Jees, jostain syystä tää mk3 supra iski kovemmin kuin muut vaihtoehdot. Kuulemma toyotan tekniikka on parempi ku nissanin? Mutta lähinnä sellaista kyselen, että mitä kohtia erityisesti kannattaa katsoa kun menee autoa pällistelemään? Onko näissä minkä verran tyyppivikoja? Lähinnä olen katsellut 3.0 ahdettua manuaalia. Minkä verran tommosella konellaa ajaa? Mahollisimman vähän ajettua tietysti kannattaa etsiä, mut mikähän ois semmonen yläraja kilometreille?
Päivän selvää että parempi kun nissani!! 8) Suosittelen katselemaan JZ-koneellista mallia! Tuo 7m ei mikään kauheen luja kone oo! Toki silläkin pärjää mutta.. Toki riippuu mitä autolle on tehty kun näitä ei taida oikeen montaa yli 200tkm ajettua olla josta ei konetta olisi vähintään kertaalleen avattu!
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:04:56Kuulemma toyotan tekniikka on parempi ku nissanin?
Keskimäärin ehkä noin, mut toi kolmoskorisen kolmelitranen turpo taitaa olla Tojotan tekniikoista sieltä huonoimmasta päästä.. ;D
Saahan senkin kestämään, mut on se vakiona aika pomminvarma pommi.
Lainaus käyttäjältä: Tem - 14 elokuu, 2011, 20:31:09
Keskimäärin ehkä noin, mut toi kolmoskorisen kolmelitranen turpo taitaa olla Tojotan tekniikoista sieltä huonoimmasta päästä.. ;D
Saahan senkin kestämään, mut on se vakiona aika pomminvarma pommi.
No just. Hintaero on vaan ihan jonkinmoinen kun vertaa 7m ja jz koneita. Emmänyt mikää miljonääri ole. Kuitenki jotain 5-7ke sais mun käsityksen mukaan ihan hyviä 7m-gte mk3 supria..
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:04:56
Mutta lähinnä sellaista kyselen, että mitä kohtia erityisesti kannattaa katsoa kun menee autoa pällistelemään?
Paikat jonne ruoste pesiytyy.
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:50:46
No just. Hintaero on vaan ihan jonkinmoinen kun vertaa 7m ja jz koneita. Emmänyt mikää miljonääri ole. Kuitenki jotain 5-7ke sais mun käsityksen mukaan ihan hyviä 7m-gte mk3 supria..
No se hinta ero tulee kyllä takasin siinä vaiheessa kun 7ämmän teho loppuu ja virityksen tarve iskee! Mutta kuten mainittu niin kyllä siitäkin kestävän saa! ;)
Lainaus käyttäjältä: Raksteri - 14 elokuu, 2011, 21:37:05
No se hinta ero tulee kyllä takasin siinä vaiheessa kun 7ämmän teho loppuu ja virityksen tarve iskee! Mutta kuten mainittu niin kyllä siitäkin kestävän saa! ;)
No siis ei mulla mikään hirvee tehontarve ole. Sillai fundeerasin asian, että jos ostas jonku mk3 7m-gte supran. Jos siihen tykästyy niin ajelee sillä sen aikaa et on rahaa ostaa mkiv jz-koneella. Mut oletetaan et auto pidetään vakiotehoisena tai sit hieman piristetään jonnekki 300hv hujakoille.
Se vaan on monesti nähty et ajatellaa pitävän auto "vakiona" mut sit kuitenki se teho nälkä kasvaa ja sit harmitellaa ku ei harkinnu autoa ostaessa vähä pidempää ja odotellu et tulee parempi yksilö kaupan. Mut jokainen tavallaa. :P
Sent from my GT-I9100 using Tapatalk
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 14 elokuu, 2011, 20:04:56
Kuulemma toyotan tekniikka on parempi ku nissanin?
Jos verrataan -80 luvun sporttien, Toyota Supran ja Nissan 300ZX:n koneita tekniikaltaan ja kestävyydeltään niin suora 7m konehan on nelivena kansineen paljon kehittyneempi kuin Nissanin V kaksivena VG30, kuitenkin 7m kone on hajoamis herkemmän maineessa kuin VG30.
