Isommat kilkkeet ja kesti lohko 4v ,ajoittain paukkua ja 2.2-2.5 bar paineita kisabesalla ennen kuin halkesi koko matkan :nono: kokeillaan betonilla vahvistettua seuraavaksi.4v alakerta pysyi kasassa öljyn painetta lisätty + vahvat veivit +laakerit.
Jäi kaivelemaan se lentokenttä veto kun ei nostanut painetta kuin 1.5-1.8bar mutta menihän se tavote rikki ekalla vedolla :) .
t.Sininen Supra
Juu tuo 600-700hp ois tavotteena ihtelläki ja 7m kone on menosa kyllä aivan uuteen uskoon alusta loppuun, tuosa nyt vaan lueskellesa kävi mielesä että mitenköhän tuo supran r154 laatikko kestää nuita tehoja ku eikö se oo aika kestävä, mutta misä sillä tullee rajat vastaan??
Eräs vanhempi virittäjävelho sano sen koommin kyselemättä että 600 hv saa supran koneesta ihan hyvin . Itse tiedän että mitä 7M kone tarvii että kestää. Ihan yksinkertaisilla jutuilla sen sa kestämään. Pitää vaan tietää oikeat jutut :-)
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 22 heinäkuu, 2012, 20:05:14Eräs vanhempi virittäjävelho sano sen koommin kyselemättä että 600 hv saa supran koneesta ihan hyvin.
Eräs kummisetä lupasi 1000hp.
LainaaItse tiedän että mitä 7M kone tarvii että kestää. Ihan yksinkertaisilla jutuilla sen sa kestämään. Pitää vaan tietää oikeat jutut :-)
No eikö tämmösten foorumien tarkotus oo jakaa niitä yksinkertasia juttuja muillekin harrastajille, eikä myhistä tietoja pantaten? ;D
Vai oliko tää samaa tarinaa ku tossa yllä? ;D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 22 heinäkuu, 2012, 23:52:22
Eräs kummisetä lupasi 1000hp.
No eikö tämmösten foorumien tarkotus oo jakaa niitä yksinkertasia juttuja muillekin harrastajille, eikä myhistä tietoja pantaten? ;D
Vai oliko tää samaa tarinaa ku tossa yllä? ;D
Niinpä onhan tuohon tiedon panttaukseen törmännyt monesti joka paikassa. Saa kysyä jos haluaa tietoa
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 23 heinäkuu, 2012, 00:25:19Saa kysyä jos haluaa tietoa
Sitä yritin tehdä jo tuossa yllä. Yritän uudestaan. Voisitko kertoa ne oikeat, yksinkertaiset jutut, joilla sen saa kestämään? :D
Lainaus käyttäjältä: Holset - 23 heinäkuu, 2012, 09:43:00Eikös se ollut 996hp....
Sulla on selkeesti parempi muisti. ;D ;D
no on se jumalauta ku pantataan :D kertokkeehan nyt jos tietoa kerta löytyy :P
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 23 heinäkuu, 2012, 11:58:27
no on se jumalauta ku pantataan :D kertokkeehan nyt jos tietoa kerta löytyy :P
Täällä on näitä kaiken maailman "tietäjiä" ja pellejä enemmän kuin tietäjiä, sillä olen boikotoinut koko foorumia mutta ohessa omat kokemukseni ettei tätä moottorimallia ihan kokonaan unohdeta.
Eipähän siinä kummoista ole, perus koneen rakennus.
Uudet laakerit, uusi öljypumppu, laakerivälykset kohdalleen. Eaglen veiveillä ja esim JE männillä pääsee pitkälle.
Paljon puhutut laakerivauriot on öljypohjan syytä -> öljypohjaan loiskelevyt niin sekin on ratkaistu.
Kantta voi snurrailla oman tunnon mukaan, joskus voi tulla parempia kuin orkkis.
Jonkin sortin virinokat + säädettävät pyörät + kunnon venajouset ja retainerit ja metallitiiviste, sillä ois yläkertakin hoidettu.
Moottorinohjaus tietty makunsa mukaan.