Omassa -86 Zetassa juurikin toi em. VG30ET kone, jolla ajettu reilut 250TKm avaamatta ja viimeiset 15TKm 1,8b paineilla.
Joo kaiken saa rikki kun haluaa... MK3 7M on ihan oikeasti kiva ajaa verrattuna alakierrokisilla puhdittomaa 1jz. Hieno laite 7mgte mk3 on jos autoa on hyvin pidetty.
Jees, sitä lähinnä pähkäilin, että uskaltaako siihen sijoittaa rahat. Mutta kuten aikaseemin kysyin mitä tyyppivikoja näissä on? Tai erityisiä kohtia mitä tutkia, kun autoa menee katselemaan? Ruostekohtia tuolla aikasemmin jo sanottiin, mutta sehän nyt on itsestään selvää.
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 15 elokuu, 2011, 00:54:18
Jees, sitä lähinnä pähkäilin, että uskaltaako siihen sijoittaa rahat. Mutta kuten aikaseemin kysyin mitä tyyppivikoja näissä on? Tai erityisiä kohtia mitä tutkia, kun autoa menee katselemaan? Ruostekohtia tuolla aikasemmin jo sanottiin, mutta sehän nyt on itsestään selvää.
Ennen koe-ajoa kannattaa kiristää kannenpultit
Lainaus käyttäjältä: Osmo - 18 elokuu, 2011, 06:18:52
Ennen koe-ajoa kannattaa kiristää kannenpultit
Ei vain koskaan puhuta mk4:sen hajoamisista... :hello:
Supra breaks at Orlando Speed World (http://www.youtube.com/watch?v=RibeGKWWhxQ#)
Supra cracked an axle in drag (http://www.youtube.com/watch?v=-apVgcuq2So#ws)
toyota supra engine broken !!! (http://www.youtube.com/watch?v=fPe5S2Agvbc#)
toyota supra turbo drag race racing blows something at top end of the dragstrip (http://www.youtube.com/watch?v=9lX8H7rM078#)
Lainaus käyttäjältä: ss-works - 18 elokuu, 2011, 19:08:16Ei vain koskaan puhuta mk4:sen hajoamisista... :hello:
No ne harvemmin paukkuu vakiona? ;D
Kyllähän kaikilla koneilla rajat jostain löytyy. Mut jos joku tuhatheppanen 2jz levahtaa vartilla, ni hankala sen perusteella on konetta lähteä haukkumaan. ;D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 elokuu, 2011, 19:18:48
No ne harvemmin paukkuu vakiona? ;D
Kyllähän kaikilla koneilla rajat jostain löytyy. Mut jos joku tuhatheppanen 2jz levahtaa vartilla, ni hankala sen perusteella on konetta lähteä haukkumaan. ;D
niin,onhan sen heti oltava 1000hp tai ylikin jos on 2jz-kone...Ei vaan taida tuo musta olla sellainen ;)
Haluaisin nähdä kauanko 2jz:an kannentiiviste kestäisi jos se olisi samanlainen kuin 7m:än orkkis massa-tiiviste ja yhtä pienellä momentilla kiristetty :toothy10:
Jooh, ton mä olinki kuullu et se kannentiiviste kannattaa vaihta kupariseen(?), koska alkuperäinen on paska. Muita orkkisvikoja?
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 18 elokuu, 2011, 22:35:20
Jooh, ton mä olinki kuullu et se kannentiiviste kannattaa vaihta kupariseen(?), koska alkuperäinen on paska. Muita orkkisvikoja?
En tiiä siitä kuparipahvista ja saako ees mistään mut monikerros metallitiiviste kestää kunhan lohkon ja kannen pinnat on suorat :) alakerran laakerit(?) mulla alkanu vähän nakuttaa tietyillä kierroksilla eli taitaa olla kk-laakerit jo menossa ja mittarissa on 217tkm :( talvella moottori irti ja atomeiksi niin näkee mitä on syöny ;D
Lainaus käyttäjältä: Tem - 18 elokuu, 2011, 19:18:48
Mut jos joku tuhatheppanen 2jz levahtaa vartilla, ni hankala sen perusteella on konetta lähteä haukkumaan. ;D
OT OT OT :)
Tässä kuukelin mukaan nopein "katu laillinen" 300ZX Z31 Nissan ja "vastaava" MK4 Supra. Eroa vartilla on reilusti, ~0,3s., mutta moottoreiden suunnittelu on myös aivan eri vuosi kymmeneltä.
Pointtina; kestää ja kulkee, jos kestää ja kulkee..?
300ZX -> Worlds Fastest 5spd Street Legal 300zx Turbo (Z31) (http://www.youtube.com/watch?v=Yd321il2xYk#)
Supra --> worlds fastest street supra (http://www.youtube.com/watch?v=R4605AJ-yac#)
Lainaus käyttäjältä: ss-works - 18 elokuu, 2011, 21:40:00Haluaisin nähdä kauanko 2jz:an kannentiiviste kestäisi jos se olisi samanlainen kuin 7m:än orkkis massa-tiiviste ja yhtä pienellä momentilla kiristetty :toothy10:
Hienoa, tajusit sittenkin pointin! ;D Tai no ainakin sattumalta kirjoitit sen. Ne kun ei ole samanlaisia ja toisessa on ihan oikea ongelma. ;D
Miks ihmeessä haluisit nähdä miten 2JZ kestäis yhtä huonolla suunnittelulla? Saisko 7M:n omistaja siitä jotain kiksejä, et hajoo ne muutkin koneet, jos sinne vaihdetaan huonoks todettua osaa? Ihan varmasti hajoo, mut onneks jiizetassa ei vaan oo semmosta. ;D
Emmä kyllä koko konetta huonoks kehtais henkilökohtaisesti leimata, jos siinä nyt sattuu olemaan paska kannen tiiviste.. Maksaahan se metalli tiiviste varmaa kolminumeroisen summan, mut ei kai tuon pitäs ylitsepääsemätön ongelma olla.
yleensä vika on ratin ja penkin välis ku kone kilahtaa. kyllä mulla on 7m kestäny välillä kovempaaki kenkimistä. muut paikat tahtoo vaan antautua.
muistaakseni halvin jz mk3 tällä hetkellä 7500 flinkillä ja multa sitten puolet kalliimmalla melkeen puolet tehokkaampi ;)
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 19 elokuu, 2011, 11:12:44Emmä kyllä koko konetta huonoks kehtais henkilökohtaisesti leimata, jos siinä nyt sattuu olemaan paska kannen tiiviste.. Maksaahan se metalli tiiviste varmaa kolminumeroisen summan, mut ei kai tuon pitäs ylitsepääsemätön ongelma olla.
Kone on just niin huono, ku sen huonoin osa. Tottakai sitä voi parantaa, eikä siinä mitään ylitsepääsemätöntä oo, kuhan vaan tiedostaa asian, eikä harhakuvittele, että se on jotenkin paljon parempi ku mikään Nissanin tekniikka. ;) Oon mäkin eläny kolmisen vuotta 7M:n kanssa, ei hajonnu, vaikka ahtoja olikin 0.3bar. ;D
Kuten tuli sanottua:
"Saahan senkin kestämään, mut on se
vakiona aika pomminvarma pommi."
Niin no onhan molemmat koneet varmaan olleet täysin erihintaisia valmistaa...Ja onhan se JZ:a parempi,ja varmaan myös kalliimpi kone...
Oli miten oli,minä jatkan ajamista seiskalla :bootyshake:
Kuten sanottu, en ole miljonääri, vaikka putkimies olenkin. Koska 7m mk3 saa jonkun 4-6ke+kannentiiviste vaihtohomma, ellei ole jo vaihdettu. Jz:tat sit 7,5ke eteenpäin. Ellen voita lotossa (mikä on epätodennäköistä, koska en edes lottoa), pysyn kuitenkin 7m ostamisen suunnitelmissa.