Eli lohko, kansi, kampura, öljypumppu ja jäähdytysjärjestelmä alkuperäinen niin pitkälle pääsee.
Näillä spekseillä on ajettu n. 30 tkm mukaanlukien noin 20 lentokenttävetoa, ja vieläkin on läjässä.
Oheisissä linkeissä pari viimeisintä.
http://www.youtube.com/watch?v=2H_vXY67CjM
http://www.youtube.com/watch?v=_tKg--zpdi0&feature=relmfu
R154 vaihteisto on oikeasti hyvä ja nopea, kunhan se vain on kunnossa ja paremmilla laakereilla, niissä laakereissa on todellakin eroa.
Moottorin säädöt on aika ratkaisevassa osassa, eli jokainen tekee ne niinkun tahtoo.
Kuitenkin joitakin kiinostaa tehot. Niistä EN tiedä, mutta 1100 cc suuttimet on liki tapissaan, sillähän ne on myydään osastolla.
Joten 7M koneiden paskaksi haukkujat pitäkää päänne kiinni, melko varmasti on miehessä vika jos ei JZ koneetkaan kestä, eikös sen pitänyt olla särkymätön?
Jälkimmäisellä videolla ku vähänkään vielä kovempaa, niin oisi vinkkarit lähteny nostelemaan ;D
Paljonko kulki? Näyttäis että kovaa...
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 23 heinäkuu, 2012, 13:35:30
Täällä on näitä kaiken maailman "tietäjiä" ja pellejä enemmän kuin tietäjiä, sillä olen boikotoinut koko foorumia mutta ohessa omat kokemukseni ettei tätä moottorimallia ihan kokonaan unohdeta.
Eipähän siinä kummoista ole, perus koneen rakennus.
Uudet laakerit, uusi öljypumppu, laakerivälykset kohdalleen. Eaglen veiveillä ja esim JE männillä pääsee pitkälle.
Paljon puhutut laakerivauriot on öljypohjan syytä -> öljypohjaan loiskelevyt niin sekin on ratkaistu.
Kantta voi snurrailla oman tunnon mukaan, joskus voi tulla parempia kuin orkkis.
Jonkin sortin virinokat + säädettävät pyörät + kunnon venajouset ja retainerit ja metallitiiviste, sillä ois yläkertakin hoidettu.
Moottorinohjaus tietty makunsa mukaan.
Eli lohko, kansi, kampura, öljypumppu ja jäähdytysjärjestelmä alkuperäinen niin pitkälle pääsee.
Näillä spekseillä on ajettu n. 30 tkm mukaanlukien noin 20 lentokenttävetoa, ja vieläkin on läjässä.
Oheisissä linkeissä pari viimeisintä.
Juu aikaslailla tuolla mallilla alkaaki olemaan kampetta jo, ainut vaan mikä arveluttaa nii kestääkö tuo vakiokampura tosiaan sen tehomäärän 600-700hp. Tänään tuossa joku aika sitte kyselin vielä viimesiä palikoita siihen koneseen, niin meinas myyjä us partsillaki että ei tartte kampiakselia vaihtaa että kuhan tasapainottaa sen. Että senkö siis pitäis kestäää??
Ja videopätkiä ei vielä pystyny kahtelloon ku työmaan koneella oon, mutta pittääpä pikimmiten ku khämpille pääsee nii tsekata :P
Lainaus käyttäjältä: Juuzo - 23 heinäkuu, 2012, 19:45:02
Jälkimmäisellä videolla ku vähänkään vielä kovempaa, niin oisi vinkkarit lähteny nostelemaan ;D
Paljonko kulki? Näyttäis että kovaa...
326 kmh mailille 98 bensalla.
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 23 heinäkuu, 2012, 21:07:08
Juu aikaslailla tuolla mallilla alkaaki olemaan kampetta jo, ainut vaan mikä arveluttaa nii kestääkö tuo vakiokampura tosiaan sen tehomäärän 600-700hp. Tänään tuossa joku aika sitte kyselin vielä viimesiä palikoita siihen koneseen, niin meinas myyjä us partsillaki että ei tartte kampiakselia vaihtaa että kuhan tasapainottaa sen. Että senkö siis pitäis kestäää??