Jykelä mainitsi, että muut paikat tahtoo antautua. niin mitkä muut paikat? Laatikko/perä? Onko nuo minkälaista laatua mk3:mosessa?
Kirjoitellaanpas tännekin pitkstä aikaa, ettei ihan kaikki käänny 7M tekniikkaa vastaan.
Kummankin mallin koneen olen kasannut, eikä niissä nyt niin mullistavia eroja ole.
Jz koneesta saa vain voimaa niin helposti, halpuutta en sitten allekirjoitakkaan.
Kummastakin koneestahan löytyy hyviä ja huonoja puolia, 1000 heppaa saa varmasti helpommalla jiizetasta. Jz moottoriin tarjolla olevien osien määrä on oikeasti laaja, tosin kuin 7M.
7M moottorissa kun ei todetusti ole muuta huonoa kuin öljypohja, kannenpultit ja kannentiiviste. Kannentiiviste ja pultit vaihtoon, pinnat puhtaaksi ja muutama hassu loiskelevy öljypohjaan niin kestää, ei se tarvitse edes ylimääräisiä öljyletkuja pumpun ja lohkon välille.
Öljypohjan muutos kannattaa tehdä viritti konetta tai ei, se on susi ja koko koneen maineen pilaaja.
Haaveilemasi 300 heppaa tuntuu varmaan riittävältä tässä vaiheessa, jännä nähdä mitä on suunitelmissasi parin vuoden päästä...
Jiizetassa taasen vaihdellaan damppereita kun ne ei kestä, kyseessä on kuitenkin aikamoinen tuho kun sitä ei ehdi vaihtamaan ajoissa.
Kukaanhan ei puhu herkästi vääntyvistä kampiakseleista, jotka on aiheuttanut pahaa tuhoa pyöriessään.
Käyttövirheellä ne molemmat saa rikki, onhan täällä joku tainnut särkeä kummankin mallin moottoreita "vaatimattomilla" tehoilla.
Jospa me vielä jonain päivänä näemme kumman mallin moottori antaa enemmän voimaa ;)
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 elokuu, 2011, 19:02:04
muutama hassu loiskelevy öljypohjaan niin kestää, ei se tarvitse edes ylimääräisiä öljyletkuja pumpun ja lohkon välille.
Öljypohjan muutos kannattaa tehdä viritti konetta tai ei, se on susi ja koko koneen maineen pilaaja.
Haaveilemasi 300 heppaa tuntuu varmaan riittävältä tässä vaiheessa, jännä nähdä mitä on suunitelmissasi parin vuoden päästä...
Mitäs tää öljypohjan loiskelevy muutos meinaa? En kuitenkaan niin ammattilainen ole tällä alalla, vielä.
Tuohon parin vuoden päästä suunnitelmaan. Taisin jo aikaisemmin mainita, että ajelen 7m-gte mk3 supralla, jos siihen tykästyn, hankitaan se legendaarinen nelonen jz konella, joten parin vuoden päästä ei tartte 7m kestävyyttä ajatella. ;)
EDIT: Tosiaan, hyvä että muistutit, kuinka helposti toho 7m:ään saa osia?
Kyllä siihen peruspalikkaa saa vaikka minkä merkkistä, lähinnä ärjyjä nokkia tarkoitin huonolla saatavuudella.
Loiskelevyjen tehtävä on pitää öljyä pumpun saatavilla.
Lainaus käyttäjältä: Jusba - 19 elokuu, 2011, 19:31:59
Loiskelevyjen tehtävä on pitää öljyä pumpun saatavilla.
Eli siis nostaavat öljyn pintaa? Eli koneessa on periaatteessa enemmän öljyä? :D Epäselvän kirjoituksen laitan jekun piikkiin.
Joensuussa näköjään elelet, haluatko ilmotella jos oot sillä seiskaämmälläs kuopiossa päin liikkumassa, tahtosin mielenkiinnosta vilkasta ja kysellä typeriä kysymyksiä.
Lainaus käyttäjältä: Captain-Jake - 19 elokuu, 2011, 19:33:48
Eli siis nostaavat öljyn pintaa? Eli koneessa on periaatteessa enemmän öljyä? :D Epäselvän kirjoituksen laitan jekun piikkiin.
Joensuussa näköjään elelet, haluatko ilmotella jos oot sillä seiskaämmälläs kuopiossa päin liikkumassa, tahtosin mielenkiinnosta vilkasta ja kysellä typeriä kysymyksiä.
Ei öljyn pintaa nosteta vaan ne vähätkin öljyt pidetään pumpun saatavilla, toisin sanoen, estävät ettei öljy "loisku" mutkissa tms tilanteissa pois pumpulta.
Tällöin pumppu saa aina öljyä ja laakerit kestää.
Lainaus käyttäjältä: Viitsu - 19 elokuu, 2011, 12:28:21
muistaakseni halvin jz mk3 tällä hetkellä 7500 flinkillä ja multa sitten puolet kalliimmalla melkeen puolet tehokkaampi ;)
8500e ;)
Onko jollakulla piirrustusta tjsp. tuosta loiskelevystä? Osaa vähä etukäteen fundeerata tuota..
kuvia löytyy jäsen puolelta. ei mikään ihmeellinen juttu muutama pelti suikale
kytkimeen kannattaa vähä sijoittaa. ittellä on kylläki vaparin loota ja siihen ei okeen hyvää kytkintä saa mikä olis hyvä katukäytös. just räjähti kappaleiks koko kytkinpaketti ja pitäis hommata turpomallin laatikko ja siihen kunnon kytkytin. muuten voimansiirto taitaa kestää kovempiaki tehoja.
Lainaus käyttäjältä: ss-works - 18 elokuu, 2011, 19:08:16
Ei vain koskaan puhuta mk4:sen hajoamisista... :hello:
Supra breaks at Orlando Speed World (http://www.youtube.com/watch?v=RibeGKWWhxQ#)
Supra cracked an axle in drag (http://www.youtube.com/watch?v=-apVgcuq2So#ws)
toyota supra engine broken !!! (http://www.youtube.com/watch?v=fPe5S2Agvbc#)
toyota supra turbo drag race racing blows something at top end of the dragstrip (http://www.youtube.com/watch?v=9lX8H7rM078#)
Heh ;) Kaiken ihmisen tekemän paskaks saa!
Laitahan joku video +1000hp seiskaämmästä ?
Ei taida ekassa ja kolmannessa videossa olevilla suprilla olla 1000+ heppa :thumbsup:
Onhan se hurja kone toi 2jz,siihen on tehty niin paljon palikkaa että siihen löytyy jopa noin 1500hepan bolt on osa-paketti.Niin ei tartte välttämättä osata edes pitää jakoavainta kädessä saadakseen tehoa irti.....Kunhan rahaa löytyy ::)
tossa esim: 7MGTE DYNO TEST ....GUESS THE bhp.....over 1000hp @ 35psi..... (http://www.youtube.com/watch?v=9loVGkCVQ-M#)
hyvin kulkee ollakseen 7m: Toyota Supra 7MGTE 8.62 SEC (http://www.youtube.com/watch?v=keHP7k31s5I#)
Herkkänahkasta sakkia, ku menee heittää et 7M on vakiona huono tojolainen, ni voorumi on täynnä jotain tuhatheppasia kiihdytysautoja. ;D ;D
Lainataas tätä vanhaa aihetta nii ei tarvitse turhaan uutta aloittaa.
"Uuden" auton hankinta tuli tahtomattani eteen ja mk3 supra voisi olla yksi vaihtoehto. Tarkoitus siis hankkia käyttö/harraste auto joka olisi ajossa ympäri vuoden. Tehokkuus ei ole minulle se pääasia. Kriteereinä on automaattivaihteisto ja ilmastointi.