Ja videopätkiä ei vielä pystyny kahtelloon ku työmaan koneella oon, mutta pittääpä pikimmiten ku khämpille pääsee nii tsekata :P
kestää jos se on kunnossa, tasapainoheittoa siinä tuskin on.
makiasti rupes potkimaan tyhjää :P joo no jos se tuo vakio kampura kerta tuon hevosmäärän kestää nii eikait se ole ku uskottava ku sen nyt kahelta on kuullu ;D
Kampuran särötarkastus ja tasapainoitus kannattaa aina tehdä jos havittelee suurempia teholukemia , eipähän tartte sitten miettiä että mitä siellä pyörii
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 24 heinäkuu, 2012, 03:07:14
Kampuran särötarkastus ja tasapainoitus kannattaa aina tehdä jos havittelee suurempia teholukemia , eipähän tartte sitten miettiä että mitä siellä pyörii
siis tottakai tasapainottaa ja kahtua että on ok muutenki! Eipä sitä ihan mitä vaan vihti koneeseen pistää kuitenkaan :D
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 24 heinäkuu, 2012, 03:07:14
Kampuran särötarkastus ja tasapainoitus kannattaa aina tehdä jos havittelee suurempia teholukemia , eipähän tartte sitten miettiä että mitä siellä pyörii
Juurikin näin ja kyllä noissa tojon kampuroissa ainakin itsellä on ollut aina pientä epätasapainoa. Itse käyttänyt aina taysillä vastapainoilla olevia kampuroita eli sitä 7M kampea. Maailmalla jotkut taas liputtaa tehovehkeissä 6M kampuran puolesta. Niin ja omathan ei mitään tehohirviöitä ole olleet mutta näin silti aina toimittu. Perus pappamopiileja.. :icon_biggrin:
Hevosvoima ystävällisempi 7M olisi kyllä tarkoitus nakertaa läjään tässä lähi vuosina. Yhtenä suunnittelu kohteena itselläni ollut runkolaakerien yhdyspukki. Sen kanssa joutuu modaamaan öljypohjan ja hieman muutakin uuteen uskoon. Ei vielä päätöstä tuleeko siitä billet vai valu kikkare. Jos saisi mallin ajettua sikablokista talven aikana. Aina näissä suorissa kutosissa tuon runkolinjan pituus pelottanut. :ohnoes:
Lainaus käyttäjältä: gehenna - 24 heinäkuu, 2012, 06:56:48
Juurikin näin ja kyllä noissa tojon kampuroissa ainakin itsellä on ollut aina pientä epätasapainoa. Itse käyttänyt aina taysillä vastapainoilla olevia kampuroita eli sitä 7M kampea. Maailmalla jotkut taas liputtaa tehovehkeissä 6M kampuran puolesta. Niin ja omathan ei mitään tehohirviöitä ole olleet mutta näin silti aina toimittu. Perus pappamopiileja.. :icon_biggrin:
Hevosvoima ystävällisempi 7M olisi kyllä tarkoitus nakertaa läjään tässä lähi vuosina. Yhtenä suunnittelu kohteena itselläni ollut runkolaakerien yhdyspukki. Sen kanssa joutuu modaamaan öljypohjan ja hieman muutakin uuteen uskoon. Ei vielä päätöstä tuleeko siitä billet vai valu kikkare. Jos saisi mallin ajettua sikablokista talven aikana. Aina näissä suorissa kutosissa tuon runkolinjan pituus pelottanut. :ohnoes:
Nii tuosta yhdyspukista ei kuitenkaan sielä mitään haittaa varmastikkaan oo nii siinä mielesähän tuommone ois viksu kyhätä :D
nii pittää ite nyt kattoa että mitä sitä tekee mutta tosiaan olin kuuntelevinani (vaikia sana) että se us partin myyjä ois sanonu että sillä on 800hp riferinäki tuommone ja siinä vakio kampura, ja vakio öljypumppu, mitä nyt kierroksia lisätty.
Jos sulla tulee hyvä siitä yhdyspukista niin teetätän sulla ihtelleniki :D
Pitäs piruuttaan kysyä Keith Blackiltä että vieläkö ne tekee toyotaan sopivia osia , vois kysyä billet kampuraa muutamaan toyotan koneeseen :-)
Lainaus käyttäjältä: Ethan_Hunt(toyotafreak) - 24 heinäkuu, 2012, 19:59:15
Pitäs piruuttaan kysyä Keith Blackiltä että vieläkö ne tekee toyotaan sopivia osia , vois kysyä billet kampuraa muutamaan toyotan koneeseen :-)
no ku oot kuulolla siihen bläkkiin nii kyseleppä 7mgte konneeseenki ja ilimottele :P ja kyseleppä vähä hintaa kans eihän siitä haittaa oo vaikka pellaaki varman päälle kampuranki kans :D
Pahus ei oo Keith Blacki:llä kampuroita toyotiin , pitänee tiedustella muualta että mitä löytyy. Pitänee varmaan tiedustella PO-Metallista kiertokankia :-)
us partsilta suomesta kans tuntu eaglen veivejä löytyvän :P ja hpf.ltä lätäkön takkaa saaki sitte vaikka ja mitä, mutta tullee vaan se suomeen toimittaminen sitte niin hintavaksi että parrein vaan jos löytyy suomesta, ja yllensä saaki nopiampaa :)
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 26 heinäkuu, 2012, 01:37:32
us partsilta suomesta kans tuntu eaglen veivejä löytyvän :P ja hpf.ltä lätäkön takkaa saaki sitte vaikka ja mitä, mutta tullee vaan se suomeen toimittaminen sitte niin hintavaksi että parrein vaan jos löytyy suomesta, ja yllensä saaki nopiampaa :)
Rohkenen hpf:lta tilanneena olla eri mieltä. No joo, maksaahan se ehkä, mutta tulee kyllä jenkeistä nopeampaa, kun yleisesti yhdestäkään suomi puljusta. Suosittelen :thumbsup:
Lainaus käyttäjältä: Juuzo - 26 heinäkuu, 2012, 09:41:30
Rohkenen hpf:lta tilanneena olla eri mieltä. No joo, maksaahan se ehkä, mutta tulee kyllä jenkeistä nopeampaa, kun yleisesti yhdestäkään suomi puljusta. Suosittelen :thumbsup:
juu siis ei ihtelläkään oo ikänä ollu minkäänlaista häikkää ku hpf.tä tilannu, aina on tavarat tullu, en vaan oo ees kovin paljo suomesta palikkaa siihen hommannu nii taitaa olla omaa tietämättömyyttäki osittain. :icon_biggrin:
Lainaus käyttäjältä: Kukkonen - 26 heinäkuu, 2012, 01:37:32
us partsilta suomesta kans tuntu eaglen veivejä löytyvän :P ja hpf.ltä lätäkön takkaa saaki sitte vaikka ja mitä, mutta tullee vaan se suomeen toimittaminen sitte niin hintavaksi että parrein vaan jos löytyy suomesta, ja yllensä saaki nopiampaa :)
Viimeksi kun tilasin tavaraa HPF:ltä niin kesti vajaa 3 päivää niin oli paketti kotiovella,niin en menisi ainakaan haukkumaan hitaaksi jos vertaa suomen instansseihin...
Jos on aitoa jenkkikamaa osat niin sit vois harkita sieltä tilausta , mutta mitään kiina shittiä en meinaa ostaa , ennemmin sit säästän ja hankin osat sellaiselta tekijältä kuka taitaa homman. Pitäneekin taas häiritä STA Racingin äijää :-)
Lainaus käyttäjältä: ss-works - 26 heinäkuu, 2012, 21:53:22
Viimeksi kun tilasin tavaraa HPF:ltä niin kesti vajaa 3 päivää niin oli paketti kotiovella,niin en menisi ainakaan haukkumaan hitaaksi jos vertaa suomen instansseihin...
mite nää nii nopiaa, ihtellä menny aina se pari kolome viikkua :o vaikka yoisaalta justiin rupesin miettimään että onko se aina ollu tillaustavaraa mitä oon hommannu sieltä sitte, sehän se selittäis eyyä kestää vähä pitempään.