Iskin silmäni tähän yksilöön:
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4484526 (http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4484526)
Normaalille Toyotalle tuo mittarilukema ei ole vielä mitään, mutta entäs supralle? Kovasti tuntuu olevan juttua tuosta 7m koneen kestävyydestä. Koskeeko nämä kansiongelmat myös vapaastihengittävää versiota vai onko tämä lähinnä ahdettujen ongelma?
Lainaus käyttäjältä: -Pasi- - 28 tammikuu, 2012, 14:20:26
Lainataas tätä vanhaa aihetta nii ei tarvitse turhaan uutta aloittaa.
"Uuden" auton hankinta tuli tahtomattani eteen ja mk3 supra voisi olla yksi vaihtoehto. Tarkoitus siis hankkia käyttö/harraste auto joka olisi ajossa ympäri vuoden. Tehokkuus ei ole minulle se pääasia. Kriteereinä on automaattivaihteisto ja ilmastointi.
Iskin silmäni tähän yksilöön:
http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4484526 (http://www.nettiauto.com/toyota/supra/4484526)
Normaalille Toyotalle tuo mittarilukema ei ole vielä mitään, mutta entäs supralle? Kovasti tuntuu olevan juttua tuosta 7m koneen kestävyydestä. Koskeeko nämä kansiongelmat myös vapaastihengittävää versiota vai onko tämä lähinnä ahdettujen ongelma?
Ei kai sitä rikki saa kun väärällä käytöllä ja huoltojen laiminlyönnillä( tai itse en saanut rikki). Takapyöränkotelot noista yleensä häipyy ajan kanssa. Ja jotkut varaosat on sitten tuhottoman kalliita, esimerkiksi ylätukivarsien palloniveliä ei saa kun uusien tukivarsien mukana ja hintaa tais olla joku 280e/kpl
Lainaus käyttäjältä: -Pasi- - 28 tammikuu, 2012, 14:20:26
Normaalille Toyotalle tuo mittarilukema ei ole vielä mitään, mutta entäs supralle? Kovasti tuntuu olevan juttua tuosta 7m koneen kestävyydestä. Koskeeko nämä kansiongelmat myös vapaastihengittävää versiota vai onko tämä lähinnä ahdettujen ongelma?
Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa. Kansi- ja alakerranlaakeriongelmat koskevat myös vapareita, mutta tuntuvat kyllä kestävän paljon paremmin kuin turboissa.
Lainaus käyttäjältä: Krister - 29 tammikuu, 2012, 15:53:04
Ihan asialliselta peliltä vaikuttaa. Kansi- ja alakerranlaakeriongelmat koskevat myös vapareita, mutta tuntuvat kyllä kestävän paljon paremmin kuin turboissa.
^mikä johtunee varmaankin ajotyylistä. Ei kai kukaan kehtaa vaparia polkea ;D
Ja onpas muuten ikäisekseen ja kilometreihin nähden todella asiallisessa kunnossa tuo linkin supra.
tossa olis kanssa yks vaihtoehto..? -->http://fin.auto24.ee/used/840313
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 29 tammikuu, 2012, 16:49:37Ei kai kukaan kehtaa vaparia polkea ;D
Et oo lukenu Iittanin posteja? ;D
Lainaus käyttäjältä: OspreY - 29 tammikuu, 2012, 16:49:37
^mikä johtunee varmaankin ajotyylistä. Ei kai kukaan kehtaa vaparia polkea ;D
Khyl mä oon tuolle vapari talvisupralle antanut kunnolla monoa, mutta kuitenkin "järkevästi".
Eikä oo vielä hajonnut.. (koputtaa puuta) ;D
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?
Lainaus käyttäjältä: jasse - 22 toukokuu, 2013, 21:48:40
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?
ilman muuta vapari. ei tartte sitte takuta katsastuksen kans ku ei oo vähäpäästöinen. ittellä oli kans vapari mutta laitoin sinne kuitenki kuningasmootori 7mgten :yum: pienillä lisukkeilla. mutta on käyny mieles jz:takin.
Lainaus käyttäjältä: jasse - 22 toukokuu, 2013, 21:48:40
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?
Itekkin suosittelen vapari vaihtoehtoa kun ei ole vähäpäästöinen. Ainoa "isompi" ongelma on saada alustan vastaavuustodistus muutoskatsastusta varten. Joistain paikoista voi saada edelleen, muttei ole käsitystä tämän hetkisestä tilanteesta niiden suhteen.
Lainaus käyttäjältä: CrazyDriver - 22 toukokuu, 2013, 23:44:53
Itekkin suosittelen vapari vaihtoehtoa kun ei ole vähäpäästöinen. Ainoa "isompi" ongelma on saada alustan vastaavuustodistus muutoskatsastusta varten. Joistain paikoista voi saada edelleen, muttei ole käsitystä tämän hetkisestä tilanteesta niiden suhteen.
ei sitä lappua välttämättä tartte. Eikä toyota enää sitä annakkaa. ei ainakaa kaverilta kyselty mitää muuta ku penkitystodistus.
Lainaus käyttäjältä: jykelä - 23 toukokuu, 2013, 08:27:48
ei sitä lappua välttämättä tartte. Eikä toyota enää sitä annakkaa. ei ainakaa kaverilta kyselty mitää muuta ku penkitystodistus.
Alusta ilmeisesti on sama vaparissa ja turbossa. Jos on sen pystyy todistamaan varasosalistoilla. Ainakin ennen on kelvannut.
Juu pystyy mutta riippuu katsurista tämäkin kovasti. Jotkut ei vaadi, toiset vaatii... konttorille vaa ennakkoon kysymään mitä vaativat.
Itelle olisi tulossa tällänen noin viikon kuluttua, ja ajattelin tehdä tuon öljypohjan muutoksen ainakin heti. Ja todennäköisesti myös uusi kannentiiviste ja pultit.
Kysymys kuuluukin, että mikä tiiviste tuohon ois vakiona hyvä, jos ens talven aikana tehdään sitten isommat muutokset koneeseen.
Ja joku kirjoitti tuolla että jäsenenä näkee kuvat tuosta öljypohjan muutoksesta. Mistä ne löytää? Vai pitääkö olla autojäsen tai jotain muuta?
Malttamattomana odotan viimein omaa supraani :)
Lainaus käyttäjältä: jasse - 22 toukokuu, 2013, 21:48:40
Jatketaan vanhaa aihetta,kun liittyy asiaan.
Eli mk3 Supra on hankinnassa vaikka se onkin juttujen perusteella huonoin mahdollinen Supra. Minulla on kaksi autoa kiikarissa joista toinen tarkoitus ostaa. Jatkossa olisi pyrkimys virittää enemmänkin talven aikana.
1. 1989 turbo targa manuaali vähäpäästöinen.
2. 1987 vapari manuaali ei targa ei vähäpäästöinen.
Vapari on jz+vaihdelaatikko hinnan verran halvempi. Nopeasti ajatelle järkevin vaihtoehto on ostaa vapari. Ajelee sillä kesän vakiona. Talven aikana sitten vaihtaa jz tekniikan tilalle ja myy 7m ja w58 eteenpäin. Vai onko jotain muuta eroa turbo vs vapari versio mitä en ole osannut huomioida?
Nettiautos kaverilla valkonen vapari targa/manu ja vähäpäästönen. Voin suositella, on nimittäin helkatin hyväkuntonen orkkis koppa, samoin tekniikka mutta sil ei taida olla väliä. Löytyy Kemistä, mutta kuljetus on järjestelykysymys.
oisko jollain laittaa tietoa tuosta jza70 supran kokonaismassasta. tuntuu netin selailun mukaan nuo painot vaihtelevan.
Lainaus käyttäjältä: jimex - 27 heinäkuu, 2013, 23:17:35
oisko jollain laittaa tietoa tuosta jza70 supran kokonaismassasta. tuntuu netin selailun mukaan nuo painot vaihtelevan.
Eikös tuo export paprussa lue? Mulla oli muistaakseni 1830kg..
tässä mitä olen ostattelemassa on 1785kg kokonaismassa ja haluisin että ois enempi kun kaksipaikkainen.
Lainataan topikkia, itsellä on -93 mk3 supra turbo targa josta kone+laatikko puuttuu. Minkälainen homma on 1JZ tai 2JZ turbo tekniikka laittaa?
joutuuko moottorin kiinikkeitä tms. ihan tyhjästä tekemään? ajattelin puolikkaan auton ostaa niin saa melkein kaiken tarvittavan.
Ei kai se mikää ihmeellinen ole asentaa. Ensimmäisenä ainakin päästötodistus konttorille kun on 93vm.
-etukelkka sulla vissiin on valmiina mallia facelift johon kuuleman mukaan pitäisi 2jz tekniikka mennä "heittämällä" , kuuleman mukaan, tiedä sitten onko minua viilattu linssiin vaikka ei se minua haittaa kun pyrin välttelemään jiizetaa kun ämmäläiselläkin potkua saapi ja en edes tarvitse sitä potkua :icon_biggrin: kun on pienempiäkin "teho"pirssejä nurkissa..
-johtosoppa onkin sitten asia erikseen joka kait tarvitsee näpertelyä enemmän ja vähemmän...
noin äkkiseltään tuli mieleen.
-kolmosturbon askiin jz kytkykoppa...
tuolla autojäsenpuolella onkin vissiin enempi siitä tarinaa..
Lainaus käyttäjältä: komu - 10 syyskuu, 2014, 19:40:40
Minkälainen homma on 1JZ tai 2JZ turbo tekniikka laittaa? joutuuko moottorin kiinikkeitä tms. ihan tyhjästä tekemään? ajattelin puolikkaan auton ostaa niin saa melkein kaiken tarvittavan.
Mk3 supran R-mallissahan on 1jz tekniikka alunperin niin luulishan sen sinne menevän. :tard: luulis että helpommalla ja halvemmalla melkein pääsee kun ostaa suoraan sen kolmoskoppasen jossa on valmiina r154 aski ja 1jz. Ellei sitten ihan rakentamisen ilosta halua tehdä :)
Lainaus käyttäjältä: komu - 10 syyskuu, 2014, 19:40:40
Lainataan topikkia, itsellä on -93 mk3 supra turbo targa josta kone+laatikko puuttuu. Minkälainen homma on 1JZ tai 2JZ turbo tekniikka laittaa?
joutuuko moottorin kiinikkeitä tms. ihan tyhjästä tekemään? ajattelin puolikkaan auton ostaa niin saa melkein kaiken tarvittavan.
2JZ vaatii toisen öljypohjan, jos se on peräisin Aristosta. Koneenkannakkeet saa kait ostettuakin jostain. Johtosarjassa on jonkin verran savottaa. Jos kone on RHD autosta ja sulla LHD niin johtosarjaa joutuu jatkaaan ellei laita ecua jonnekkin kuskin jalkatilaan. Sit joutuu tekee vähän "hybridijohtosarjaa" esim. auton mittaristolle jne. Koneen ja ecun välillehän ne johdot on valmiina siinä 2jz:n johtosarjassa. Päästötodistukset tarviit ja kone pitää asentaa vakiona et saat leimalle. 1JZ halfcutin kanssa voi olla helpompaa, ei oo kokemusta, mut ei se jumala oo niinku 2jz :D
Ainakin mk3 perälukko luopuu leikistä. Lisäksi lämmönsäätimen kylmäjuotokset kiusaa säännöllisesti. Ahtopainesäätimen mukaan 0,85bar, noilla paineilla kone kestää loistavasti. Öljyä ei kulu kun sen, mitä venttiilikoppa vuotaa tulppien päälle. Targassa ikkunatiivisteet pitää öljytä joka vuosi kolmesti, muuten tulee pisaroita sisälle sateessa. Marmoritiskillä osat maksaa maltaita, onneksi Clubilaisilta saanut osia/neuvoja, joten pitäminen ollut suhteellisen edullista. Tossa kaikki ongelmat mitä itse olen kokenut 7 vuodessa Suprasta.